Modell av Iphone 5 fastnar på video

Permalänk
Skrivet av Finlandssvensken:

Jaså ni nämner hållbarhet? Hade en iPhone 4 som min syster hade så länge hon hämtade något i WC. Boom, Kakelgolv från 10-15 cm höjd. Granatsplitter över hela skärmen. Jo, men att.. Har tappat min Samsung ute och inne x antal gånger. Knappt en skråma. En Galaxy S2 alltså, vilken tydligen är för lik iPhone 4 om man är blind.

Apple fanboy, eller jag förstår inte riktigt?!

Visa signatur

Stationär: Cooler Master HAF X | i7 2600k @ 4,6ghz | ASUS Sabertooth P67 | ASUS GTX 580 DCII @ 840/1150/1680 | Intel 510-series 120GB - 1,5 TB Seagate - 1 TB WD Green| Corsair Vengeance 1600MHz 4x4GB | Corsair TX750 | Win 7 Pro 64bit | Razer Lycosa | Eizo Foris FS2332 | Bärbart: The new iPad 3rd GEN | Kamera: Nikon D800, Nikon 70-200 VRII, Nikon 17-55

Permalänk
Medlem
Skrivet av leafbranch:

Eller de kanske slänger iOS i sopptunnan och kör Android 4.1 Jellybean istället

Eller, så kommer tablets från Microsoft köra MacOs X efter nyår. Jag vet det låter dumt, men sannolikt lika sannolikt.

Visa signatur

🖥️:Phanteks Evolv X | Ryzen 7 5800X3D | Noctua nh-d15 chromax.black | 8x Noctua NF-P14s Redux 1500 | Gigabyte x470 Aorus Gaming 7 Wifi | Kingston Renegade 32Gb 3600Mhz | Samsung 990 Pro | ASUS TUF 3080 12Gb | Cougar CM 700W | Acer XB27HU | Mionix Naos QG | CM Storm QuickFire TK MX Blue |

"Bättre bli motbevisad - än förklarad skyldig"

Permalänk
Medlem

Bra för hållbarheten att de skippar glasbaksidan. Man får hoppas att aluminiumet inte behöver påverka signalstyrkan när antennen sitter som den gör för Apple är snarare i behov av att förbättra sin antenn och kan inte riskera försämra den.

Jag hade dock förväntat mig lite mer stilren baksida men jag är väl helt enkelt inte så förtjust i att blanda material och ytor sådär.

Skrivet av sesese:

Jäsp....

Vad är detta. vem byter en 4a till en 5a när det är så liten skilnad? Telefonen har ju också blivit än större. jag tyckte 4an var stor i fickan.

Konstig fråga. Att få en större skärm med ett aspektratio som hör hemma i vår tid är en av de största ändringar de gjort på ett bra tag. Avsevärt mycket större uppdatering än 4S. Att 4:an känns stor i fickan är du nog i minoritet att känna då de flesta som har större telefoner verkar glömma att de ens har den med sig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av erikom:

Då förstår jag! Men i USA lägger dom ju på Moms efteråt också så 10% på det sen.

Varierar i de olika staterna därav har de aldrig moms inräknat i priset.

Visa signatur

Stationär: i7 6700k, GTX1060, Xonar Essence STX, mm.
Laptop: Asus UX32vd, 10GB RAM & 250GB SSD.
Högtalare: Dynavoice Dynamite 12. Förstärkare: Atoll. Slutsteg: Atoll, Hörlurar: Sennheiser HD650, Sennheiser Momentum Wireless.
<<Amatör Audiofil // Musikälskare>>

Permalänk
Skrivet av Stoffe_89:

Apple fanboy, eller jag förstår inte riktigt?!

Raka motsatsen, min vän.

Visa signatur

Acer Predator G3-605 - I7 4790 - 16GB DDR3 - 256+1TB - GTX 970 4GB - Logitech G402 Hyperion Fury - BenQ GL2320HDB - BenQ GL2460 - Viewsonic VX2370SMH - Das Keyboard Model S Brown - Audio-Technica AT-2020
Youtube

Permalänk

Tycker den ser rätt fin ut. Jag håller mig dock till Android eller Windows Phone lurar eller om där kommer fram något annat alternativ likt Firefox OS eller Tizen.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem

Ser ut som en Legend. HTC borde stämma och stoppa!

