[Arma2/DayZ] Privat dayz server - SE 1911

Permalänk
Medlem

Hallå. Jag vart precis bannad? Stod ckel hacker? Vafan innebär det? Håller absolut inte på med nå fusk eller liknande, det enda jag har gjort är att ändrat fejs på charen, är det hacking? Heter Robban ingame.

Mvh

Permalänk
Medlem
Skrivet av Miiicro:

Har varit med om samma sak när polaren skulle jävlas och skjuta runt mina fötter, Fattade ingenting först brann i några sekunder men tog ingen damage. Trodde också på hackers först

Riktigt sjukt var det, men nu vet jag detta i framtiden, frågan är vad man ska göra om det händer igen. Haha.

Och tack Caramintz!

Permalänk
Medlem

kul vart bannad utan anledning av cara ?!
jag dog av en bugg för att jag kröp i ett träd och sprang till där min kropp va eftersom mina kompisar var där och hade tagit mina saker så skulle upp dit och hämta det.
sen så efter server restart kom jag precis dit då frågar cara mig via admins hur jag kom upp dit ? det var Wäst om zelenogorsk det är inte så långt att springa?! tar 10 min från kamenka!?
sen blir jag bannad för detta!? helt ärligt vad håller han på med sen anklagar han 2 av mina vänner för några dagar sen för fusk oxo?!
jag ifrågasätter GROFT om han borde vara admin ta för fan reda på hela faktan han frågade inte ens ut mig innan om hela storyn om vad som hände!?

Permalänk
Medlem

Även jag blev fuskanklagad för att dödat Krusken utanför Stary tidigare i veckan. Tog hans saker och bil men Cara hävdade att jag hade 0 kills och synade att jag hade så bra saker med bara 0 kills. Däremot blev jag inte bannad för detta men vill poängtera att det kanske finns brister i statistiken på servern som ni admins ser?

För övrigt vill jag säga att denna server är nog den bästa hittills jag har spelat på! Kom just till denna servern av den anledning att slippa hackers.

Synd bara att folk blir bannade över felaktiga brister och anklagelser sker. Hoppas detta löser sig!

Mvh

Permalänk
Medlem

ja jag gillar servern mycket men jag tycker att han bannade mig utan anledning och han frågade mig hur jag kom så långt upp när jag dött (och att jag hade tagit en m4a1 cco sd vilket kanske jag kan hålla med om inte sker så ofta) men jag tog den UR EN HELI som vi hade.
men han gav mig ingen tid att föklara jag sa bara att jag sprang dit sen så sa han bara: hejdå wako
sen blev jag bannad de tycker jag är lite dåligt han frågade inget mer jag personligen skulle aldrig fuska och tycker att man kanske borde ta reda på mer innan man bannar likssom...

Permalänk
Medlem

Älskar servern, spelar trots grovt lagg som varit tidigare och tycker det är riktigt kul. Började spela när servern hade Panthera och inte Chernarus, fortfarande en troende spelare.

Däremot kan jag såsom andra tycka att Caramintz kan vara lite övertaggad och ta sin adminroll lite för seriöst och beter sig mer som en hacksökare istället för en som tar emot klagomål och gör något efter det. Jag tycker en admnin ska försöka vara så passiv som möjligt gällande den admninistriva delen och endast använda sådana verktyg då det verkligen är tydliga bevis och inte bara när det "verkar" vara troligt så att adminen (cara i detta fall) söker anledning att banna/stänga av en spelare.

Visa signatur

E7200 @ 3.16Ghz | Antec Three Hundred | Fractal Design Newton 500W | Samsung Spinpoint 320GB | Leadtek GTX 260 896MB | 2x2GB (Tot. 4GB) A-Data DDR2 800Mhz | Gigabyte GA-EP35-DS3 | Windows Vista Ultimate 64-bit |

Permalänk

Verkar som Caramintz har gått och blivit maktmissbrukare eller paranoid kanske?

