[Arma2/DayZ] Privat dayz server - SE 1911

Permalänk
Medlem

Vi kommer i helgen bygga ihop en ny dedikerad server som kommer att köra två instanser, den nuvarande (Chernarus) och en till som ni får rösta om. Förhoppningsvis kommer det flyta på bättre då den har bättre prestanda!

Rösta som sagt på vilken karta instans #2 ska köra. Detta kan ni göra på http://dayz.comtronic.se

Passade dessutom på att lägga in lite fler fordon på Chernarus, såsom VW Golf och AN2 samt andra fordon…

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bruski:

Vill ni inte ha donationer eller?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!??!?! ┌( ಠ‿ಠ)┘

Hur funkar det och vad får man?

Skicka privat meddelande till Smygarn så kommer han svara på hur du går till väga!

Permalänk
Medlem

Hittade ett tält innan när jag var vilse i wilderness som jag snodde 3 mag m107 skott från + en ak och lite annat, hoppas han blev sur när han upptäckte det

Permalänk
Skrivet av cklein:

Hittade ett tält innan när jag var vilse i wilderness som jag snodde 3 mag m107 skott från + en ak och lite annat, hoppas han blev sur när han upptäckte det

Haha de e bra plundra bara ^^

Permalänk
Medlem

Hoj!
Köpte Arma II till mig och mina polare på steam igår för vi tänkte börja spela och inleda det hela med ett lan i helgen, men jag lyckas inte connecta till denna (eller någon) server. Det står att jag inte har build 101480 så jag testade att ladda ner och patcha manuellt. (det stog att det funkade men när jag väl startade så gjorde det inte det ändå)
Någon som vet hur jag ska lösa problemet?
Eller någon som kör via steam på denna server?

Permalänk
Medlem
Skrivet av gman:

Hoj!
Köpte Arma II till mig och mina polare på steam igår för vi tänkte börja spela och inleda det hela med ett lan i helgen, men jag lyckas inte connecta till denna (eller någon) server. Det står att jag inte har build 101480 så jag testade att ladda ner och patcha manuellt. (det stog att det funkade men när jag väl startade så gjorde det inte det ändå)
Någon som vet hur jag ska lösa problemet?
Eller någon som kör via steam på denna server?

Har du startat arma 2 och arma 2 operation arrowhead vars en gång först?

Sen rekommenderar jag att du använder dayz commander och därifrån installerarer Dayz och uppdaterar till rätt version/patch av Arma 2

Går aldrig fel

Permalänk
Medlem
Skrivet av cklein:

Har du startat arma 2 och arma 2 operation arrowhead vars en gång först?

Sen rekommenderar jag att du använder dayz commander och därifrån installerarer Dayz och uppdaterar till rätt version/patch av Arma 2

Går aldrig fel

Jag har startat OA men inte Arma 2 faktiskt
Läste på DayZ forum om problem med att Chernaus inte fanns om man körde via DayZ mod på steam, vilket hände mig
Så jag ska alltså avinstallera DayZ på steam och installera igen igenom Dayz Commander?

Permalänk
Medlem
Skrivet av gman:

Jag har startat OA men inte Arma 2 faktiskt
Läste på DayZ forum om problem med att Chernaus inte fanns om man körde via DayZ mod på steam, vilket hände mig
Så jag ska alltså avinstallera DayZ på steam och installera igen igenom Dayz Commander?

Japp, gör det, ta bort Dayz från steam men låt Arma va kvar dock och tanka hem Dayz commander och kör alla patchar m.m. därifrån.

På Dayz commanders serverlista så ser man också vad för version av Dayz och Arma som servern kör, vilken du kör och vilken som är deras minimumkrav.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cklein:

Japp, gör det, ta bort Dayz från steam men låt Arma va kvar dock och tanka hem Dayz commander och kör alla patchar m.m. därifrån.

På Dayz commanders serverlista så ser man också vad för version av Dayz och Arma som servern kör, vilken du kör och vilken som är deras minimumkrav.

Hehe, ja Arma låter jag vara.. Ah, well tack så mycket för hjälpen!

Permalänk
Medlem
Skrivet av gman:

Hehe, ja Arma låter jag vara.. Ah, well tack så mycket för hjälpen!

Lugnt, hoppas de funkar

Permalänk
Medlem
Skrivet av cklein:

Lugnt, hoppas de funkar

Works like a charm! Nu ska jag bara lära mig att spela

Permalänk

Som de ser ut nu så kommer väll namalsk att vinna men då vill jag veta nu vad ni tycker. Ni vill ju att as50 och m107 ska bort hur ska ni då klara av gas riffle då ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Caramintz:

Som de ser ut nu så kommer väll namalsk att vinna men då vill jag veta nu vad ni tycker. Ni vill ju att as50 och m107 ska bort hur ska ni då klara av gas riffle då ?

nått vapen måste ju dom som inte kan sjuta få ha så dom kan känna sig lite mäktiga

Permalänk

Klart vi ska ha kvar lite snipervapen. Det ska vara läskigt att kuta över öppna fält. Tycker det ska vara svårt att få tag på men det måste få finnas.

