[Arma2/DayZ] Privat dayz server - SE 1911

Permalänk

Redan igång,

Permalänk
Medlem

Japp servern är uppdaterad till 1.7.6 nu. Det verkar fungera bra. Dessutom upplever många att det flyter bättre, mycket mindre desync, så det är positivt! Testkörde bara i en timme men känns helt klart bättre.

http://dayzmod.com/forum/index.php?/topic/125577-dayz-mod-176-update/ kolla där för ändringar.

Permalänk

Tummen upp iron

Permalänk
Medlem

Missade helt detta, ska helt klart kollas in idag!

Permalänk
Medlem

Tja tänkte fråga om ni vet nån bra sträcka som man ska göra när man har precis spawnat. varje gång jag spelar så slutar det med att jag stänger ner dayz och börjar spela nåt annat. Så vet ni nån bra sträcka eller nån video på youtube jag kan kolla på?

Permalänk
Medlem
Skrivet av PangarN:

Tja tänkte fråga om ni vet nån bra sträcka som man ska göra när man har precis spawnat. varje gång jag spelar så slutar det med att jag stänger ner dayz och börjar spela nåt annat. Så vet ni nån bra sträcka eller nån video på youtube jag kan kolla på?

Är lite svårt att säga, beror till stor del på hur stora risker man är beredd att ta. Personligen brukar det sluta med att jag tar mig till någon av de stora kuststäderna Cherno, Elektro eller Berezino för att få tag på mat, dryck, nödvändiga verktyg som hunting knife, map etc samt ett någorlunda vettigt vapen. Eftersom det finns sjukhus i dessa städer är det ett utmärkt tillfälle att slänga på sig såna förnödenheter också, det går alltid åt.
Det är sen den svåra delen börjar, brukar bli att man drar sig norrut i jakt på fordon eller bättre vapen om man tar sig så långt upp som till något större flygfält eller militär loot.
Rekommenderar verkligen följande karta då det visar spawnplatser etc, mycket bra att utgå från. http://dayzdb.com/map

En personlig favorit när man t.ex. börjar i Kamenka är att springa norrut och ta de närliggande jakttornen och upp till Zelenogorsk och plundra supermarket där. Spelet växer mycket mer när man vågar sig inåt land och struntar i kusten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PangarN:

Tja tänkte fråga om ni vet nån bra sträcka som man ska göra när man har precis spawnat. varje gång jag spelar så slutar det med att jag stänger ner dayz och börjar spela nåt annat. Så vet ni nån bra sträcka eller nån video på youtube jag kan kolla på?

Beror på vad du gillar

Alltid bra att springa in i "storstäderna" o loota till sig en väska, verktyg och en Lee Enfield

Sen när man har det så skjuter man en fullgearad person, o vips så var du själv fullgearad. Lätt som en plätt

Visa signatur

Слава Україні!

Permalänk
Medlem
Skrivet av PangarN:

Tja tänkte fråga om ni vet nån bra sträcka som man ska göra när man har precis spawnat. varje gång jag spelar så slutar det med att jag stänger ner dayz och börjar spela nåt annat. Så vet ni nån bra sträcka eller nån video på youtube jag kan kolla på?

Mitt tips är att försöka hitta en Yxa i området du startar i. Sen stick norr! Zelenogorsk kan du hitta mat, dricka, väskor etc. Polana är inte heller fel.

Har du yxa kan du lugnt döda alla Zombies du möter när du tar dig upp på kartan. Glöm dock inte bort att kanske kolla efter Dricka och mat om du ser ett hus.

Cherno & Elektro har 99% en eller flera Bandits med DMR som dödar dig lagom när du har hittat allt... så skit i dem. Helt onödigt att besöka om du inte har bra gear och just vill döda Bandits eller nåt sånt...

Lycka till!

Permalänk

Kan vi snälla fixa till patch 1.7.6.1, så man slutar spawna i luften ? gjort det nu 4ggr irad.... på inom 10min...

Permalänk
Medlem

Vi ber om ursäkt att donator-skin samt gear inte fungerar just nu. Kommer fixa det snarast.

Så vad tycker ni om att uppdatera till 1.7.6.1 (hotfix)? Det fixar respawnbuggen som lätt kan avhjälpas genom att ta just respawn när det buggar. Dock så har de plockat bort de nya drickorna och burkmaten som fanns i 1.7.6...

Permalänk

Skiter totalt i drycka och nya maten. Rätt så less på att få spawna i luften 9av10ggr....

Permalänk
Medlem

Less is more angående nya maten och burkarna. Så lägg in hotfixen om det ordnar problemen som finns.

Permalänk
Medlem

Någon som listat ut vad man kan hitta på med toalettpappret?

Visa signatur

NAS: DS918+
Laptop: Macbook Pro M1 Max 16", 1TB, 32 GB

Permalänk

Toa pappret kommer ha en avgörande roll i standalone ryktas det om, så de slängde in den nu som trashloot för kul

Permalänk

Kan ni inte fixa om man är riktigt elak typ -200.000 Humanity får man en extra överraskning ?
Det finns ju nu att Hero får lite bättre, bland annat så springer man snabbare ?
Skulle varit kul för oss On the dark side, fått nått trevligt också

Permalänk

Uppdatering till 1.7.6.1 snart lite trött på spawna i luften!