Permalänk

Att sitta som ensam admin inne på servern och ha minst 4 hackers online hela tiden är en del att ha reda på. Sen så frågade jag dig utan svar. Ber om ursäkt wako

Permalänk

Det finns hackers på Servern, det är bara att inse. Adminsen gör sitt bästa med de verktyg de sitter på just nu. Om ni mot förmodan skulle bli bannad UTAN att ha fuskat så är det inget att bli upprörd/lacka ur över. Bara hoppa in lugnt i TS och berätta hur landet ligger.

Detta är ju ett spel och ingen domstol. Det är väl bättre att någon råkar bli bannad random ibland och får sin ban upphävd efter 10 min, än att ingen hacker blir bannad för att adminsen är för passiva? Admins ska inte behöva skriva här i tråden var gång de hittar en nyspawnad kille med fullt highend gear för att folk ska förstå att cheaters kommer och går!

Servern behöver dock ett Whitelistsystem. Då kan hackers inte byta guid och gå in om och om igen utan att även göra ett konto på någon hemsida som måste whitelistas om och om igen. Det hade definitivt tagit bort en stor del av de tunga hackersen som spawnar in gear/fordon.

Ses på NWA // Honky

Permalänk
Medlem

Ett whitelist-system till servern hade verkligen varit att föredra så man slipper större delen av fuskarna.

Sedan angående banns på servern så måste vi spelare hjälpas åt nu när det inte finns tillräckligt med aktiva admins online. Bemöt varandra med, iaf lite, respekt så vi lättare kan lösa missförstånd. Våga också komma in på Teamspeak och prata om eventuella problem. Det sitter ju oftast spelare där som man kan snacka med.

Ett exempel igår på positiv respons var när några killar erkände att de loggat ur när de trodde striden var över, vilket så inte var fallet då deras kombatanter jagade dem. De skrev och förklarade sig och situationen kunde lätt lösa sig utan att någon blev trampad på tån.

Sedan är det klart att Caramintz får utstå mycke skit när han är den admin som är mest aktiv. Ur en spelares synpunkt så ser man ju tydligt att han behöver hjälp av fler aktiva admins.

Servern är förövrigt väldigt rolig att spela på. Det finns en hel del klaner som man gärna försöker jaga och slakta.

Minuset är lagget som jag hoppas det kan bli ordning på. Även om det, som det syns, inte skrämmer bort oss.

Permalänk
Medlem

True that Stridsflygplan... Caramintz har förmodligen aldrig haft någon makt över något i sitt liv och nu när han äntligen fått något att bestämma över så får han rent av hybris..

Hur visste han att att du hade en bra vapen på kort tid.. förmodligen för att han använder sig av admintool eller dyrlikt.. vilket man absolut ska få göra men då vid GROV misstanke till fusk..

har aldrig förstått varför denna människan skulle få admin då han själv har brytit mot reglerna han påstår upprätthålla på servern.. (flertalet gånger)

kanske skulle kunna få en VOTE på om cara verkligen borde vara admin?

Permalänk
Medlem

Hur funkar det med donation?

Man skriver in sitt ID när man betalar? Hur mycket ska man donera?

Och får man M9 SD + camo kläder?

Permalänk
Skrivet av Swarley:

True that Stridsflygplan... Caramintz har förmodligen aldrig haft någon makt över något i sitt liv och nu när han äntligen fått något att bestämma över så får han rent av hybris..

Hur visste han att att du hade en bra vapen på kort tid.. förmodligen för att han använder sig av admintool eller dyrlikt.. vilket man absolut ska få göra men då vid GROV misstanke till fusk..

har aldrig förstått varför denna människan skulle få admin då han själv har brytit mot reglerna han påstår upprätthålla på servern.. (flertalet gånger)

kanske skulle kunna få en VOTE på om cara verkligen borde vara admin?