Permalänk
Medlem

Nog för att jag inte är ett fan av vare sig apple eller iPhone måste jag säga att det är en av dom snyggare telefonerna. Bara one X som är stiligare tycker jag. Samsung har en del att jobba på den punkten, kul med en batterilucka som går att böja och bända hur mycket som.helst liksom. Galaxy SIII må vara deras flaggskeppsmodell....tycker dom inte att den förtjänar ett bakstycke som åtminstonde ger ett "exklusivt" intryck? Sitter med en Note idag som fungerar över förväntan, men likt SIII så skriker ju hela baksidans snap-on historia crap liksom. För att ta one X som ex igen, så är ju förvisso dess baksida också i nåt plastmaterial, men i och med att det är i ett enda stycke upplevs den inte ens hälften så plastig som samsungs modeller gör. Båda 2, men framför allt Samsung har en del att lära av apple här, och sluta upp med högblank plast

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

tycker den såg helt ok ut, om man gillar ett mer industriartat formspråk.

däremot undrar jag ju om det inte borde bli säljförbud på iPhone i Europa snart, för var är USB-kontakten?

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Avstängd

Alla skaltillverkare måste vara superglada nu, nu måste alla som köper nya telefonen köpa ny skal!

Eftersom dom ändrat kontakten så måste alla tillbehörstillverkare vara superglada också, över att Apple använder en proprietär icke-standard kontakt som dom hela tiden byter och bryter bakåtkompatbilitet så alla puckade iphone ägare hela tiden måste punga ut med mera pengar för att köpa nya överdyra tillbehör.

Permalänk
Skrivet av Finlandssvensken:

Raka motsatsen, min vän.

Märktes ganska tydligt, skönt att det finns såna i tråden med

Visa signatur

Stationär: Cooler Master HAF X | i7 2600k @ 4,6ghz | ASUS Sabertooth P67 | ASUS GTX 580 DCII @ 840/1150/1680 | Intel 510-series 120GB - 1,5 TB Seagate - 1 TB WD Green| Corsair Vengeance 1600MHz 4x4GB | Corsair TX750 | Win 7 Pro 64bit | Razer Lycosa | Eizo Foris FS2332 | Bärbart: The new iPad 3rd GEN | Kamera: Nikon D800, Nikon 70-200 VRII, Nikon 17-55

Permalänk
Medlem
Skrivet av rektor:

tillbehörstillverkare vara superglada också, över att Apple använder en proprietär icke-standard kontakt som dom hela tiden byter och bryter bakåtkompatbilitet så alla puckade iphone ägare hela tiden måste punga ut med mera pengar för att köpa nya överdyra tillbehör.

nu har ju i rättvisans namn ändå Apples telefoner haft bland den minsta variationen av alla tillverkare när det gäller konstiga nya kontakter. en iP3 docka passar tex oftast en iP4 telefon fint, hur många andra märken gäller det mellan en generation?

sen är även utbudet av billiga tredjepartsgrejer till Apples saker ljusår överlägset andras, så den där prisfrågan är också mer valfri egentligen.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Skrivet av rektor:

Alla skaltillverkare måste vara superglada nu, nu måste alla som köper nya telefonen köpa ny skal!

Eftersom dom ändrat kontakten så måste alla tillbehörstillverkare vara superglada också, över att Apple använder en proprietär icke-standard kontakt som dom hela tiden byter och bryter bakåtkompatbilitet så alla puckade iphone ägare hela tiden måste punga ut med mera pengar för att köpa nya överdyra tillbehör.

Hmm, är det inte åldersgräns på forumet? Hur som helst, att kalla alla Iphone-ägare för puckade får bara dig att ge sken av att vara en arg fjortis.
När det kommer till skalen så fattar jag inte hur du tänker? Ny telefon nytt skal? Eller? Du menar att om du köper en Nokia/Samsung/whatever så funkar alla skalen på alla telefoner?
Överdyra(om det nu är ett ord)? Originaldelar =dyra pengar och så är det hos ALLA tillverkare. 3:e parts delar är billiga hos Iphone också.
Sedan kan jag hålla med om att det verkar konstigt att man byter kontakt, men JAG skriker inte dumhuvud förrän all information ligger på bordet. Antar att det finns anledningar till det bytet.

