Ghom - The Larder [Inferno]

Permalänk
Medlem

Ghom - The Larder [Inferno]

Har farmat Act1 och 2 ett bra tag nu och börjar bli less på det, så började köra Act3 igår och det funkar bra. Elitepacksen i början är inga större problem, men nu kom jag till Ghom och är helt chanslös. Någon som har tips att få ner fanskapet?
Kör WD 900~res, 30k hp, 28k dps. Känns som jag testat alla möjliga builds, får ner 30-40% på hans liv sen dör jag stenhårt

Visa signatur

Dator 1: EVGA SuperNOVA Gold 750W | DELL S2340L 23"" | Sapphire Radeon R9 280X Dual-X OC | Intel i5 4670k@4.4Ghz | Asus Z97-a | Samsung 830 128GB SDD | Corsair DDR3 1600mhz 8GB | Win 8.1 Pro | HAF 912 Plus

Permalänk

Min WD körde med en kiteing build. med improved slow och sedan kita han runt om i den yttre delen av rummet så kommer du inte dö och använd spirit walk och slow när han spawnar adds.

Permalänk
Medlem

Spelar inte WD själv atm. Men du försöker kite'a så segt som möjligt eller? för molnen försvinner inte så snabbt som de gjorde förut.
och med segt menar jag att man försöker stacka molnen så nära varandra som möjligt. även att man kanske försöker ta ut svängarna i hörnen och lägger moln där.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DotaPottan:

Min WD körde med en kiteing build. med improved slow och sedan kita han runt om i den yttre delen av rummet så kommer du inte dö och använd spirit walk och slow när han spawnar adds.

Tackar för tipset ska försöka detta och se hur det går

Skrivet av adfi:

Spelar inte WD själv atm. Men du försöker kite'a så segt som möjligt eller? för molnen försvinner inte så snabbt som de gjorde förut.
och med segt menar jag att man försöker stacka molnen så nära varandra som möjligt. även att man kanske försöker ta ut svängarna i hörnen och lägger moln där.

Jepp försökte få så tätt som som möjligt. Sprang medsols runt, men hann inte få bort första molnet när jag sprang runt så det var gas överallt till slut iaf Men ska försöka göra tätate

Visa signatur

Dator 1: EVGA SuperNOVA Gold 750W | DELL S2340L 23"" | Sapphire Radeon R9 280X Dual-X OC | Intel i5 4670k@4.4Ghz | Asus Z97-a | Samsung 830 128GB SDD | Corsair DDR3 1600mhz 8GB | Win 8.1 Pro | HAF 912 Plus

Permalänk

du måste verkligen ta ut svängarna så att du håler dig i absolut ytterkanterna. Sedan om du vill hålla han kvar några extra sekunder i hörnerna så kasta spirit walk så kommer han stå och slå på din kopia i någon sekund extra.

Permalänk
Medlem

Jag vet inte vad som hänt för jag har en wiz (~300res/50k dps/40k hp) och jag har dödat honom 50-60 gånger innan 1.03 men efter patchen så är jag chanslös!! Jag drar honom så långt in i hörnen det går och ändå när jag kommer tillbaka efter första varvet ligger det gift överallt...

Vad är det som hänt med honom egentligen?!

Visa signatur

Que sera, sera

Permalänk

Ghom
Abilities
Gas Cloud
Radius of Gas Cloud has been slightly reduced
Slowing effect has been removed
The amount of damage dealt by Gas Cloud when first entering the cloud has been reduced, but the amount of damage incurred for remaining in the cloud has been increased
In Inferno difficulty, Gas Clouds will last longer, spawn 2 at a time, and (after 4 minutes) spawn more quickly

Taget från Patchnotsen från 1.0.3

Så ni måstte få han att röra sig långsammare och att ni måste döda han innom 4min

Permalänk
Medlem

jag var tvungen att gå in och kika hur det gick för mig att döda honom efter patchen eftersom jag oneshottade honom när jag kom dit och har sedan inte gått tillbaka.

Har nu testat ~10 gånger och det var inte lätt. Jag tycker fortfarande att det har blivit svårare i patchen, iaf bossarna. Och det är väl dem som räknas?

Permalänk
Medlem

Du har inte tillräckligt med dps för att soloa Ghom. 28k är lågt för en WD på softcore.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Forsgren:

Jag tycker fortfarande att det har blivit svårare i patchen, iaf bossarna. Och det är väl dem som räknas?

Beror väl på vad man är ute efter, farmar man gear så är bossarna totalt ointressanta men är man ute efter progress så är det helt klart bossarna som räknas

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TiasE:

Beror väl på vad man är ute efter, farmar man gear så är bossarna totalt ointressanta men är man ute efter progress så är det helt klart bossarna som räknas

Ja, du har självklart helt rätt! Jag har faktiskt inte farmat något gear på ett tag nu eftersom jag progressade Diablo - Inferno innan patchen men nu blev det aningen svårare för mig faktiskt

Så jag måste ut och testade lite farmingrundor igen och se hur mobsen har blivit där ute.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TiasE:

Beror väl på vad man är ute efter, farmar man gear så är bossarna totalt ointressanta men är man ute efter progress så är det helt klart bossarna som räknas

Totalt ointressanta skulle jag inte säga att de är. Flera av dem tar inte längre tid att ha ner än ett rare/champion pack och de droppar inte sämre. Senast jag tog Butcher fick jag fem rares.

Permalänk
Medlem

Ghom är mycket svårare nu i 1.03, men det är inte omöjligt.