Permalänk
Medlem

Tar man bort as50 och m107 så finns det inga vapen kvar att skjuta ned helis med. Vilket gör helis väldigt op. Dock om man kunde ändra dmgen på as50 och m107 när man skjuter på annat än fordon hade varit fint. Tråkigt med 1shot 1kill weps, enligt mig!

Permalänk
Medlem

[FJ] tackar för en trevlig fight vid Factory. Små trevlig loot.

Kul var det!

Permalänk

På servern jag spela innan denna gammla se 9-10 som nu heter zombies.nu vet jag att han har något som heter kill confirm dvs att om du dödar någon så måste du springa till kroppen och ta study body för att få kill. Har försökt att få tag i detta script men inte lyckats ännu. Men det vore ju klockrent att inskaffa // admin cara

Permalänk

Om man inte går fram och study body så får man alltså ingen kill. Då kan man ju gå runt och vara Hero och få hero spawn gear samtidigt so man egentligen är bandit.

Permalänk
Medlem

de e ju synd att man måste anklagas för fusk och blir av med allt gear (på grund av att de inte finns bevis för att jag fuskar så bannar han inte).
tkr detta e skummt och man kanske inte borde gråta för man dör han sa att han sköt mig med flera olika magg men så var inte fallet han sköt i trädet inget annat sen bandagerar jag mig och han försöker hugga mig med en yxa och då tömmer jag ett helt g17 magg i han och han säger att jag one shottade han.
tkr detta är synd eftersom det är en bra server men han är väll sur för att jag döda han 2 gånger och tog hans ural...
och detta är andra gången jag blir falskt anklagad för fusk av samma admin...
kan säga kolla upp mig med vilket program ni vill hur ni vill var ni vill kom hem till mig olla min data finns inga bevis för fusk.

Permalänk
Medlem

Hej glada 1911 spelare! Vill säga att jag, D01tY drar på övning i 12 dagar och kommer inte kunna spela till dess! Hoppas ni har det trevligt utan mig och att ni följer reglerna och lyssnar på adminsen!!! Peace out m8´s!!!!!!

MVH
/Admin D01tY

Visa signatur

"Citera för svar!"

Speedrunner

Permalänk
Medlem

[FJ] Säger hejdå! Då "adminsen" inte lyssnar på sitt folk även om de följer reglerna.

Ha det så trevligt D01tY!

/[FJ]Odin

Permalänk
Medlem
Skrivet av WaKo:

de e ju synd att man måste anklagas för fusk och blir av med allt gear (på grund av att de inte finns bevis för att jag fuskar så bannar han inte).
tkr detta e skummt och man kanske inte borde gråta för man dör han sa att han sköt mig med flera olika magg men så var inte fallet han sköt i trädet inget annat sen bandagerar jag mig och han försöker hugga mig med en yxa och då tömmer jag ett helt g17 magg i han och han säger att jag one shottade han.
tkr detta är synd eftersom det är en bra server men han är väll sur för att jag döda han 2 gånger och tog hans ural...
och detta är andra gången jag blir falskt anklagad för fusk av samma admin...
kan säga kolla upp mig med vilket program ni vill hur ni vill var ni vill kom hem till mig olla min data finns inga bevis för fusk.

Jag har länge ifrågasatt Caras ton på servern, Och hans allt för höga maktbegär. Det skapar ofta debattar i chatten som slutar med att hans motståndare blir kickade. Jag vet att jag själv anklagat honom för fusk, Jag hyste dock agg mot honom tidigare och det spädde förmodligen på de hela en del.
Men en admin bör väl för i helvete inte plocka någons gear om han nu tror att han fuskar, Han bör väl isåfall bli bannad efter undersökning och inte på frustration för han dog?
De uppstod såklart rabalder i chatten när gearet plockades, Följden från Cara blev ett admin meddelande i röd text där vi uppmanades skriva en bok eller något....Bedrövlig inställning enligt mig.
Två kompisar vägrar spela på servern på grund av just honom.
Vad tycker ni övriga spelare?

