Modell av Iphone 5 fastnar på video

Permalänk
Medlem

Olika färg på en del av baksidan och resten av telefonen är förbannat fult...

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk
Medlem
Skrivet av rektor:

Alla skaltillverkare måste vara superglada nu, nu måste alla som köper nya telefonen köpa ny skal!

Eftersom dom ändrat kontakten så måste alla tillbehörstillverkare vara superglada också, över att Apple använder en proprietär icke-standard kontakt som dom hela tiden byter och bryter bakåtkompatbilitet så alla puckade iphone ägare hela tiden måste punga ut med mera pengar för att köpa nya överdyra tillbehör.

Så man ska hålla sig till samma design för att tillfredsställa skaltillverkare? Ena stunden klagas det på att Apple inte ändrar design, och när dom väl gör det så är även det fel, vart är logiken nånstans?

Apple har kört med 30-pins kontakten i över 10år nu och den tar onödigt stor plats på insidan. Att dom väljer att göra en egen port är mer lönsamt för dom. Då slipper dom punga ut licensavgifter för att få använda USB-kontakt samtidigt som dom binder kunden men ändå gör det möjligt för dom att plugga in telefonen i ett USB-uttag.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndreaX:

regleringen var väll främst tänkt att motverka det växande elektroniska skrotberget. men visst, det kan ju ha den sekundära bonusen.

anledningen till bytet är antagligen en kombination av att den gamla kändes klumpig samt att de nu säkert såg det som rätt tid att slänga ut analoga A/V-kopplingar och sånt. jag antar iaf att det försvunnit. och vem vet, kanske är det en kombokontakt med mUSB i mitten, det är antagligen mot den standardiseringen åas men det finns andra exempel på såna kontakter.

Ja, det var ju miljötänk i grunden men jag skrev mest ur den vinkel som mer direkt påverkar mig (miljöaspekten påverkar mig men inte lika tydligt).

Från vad jag hört är det en precis likadan kontakt som tidigare, bara mindre. Jag har dock inte koll på om man vet precis hur den ser ut eller om det bara rörde sig om rykten, men vi får väl se rätt snart hur det ligger till.

Permalänk
Medlem

Jag bryr mig inte speciellt mycket om utseendet, jag vill bara ha reda på hårdvaran!

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte Z490M Gaming X CPU: i5 10600k @ 4,9ghz CPU kylare: Corsair H60v3 GPU: MSI GeForce RTX 3080 GAMING Z TRIO RAM: 16GB Corsair Vengeance DDR4 2933 mhz Nätagg: Antec HCG Gold 750W Lagring: Samsung 250gb SSD + M.2 Samsung 970 EVO 1TB Chassi: Fractal Design Focus G Mini

Permalänk
Medlem
Skrivet av Evil Peter:

Jag ifrågasatte inte din personliga åsikt då smak aldrig är fel, det jag undrade var hur du kan märka att batteriluckan är tunn när den sitter på telefonen? Eftersom den sitter tätt mot baksidan så buktar den inget när man trycker på den, och kan man inte bukta på något är det fysiskt omöjligt att avgöra ett lagers tjockhet genom att trycka på det (knacka och lyssna kan gå om det inte ligger just tätt mot något).

Det jag började märka efter några veckors användande är som sagt att när jag kör med enhandsgrepp (är ju en rätt stor mobil) så hamnar mitt pekfinger automstiskt vid det ställe som utgör lucköppningen eller vad man ska kalla det, och då glappade den rätt rejält. Har dock fått lite bukt med det dom tur är, så det är alltså inte hela luckan som glappar/glappat.
Som sagt, smaken är ju olika som tur är

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Proffsmoddare

Va spelar det för roll hur baksidan ser ut?

100% av mina iPhone-vänner har ändå skal på baksidan.

Kommer däremot bli habegär på en Lumia med WP8

Visa signatur

CRATER | VISION | TILT | CORE X | IRIS | TORQUE | AVOID | BLACKOUT | ISO
Instagram: timpelay Facebook: timpelay

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stoffe_89:

Apple fanboy, eller jag förstår inte riktigt?!

Nej du förstår inte riktigt, han är snarare pro-Samsung...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Batman:

Det jag började märka efter några veckors användande är som sagt att när jag kör med enhandsgrepp (är ju en rätt stor mobil) så hamnar mitt pekfinger automstiskt vid det ställe som utgör lucköppningen eller vad man ska kalla det, och då glappade den rätt rejält. Har dock fått lite bukt med det dom tur är, så det är alltså inte hela luckan som glappar/glappat.
Som sagt, smaken är ju olika som tur är

Skickades från m.sweclockers.com

Det är trist, men då har du nog något som är fel med din telefon. Ingen av de tre som finns i min närhet glappar någonstans (har testat alla då jag haft diskussionen förut), samt att de tester jag sett som tar upp det hela också sagt att de inte hittar något glapp/buktande. Det borde ju kunna gå att få till ett garantiärende.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gender Bender:

Apple har kört med 30-pins kontakten i över 10år nu och den tar onödigt stor plats på insidan. Att dom väljer att göra en egen port är mer lönsamt för dom. Då slipper dom punga ut licensavgifter för att få använda USB-kontakt samtidigt som dom binder kunden men ändå gör det möjligt för dom att plugga in telefonen i ett USB-uttag.

Det är tydligen inget problem för andra tillverkare och det underlättar för kunden att ha en standard.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av AndreaX:

nu har ju i rättvisans namn ändå Apples telefoner haft bland den minsta variationen av alla tillverkare när det gäller konstiga nya kontakter. en iP3 docka passar tex oftast en iP4 telefon fint, hur många andra märken gäller det mellan en generation?

