Officiella Total War: Rome II -tråden

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Simcon:

Ska jag gissa så blir det nog något i stil med följande:
Grekisk fraktion (Eller någon form av makedonien och då istället splittra upp Grekerna mer)
Galler
Egyptier
Seleukider (Tänk där Turkiet ligger idag)
Sedan är jag mer osäker, men kanske Britter och Germaner?

(I stort sett identiskt med ettan, men jag skyller på att jag inte är så kreativ ;)... så är säker CA inte det heller).

Låter ganska troligt. Fanns inte så överdrivet många stora faktioner under antiken eftersom de flesta områdena innan romarriket tog över, var centraliserade runt byar. Dock skulle jag lägga till Parther (Arabiska Halvön och dåvarande mesopotamien) och Thrakien (dåvarande Turiket och Balkan) i listan.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Hedersmedlem

http://www.youtube.com/watch?v=gfLvp-uczkY

Och..

http://www.youtube.com/watch?v=-m4IJ0wEtt4

Nästa faktion som vi kommer få insyn till kommer bli Galler alternativt Germaner.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Hedersmedlem

Ny information och nya bilder på rustningar.

http://www.twcenter.net/forums/showthread.php?p=12450489#post...

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Avstängd
Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Hedersmedlem

Hur många spelbara faktioner skulle spelet till en början ha? 8 st var det väl? Hoppas att dom börjar visa upp någon/några mer otippade civilizationer också.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Überklass:

Hur många spelbara faktioner skulle spelet till en början ha? 8 st var det väl? Hoppas att dom börjar visa upp någon/några mer otippade civilizationer också.

Man ska kunna ha 8 faktioner och de är de "enda" du kan ha. Iaf om jag har förstått det rätt. Dock ska de flesta faktionerna har några subfaktioner typ familjer. Det är dessutom 5 ytterligare faktioner som ska avtäckas.. Av dessa 5 så är Egypten, Seludikerna och Grekland ganka givna. Det lämnar 2 faktioner som kan vara vilka som helst.

Skulle dock inte förvåna mig om det gick att ändra lite i configen så att man ändå kan spela de återstående faktionerna. Har gått iaf i de tidigare spelen.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Man ska kunna ha 8 faktioner och de är de "enda" du kan ha. Iaf om jag har förstått det rätt. Dock ska de flesta faktionerna har några subfaktioner typ familjer. Det är dessutom 5 ytterligare faktioner som ska avtäckas.. Av dessa 5 så är Egypten, Seludikerna och Grekland ganka givna. Det lämnar 2 faktioner som kan vara vilka som helst.

Skulle dock inte förvåna mig om det gick att ändra lite i configen så att man ändå kan spela de återstående faktionerna. Har gått iaf i de tidigare spelen.

Tror de kommer sälja fler faktioner som dlc, men inte att det går att ändra i någon config. Så har det ju varit med shogun, så räkna med någar stycken dlc med faktioner. Jag räknar även med att det kommer vara ännu mer mod fientligt än shogun, och att vi kommer få ännu fler dlc... Men jag får iaf. mitt Rome 2, så jag är nog någorlunda nöjd. Frågan är om det kommer vara värt att köpa till full pris iom. mängden dlc som kommer pumpas ut (säkerligen till en kostnad runt 100 - 400kr för samtliga dlc enbart till standarutförandet, räkna sedan på en eller två expansioner till spelet med lika mycket små dlc...). Varje expansion i sig lär ju kosta iaf. 100kr, och då kommer vi vara uppe i åtminstone 600kr. Inte säker på att jag är så road att punga ut så mycket, så bättre att vänta till en vettig steam deal, men vi får se när vi kommer närmare release.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Tumnus:

Man ska kunna ha 8 faktioner och de är de "enda" du kan ha. Iaf om jag har förstått det rätt. Dock ska de flesta faktionerna har några subfaktioner typ familjer. Det är dessutom 5 ytterligare faktioner som ska avtäckas.. Av dessa 5 så är Egypten, Seludikerna och Grekland ganka givna. Det lämnar 2 faktioner som kan vara vilka som helst.