Så du menar asso att admins ska inte få använda sig utav admin tool. Då kan du berätta för mig hur vi ska kunna se vilka som hackar då nu när jag hittat säkert 6 st som spawnar in med full end gear. Men om du nu skulle vara en så mycket bättre admin så tycker jag allt att du ska ansöka om det. Men ni kanske vill ha hackers på servern o dödar ni dom o plockar deras gear så kommer ni bli global bannade utav battleeye skulle de va bättre ? O för de andra så sitter jag på en hög poss irl med så kom inte men några töntiga påhopp

Permalänk
Skrivet av Caramintz:

Så du menar asso att admins ska inte få använda sig utav admin tool. Då kan du berätta för mig hur vi ska kunna se vilka som hackar då nu när jag hittat säkert 6 st som spawnar in med full end gear. Men om du nu skulle vara en så mycket bättre admin så tycker jag allt att du ska ansöka om det. Men ni kanske vill ha hackers på servern o dödar ni dom o plockar deras gear så kommer ni bli global bannade utav battleeye skulle de va bättre ? O för de andra så sitter jag på en hög poss irl med så kom inte men några töntiga påhopp

WORD

Permalänk
Skrivet av Caramintz:

Så du menar asso att admins ska inte få använda sig utav admin tool. Då kan du berätta för mig hur vi ska kunna se vilka som hackar då nu när jag hittat säkert 6 st som spawnar in med full end gear. Men om du nu skulle vara en så mycket bättre admin så tycker jag allt att du ska ansöka om det. Men ni kanske vill ha hackers på servern o dödar ni dom o plockar deras gear så kommer ni bli global bannade utav battleeye skulle de va bättre ? O för de andra så sitter jag på en hög poss irl med så kom inte men några töntiga påhopp

Är din pappa polis också?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Caramintz:

Att sitta som ensam admin inne på servern och ha minst 4 hackers online hela tiden är en del att ha reda på. Sen så frågade jag dig utan svar. Ber om ursäkt wako

du fick ju svar jag sa att jag sprang upp dit sen sa du ba hejdå.
men jag godtar din ursäkt och ta det inte personligt vet att det inte är så lätt att göra det du gör.
sen tycker jag inte folk borde hacka på cara personligt och mäta internetkuk med han det hjälper inte.
men jag ber dig ba cara att konversera lite mer nästa gång för jag vet att vi haft hackers här tidigare men vet även många som har blivit falskt anklagade.

MVH WaKo

Permalänk

Hade det inte varit för CaramintZ som är den mest aktiva Admin atm så hade servern varit full av hackers och annat löst folk som inte kan bete sig normalt. Att vara admin är inte det lättaste eller roligaste heller, man är mer påhoppad än både fuskare och personer som skiter i både språk och tillsägelser.. Att en admin oavsett vem bannar först och frågar sen är imo bättre än tvärtom, blir man felaktigt bannad finns det alltid minst 3 olika admins på TS någon gång under samma dygn som kan diskutera händelsen och är allt ok eller att man förklarar sin handling på ett vettigt sätt så blir man unbannad utan tvekan. Det som är riktigt lågt att de personangrepp vissa sysslar med i denna tråd samt ingame i "direct chat" det är i min värld värt en perm ban bara det..! Sluta med larvet och kom in på TS och ta diskusionen med en admin på ett trevligt sätt så löser det mesta sig väldigt snabbt, och skulle jag tycka att reglerna eller admins på 1911 inte passar mig så byter jag server... svårare än så är det inte.

Game on

[HMC]PsykDanne

Visa signatur

C-64 Turbo snabb som satan !

Permalänk
Medlem

SNÄLLA SLUTA FLAMEA! NU FÅR DET VARA NOG!

Hej!
Vill bara säga att vi admins försöker så gott det går och Caramintz gör ett bra jobb som admin!!!!!!!! NU FÅR DET VARA NOG MED FLAME OCH GE FEEDBACK ISTÄLLET PÅ SÄTT MAN KAN GÖRA ANORLUNDA ISTÄLLET!!!!!!!