Visa signatur

__________________
AIR540 | I7 4770K | ASUS 7970 | DOMINATOR PLATINUM 16GB CL9 2133MHZ | Z87X-OC | CORSAIR AX 760 | SSD Crucial M4 64GB+Intel 120 GB+Seagate 320GB + Extern Seagate 1TB |
Synology DS411J 4*2TB Seagate ST2000D i Raid5 | Ducky Mini blue mx | G400 | SP2500 |Canon Pixma MP280 | Fujitsu-Siemens SL3260W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Batman:

Nog för att jag inte är ett fan av vare sig apple eller iPhone måste jag säga att det är en av dom snyggare telefonerna. Bara one X som är stiligare tycker jag. Samsung har en del att jobba på den punkten, kul med en batterilucka som går att böja och bända hur mycket som.helst liksom. Galaxy SIII må vara deras flaggskeppsmodell....tycker dom inte att den förtjänar ett bakstycke som åtminstonde ger ett "exklusivt" intryck? Sitter med en Note idag som fungerar över förväntan, men likt SIII så skriker ju hela baksidans snap-on historia crap liksom. För att ta one X som ex igen, så är ju förvisso dess baksida också i nåt plastmaterial, men i och med att det är i ett enda stycke upplevs den inte ens hälften så plastig som samsungs modeller gör. Båda 2, men framför allt Samsung har en del att lära av apple här, och sluta upp med högblank plast

Skickades från m.sweclockers.com

På vilket sätt skulle det spela någon roll att man kan böja på batteriluckan när den är avtagen? När den sitter på ligger den helt tätt mot telefonens baksida och ger inte minsta intryck av att kunna rubbas. Jag frågar eftersom du skriver som om du bara själv intalar dig något som inte går att märka när den sitter på.

Personligen tycker jag SGS3:s baksida är otroligt mycket snyggare än den påstådda bilden av iP5 i artikeln. Syftar då till Pebble Blue-varianten. Plast är jag alltid för eftersom det materialet varken stör signaler (som metall gör) eller är skört (som glas är).

Permalänk
Medlem
Skrivet av rektor:

Alla skaltillverkare måste vara superglada nu, nu måste alla som köper nya telefonen köpa ny skal!

Eftersom dom ändrat kontakten så måste alla tillbehörstillverkare vara superglada också, över att Apple använder en proprietär icke-standard kontakt som dom hela tiden byter och bryter bakåtkompatbilitet så alla puckade iphone ägare hela tiden måste punga ut med mera pengar för att köpa nya överdyra tillbehör.

Är väl upp till var och en om man köpa tillbehör. Knappast något som dom som köper telefonen nog inte är medvetna om

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndreaX:

nu har ju i rättvisans namn ändå Apples telefoner haft bland den minsta variationen av alla tillverkare när det gäller konstiga nya kontakter. en iP3 docka passar tex oftast en iP4 telefon fint, hur många andra märken gäller det mellan en generation?

sen är även utbudet av billiga tredjepartsgrejer till Apples saker ljusår överlägset andras, så den där prisfrågan är också mer valfri egentligen.

Jag stödjer inte inlägget du citerade men vad gäller konstiga nya kontakter vet jag inte hur du menar att micro-USB har ändrats radikalt varje generation. Nu köper jag inte mycket tillbehör själv men polarens android-docka har fungerat för med honom tre generationers telefoner, trots att alla hans telefoner haft olika tillverkare.

Det enda jag har emot Apples kontakt är att de aktivt undviker att följa, och utveckla, standarden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av The man swe 90:

Snart kommer Blocket och traderas fyllas med iPhone4s, ägare som bara måste sälja deras 4s för att ha 5an.

