Blir ni arga när ni spelar?

Permalänk
Medlem

Jag själv brukar bli arg när jag spelar och det går dåligt. Brukar svära rakt ut men det är bara när jag sitter i Skype och pratar med vänner. I lol brukar jag också skriva överdrivet mycket svordomar till fiendelaget, men det är mest på skoj.

Jag har en vän som blev så arg en gång att han slog ett hål i väggen rakt in till badrummet med knytnäven

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel i7 930, Asus P6T Deluxe V2, Corsair Vengance 6GB DDR3, Asus GeForce GTX 560 Ti 448, Corsair TX 750W, Samsung 830 256 GB, Samsung Syncmaster P2350, Logitech G35, Logitech G9, Logitech Z-5500, Playstation 3 Slim

Permalänk
Medlem

När jag spelar spel och får alltid disconnect i spelet, så jag slog sönder min bärbar, bankar tills delarna går av, går hem till Ziggy (Han som tror att bf4 kommer finnas zombie mode. Ni hittar honom i bf4 inlägg),kastar rakt på hans ansikte och därefter köper jag en ny bärbar igen.

Permalänk
Medlem

Om man blir arg så ska man inte spela :P. Det är ju ändå ett nöje ;).
Händer väl att man svär lite, fast då har man ändå glimten i ögat.

Permalänk
Medlem

När jag spelade Battlefield för 7 år sedan och det inte gick så bra slog jag nävarna i skrivbordet och ibland på tangentbordet. Men nu är jag väldigt lugn när jag spelar....inte en enda svordom.

Visa signatur

"I do not fear computers. I fear the lack of them."

Permalänk
Medlem

Händer ibland att man dunkar näven i bordet, har dock aldrig slagit sönder något.

Skrivet av macbang:

Dåliga förlorare som bara grinar över allt är bland det värsta som finns.

Permalänk
Medlem

Aldrig blivit arg på ett spel. Går det dåligt tänker jag bara "Äh, nu orkar jag inte med det här längre" och stänger av.

Visa signatur

AMD R9 5900X | Asus Strix X470-F | 32GB G-Skill @ 3,6GHz | RTX 3090Ti

Permalänk
Medlem

Brukar svära lite om det går riktigt dåligt men jag stänger oftast ner spelet i samband med det.

Visa signatur

Intel Core i7 7700K delided @5.1 Noctua NH-D15 ROG MAXIMUS IX CODE RTX2080

Permalänk
Medlem

Haha! Klart det blir lite vrede framför datorn och ps3:an. Kör man ett singelplayer spel brukar det bli lite välvalda svordomar
Är det multiplayer brukar man skrika svordomar kanske kasta något också.. spelar dota2,mw3(ps3),darksouls,bastion och lol.

Brukar väll mest vara att man är så inne i spelet att det blir lite känslosamt när man förlorar. Blir man inte arg,ledsen och glad när man spelar så spelar man helt enkelt för dåliga spel. Precis som böcker,film och musik kan det ju vara lika känsloladdat med spel?

Permalänk
Medlem

Beror på vilket spel man spelar och vad man förlorar på att dö. I exempelvis BF3 blir jag knappt arg och spelar bara vidare. När jag å andra sidan blir riktigt jävlar förbannad så brukar bordet få lida eller så går jag bara och lägger mig på sängen en stund. Slå sönder några dyrare prylar har jag aldrig gjort även om nuvarande bordsskiva har en nedsänkning med konturen av en näve under musmattan.

Permalänk
Inaktiv

Nej, aldrig. Till skillnad på att skriva att andra spelare kan föra upp en annans i rektum så brukar jag föreslå hur de smartare kan positionera sig eller gear som är bättre för situationen, spelar Heroes of Newerth.

Ser ingen större anledning till att bistra om man förlorar, den stora skillnaden är animationen som visas när spelet är över...

Permalänk
Medlem

Lite olika reaktioner får man väl beroende på vad som är orsak... Är det spelet och eller kontrollen (man kanske tycker man tryckt men inte fått det registrerat...) blir det några "ammen va f*n" eller "for f*ck sake" ibland även när man stöter på riktigt irriterande typer typ i bf3 skjuter en 15ggr på 15sek... visst det är delvis ens eget fel men ändå just då känns det "amen va f*n"....

Annars kör man typ hardcore och man blir TK:ad för femtielfte gången av samma så brukar jag skämta typ "you know it doesn't really help annyone of us if you kill me..." eller "Do I really look that much like an enemy/(threat) to you? :-D"

Men det händer att jag /ragequitar när det går riktigt dåligt men jag skriker aldrig åt någon rakt ut eller över team speak etc och har aldrig haft sönder något... dock för några år sedan så drämde jag till datorn rejält lite då och då när spelet kraschade eller liknande men man växer upp lite om än kanske lite långsamt XD

Permalänk

Beror på typen av spel, Har nog bara fått seriösa ADD anfall efter Dayz och Chernarus Apocalypse moddarna, men annars så blir jag inte speciellt arg. Eller jo, intensiva rundor i Promod kan också framkalla viss ilska..