Ni flamear något fruktansvärt mycket tycker jag! Vi bannar vid misstanke och så fort ni kommer in på TS och förklarar så häver vi bannen.
Det tar ca 20 sekunder att banna någon och ca 20 sekunder att häva bannen! Det är runt 40 sekunder ni inte kan spela! Är det verkligen så farligt????

Men självklart kan vi sluta banna vid misstanke men ge oss då ett tips att göra så inte hackare finns!? Finns hack som knappt märks!

Det är runt 15% av spelarna publict som hackar så det finns fruktansvärt mycket cheats och vill slippa dom på våran privata tack!

MVH
/Admin D01tY

Visa signatur

"Citera för svar!"

Speedrunner

Permalänk
Medlem

Jag vill tipsa om ett antifusk som är fruktansvärt bra, LDGaming Taviana kör detta antifusket och jag skulle vilja säga att den är i princip 100% hackerfri.

Detta antifusket kör bland annat en scan när man connectar m.m. och antifusket meddelar med voice till admins, "hacker detected" om det är någon spelare som gör något som inte är tillåtet.

Kanske skulle försöka ordna detta antifusket till denna servern?

Permalänk
Medlem

någon som vet vrf jag skickas ut ur TS hela tiden när jag gör min egen grupp?

Permalänk
Medlem

Nykomling på servern, något team som behöver en extra pers.?

Tror ni borde ta en titt på hemsidan btw.

"Kunde inte skicka e-post.
Möjlig anledning: din servervärd kan ha stängt av mail()-funktionen."

Visa signatur

Intel i7 5930k 4.5Ghz @ 1.2V ][ SLI Gigabyte GTX 980 Ti Gaming G1 1560/8366
Phantek Enthoo Primo ][ Fractal Design Newton R3 1000W ][ Asus X99-A ][ 32GB DDR4 Crucial Ballistix 2400Mhz

Permalänk
Medlem

Mycket bra initiativ, har längtat efter en server som till största delen består av svenskar. Annars är det så lätt hänt att de där förbannade ryssarna kommer in och kör cowboy med sina scriptskills.

Edit : Såg att ni hade haft problem med hackers. Hoppas det löst sig

Visa signatur

Mammas, don't let your babies grow up to be cowboys.
10700k|RTX 3070|Z490|16GB|

Permalänk
Medlem
Skrivet av WaKo:

någon som vet vrf jag skickas ut ur TS hela tiden när jag gör min egen grupp?

Hmm vet inte... Jag kan fixa en grupp till dig! Vad vill du att den heter?

/Admin D01tY

Visa signatur

"Citera för svar!"

Speedrunner

Permalänk
Medlem

hackers and scriptkiddies may break my bones but heinz beans and coke excite me

Visa signatur

Mammas, don't let your babies grow up to be cowboys.
10700k|RTX 3070|Z490|16GB|

Permalänk
Skrivet av WaKo:

någon som vet vrf jag skickas ut ur TS hela tiden när jag gör min egen grupp?

In på ts så fixar ja de

Permalänk

http://www.youtube.com/watch?v=swSuqtK3S8I&list=FL-yNRztIZqGv... här har ni så ni kan se hur drygt de kan bli om vi inte bannar folk

Permalänk
Medlem

För stunden är det natt på servern. Så det du har gjort är alltså att flippa dygnsrytmen och inte inaktiverat att det blir natt?

Visa signatur

Intel i7 5930k 4.5Ghz @ 1.2V ][ SLI Gigabyte GTX 980 Ti Gaming G1 1560/8366
Phantek Enthoo Primo ][ Fractal Design Newton R3 1000W ][ Asus X99-A ][ 32GB DDR4 Crucial Ballistix 2400Mhz

Permalänk

Det ska vara natt

Permalänk
Medlem

Hur är dygnscykeln på servern nu?

Permalänk
Medlem

Vill ni inte ha donationer eller?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!??!?! ┌( ಠ‿ಠ)┘

Hur funkar det och vad får man?