Blir ni arga när ni spelar?

Permalänk
Medlem

Jag har lyckats slå sönder 2 tangentbord, en mus, ett headset, en hårddisk och jag har även lyckats "välta" skärmen på ett lan.

Tangentbord 1 & 2 slog jag sönder med näven, musen också men det var en ace mus så ingen blev ledsen över den, jag tror det var när jag spelade cs (minns inte riktigt, det var några år sedan).

Hårddisken jag hade sönder satt i min laptop som tekniskt sett ägdes av skolan. woops! Jag spelade något spel på nätet mellan lektionerna, blev sur och smällde näven i datorn, detta var inte första gången men denna gången så dog hårddisken i datorn.

Headsetet gick sönder genom att jag drog hårt nog i det för att sladden skulle släppa.
När jag spelar så brukar jag ha sladden till headsetet i mitt knä. Sladden kan ibland glida ner och fastna i stolen (den blir som ett säkerhetsbälte, håller fast mig), detta hände en gång när jag spelade, jag blev sur och försökte slita bort sladden vilket resulterade i glapp..

Skärmen välte jag genom att kasta mitt headset på den.

Nu vekar det nog som att jag är aggressiv eller omogen. Dessa händelser var för ett par år sedan och jag var både aggressiv och omogen då, nu har jag lärt mig att hantera min ilska och reagerar bättre när det går dåligt i spel.

För att svara på din fråga. Ja, jag blir arg i spel.

Jag blir inte speciellt sur när någon dödar mig (spelar mestadels fps spel). Det som gör mig sur är när jag dör/förlorar pga internet/dator problem, om någon person som jag dödat om och om igen lyckas döda mig på grund av lagg eller liknande störningar, eller om jag har en lång kill streak och dör på grund av lagg så blir jag fortfarande riktigt sur.

Ursäkta långt svar jag hade lite att berätta, och det kändes bra att skriva om det.

Edit: Jag blir väldigt ofta sur när jag spelar WOW, t.ex. om jag är i en bg på min hunter och vinner en fight mot någon annan 1v1 men innan personen dör så kommer någon och räddar honom. Jag vet att det är bra för deras lag och det är egentligen inget fel på vad han gör, men jag blir sur när sådant händer.

Jag spelar en hel del BF3 och kör då mestadels sniper med 4x optic i close range, jag gillar att helt ensam defenda baser och kan ibland vinna 5v1 fights. Andra gånger kan det hända att jag lyckas döda 4 personer men dör av den 5e, detta kan göra mig sur även om jag borde vara nöjd.. Jag vill vinna och helst vinna ensam mot ett helt lag man kan inte få allt

http://battlelog.battlefield.com/bf3/soldier/Gooface_cool/sta...
Namnet på min soldier var ett skämt under betan.. jag visste inte att man inte kunde byta. Det är dock kul när folk tror att de blir dödade av en 12åring.

Permalänk
Medlem

Jag har 55% quits i bf3=)

När jag blir arg stänger jag ner skiten, sen tar jag upp spelet igen...

Permalänk
Medlem

Kort och gott JA

Visa signatur

Asus TUF X570-Plus > Ryzen 7 3700X > Noctua NH-U14S > MSI RTX 3070 SUPRIM 8GB > Corsair Vengeance LPX 16GB > Kingston A2000 500GB M.2 NVMe > Samsung 860 Evo 500GB > Kingston V300 120GB > WD CB 640GB > Evga G2 750W > Meshify 2 Compact > Windows 10 Pro > Glorious Race Model D > Corsair Gaming MM350 Pro XL > Corsair Strafe RGB MX Brown > Logitech G935 > AOC AG322QCX > 100/100 Mbit

Permalänk
Medlem

När jag läser många inlägg här så inser jag vilken " lagom Svensson" jag är. Om man efter en jättebra runda i BF3 blir totallt utklassad av någon som uppenbart fuskar genom att ha ihjäl hela laget instant gång på gång så suckar jag högt, ragequitar utan en min i ansiktet och börjar helt sporadiskt att slösurfa på sidor som inte ens intresserar mig för att tänka på något annat. Haha...