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Medlem

Blir sällan arg, isåfall går det över på 5 sekunder. Aldrig haft sönder något, dock har näven åkt i bordet många gånger och det sagts fula saker, såklart.

Permalänk
Medlem

Beror när på dagen det händer, om jag är trött, då är jag som "värst" ibland
Lagg

När någon kommer in och frågar om det går bra eller något HELT oviktigt när man är mitt i en viktig match

Fuskare

Brukar komma ett par fula ord och råkat slå sönder 2 IKEA bord, gjorda av spån... Annars får skrivbordet sig en liten smäll varje gång

Permalänk

Nej, aldrig.
Har man inte kul när man spelar (man kan inte vinna varje gång), så förstår jag inte vitsen med att spela

Permalänk
Medlem

Jag blir arg.. gnäller mest på teammates som fegar. Whinear rätt mycket faktiskt... tycker folk över lag borde gnälla mer

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Avstängd

Förr i Cs: Source

Permalänk
Medlem

Ända gången jag blir arg är när jag spelar poker, vilket jag tyvärr gör dagligen. Men brukar bara vara i extrema fall när man förlorar med AA mot 72 av nån fish Men vet ju att det är jag som vinner i längden så brukar inte bli så arg längre, slängde iväg en av skärmarna en gång för länge sedan

Visa signatur

i5-2500K@5Ghz - Antec KÜHLER H2O 620 - MSI P67A-C45 - OCZ Agility Sata III 120 GB - Crucial M500 250GB - 20GB 1600mhz xms3 - GTX 560 TI OC 1Gb - OCZ sXs2 700W

c2d E6750@3 ghz - GA-EP35-DS3 P35 - 8 Gb 800Mhz xms2 - HD5670 1024MB - CGS 600W

Permalänk
Medlem

Är man inte arg så försöker man inte tillräckligt hårt, är alltid arg när jag lirar online, spelar ingen roll om man vinner och ligger överlägset 1:a. Det kan alltid gå bättre!

Har aldrig slagit sönder något dock.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem

när det går dåligt så blir det ALT F4 annars inget mer!

Permalänk
Medlem

jag brukar bli så arg att jag skriver typ min ilska i form av förbättringar vad vi/laget borde gjort och inte. ibland kommer några ramsor ur munnen också, men mest suckar typ.

Permalänk
Medlem

Alltid när jag blir förbannad i spel så knyter jag näven, höjer den. Men det blir aldrig mer än så.
Sen rage quittar jag och svär lite.

Så brukar det se ut när jag har en riktigt dålig dag.
Händer inte ofta kan jag tala om :).

Permalänk

Är inte arg av mig längre, bara dåligt psyke men förr var jag så arg att jag gav bort min konsol efter varje förlust, slutade med att jag inte hade råd att spela.

Visa signatur

I5 2500K | 16GB DDR3 "1600" | CORSAIR FORCE GT 128GB | 38TB WD | |ASUS P8P67 DELUXE REV 3 | XFX 7970 | OCZ ZX 1000W | LG 27" | 6.0 STEREO

Permalänk
Medlem

När jag lirar trackmania och nöter ett x-antal banor till en turnering och så går det helt åt helvete, då kan tangentbordet få lite stryk! (Min xbox-kontroll har redan dött hähä)

Permalänk
Avstängd

haha inte tycker jag en person som slår söder något för att han/hon är arg är omogen, däremot är det ju helt i onödan. Jag har BARA slagit sönder ett t-bord, perfekt tillfälle att säga till flickvännen att jag måste köpa ett nytt

Permalänk
Medlem

Blir bara smått irriterad över de misstag jag gör i singleplayer spel, jag startar om från senaste "save" och så är det väl med den saken... Men i multiplayer skäller jag gärna ut korkade noobs som tror att de kan något. Om mitt team består av idioter skriver jag en trevlig kommentar, rage-quit och sedan hittar jag en bättre server Dock inget fysiskt rage för min del.

Permalänk
Medlem

första gången jag blev skjuten i DayZ, annars... not so much.

Permalänk
Avstängd

Spelade CS 1.6 på hög nivå för några år sedan. När man satt och lirade cuper/turneringar med priser och det gick värdelöst, så blev man självklart förbannad på sig själv. För det mesta blev det bara näven i bordet, men näven har även hamnat i skärmen, tangentbordet och lite andra ställen.

Nu är jag rätt lugn när jag spelar, går det dåligt så gör jag något annat ett tag istället. Det ger absolut inget (förutom trasiga ägodelar) att bli arg på ett spel.

Visa signatur

9900K @ 5,0ghz | Gaming X Trio 2080 Super | 16gb ram 3200mhz CL14

Permalänk
Medlem

En kompis och jag skriker åt varandra 90% av tiden när vi spelar sc2, spelar ingen roll om vi vinner eller förlorar

Har typ ingen tävlingsinstinkt förutom vid datorspel typ

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem

Har haft sönder två tangentbord när jag var mindre tills jag köpte ett G19, sedan dess har jag inte haft sönder något eller slagit på något.