Blir ni arga när ni spelar?

Permalänk
Medlem

Aldrig varit så arg som när jag spelade modern warfare 1 på veteran, speciellt bonusuppdraget, då fick jag hålla mig för att slå sönder något. Annars kan det vara en del svärande i BF3. Även lite nervositet när jag spelar SC2, borde inte ta det seriöst egentligen :/

Min designlärare slängde ut sin datorskärm genom fönstret en gång, grafikkortet följde med... Det kallar jag rage. Dock inte spelrelaterat. Sen dess har han använt mac

Visa signatur

Windows 8.1 64 bit, EVGA GeForce GTX 980Ti DirectCU II 2GB , 8 GB Corsair Vengeance, P8Z68-V LX, Intel Core i5 2500K, Creative XtremeMusic X-fi, 700W CoolerMaster SilentPro, Fractal Design R3, 128 GB Kingston HyperX + Sandisk Ultra Plus 256 GB + 2 TB + 500 GB.

Permalänk

beror på, i vanliga fall, nej, men blir man tex gankad om och om igen i wow och man kommer ingenstans, då blir man väl lite irriterad, men blir aldrig arg om jag skulle då i ett vanligt spel tex.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk

Inte alls, slagit sönder ett datorbord, tangentbord och en lampa.

Permalänk
Medlem

Kunde bli det förut men då vart jag kanske 12-13 år gammal men det berodde väl på att jag körde DoD istället för Cs och behövde inte vänta till slutet av rundan för att få spela igen och därför så tog jag det inte på så stor allvar.

Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X

Permalänk
Medlem

Nope, aldrig slagit sönder något, Händer väl att man höjer rösten ibland men inte ofta.

Permalänk

När jag blir arg, så brukar det vara när någon lagkamrat gör nåt helt retard, så jag dör. Då blir jag röd i ansiktet.
Men skulle aldrig ta sönder nåt, men blir att svära en del konstiga saker, så grannarna får höra det ^^
Gäller samma sak med bugar.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 | MSI MAG B560 TOMAHAWK WIFI | Intel Core i5 11600K | MSI GeForce RTX 3060 12GB VENTUS 3X OC | ASUS ROG Strix 850W | Kingston Fury 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz | Noctua NH-U12S | Samsung 970 EVO Plus 2TB | W10

Permalänk
Medlem

Vet ett sommarlov då jag slog sönder 6 möss.

En av gångerna var när jag dog så mycket på ett mmo/rpg att jag tappade en level.

Dog om o om o om igen, till slut blev jag mental och gick och slog iväg taklampan som hängde snällt och lös upp rummet samtidigt som jag vråla och bröla som aldrig förr.

Sedan gick jag och satte mig vid spelet igen och klarade uppdraget.
(med en ny mus jag fick leta uppför att kunna spela vidare).

Nu för tiden blir jag inte så brutalt arg, kan ha att göra med att man inte spelar lika mycket och inte sätter sig in i det på samma sätt.,

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Var ska jag börja haha :)

Jag har väl avverkat emellan 5-10 möss och tangentbord, en skärm, en datorlåda, flera tröjjor, the list never ends......
Sen tog jag en pil i knät.

hah nej men hallå är det här en stöd grupp för alla som ragar vid dumburken eller? fett nice i vilket fall som.

EDIT: Har otrolig prestationsångest när jag lirar BF3, har alltid fraps igång och vill fånga riktiga ``wtf zomg orgasm`` moments och på det prestera bra på servern shit alltså insåg det nu lol
HAHA kom också just på att jag börjar alltid prata riks svenska när jag blir riktigt förbannad, jag kommer från Gotland och jag hatar dialekten när jag blir arg, låter ju som en jävla bonnläpp att svära på Gutamål.

Över åren som jag spelat de alla spelen så har det varit tider då ``spel-raget`` varit värre och det var väl där emellan 14-19 då man var ett testosteron stint tonårs monster från planeten jorden hah, Zing!....typ

Idag ragar jag i synnerhet på när jag inte är uppvärmd, känns som man suger vad man än testar eller gör så då ragar jag loss får upp tempot och sedan går det bättre men visst det känns ju inte så jäkla kung att det pyser ur öronen var och varannan gång man sätter sig framför BF3 eller så.