Sen är jag också för snål för att våga slå och banka på elektronik i allmänhet

Visa signatur

AMD X4 965 BE | Corsair 750w | Gigabyte 790XTA-UD4 | Sapphire 280X OC | DDR3 1333mhz 16gb | SSD:120gb + SSHD:1TB | CM HAF 932 | Bra & Billig

Permalänk
Medlem

Brukade vara ganska ilsken av mig tidigare, men det har mer eller mindre gått över nu.

Permalänk
Medlem

jag blev lite sur när jag var yngre ^^ mest i typ CS och sånt (på den tiden... du vet när även du spelade cs)

testade Dota när det var ganska nytt och slog sönder min mus efter bara några games... första gången jag blivit så förbannad blev inte bättre av div. dryga ord från motspelarna haha

nummera blir jag inte sur alls, om allt går imot mig länge (spawn->död->spawn->död osv 6 gånger i rad på bf3 t.ex.) så blir jag mest *ugh... jag skulle byggt spelet "såhär" istället...* pustat... och i värsta fall stängt av spelet och gjort något annat

jag har blivit "yrkes-skadad" när det kommer till sånt (utbildar mig till spel designer)

DOCK så är det skit kul att döda dem som blir riktigt skit förbannade dom som skriver köns ord i caps i chatten dem är alltid kul att döda lite extra och på loliga sätt...

------------
dödade en gång en kille i BF3 3 gånger i rad med den dära flygande scout saken som recon har... VAD SUR han blev... wow, det är kul facktist

Visa signatur

Censorship is for the weak
----------------------------------
i5 6600K @ 4.7 | MSI GeForce GTX 980 Ti 6GB Gaming | ASUS Z170 PRO GAMING | 16GB 2400mhz | 850 EVO 250GB SSD | 2+1+1TB HDD | NH-U12P SE2 | Define S | XL2411Z 144Hz |

Permalänk
Medlem

Jag Blir riktigt förbannad när jag spelar spel ibland slår jag näven allt vad jag har i tangentbordet har gjort sönder cirka 3 tangentbord på det sättet..

Permalänk
Medlem

Spelade quake3 för en massa år sen när det var nytt. Slängde min då väldigt exklusiva razer bomslangmus i väggen efter att ha förlorat en match... Sen dess lyssnar jag på lugna favoriter när jag spelar för att lugna ner mig lite. Det fungerar bra

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk

Nej, lite irriterad på sin höjd. Börjar jag bli arg stänger jag av istället.

Permalänk

Näe jag blir inte förbannad kanske för att jag spelar när jag är inspirerad (glad) och inte för att bli glad. Men när jag såg tråden kom jag att tänka på det här gamla klippet: http://www.youtube.com/watch?v=5cjp3v-n4w4 alla har säkert redan sett det till leda men jag tycker fortfarande att det är kul.

Visa signatur

Bärbar: Dell G7 17-7790, i7-9750H, RTX2060, 144Hz ips
Mobil: Samsung Galaxy A71
Mediaspelare: Apple TV 4K 32GB

Permalänk
Medlem

Jag blir sällan arg. Mest bara jävligt less när jag är dålig och vet att jag kan mycket bättre

Visa signatur

▪ 2500K @ 3,3 GHz - Sabertooth p67 - 8 GB 1600Mhz - 7970 - xonar d1 - 120 GB intel 320 + 500 GB WD black
▪ QPAD 5k - QPAD MK50
Citera!

Permalänk

BF3 blir jag i princip aldrig arg på, endast när man blir slaktad av en LAV tjugo gånger i rad.

HoN däremot, herregud säger jag bara, blir väldigt ofta helt skogstokig när jag spelar utan vänner, då man varje gång kommer i samma lag som minst tre helt efterblivna människor.

Permalänk
Medlem

blir förbannad så de kokar inombords när man spelar HoN ibland.. Ett lagspel för dom som inte vet.. De laget som har teamplay vinner i stort sett... Och när man skall döda någon så står sin lagkamrat AFK och tittar på medan du blir dödat. Då vill man bara stänga av o gå därifrån.. Men jag slår aldrig sönder ngt eller skriker.. Bara huffar o puffar ><

Som ni säkert sätt på existenz på HoN-logics:
Die while playing HoN? Teams fault.