Visa signatur

Design Define R3 - Titanium Grey, AMD Phenom II X4 965 Black Edition, Corsair H50, ASUS M4A89GTD PRO, ASUS Radeon HD 6870, Corsair Force Series F60 60GB, Western Digital Caviar Green 1TB 64MB, Corsair HX750W

Permalänk
Skrivet av Miiicro:

Jag har länge ifrågasatt Caras ton på servern, Och hans allt för höga maktbegär. Det skapar ofta debattar i chatten som slutar med att hans motståndare blir kickade. Jag vet att jag själv anklagat honom för fusk, Jag hyste dock agg mot honom tidigare och det spädde förmodligen på de hela en del.
Men en admin bör väl för i helvete inte plocka någons gear om han nu tror att han fuskar, Han bör väl isåfall bli bannad efter undersökning och inte på frustration för han dog?
De uppstod såklart rabalder i chatten när gearet plockades, Följden från Cara blev ett admin meddelande i röd text där vi uppmanades skriva en bok eller något....Bedrövlig inställning enligt mig.
Två kompisar vägrar spela på servern på grund av just honom.
Vad tycker ni övriga spelare?

Har haft liknande erfarenheter tyvärr, där vissa admins har visat en väldigt tråkig attityd.
"Varför ska jag fixa det" för att citera en av många.. men men, hoppas på bättring.

Visa signatur

7700k | MSI Z170A Gaming Pro Carbon | EVGA 980ti | Corsair RMX 750W | 2*256gb Samsung RAID0 | NZXT H440 Vit | 16GB (2x8GB) DDR4 3000

Permalänk
Medlem

De är ju konstigt att han inte blev bannad om han nu fuskade.. elr? Och om han inte fuskade, varför tog hans gear bort ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Diskett:

De är ju konstigt att han inte blev bannad om han nu fuskade.. elr? Och om han inte fuskade, varför tog hans gear bort ?

Mjo, Och att ta bort någons gear utan bevis känns helt absurt. Vi har nog alla någon ställt oss frågade till varför man inte lyckats döda någon som man uppenbart tycker sig träffa. Jag tömde ett magg på en liggande kille en gång en halv meter ifrån ingenting hände, När han sedan reste sig lyckades vi båda träffa varandra. Dayz är fullt av buggar de vet vi alla. Men en admin som abusar när känslorna tar över har inget där att göra i mina ögon.
Jag lämnar 1911 för att joina [IS] nya server nu. Ha det!

Visa signatur

Design Define R3 - Titanium Grey, AMD Phenom II X4 965 Black Edition, Corsair H50, ASUS M4A89GTD PRO, ASUS Radeon HD 6870, Corsair Force Series F60 60GB, Western Digital Caviar Green 1TB 64MB, Corsair HX750W

Permalänk
Skrivet av WaKo:

de e ju synd att man måste anklagas för fusk och blir av med allt gear (på grund av att de inte finns bevis för att jag fuskar så bannar han inte).
tkr detta e skummt och man kanske inte borde gråta för man dör han sa att han sköt mig med flera olika magg men så var inte fallet han sköt i trädet inget annat sen bandagerar jag mig och han försöker hugga mig med en yxa och då tömmer jag ett helt g17 magg i han och han säger att jag one shottade han.
tkr detta är synd eftersom det är en bra server men han är väll sur för att jag döda han 2 gånger och tog hans ural...
och detta är andra gången jag blir falskt anklagad för fusk av samma admin...
kan säga kolla upp mig med vilket program ni vill hur ni vill var ni vill kom hem till mig olla min data finns inga bevis för fusk.

då skulle jag vilja fråga varför du då behövde bandagera dig om han enligt dig bara träffade trädet???

Permalänk
Medlem

ah han träffade mig 2 gånger men om jag nu fuskar vrf skulle jag då ens behöva bandagera mig från början ? om jag skulle fuskat med något som han sa så borde jag ha använta "GOD MODE" vilket betyder att jag är odödlig men jag blödde ju endå?

Permalänk
Skrivet av Caramintz:

Som de ser ut nu så kommer väll namalsk att vinna men då vill jag veta nu vad ni tycker. Ni vill ju att as50 och m107 ska bort hur ska ni då klara av gas riffle då ?

Den måste med bort! Trist vapen

Permalänk
Skrivet av Diskett:

Tar man bort as50 och m107 så finns det inga vapen kvar att skjuta ned helis med. Vilket gör helis väldigt op. Dock om man kunde ändra dmgen på as50 och m107 när man skjuter på annat än fordon hade varit fint. Tråkigt med 1shot 1kill weps, enligt mig!

Instämmer till viss del. En helli som landar är dock lätt att plocka med DMR om man är 2-3 pers, vet avståndet och träffar där man vill. Om 50 cal vapnen ska finnas tycker jag bara de ska finnas en AS 50 och en M107. När någon sitter på dem båda ska de inte spawna fler.

Permalänk
Medlem

Ingen panthera server på gång?