Snarare ännu fler som fått som sina iPhones "stulna" och vänder sig till försäkringsbolaget...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Evil Peter:

Jag stödjer inte inlägget du citerade men vad gäller konstiga nya kontakter vet jag inte hur du menar att micro-USB har ändrats radikalt varje generation. Nu köper jag inte mycket tillbehör själv men polarens android-docka har fungerat för honom med telefoner från 2009 och framåt, trots att alla hans telefoner haft olika tillverkare.

nä nu har ju inte Apple varit med så länge, jag syftade på tiden innan USB där viöket iof inte är helt relevant kan tyckas med tanke på att vi aldrig kommer veta vad de hittat på i ett annat universum där deras konkurrentr var Nokia 3310 och andra. (se förresten mitt första inlägg för vad jag anser även om denna kontakt)

när det gäller verkligheten idag, så visst nu har de flesta USB, men att det finns nån form av standard bortom det som gäller dockor har jag svårt att se, dels finns det så många olika storlekar och former på telefoner även inom samma märke, och en del kan inte ens bestämma sig för vilken sida av rektangeln de vill placera den på.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Skrivet av Stoffe_89:

Märktes ganska tydligt, skönt att det finns såna i tråden med

Ja det är ju trevligt att inte vara hjärntvättad av Apple

Visa signatur

Acer Predator G3-605 - I7 4790 - 16GB DDR3 - 256+1TB - GTX 970 4GB - Logitech G402 Hyperion Fury - BenQ GL2320HDB - BenQ GL2460 - Viewsonic VX2370SMH - Das Keyboard Model S Brown - Audio-Technica AT-2020
Youtube

Permalänk
Medlem
Skrivet av Finlandssvensken:

Jaså ni nämner hållbarhet? Hade en iPhone 4 som min syster hade så länge hon hämtade något i WC. Boom, Kakelgolv från 10-15 cm höjd. Granatsplitter över hela skärmen. Jo, men att.. Har tappat min Samsung ute och inne x antal gånger. Knappt en skråma. En Galaxy S2 alltså, vilken tydligen är för lik iPhone 4 om man är blind.

underligt att min vän tappat sin gamla även nya S2 å S3 i asfalt... dom sprack väldigt fint...

jag men även tjejens i4 har tappat mobilen flertal gånger, 1cm till flera meter höga fall. glaset håller men det blir märken i plasten självklart.

Det jag vill säga är att oavsett vilken mobil man har så är det handhavande egentligen som gör att mobilerna sprickor men ÄVEN att man har ofattbart otur eller tur ;-P

du kan få sprickor i skärmen på en nokia 3310 om nu mobilen landar perfekt för att få en spricka..
Går även jämföra med Glas, hur många har inte tappat ett glas utan att det har gått sönder? förvånad? nä
om det nu går sönder blir du förvånad då? nä

Visa signatur

Nick BF5/2042 - Osterlindh

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndreaX:

nä nu har ju inte Apple varit med så länge, jag syftade på tiden innan USB där viöket iof inte är helt relevant kan tyckas med tanke på att vi aldrig kommer veta vad de hittat på i ett annat universum där deras konkurrentr var Nokia 3310 och andra. (se förresten mitt första inlägg för vad jag anser även om denna kontakt)

när det gäller verkligheten idag, så visst nu har de flesta USB, men att det finns nån form av standard bortom det som gäller dockor har jag svårt att se, dels finns det så många olika storlekar och former på telefoner även inom samma märke, och en del kan inte ens bestämma sig för vilken sida av rektangeln de vill placera den på.

Ja, iPhone har ett större urval av tillbehör. Jag ämnade bara uttala mig om ditt uttalande om kontakter. Jag tycker inte det är konstigt att Apple byter kontakt då den gamla var rätt klumpig. Dock hade jag ju, som sagt, hoppats att de skulle följa bransch-standard istället för att fortsätta låsa in sitt ekosystem men man har ju lärt sig att det inte kommer att hända. De lär väl skicka med någon adapter för att undkomma EU:s lagar som är satta för att hindra sådan fragmentering av marknader.

Permalänk
Skrivet av djaxxo:

underligt att min vän tappat sin gamla även nya S2 å S3 i asfalt... dom sprack väldigt fint...

jag men även tjejens i4 har tappat mobilen flertal gånger, 1cm till flera meter höga fall. glaset håller men det blir märken i plasten självklart.