Visa signatur

CPU: Inte Core I7-2600 MB: Asus P8Z68-V LX Z68
RAM: 2X Corsair classic DDR3 4GB Pc3-12800 HDD: Seagate Barracuda Green 2TB
Optisk enhet: Samsung DVDRW 22X Black SATA Chassi: Fractal Design Define R3 Ttanium
PSU:Corsair Power supply 750W TX GPU:Sapphire HD6950 1GB PCI-E Lite retail

Permalänk
Medlem
Skrivet av krusken86:

Kan ni inte fixa om man är riktigt elak typ -200.000 Humanity får man en extra överraskning ?
Det finns ju nu att Hero får lite bättre, bland annat så springer man snabbare ?
Skulle varit kul för oss On the dark side, fått nått trevligt också

Jo en AS50 och Range finder Nej men visst det kanske hade varit kul med något extra iaf, något förslag? Vet dock inte om banditer ska belönas

Permalänk
Medlem
Skrivet av Theicecreammam:

Uppdatering till 1.7.6.1 snart lite trött på spawna i luften!

Vi kommer köra en uppdatering till 1.7.6.1 idag kl 18.00, får hoppas att allt går smärtfritt bara

Permalänk
Skrivet av iRonNuke:

Vi kommer köra en uppdatering till 1.7.6.1 idag kl 18.00, får hoppas att allt går smärtfritt bara

Suveränt råkade uppdatera så nu är det bara att vänta. BTW skit najs server med härligt folk

Visa signatur

CPU: Inte Core I7-2600 MB: Asus P8Z68-V LX Z68
RAM: 2X Corsair classic DDR3 4GB Pc3-12800 HDD: Seagate Barracuda Green 2TB
Optisk enhet: Samsung DVDRW 22X Black SATA Chassi: Fractal Design Define R3 Ttanium
PSU:Corsair Power supply 750W TX GPU:Sapphire HD6950 1GB PCI-E Lite retail

Permalänk
Skrivet av iRonNuke:

Jo en AS50 och Range finder Nej men visst det kanske hade varit kul med något extra iaf, något förslag? Vet dock inte om banditer ska belönas

Typ något hagelgevär, 2 skott. Eller en armborst. Något liknande som banditer har i filmer, hade varit skoj.
Hero har väl revolver nu vid respawn ?
En hero behöver väl knappast vapen vid start. Speciellt om de nu har snabbare sprint

Permalänk
Medlem

Började brinna när jag blev beskjuten av vad som lät som DMR och stanag-skott. Är det hackers inne på servern?

Permalänk

Vi tackar för oss: Gusten,Krusken,Karin,Kriminell,Mahido och Tazz.

Tazz får ta detaljerna jag orkar inte

Permalänk
Medlem
Skrivet av Suddet:

Började brinna när jag blev beskjuten av vad som lät som DMR och stanag-skott. Är det hackers inne på servern?

Och nu är jag bannad för hack? Upplysning tack.

Permalänk
Skrivet av Suddet:

Och nu är jag bannad för hack? Upplysning tack.

Vi sköt ner dig på airfield så började du springa o brinna + att du inte dog av alla skott utsn bara sprang runt o sen logga

Permalänk
Medlem

30+ cyklar spawnas utmed kusten vid 00 restarten. Säg till om ni behöver fler.

/smygarn

Permalänk
Medlem
Skrivet av Caramintz:

Vi sköt ner dig på airfield så började du springa o brinna + att du inte dog av alla skott utsn bara sprang runt o sen logga

Jag började brinna i samband med att skotten ven runt mig, tänkte att hackers var ute efter mig och abortade pga detta. Varför skulle jag tända eld på mig själv?

Permalänk
Skrivet av Suddet:

Jag började brinna i samband med att skotten ven runt mig, tänkte att hackers var ute efter mig och abortade pga detta. Varför skulle jag tända eld på mig själv?

Vet inte men kommer häva bannen så du kan komma in igen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Caramintz:

Vet inte men kommer häva bannen så du kan komma in igen

Tackar för detta. Min bror som låg på nordöstra kullen och övervakade när jag sprang ner mot airfield blev också bannad för combat log då han också lämnade pga hack. Är det möjligt att häva den också?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Suddet:

Började brinna när jag blev beskjuten av vad som lät som DMR och stanag-skott. Är det hackers inne på servern?

Har varit med om samma sak när polaren skulle jävlas och skjuta runt mina fötter, Fattade ingenting först brann i några sekunder men tog ingen damage. Trodde också på hackers först

Visa signatur

Design Define R3 - Titanium Grey, AMD Phenom II X4 965 Black Edition, Corsair H50, ASUS M4A89GTD PRO, ASUS Radeon HD 6870, Corsair Force Series F60 60GB, Western Digital Caviar Green 1TB 64MB, Corsair HX750W

Permalänk