Jag skrev en tråd här med lite taktik och information:

http://eu.battle.net/d3/en/forum/topic/4785198905

Hoppas det hjälper.

Permalänk
Medlem

Testade precis ghom igen nu bara för att jag såg den här tråden, och visst var han svårare! Gasen fyller ju nästan hela rummet!

Fick honom dock på tredje försöket och som wizard rekar jag:

Venom Hydra - placeras i mitten
Diamond skin - du är skyddad från gasmolnet några sekunder
Prismatic Armor - mera resistans
Evocation - mindre cool down på diamond skin
Mirror Images - Duplicates
Bra med health regen hjälper
Bra med resist all (speciellt poison) hjälper

Taktiken är att springa runt ytterkanten med en hydra i mitten.

Använd Diamond skin om du behöver springa igenom gasmoln och använd mirror images för att sakta ner han så att gasmolnen försvinner framför dig när du springer runt.

Det går men det är inte en barnlek som det var förut - klart svårare.

Permalänk
Medlem

Kan säga att det e inprincip omöjligt som melee iallafall

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Jacar:

Kan säga att det e inprincip omöjligt som melee iallafall

Skickades från m.sweclockers.com

jasså? vad har du för stats på din mele? har inte haft några prob som monk är ju bara en tank and spank boss i stort sett

Permalänk
Medlem
Skrivet av DotaPottan:

jasså? vad har du för stats på din mele? har inte haft några prob som monk är ju bara en tank and spank boss i stort sett

Sen är du väl på tok för övergearad också särskilt om du kan stå still och tanka honom även i moln och då förstörs hela själva poängen till den nya utmaningen.

Jacar, kika på mitt inlägg här ovan. Har länkat till en tråd jag skrivit på Blizzards forum. Jag är själv munk och plockade ner Ghom med avsevärt dåligt gear, men försöker att uppmuntra andra munkar med sämre gear att det är taktiken det hänger på. Jag kom till och med in i hans 4 minuters Enrage, och så länga jag kitar honom rätt så hänger jag kvar i Enrage ett tag utan större problem.
Men rekommenderar starkt minst 300-400Life on Hit för att man ska kunna få upp HP genom att slå på adds vid behov. För det kommer att behövas.

Lycka till.

Permalänk
Skrivet av Jacar:

Kan säga att det e inprincip omöjligt som melee iallafall

Skickades från m.sweclockers.com

Nejdå det är inte omöjligt, bli inte paniksalgen ta det bara lugnt. Ut ur molnen snabbt och ställ dig på kanten av det och dpsa, anledningen till att de flesta failar är pga av moln som finns över hela rummet.

Skrivet av DotaPottan:

jasså? vad har du för stats på din mele? har inte haft några prob som monk är ju bara en tank and spank boss i stort sett

Ne tank and spank skulle jag inte vilja påstå att det är, spelar också monk - 2 hand spec, har man avarage gear så är han lite klurig dvs att man inte har 2 miljoner loh och 2000 resistance.

Visa signatur

|Silverstone Fortress II|Intel i5 2500k @ stock|Asus Maximus IV Extreme B3 Intel P67|CM V8|Gainward GTX 570 Phantom|Corsair Vengeance 2x4|Corsair HX 750|Iphone 4 16 Gb|Nokia Lumia 920|Macbook Air 13" 2012 8 gb|

Permalänk
Medlem
Skrivet av DotaPottan:

jasså? vad har du för stats på din mele? har inte haft några prob som monk är ju bara en tank and spank boss i stort sett

Munk
Har 690 LoH
36khp
ca 800 allresist med resistmantra
12.5kdps
11k armor
38% dodge
Ca 300 hp reg eller hur mkt mantrat nu ger.

Som sagt in princip då jag inte försökte så jätte länge

Permalänk
Medlem

Om ni har svårt som barbar att ta honom:

Skaffa life on hit.
Använd overpower med reflect dmg runan. All dmg du reflectar räknas som hits, o healar dig så det blir jättelätt.

Jag hade världens problem med min barb tills jag hittade overpower.

Visa signatur

Gigabyte RTX 3070 | Samsung 980 | AMD 5950x
32GB 3600MHz CL14 | Corsair RM850X | ASUS ROG CROSSHAIR VIII DARK HERO
Skärm: Acer 27" ConceptD CP3271KP IPS 4K HDR 144 hz

Skriv gärna ett svar om ditt problem löste sig.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av DotaPottan:

jasså? vad har du för stats på din mele? har inte haft några prob som monk är ju bara en tank and spank boss i stort sett

Tank and spank i Hell ja, i Inferno nej.

Kör Monk själv.
Jag har med enchantress 10189 armor, 1024 all resist utan mantra, evasion mantra för mer dodge och slår på honom med lightning runan som ger extra dodge så den är 67%, sen har jag 43% block med stormshield och blockringen, 2350 LOH och jag kan inte stå stilla och bara slå på honom.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag tar Ghom nu vid varje Act3 farm med 5 stacks. Han är väldigt enkel när man börjat få in rytmen och lärt sig hur man kitar runt honom. I den här fighten är det mycket med gear som avgör hur många misstag du får göra. Så ju sämre gear, desto färre misstag kan du göra. Och jag har inte så bra gear.

Nedan följer min skillsetup som Monk, denna builden kör jag generellt genom Act3 från början till slut:

http://eu.battle.net/d3/en/calculator/monk#agfiXh!ZXU!aaYcbc