Det jag vill säga är att oavsett vilken mobil man har så är det handhavande egentligen som gör att mobilerna sprickor men ÄVEN att man har ofattbart otur eller tur ;-P

du kan få sprickor i skärmen på en nokia 3310 om nu mobilen landar perfekt för att få en spricka..
Går även jämföra med Glas, hur många har inte tappat ett glas utan att det har gått sönder? förvånad? nä

Det jag säger att i4 gav upp med en gång. S2 har klarat av 15-20 fall från varierande höjder nu. Nåväl, det ligger faktiskt något i det du säger.

Visa signatur

Acer Predator G3-605 - I7 4790 - 16GB DDR3 - 256+1TB - GTX 970 4GB - Logitech G402 Hyperion Fury - BenQ GL2320HDB - BenQ GL2460 - Viewsonic VX2370SMH - Das Keyboard Model S Brown - Audio-Technica AT-2020
Youtube

Permalänk
Medlem
Skrivet av djaxxo:

underligt att min vän tappat sin gamla även nya S2 å S3 i asfalt... dom sprack väldigt fint...

jag men även tjejens i4 har tappat mobilen flertal gånger, 1cm till flera meter höga fall. glaset håller men det blir märken i plasten självklart.

Det jag vill säga är att oavsett vilken mobil man har så är det handhavande egentligen som gör att mobilerna sprickor men ÄVEN att man har ofattbart otur eller tur ;-P

du kan få sprickor i skärmen på en nokia 3310 om nu mobilen landar perfekt för att få en spricka..
Går även jämföra med Glas, hur många har inte tappat ett glas utan att det har gått sönder? förvånad? nä

Det som gjorde att 4/4S sprack oftare var två saker. Först höll glaset inte samma stryktålighet som Gorilla Glass (Apple körde med något annat fabrikat) enligt rätt många tester, och sedan dubblade de ju risken genom att ha glas på båda sidorna. Nu blir ju inte telefonen obrukbar av att baksidan spricker på samma sätt som om skärmen spricker, men då glas ofta blir vasst när det går sönder så är det ju ändå en påtaglig sak.

Visst har du helt rätt i att handhavandet utgör den allra största faktorn men sannolikheterna för hur det går när olyckan väl är framme är olika på olika telefoner. Ingen telefon är såklart helt stötsäker, precis som ingen går sönder av allt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sesese:

Jäsp....

Vad är detta. vem byter en 4a till en 5a när det är så liten skilnad? Telefonen har ju också blivit än större. jag tyckte 4an var stor i fickan.

Du har inte sett Note va? Merparten av Noteägare skulle aldrig i hela sitt liv byta ner sig till mindre än 5,5-tums skärm! Och jag är en av dom 5,5" Det är stort det! Men, när man väl börjat you can`t go back

Skrivet av Retrospective:

Hörlurs uttag där nere känns opraktiskt...

Om du tänker efter så är det inte så opraktiskt, när du har telefonen i handen, så har du sladden nere följsamt, och när du stopar ner den i fickan med sladden i, så vänder du på den så att sladden är uppåt

Sen så är det väldigt kul med alla Applehatere Vad gör ni här? Ni gör er själv löjliga i forumet! Alla minns ert alias. vad tänker ni med?

Jag älskar teknik! Jag har apple/android/linux/Windows Varför tror ni att vi som kör på allt bryr oss, det gör vi inte!! Vi skrattar åt er. För att det är lite "igår" att vara en fanboi.

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Skrivet av Evil Peter:

Det som gjorde att 4/4S sprack oftare var två saker. Först höll glaset inte samma stryktålighet som Gorilla Glass (Apple körde med något annat fabrikat) enligt rätt många tester, och sedan dubblade de ju risken genom att ha glas på båda sidorna. Nu blir ju inte telefonen obrukbar av att baksidan spricker på samma sätt som om skärmen spricker, men då glas ofta blir vasst när det går sönder så är det ju ändå en påtaglig sak.

Visst har du helt rätt i att handhavandet utgör den allra största faktorn men sannolikheterna för hur det går när olyckan väl är framme är olika på olika telefoner. Ingen telefon är såklart helt stötsäker, precis som ingen går sönder av allt.