Skulle dock inte förvåna mig om det gick att ändra lite i configen så att man ändå kan spela de återstående faktionerna. Har gått iaf i de tidigare spelen.

"Grekland" är nog redan klara i och med Makedonien. Tvivlar på att några fler spelbara Grekiska statsstater kommer komma med från början utan det kan eventuellt komma som DLC. Men visst, allt vi skriver är ju ändå bara spekulationer än så länge

Skrivet av Simcon:

Tror de kommer sälja fler faktioner som dlc, men inte att det går att ändra i någon config. Så har det ju varit med shogun, så räkna med någar stycken dlc med faktioner. Jag räknar även med att det kommer vara ännu mer mod fientligt än shogun, och att vi kommer få ännu fler dlc... Men jag får iaf. mitt Rome 2, så jag är nog någorlunda nöjd. Frågan är om det kommer vara värt att köpa till full pris iom. mängden dlc som kommer pumpas ut (säkerligen till en kostnad runt 100 - 400kr för samtliga dlc enbart till standarutförandet, räkna sedan på en eller två expansioner till spelet med lika mycket små dlc...). Varje expansion i sig lär ju kosta iaf. 100kr, och då kommer vi vara uppe i åtminstone 600kr. Inte säker på att jag är så road att punga ut så mycket, så bättre att vänta till en vettig steam deal, men vi får se när vi kommer närmare release.

Själv tänker jag köpa en Collectors Edition av spelet och köpa all DLC som pengar kan uppbringa. Så hypad är jag av spelet.

Jag är en bra konsument med andra ord

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Simcon:

Tror de kommer sälja fler faktioner som dlc, men inte att det går att ändra i någon config. Så har det ju varit med shogun, så räkna med någar stycken dlc med faktioner. Jag räknar även med att det kommer vara ännu mer mod fientligt än shogun, och att vi kommer få ännu fler dlc... Men jag får iaf. mitt Rome 2, så jag är nog någorlunda nöjd. Frågan är om det kommer vara värt att köpa till full pris iom. mängden dlc som kommer pumpas ut (säkerligen till en kostnad runt 100 - 400kr för samtliga dlc enbart till standarutförandet, räkna sedan på en eller två expansioner till spelet med lika mycket små dlc...). Varje expansion i sig lär ju kosta iaf. 100kr, och då kommer vi vara uppe i åtminstone 600kr. Inte säker på att jag är så road att punga ut så mycket, så bättre att vänta till en vettig steam deal, men vi får se när vi kommer närmare release.

I Shogun kunde du vara alla faktioner förutom det första shogunatet. Du har rätt i att de tog bort configen men de går fortfarande att ändra. Minns att jag satt och hade enormt kul i medieval 2 när jag lyckats låsa upp Papal staten. Man liksom fick uppdrag av påven fortfarande att om man inte gjorde dessa så skulle man till sist exkommuniceras.. problemet är väl att det betydde att Påven exkommunicera sig själv.

Skrivet av Überklass:

"Grekland" är nog redan klara i och med Makedonien. Tvivlar på att några fler spelbara Grekiska statsstater kommer komma med från början utan det kan eventuellt komma som DLC. Men visst, allt vi skriver är ju ändå bara spekulationer än så länge

Själv tänker jag köpa en Collectors Edition av spelet och köpa all DLC som pengar kan uppbringa. Så hypad är jag av spelet.

Jag är en bra konsument med andra ord

Skulle vara lite "trist" om man tex. inte kunde vara en Grekisk statsstat förutom Makedonien. Och ja, Collectors edition ska inhandlas. Älskade Rome:TW och det händer att jag faktiskt spelar det då och då.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Simcon:

Tror de kommer sälja fler faktioner som dlc, men inte att det går att ändra i någon config. Så har det ju varit med shogun, så räkna med någar stycken dlc med faktioner. Jag räknar även med att det kommer vara ännu mer mod fientligt än shogun, och att vi kommer få ännu fler dlc..