Permalänk
Medlem

Han måste ha slagit hårt

Visa signatur

I rikets namn.

Permalänk
Medlem

LoL kan vara lika frustrerande som HoN...

att spela med idioter... åh... kokar inombords xD

eller blir konstant ägd av någon som är skit dryg eller spelar dåligt haha... dock så är det kul att vara den som dödar folk i samma situation

Visa signatur

Censorship is for the weak
----------------------------------
i5 6600K @ 4.7 | MSI GeForce GTX 980 Ti 6GB Gaming | ASUS Z170 PRO GAMING | 16GB 2400mhz | 850 EVO 250GB SSD | 2+1+1TB HDD | NH-U12P SE2 | Define S | XL2411Z 144Hz |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Massy:

Beror på vilket spel man spelar och vad man förlorar på att dö. I exempelvis BF3 blir jag knappt arg och spelar bara vidare. När jag å andra sidan blir riktigt jävlar förbannad så brukar bordet få lida eller så går jag bara och lägger mig på sängen en stund. Slå sönder några dyrare prylar har jag aldrig gjort även om nuvarande bordsskiva har en nedsänkning med konturen av en näve under musmattan.

Samma här, försöker dölja den med musmattan

Visa signatur

I rikets namn.

Permalänk
Entusiast

Blir väl inte arg så ofta men när jag blir det kommer hela den delen av vokabulären ut som man inte får använda framför småbarn
Är det riktigt illa brukar jag dra av headsetet (bestämt men inte våldsamt) och klia mig frenetiskt runt öronen xD Det hjälper!

Det närmsta till att ha sönder något av spel-ilska är nog gitarren vid det förbannade Rockband. Denna terrorist till speltitel driver mig till vansinne. Det brukar knaka bra i gitarren men som sagt, inget har någonsin gått sönder

Permalänk
Medlem

Blir lite irriterad på mig själv ibland om jag misslyckas med samma sak flera gånger i rad. Slår aldrig i något då det verkligen inte finns någon anledning att ha sönder saker för att det går dåligt. Dock så blir jag aldrig arg i spel. Tycker det bara är jobbigt när folk blir arga och ragear/skriker i micken.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem

Det är lugnt för det mesta... men lagg.. det drar fram demonerna i mig. En hemsk lagspike i ett viktigt game vid fel tillfälle, då både låter det och smäller det Som tur är har jag aldrig lyckats haft sönder något.

En polare slet av benet på sitt soffbord när han dog i cod haha

Visa signatur

Topkek

Permalänk
Avstängd

när jag var yngre tog jag sönder min game boy genom att slå sönder skärmen för att jag förlorade :P.. sen dess har jag inte slagit något..
Har inga aggressioner när det gäller spel. Irriterad kan jag bli dock

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500D RGB SE, PSU: Seasonic FOCUS+ 750W Platinum, Mobbo: ASUS ROG STRIX X570-F Gaming, CPU: AMD Ryzen 7 5800x @5050Mhz, CPU Kylning: Corsair H150i ELITE CAPELLIX, GPU: ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3070 Gaming OC 8GB , RAM: G.Skill Trident Z RGB Series 32GB, M.2: WD Black SN850 M.2 SSD - 1TB, SSD: Samsung SSD 850 EVO 1TB[B]: Skärm: Asus TUF Gaming VG259QM, Asus TUF Gaming VG259QR

Permalänk
Medlem
Skrivet av kcobil123:

Så blir ni arga när ni spelar och varför?

Ja, så inihelvete men vem vet varför. Tur att jag bor ensam.

Permalänk
Medlem

Har slagit sönder ett par tangentbord, mest beroende på att jag är världens sämsta förlorare oavsett om det jag misslyckades med var möjligt eller ej. (Typ exempel var väl WoW där jag blev galen när jag inte kunde döda någon 10+ lvlar högre)

Permalänk

För mig kan RTS spel framkalla grov ilska vid förlust, jag tror det beror på att man lägger ner sån tid av sitt liv på att bygga upp en bas, bygga units, expanda för att sen förlora allting. 40-60 minuter åt helvete. Om motståndaren även skriver "GG" när han öser units in i min bas, då jävlar kan vreden komma.