Ja det är när jag spelar FPS - Cod-CS-Bf3 etc där man spelar mot andra som jag framför allt kan bli smått grinig när det inte går som jag vill:P

bra eller dåligt? ja joo både och vill jag påstå...
Ur mitt resonemang går det inte riktigt att förenkla data rage till endast mognad att göra även om jag med det motsäger mig själv med ovanstående berättelse.

Men för att precisera hur jag menar så vill jag nämna två exempel.

Att Raga-loss vid datan kan vara ett sätt att avreagera sig från undertryckt ilska eller outsagda känslor o sånt där fluffigt molliox.
Även om man avreagerar sig fysiskt så kan man behöva avreagera sig mentalt.
``notis- jag använde undertryckt ilska för det är något jag relaterar till lol``
Avreagera behöver man göra, det är inte hälsosamt att hålla känslor inne, därav det positiva att man kan raga-loss lite mot ett dött ting som en skärm

En allmän poäng som gäller alla och inte endast gamers är frustration vid icke uppnådda mål är dock i allra högsta grad något oerhört mänskligt och vi alla gör det, ilska är ett nödvändigt....ont eller känsla.

Något dåligt eller negativt med att raga är just att vara sur inte är kul för man är ju sur......
Man ska va gla och spela spel gör man för att ha kul och kunna skratta eller chilla bara.

Om man sällan avreagerar sig emotionellt så kan ju skrika på ett dött ting ``skärmen`` hjälpa.
Jag vill ock också passa på och säga att man bör kanske ta en funderare på ens egna välmående i allmänhet om så är fallet:P
Jag vill tro att det är till ens nackdel att undertrycka ilska, det har i alla fall jag fått lära mig igenom åren på det hårda sättet.

Aja var ju inte meningen att bli så grav allvarlig men tyckte det var en vettig poäng att göra, jag skrattar dock idag åt mitt data ragande.

Liksom fem möss...... vem orkar va så arg haha:P

utfyllnad
Permalänk
Medlem

Blir bara arg när jag spelar multiplayer spel, har en tendens att lacka ur på folk jag spelar med/mot.

Permalänk
Medlem

om jag lirar BF3 och stöter på frezee (xbox360) och man loggar in igen så får man dryga kommentarer från kompisar...då flyger det svordomar XD!,menmen..ragear inte seriöst oftast.polarna skrattar o jag med,kul ibland!

Visa signatur

Lea här ^-^/
25, gym, kläder, bilar. Liite elektronik 👀

Permalänk
Medlem

Brukar väl "nördragea" ibland, fast då måste det gå riktigt jävla dåligt. Då blir det ett gäng mindre vackra ord.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem

Jag blir aldrig sådär arg att jag håller på att skrika och avreagera mig och dylikt som andra beskriver.

Däremot kan jag bli rätt irriterad och börja klaga en del på mina teammates i spel (främst TF2). Det gör jag om alltför många i laget är waste of space och skiter helt i spelets mål, tex folk som står och skjuter in i en vägg i spawn i 20 min eller står och slår på varandra i spawn, är afk osv.
Att folk inte är så bra, fine, men folk som inte gör sitt bästa retar upp mig rätt mycket.
Sedan är det dock inget som gör mig direkt "arg", utan jag lämnar helt enkelt servern.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk

Varje gång jag dör med min DH i Diablo 3 face plantar jag mig själv.

Permalänk

Hm har ett runt 6 år gammalt tangentbord som har bananform i dessa dagar, stödbenen i bak håller men tangentbordet har genom åren formats. Nu slår jag dock inte på det längre, skönaste tangentbordet i världen att använda dock. Väldigt "inspelat"

Visa signatur

Das Ideapad

Permalänk
Medlem

Förr i tiden när jag tävlade mycket inom CS:S, så blev det endel "angry moments", men oftast på mig själv:) slog för det mesta in i skärmen(crt), och i bordet, hade på den tiden då jag hade en crt skärm, en fatality mus, och den har ju en tyngd i sig, som man stoppar i från ovansidan. Så man fick ju alltid gå runt och leta i rummet efter den där tyngden, då den alltid hoppade ur när man slog näven i bordet:P
Men nu för tiden är det mer garv när man spelar cs:s ^^ vinnarskallen har släppt lite.

hade dock en polare på lan, som hade väldiga problem med detta, han skrek inte osv, men han slängde omkring sin mus och slog tangentbordet i sitt huvud.
Det där med musen var ju dock inget jag diggade, då det var jag som fick den i huvudet och ingen annan.