Det var i alla fall bättre än Empire där man fick DLC med enheter som var utspridda. Det kom tre DLC-paket med olika klaner till Shogun 2. Sen gillade jag Rise of the Samurai DLC:n till Shogun 2. Den som lade till en kampanj som började på 1100-talet. Riktigt välgjord DLC enligt mig, och lite dyrare, i stil med miniexpansion.

Permalänk
Medlem

Hade velat se ett Total War baserat på amerikanska inbördeskriget alternativt ett Medieval 3, men kanske blir att testa det ändå, spelade inte Shogun då jag tycker det är en helt ointressant tid/plats.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zyriak:

Hade velat se ett Total War baserat på amerikanska inbördeskriget alternativt ett Medieval 3, men kanske blir att testa det ändå, spelade inte Shogun då jag tycker det är en helt ointressant tid/plats.

Det är äntligen så att de gör Rome 2, då detta är vad folk vill ha. Finns moddar för att få amerikansika inbördeskriget, men har själv inte testat dem så kan inte uttala mig om deras kvalité.

Permalänk
Skrivet av Zyriak:

Hade velat se ett Total War baserat på amerikanska inbördeskriget alternativt ett Medieval 3, men kanske blir att testa det ändå, spelade inte Shogun då jag tycker det är en helt ointressant tid/plats.

Skrivet av Simcon:

Det är äntligen så att de gör Rome 2, då detta är vad folk vill ha. Finns moddar för att få amerikansika inbördeskriget, men har själv inte testat dem så kan inte uttala mig om deras kvalité.

Shogun 2 är grymt underhållande. Ge det en chans. Jag har själv testat North and South, en mycket välgjord mod till Napoleon TW.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeuxlarsson:

Shogun 2 är grymt underhållande. Ge det en chans. Jag har själv testat North and South, en mycket välgjord mod till Napoleon TW.

Inget fel på Shogun 2, har själv det och har spelat det en hel del, men helt enkelt så att jag älskade Rome, därav att jag längtat till Rome 2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Überklass:

Själv tänker jag köpa en Collectors Edition av spelet och köpa all DLC som pengar kan uppbringa. Så hypad är jag av spelet.

Jag är en bra konsument med andra ord

Jag är nog ungefär lika dan, ska verkligen försöka få tag på Collectors edition och all DLC, gjorde lika dant med Shogun 2 och även om det tar mig emot att erkänna så har jag inte fastnat på samma sett med det som jag har med rome, har båda installerade men spelar rome betydligt oftare.

Förövrigt så hoppas jag på möjlighet att spela som någon grekisk stat även om makedonien representerar just det ganska bra, men inte riktigt som jag vill ha och att dom gör någon riktigt intressant barbarstam typ galler,britter, germaner mm

Dock tycker jag det är lite lustigt att dom har så få spelbara nationer i 2:an även om det egentligen är 9 st spelbara i rome så var ju modifikationen för att kunna låsa upp de övriga relativt enkel, men blir säkert görbra ändå!

Visa signatur

Windows 10 Define Nano S I ROG Strix B450 ITX I Ryzen 5 3600 I Sapphire HD 7970 I Corsair SF600W Platinum I HyperX Fury 16GB 2993MHz CL17 I SSD 840EVO 500GB I Asus MG28UQ, 4K, 60Hz, 1ms, Freesync
Annat I Lenovo Y50-70 I Acer 5739G I Razer Imperator I Logitech Z623 I

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zyriak:

Hade velat se ett Total War baserat på amerikanska inbördeskriget alternativt ett Medieval 3, men kanske blir att testa det ändå, spelade inte Shogun då jag tycker det är en helt ointressant tid/plats.