Men i FPS spel har jag svårt att lacka, det är bara att spawna om direkt och försöka igen.

Visa signatur

Snabbare än Bolt på Jolt ⚡

Permalänk
Medlem

Brukar väl mest säga något i stil med "ryssjävlar" i en helt rimligt stämma när man torskar på Dota2.

Permalänk
Medlem

Har slagit sönder en hel del saker, men det var 12-15 år tillbaka i tiden (är 31). Nu när jag blir förbannad blir det oftast verbal urladdning, ibland glömmer jag släppa push-to-talk också hehe, mestadels beror det dock på att man är trött eller hungrig och då vet man att det är dags att stänga av det man spelar

Edit: mitt första minne av spelrage är att jag hade bitmärken i min 8-bit NES-handkontroll

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Permalänk

Det beror nog hur mycket man har spelat och vad för person man är. När jag började spela online så kommer jag ihåg att jag inte alls brydde mig när jag dog/förlorade utan bara fortstatte spela. Nu, efter flera års spelande så känner jag att jag blir arg ibland men aldrig skulle jag slå, kasta eller förståra någonting Men jag känner många som skriker och så när de blir arga.

Visa signatur

Dator: FD Define S | i7 5820k | Noctua NH-D15 | 16GB DDR4 | AMD Fury X | MSI X99A GAMING 9 | CM V1000 | Samsung 850PRO 256GB | 3TB WDRED
NAS: FD Node 304 | Pentium G3220 | 2X WD RED 2TB + 2X HGST 4TB | 16GB 1600MHz | FreeNAS

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gulbanan:

men mina vänner är sjukare, vi lanar inte längre pga slagsmål så illa är det XD

HAHAHAHAHAHAHA de var fan de bästa ja hört!!!!:D

Permalänk

Svar: Ja, om jag har sovit dåligt och/eller har för stunden lågt blodsocker.

Annars, Nej.

Visa signatur

Asus P8Z68-V // Intel i5 2500K // R9 280X // 8GB 1600Mhz Corsair // Define R3// Fractal Design Tesla 550w // Kingston 60Gb SSD och en 300Gb för lagring // Windows 7 Ultimate 64-Bit // Samsung P2450H //

Permalänk

Kommer Ihåg att jag spelade mycket Silkroad Online för 9 år sen, var 12 då. Var "beroende" va spelet och det som gjorde mig så förbannad då var att det aldrig gick och logga in pga av att servrarna alltid var fulla. Spenderade flera timmar om dagen på att bara försöka logga in. Satt och grät framför skärmen. Jag förstörde nog ett par tangentbord oxå med tillhörande möss.
När jag tänker tillbaka dit inser jag hur ihelvete patetisk jag var, och skrattar

Inte idag. Går det dåligt eller jag inte kan logga in på ett spel idag så rycker jag på axlarna och gör något annat.

Edit: Vill oxå minnas att vi hade fast hemtelefon kopplad till telejacket som bröt internet-uppkopplingen när man lyfte på luren och fortsatte vara brutet en bra stund efter man lagt på luren igen. Det triggade oxå till en hel del aggressioner.

Permalänk
Medlem
Skrivet av emprezz:

Kommer Ihåg att jag spelade mycket Silkroad Online för 9 år sen, var 12 då. Var "beroende" va spelet och det som gjorde mig så förbannad då var att det aldrig gick och logga in pga av att servrarna alltid var fulla. Spenderade flera timmar om dagen på att bara försöka logga in. Satt och grät framför skärmen. Jag förstörde nog ett par tangentbord oxå med tillhörande möss.
När jag tänker tillbaka dit inser jag hur ihelvete patetisk jag var, och skrattar

Inte idag. Går det dåligt eller jag inte kan logga in på ett spel idag så rycker jag på axlarna och gör något annat.

hahah eller hurXD och skriker ut ordet VARFÖR, JÄVLA OTUR
haha eller hur drar och spelar shank 2, där finns det inga serverar XD ett grymt spel btw