Visa signatur

Never trust a computer you can't throw out a window

Permalänk

jag sj'lv blir adrig arg som sagt, men min förra granne blev hel tokig en gång.
för många många år sedan då amiga var populärt så spelades det många, långa turneringar i spelet world of sensible soccer.
jag hade som vana att förlora eller åtminstånde komma 2:a och grannen hade för vana att alltid komma 1:a och han var så stolt ochdryg över detta och ödmjuk kan man då inte säga att han var.
men så en kväll efter flera förluster så vände det hela, efter flera trocaderos och en del svett på joysticken, så lyckades jag stänka in det avgörande målet vilket gjorde att jag vann turneringen och jag blev så glad så jag bara skrek "yes".
men kort efter min lycka så hoppade grannen upp från sin stol gick bort till sin säng och sparkade ett hål i den medans han skrek "fan" och en massa annat och sen blev det ett hål i väggen med efter ett slag där med.
vissa är sådana dåliga förlorare:P

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk

Brukar aldrig bli tillräckligt arg på spel för att skrika eller slå på saker, utan när jag blir arg nog så stänger jag bara av spelet, kalla det ragequit men jag förhindrar skador på mina ägodelar.

Permalänk
Medlem

Aldrig arg. Blir deprimerad istället. =(

Visa signatur

4770 | 980

Permalänk

Aldrig blivit arg etc förut, som mest blev jag frustrerad om någon wipade oss i raids (wow) på något korkat sätt men höll fortfarande god ton, klagade kanske lite med kompisarna på skype men det var det.

Slutade dock spela wow i januari efter deathwing HC var nere och började köra lol och det spelet har fått mig att uppleva nya nivåer av frustration och ilska. Jag kan helt ärligt medge att jag önskar vissa personer döda på lol.

Permalänk

Utbrott i Spel

Haha, vet inte om det redan finns en sån här så om det gör, ta bort denna ! D:

Jag undrar här hur många av som får nåt litet utbrott/damp/psykfall (whatever you call it) när ni dör eller nåt annat när ni lirar nåt spel.
Om ni blir typ som den tysken på youtube (han som smäller ner halva rummet, datorn o allt), eller om ni slår sönder något eller något annat.

Hehe, alltid skoj att veta x)

Visa signatur

"Helghan belongs to the Helghast!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dniproyvtr:

Haha, vet inte om det redan finns en sån här så om det gör, ta bort denna ! D:

Jag undrar här hur många av som får nåt litet utbrott/damp/psykfall (whatever you call it) när ni dör eller nåt annat när ni lirar nåt spel.
Om ni blir typ som den tysken på youtube (han som smäller ner halva rummet, datorn o allt), eller om ni slår sönder något eller något annat.

Hehe, alltid skoj att veta x)

Ja har aldrig suttit o stor skrikit överallt, pajat saker o så..:P Men när jag dör på ett irriterande sätt så säger jag väl något fult :3
Men jag har också märkt att jag kliar huvudet och knäcker fingrarna ibland då jag dör på ett "snyggt" sätt av någon...Knäcka fingaran är väl för att jag ska ta hämnd eller nåt :3 haha!

Edit: Jo de finns en liknande tråd :3

Permalänk

Händer väll om man är riktigt trött och har haft en piss dag men annars så är det bara svordomar. blir dock inte som tysken, som mest att man slår näven i bordet eller "kastar" musen.

finns det inte redan en liknande tråd om detta?