Måste säga att jag är lite överraskad att de gör en till "remake" direkt efter Shogun 2. Hade trott på något nytt och sen Rome 2 efter det spelet. Jag ser gärna ett spel baserat på amerikanska inbördeskriget, tycker det är intressant historia.

Permalänk
Skrivet av Buio:

Måste säga att jag är lite överraskad att de gör en till "remake" direkt efter Shogun 2. Hade trott på något nytt och sen Rome 2 efter det spelet. Jag ser gärna ett spel baserat på amerikanska inbördeskriget, tycker det är intressant historia.

Det finns inte så många tidsepoker och skådeplatser som samtidigt måste tilltala en bred publik för att spelet ska sälja bra. Inte heller skulle Amerikanska inbördeskriget fungera som skådeplats för ett helt spel då det är för kort tidsspann samt endast två stridande fraktioner, samt avsaknad av politiskt rävspel nationer/klaner emellan. Amerikanska inbördeskriget skulle ha gjort sig ypperligt som en expansion till Napoleon, så långt kan jag sträcka mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

Måste säga att jag är lite överraskad att de gör en till "remake" direkt efter Shogun 2. Hade trott på något nytt och sen Rome 2 efter det spelet. Jag ser gärna ett spel baserat på amerikanska inbördeskriget, tycker det är intressant historia.

Stred man på det sättet man gör i tw spelen under det kriget? Altså man gick runt i stora klumpar och hade förbestämda platser att mötas på, av någon anledning tror jag det var lite mer som modernare krig och det tror jag inte passar in i det spelsättet tidigare spel har varit.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Skrivet av jOnÄTÄn:

Stred man på det sättet man gör i tw spelen under det kriget? Altså man gick runt i stora klumpar och hade förbestämda platser att mötas på, av någon anledning tror jag det var lite mer som modernare krig och det tror jag inte passar in i det spelsättet tidigare spel har varit.

Fram t.o.m början av 1:a VK så var det på så vis krig gick till, man marscherade upp soldaterna i led och sedan rakt på fienden. Eftersom fordon och maskingevär först användes i stor skala ju under 1:a VK så insåg de stridande parterna att gamla dagars krigföring inte var speciellt effektivt och då blev det istället det stillastående skyttegravskriget. Först under 2:a VK började man med riktig manöverkrigföring med Tyskarnas 'Blixtkrig'.

EDIT: Påpekas bör är att min förklaring ovan är grovt förenklad och bör tas med en nya salt. Den poäng jag vill framföra är att 1860-års krigföring var mycket likt t.e.x. 1760-års.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeuxlarsson:

Det finns inte så många tidsepoker och skådeplatser som samtidigt måste tilltala en bred publik för att spelet ska sälja bra. Inte heller skulle Amerikanska inbördeskriget fungera som skådeplats för ett helt spel då det är för kort tidsspann samt endast två stridande fraktioner, samt avsaknad av politiskt rävspel nationer/klaner emellan. Amerikanska inbördeskriget skulle ha gjort sig ypperligt som en expansion till Napoleon, så långt kan jag sträcka mig.

Det passar utmärkt som ett eget spel, och intresset i USA skulle vara väldigt högt, även om förstås intresset i Europa skulle vara mindre. Dina teorier om hur det inte passar in i spelmekaniken bygger bara på att spelet måste vara likadant i varje nytt spel. Vore inte fel om de vågade prova något nytt, som en kortare mer fokuserad epok.

I övrigt så var amerikanska inbördeskriget betydligt längre än striderna som senaste spelet Shogun 2 Fall of the Samurai baseras på. Amerikanska inbördeskriget var 61-65. Boshin War var 68-69. Om du spelat Fall of the Samurai så vet du att det är längre säsonger, vilket är ett utmärkt sätt att lösa olika konflikters tidsintervall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

Det passar utmärkt som ett eget spel, och intresset i USA skulle vara väldigt högt, även om förstås intresset i Europa skulle vara mindre. Dina teorier om hur det inte passar in i spelmekaniken bygger bara på att spelet måste vara likadant i varje nytt spel. Vore inte fel om de vågade prova något nytt, som en kortare mer fokuserad epok.