Gorillaglaset är en viktig sak som de flesta faktiskt kör med nu för tiden. Dessutom är det som du säger med att ha hela telefonen inglasad. Min iPhone gick inte att ringa med eller så, inte för att skärmen var sprucken så att jag inte skulle klarat av att ringa, utan för att jag skulle ha gått miste om bitar av mitt öra om jag hade försökt.

Visa signatur

Acer Predator G3-605 - I7 4790 - 16GB DDR3 - 256+1TB - GTX 970 4GB - Logitech G402 Hyperion Fury - BenQ GL2320HDB - BenQ GL2460 - Viewsonic VX2370SMH - Das Keyboard Model S Brown - Audio-Technica AT-2020
Youtube

Permalänk
Medlem
Skrivet av Evil Peter:

På vilket sätt skulle det spela någon roll att man kan böja på batteriluckan när den är avtagen? När den sitter på ligger den helt tätt mot telefonens baksida och ger inte minsta intryck av att kunna rubbas. Jag frågar eftersom du skriver som om du bara själv intalar dig något som inte går att märka när den sitter på.

Personligen tycker jag SGS3:s baksida är otroligt mycket snyggare än den påstådda bilden av iP5 i artikeln. Syftar då till Pebble Blue-varianten. Plast är jag alltid för eftersom det materialet varken stör signaler (som metall gör) eller är skört (som glas är).

Det känns billigt helt enkelt är min personliga åsikt. Betalar man så pass mycket för telefonen så tycker jag man kan förvänta sig mer, dom är ju inte direkt billiga. I mitt tycke räcket det inte bara med ett snygt interface. Dessvärre buktar min lite på den delen av baksidan man öppnar luckan, dvs. En liten urgröpning som glappar om man trycker på den,behöver inte trycka speciellt hårt heller. Så jo, inget jag inbillar mig och det är irriterande. Gå och känn på en Notes baksida så kommer du se

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk

Någon som kan uppskatta vad en prissänkning kan bli på Iphone 4 ( utan s ) !??

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Batman:

Det känns billigt helt enkelt är min personliga åsikt. Betalar man så pass mycket för telefonen så tycker jag man kan förvänta sig mer, dom är ju inte direkt billiga. I mitt tycke räcket det inte bara med ett snygt interface

Skickades från m.sweclockers.com

Jag ifrågasatte inte din personliga åsikt då smak aldrig är fel, det jag undrade var hur du kan märka att batteriluckan är tunn när den sitter på telefonen? Eftersom den sitter tätt mot baksidan så buktar den inget när man trycker på den, och kan man inte bukta på något är det fysiskt omöjligt att avgöra ett lagers tjockhet genom att trycka på det (knacka och lyssna kan gå om det inte ligger just tätt mot något).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Evil Peter:

Ja, iPhone har ett större urval av tillbehör. Jag ämnade bara uttala mig om ditt uttalande om kontakter. Jag tycker inte det är konstigt att Apple byter kontakt då den gamla var rätt klumpig. Dock hade jag ju, som sagt, hoppats att de skulle följa bransch-standard istället för att fortsätta låsa in sitt ekosystem men man har ju lärt sig att det inte kommer att hända. De lär väl skicka med någon adapter för att undkomma EU:s lagar som är satta för att hindra sådan fragmentering av marknader.

regleringen var väll främst tänkt att motverka det växande elektroniska skrotberget. men visst, det kan ju ha den sekundära bonusen.

anledningen till bytet är antagligen en kombination av att den gamla kändes klumpig samt att de nu säkert såg det som rätt tid att slänga ut analoga A/V-kopplingar och sånt. jag antar iaf att det försvunnit. och vem vet, kanske är det en kombokontakt med mUSB i mitten, det är antagligen mot den standardiseringen åas men det finns andra exempel på såna kontakter.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Kan vi inte vänta med att dra massa slutsatser? Telefonen är inte ens släppt, inget vet med säkerhet hur modellen kommer se ut!

Visa signatur

Ryzen 1700 | ASRock X370 Gaming K4 | 16 GB G.Skill Flare X | Corsair AX 750W | Noctua NH-D15 | Samsung EVO 960 | Fractal Design Define C