Visa signatur

GPU: Nvidia GeForce 2x GTX 670 CPU: Intel 3570K 4.2 GHz PSU: Corsair TX750W Moderkort: MSI Z77A-S01 CPU kylare: H70 Chassi: Corsair Obsidian 650D SSD: Samsung SSD Desktop 830- Series 128GB HDD: Western Digital 2TB + 1TB Skärm: XL2420T 120Hz LED www.ohfoto.se www.onroaders.com

Permalänk
Medlem

Spelar man CS är det en garanti på att tangetbordet får sig en smäll.

Visa signatur

Main dator| Define R3|i7 930|Asus P6X58D-E|1TB Western Digital Caviar Black SATA III|Corsair TX 950W|Creative Sound Blaster Audigy SE|Samsung SH-S223C|GTX 480|Corsair 6 gb ram 1600 Mhz|Windows 7 64 bit| Dell Ultrasharp U2311h|Logitech G700|Logitech G110
Ljud|Denon Avr-1311|Elac FS 57.2|Elac CC 51.2|Dynavoice dynamite S-61|Proson rumble R-8|AKG K 242 HD|AKG K550

Permalänk
Medlem

gör som max en lite ramsa avs svordommar, och en redig hämd-plan.....
as kul tråd, kan inte hitta den andra?

Visa signatur

Jag tar jobbet med mig hem, i form av Tinitus.

Permalänk
Avstängd

Var väl mer för en 10-15 år sedan då man spelade en del på LAN. Brytit sönder nåt tangentbord och nån mus.
Några kontroller till SNES bröts även itu på den tiden det begav sig.

Permalänk
Medlem

Händer väl att man bankar som mest när kompisarna envisas med att man ska joina de i en match på MW3. Ser det spelet som ren tortyr.

Permalänk
Medlem

Detta händer ju bara om man är dålig i ett spel

Visa signatur

| 4000D Airflow | MSI B550 TOMAHAWK | Ryzen 5600X | 32gb DDR4 | 1x 1TB Kingston NVMe | GeForce GTX 1080TI | Corsair RM1000x | 34" Xiaomi Mi Monitor | CM Storm Quickfire TK Brown | Logitech G602 | HyperX Cloud II |

Permalänk
Medlem

Det händer

Särskilt när jag spelar LoL, så oerhört frustrerande spel, tangentbordet har fått sig en och annan smäll. Jag blir också arg och svär ganska mycket när jag spelar och har därför fått lov att hitta på några "räddningsord" jag använder mig av.
Ex: Jag dör, och precis när jag ska säga något fult så kommer morsan in, och då blir det typ FIT...nes är bra för hälsan, eller KU...l spel dethär. Dessa sätt att rädda situationen har hjälpt mig många gånger.

Blir dock inte alls lika arg när jag spelar BF3 eller COD:4 och liknande titlar... eller ja, ibland på BF3 också, men inte lika ofta som på LoL

Visa signatur

Spelburken: Intel Core i5 3570k @ 4,4 Ghz, HD7870 Crossfire, 8GB RAM, Skärmar: 3x Dell U2312HM Eyefinity
Asus Zenbook UX32VD, Nexus 6P
Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Jag har märkt att det händer oftast i bilspel... Jävla bilar som inte kör dit jag vill att de ska

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte Z490M Gaming X CPU: i5 10600k @ 4,9ghz CPU kylare: Corsair H60v3 GPU: MSI GeForce RTX 3080 GAMING Z TRIO RAM: 16GB Corsair Vengeance DDR4 2933 mhz Nätagg: Antec HCG Gold 750W Lagring: Samsung 250gb SSD + M.2 Samsung 970 EVO 1TB Chassi: Fractal Design Focus G Mini

Permalänk

Det händer.. oftast när jag spelar WoT och mitt team inte gör sitt och jag dör när man försöker täcka upp deras misstag. Då ragar jag men slår inte sönder något eller så

Visa signatur

Gigabyte M32U , AMD Ryzen 9 5900X , ASUS GeForce RTX3080TI TUF GAMING OC , Corsair iCUE 5000X RGB Midi Tower , ASUS ROG Strix X570-F GAMING , Corsair MP600 PRO 1TB M.2 , Samsung 860 EVO 4 TB , Corsair RM850x, 850W Vit PSU , Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3200MHz 32GB , Corsair iCUE H100i ELITE CAPELLIX White , Win 10