I övrigt så var amerikanska inbördeskriget betydligt längre än striderna som senaste spelet Shogun 2 Fall of the Samurai baseras på. Amerikanska inbördeskriget var 61-65. Boshin War var 68-69. Om du spelat Fall of the Samurai så vet du att det är längre säsonger, vilket är ett utmärkt sätt att lösa olika konflikters tidsintervall.

Det skulle inte vara nog för att vara ett fristående spel i serien, men kanske fungera som ett tillägg till ex. Empire 2 eller dy. i "rätt" tidsperiod. Total War serien bygger på ett inarbetat koncept och ingen vill se utvecklarna att ändra för mycket och förstöra ett fungerande koncept. En annan serie skulle det säkert kunna passa i, men som fristående del i total war serien? Knappast.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Simcon:

Det skulle inte vara nog för att vara ett fristående spel i serien, men kanske fungera som ett tillägg till ex. Empire 2 eller dy. i "rätt" tidsperiod. Total War serien bygger på ett inarbetat koncept och ingen vill se utvecklarna att ändra för mycket och förstöra ett fungerande koncept. En annan serie skulle det säkert kunna passa i, men som fristående del i total war serien? Knappast.

Helt fel, det är en känd historiskt epok med ett dramatiskt krig och passar utmärkt i Total War-serien som ett fristående spel. Vad tycker du de ska göra nu då? Remakes av gamla spel hela tiden? Nämn något annat storslaget och långt historiskt krig med linjeformationer som passar Total War-serien.

Permalänk
Skrivet av Buio:

Det passar utmärkt som ett eget spel, och intresset i USA skulle vara väldigt högt, även om förstås intresset i Europa skulle vara mindre. Dina teorier om hur det inte passar in i spelmekaniken bygger bara på att spelet måste vara likadant i varje nytt spel. Vore inte fel om de vågade prova något nytt, som en kortare mer fokuserad epok.

I övrigt så var amerikanska inbördeskriget betydligt längre än striderna som senaste spelet Shogun 2 Fall of the Samurai baseras på. Amerikanska inbördeskriget var 61-65. Boshin War var 68-69. Om du spelat Fall of the Samurai så vet du att det är längre säsonger, vilket är ett utmärkt sätt att lösa olika konflikters tidsintervall.

Må hända att du har rätt att det kanske skulle fungera som ett fristående spel. Sen så utspelar sig Fall of the Samurai under åren 1864-1877 och är snarare tänkt som en sorts representation av Japan under denna tid och inte endast som en reflektion av boshin-kriget. Sen får vi inte glömma Satsuma-upproret (vilket visserligen utspelade sig sent 1877).

Hur som helst, ett TW-spel med amerikanska inbördeskriget som tema, kanske skulle fungera även om jag fortfarande hellre skulle sett det som en expansion till Napoleon. Avsaknaden av spelbara fraktioner skulle nog vara det stora problemet om man nu inte spelade som enskilda stater vilket i och för sig inte vore otänkbart med tanke på hur självstyrande staterna var då och även är idag.

EDIT: Modden 'North and South' för Napoleon är i alla fall riktigt underhållande och jag rekommenderar den varmt!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av jOnÄTÄn:

Stred man på det sättet man gör i tw spelen under det kriget? Altså man gick runt i stora klumpar och hade förbestämda platser att mötas på, av någon anledning tror jag det var lite mer som modernare krig och det tror jag inte passar in i det spelsättet tidigare spel har varit.

Inte direkt. Det Amerikanska Inbördeskriget var en konflikt som ägde rum just på den där linjen då krigsföring blev lite mer "Modern". I början av kriget förekom tex. fortfarande framåtladdade musköter av slaglåstyp och framåtladdade kanoner. Dessutom bestod strategin i tidiga stadier av kriget av att man i engelsk anda gick fram på två led och besköt varandra tills ena sidan retirerade. Ju längre in i kriget man kom ju modernare blev det. Stridslinjerna övergavs.. Vapnen blev betydligt mer modernare och för första gången så användes järnvägen till fullo i kriget. Problemet med inbördeskriget ur ett TW synpunkt är dels att kriget inte direkt varade under någon epok.. Och dels var det mellan två faktioner. Som DLC kan det funka men inte som fullskaligt spel.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zyriak:

Hade velat se ett Total War baserat på amerikanska inbördeskriget alternativt ett Medieval 3, men kanske blir att testa det ändå, spelade inte Shogun då jag tycker det är en helt ointressant tid/plats.

Skrivet av Buio:

Måste säga att jag är lite överraskad att de gör en till "remake" direkt efter Shogun 2. Hade trott på något nytt och sen Rome 2 efter det spelet. Jag ser gärna ett spel baserat på amerikanska inbördeskriget, tycker det är intressant historia.

Vill inte låta dryg, men USA har den kortaste historian någonsin. Två olika armeér i stort sett identiska till varandra. Hade varit väldigt spännande att spela sisådär en gång. :- ) Däremot är jag övertygad om att det kommer släppas som DLC eller fristående spel för att mjölka pengar när Empire 2 kommer i framtiden. Men aldrig att CA kommer lägga ner 2-3 års utveckling på ett spel endast för amerikanska inbördeskriget.

Buio: Jag älskar den antika tidseran så jag klagar inte, men hade faktiskt förväntat mig ett storslaget "China and the ten kingdoms(http://en.wikipedia.org/wiki/Five_Dynasties_and_Ten_Kingdoms_...)".

Eller ett "Total War: Mongol", det hade varit väldigt intressant och mäktigt spel.

Menmen, kan knappt bärga mig tills Rome 2 släpps. Blir imponerad varenda gång jag ser någon nyhet om spelet!

Permalänk
Medlem
Skrivet av stn1337:

Vill inte låta dryg, men USA har den kortaste historian någonsin. Två olika armeér i stort sett identiska till varandra. Hade varit väldigt spännande att spela sisådär en gång. :- ) Däremot är jag övertygad om att det kommer släppas som DLC eller fristående spel för att mjölka pengar när Empire 2 kommer i framtiden. Men aldrig att CA kommer lägga ner 2-3 års utveckling på ett spel endast för amerikanska inbördeskriget.

Det är det mest intressanta historiskt som de inte redan täckt med tidigare spel och liknande typ av stridstekniker. Isåfall blir det remakes eller ett helt annorlunda spel baserat på en period med helt andra stidstekniker, säg WW2 t.ex. I övrigt så är remakes tråkigt i längden enligt mig, inget nytt eller någon innovation.

Skrivet av stn1337:

Jag älskar den antika tidseran så jag klagar inte, men hade faktiskt förväntat mig ett storslaget "China and the ten kingdoms(http://en.wikipedia.org/wiki/Five_Dynasties_and_Ten_Kingdoms_...)".

Eller ett "Total War: Mongol", det hade varit väldigt intressant och mäktigt spel.

Problemet är att de inte får någon stor marknad, varken i Europa eller USA. Blir svårt att sälja spelet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

Det är det mest intressanta historiskt som de inte redan täckt med tidigare spel och liknande typ av stridstekniker. Isåfall blir det remakes eller ett helt annorlunda spel baserat på en period med helt andra stidstekniker, säg WW2 t.ex. I övrigt så är remakes tråkigt i längden enligt mig, inget nytt eller någon innovation.

Problemet är att de inte får någon stor marknad, varken i Europa eller USA. Blir svårt att sälja spelet.

Håller med om att remakes är tråkiga, men tro mig. Jag lovar dig att det inte finns en enda stackare på Creative Assembly som vill sitta och göra remakes, men det är vad som säljer. Fansen har efterfrågat och nästan skrikit efter Rome 2 i flera år nu.

Skulle "Total War: China" inte få någon stor marknad? Haha men snälla, det bor mer människor i Kina än Europa och USA tillsammans.

Kina står redan idag för den största försäljningsmarknaden för spel och onlinespel. Så även utan Europa och USA skulle spelet vara i goda händer att klara sig själv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av stn1337:

Håller med om att remakes är tråkiga, men tro mig. Jag lovar dig att det inte finns en enda stackare på Creative Assembly som vill sitta och göra remakes, men det är vad som säljer. Fansen har efterfrågat och nästan skrikit efter Rome 2 i flera år nu.

Skulle "Total War: China" inte få någon stor marknad? Haha men snälla, det bor mer människor i Kina än Europa och USA tillsammans.

Kina står redan idag för den största försäljningsmarknaden för spel och onlinespel. Så även utan Europa och USA skulle spelet vara i goda händer att klara sig själv.

Visst är Rome 2 mycket trevligt att få, men sen tycker jag att de får komma med något nytt efter två remakes.

När det gäller försäljning, så är problemet att Total War är väldigt okänt i Kina. Ekonomin är också annorlunda. Det enda västerländska spelet som slagit i Kina är WoW och det säljs på andra sätt och mycket billigare där. Det handlar alltså inte bara om hur stort landet är, och hur många spelare de har. Västerländska spel säljer i princip enbart i väst, oavsett om de handlar om Kina eller Japan eller något annat land där.

Tar Shogun 2 som exempel. Det handlar om Japan, är väldigt korrekt gjort historiskt och CA:s ägare är Japanska (SEGA). Ändå verkar det inte som Shogun 2 har sålts överhuvudtaget i Japan.
http://forums.totalwar.com/showthread.php/8343-Why-is-Shogun-...!
http://forums.steampowered.com/forums/showthread.php?p=298720...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

Visst är Rome 2 mycket trevligt att få, men sen tycker jag att de får komma med något nytt efter två remakes.

När det gäller försäljning, så är problemet att Total War är väldigt okänt i Kina. Ekonomin är också annorlunda. Det enda västerländska spelet som slagit i Kina är WoW och det säljs på andra sätt och mycket billigare där. Det handlar alltså inte bara om hur stort landet är, och hur många spelare de har. Västerländska spel säljer i princip enbart i väst, oavsett om de handlar om Kina eller Japan eller något annat land där.

Tar Shogun 2 som exempel. Det handlar om Japan, är väldigt korrekt gjort historiskt och CA:s ägare är Japanska (SEGA). Ändå verkar det inte som Shogun 2 har sålts överhuvudtaget i Japan.
http://forums.totalwar.com/showthread.php/8343-Why-is-Shogun-...!
http://forums.steampowered.com/forums/showthread.php?p=298720...

Shogun 2 måste vara det största försäljningsfiaskot någonsin, förstår inte ens vad SEGA håller på med. Att släppa ett spel om Japan, där tillochmed rösterna är japanska men all text är på Engelska utan någon möjlighet att ändra till ett enda asiatiskt språk. Det är så pinsamt så jag finner inte ens ord!

Det känns som att SEGA/CA ber om att spelet inte ska sälja. Detta var deras stora chans att göra ett intryck i den asiatiska marknaden och locka åt sig en ännu bredare publik och inte bara inrikta sig till den Europeiska marknaden. Vilket hade underlättat framtida spelsläpp i Asien.

Permalänk
Medlem

Rome 2 kommer nog sälja bra är min gissning. Hoppas vi får lite mer info/gameplay snart.