Alla andra tillverkare använder USB standarden så då funkar alla tillbehör till alla telefoner från alla tillverkare så länge telefonen ifråga använder USB.

Skrivet av Batman:

Är väl upp till var och en om man köpa tillbehör. Knappast något som dom som köper telefonen nog inte är medvetna om

Det är nog många som antagligen inte visste att Apple skulle byta kontakt.
Nu blir alla deras dyra tillbehör värdelösa och de måste punga ut med mer pengar för nya tillbehör.

Skrivet av Gender Bender:

Så man ska hålla sig till samma design för att tillfredsställa skaltillverkare? Ena stunden klagas det på att Apple inte ändrar design, och när dom väl gör det så är även det fel, vart är logiken nånstans?

Jag har aldrig hört någon klagat över att Apple inte ändrar design.
Det jag hört folk klaga över är att Apple använder proprietära interface, censurerar app store, stämmer/hotar journalister och bloggare, samt att de håller stämmer andra tillverkar över triviala saker med tvivelaktiga patent.

Skrivet av Gender Bender:

Apple har kört med 30-pins kontakten i över 10år nu och den tar onödigt stor plats på insidan. Att dom väljer att göra en egen port är mer lönsamt för dom. Då slipper dom punga ut licensavgifter för att få använda USB-kontakt samtidigt som dom binder kunden men ändå gör det möjligt för dom att plugga in telefonen i ett USB-uttag.

USB är en licensfri standard. Den är royalty-free.
Så nej dom behöver inte punga ut licensavgifter.

Att binda kunden är vendor lock-in och ofta olagligt då det är konkurrenshämnande beteende.

Permalänk
Medlem

Hoppas Samsung kan stämma tillbaks nu. Något i iOS6 borde nog komma från Android

Visa signatur

Sju lik i en låda, alla hade klåda.

Permalänk
Medlem
Skrivet av leafbranch:

Det är tydligen inget problem för andra tillverkare och det underlättar för kunden att ha en standard.

Tillverkare tvingas till att använda USB då det både är krav för Android och Windows Phone. Dock har dom inte samma sorts kontakter som krav. Android har mini-B medan Windows har Micro-USB som krav, alltså två helt olika kontakter som inte är kompatibla med varandra. Det finns med andra ord ingen självklar standard som alla använder, utan bara en standard inom operativsystemet. Du kan alltså inte köpa ett USB-tillbehör till din Android och sen förvänta dig att den även kommer fungera på en Windows-telefon.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk

Någon som har en aning om vad Iphone 4 (utan s ) kan prissänkas med ? Hur har det sett ut förut med sådant.

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kevlarheart:

Någon som har en aning om vad Iphone 4 (utan s ) kan prissänkas med ? Hur har det sett ut förut med sådant.

Skulle tippa på att den lär sänkas med mellan 1000 och 2000kr, och ta över prislappen som 3GS bär på nu.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk

Utveckling står inte bara nästan stilla på mjukvarudelen utan nu även på hårdvaran. Ska bli skönt att se Apple sjuka till sitt riktiga marknadsvärde snart.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D
Ram: Kingston 32GB DDR5 6000MHz
GPU: XFX Radeon RX 6800 XT MERC 319
Operativsystem: Windows 11
Skärm: Acer 27" Nitro XV272UP QHD IPS 144 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gender Bender:

Tillverkare tvingas till att använda USB då det både är krav för Android och Windows Phone. Dock har dom inte samma sorts kontakter som krav. Android har mini-B medan Windows har Micro-USB som krav, alltså två helt olika kontakter som inte är kompatibla med varandra. Det finns med andra ord ingen självklar standard som alla använder, utan bara en standard inom operativsystemet. Du kan alltså inte köpa ett USB-tillbehör till din Android och sen förvänta dig att den även kommer fungera på en Windows-telefon.

Du kan i alla fall ladda telefonerna med samma sladd. Det konstiga är att Apple introducerar en ny egen kontakt i dagsläget då de i december 2010 kom överens med andra mobiltelefontillverkare att alla skulle använda samma laddningskontakt (micro-USB) om två år (från det datumet).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gender Bender:

Tillverkare tvingas till att använda USB då det både är krav för Android och Windows Phone. Dock har dom inte samma sorts kontakter som krav. Android har mini-B medan Windows har Micro-USB som krav, alltså två helt olika kontakter som inte är kompatibla med varandra. Det finns med andra ord ingen självklar standard som alla använder, utan bara en standard inom operativsystemet. Du kan alltså inte köpa ett USB-tillbehör till din Android och sen förvänta dig att den även kommer fungera på en Windows-telefon.

Hm okej! Men jag kom ihåg när knapptelefonerna var poppis och alla tillverkare hade sin egna genialiska kontakter och de varierade till och från telefon till telefon från samma tillverkare var riktigt jobbigt då man var i kontakt med många telefoner och alla måste ha olika kablar. Det problemet har jag aldrig idag, men jag har för det måste haft Android telefoner senaste åren. Men jag tror nog alla telefoner idag, även om det inte är en smartphone har en standard kontakt.

Permalänk
Medlem

Är det någon som vet om man har en iPhone 4s från tele2 med bindningstid på 24mån och kan byta in den med iPhone 5?

Visa signatur

Chassi: NZXT Phantom 410 Vit Moderkort: ASUS P8Z77-V PRO CPU: Intel Core i5 3570K GPU: EVGA GTX 580 Superclocked 1536MB SSD: Intel 520 120GB HDD: Western Digital Caviar Black 1TB RAM: Corsair Vengeance Blue 8GB 1600Mhz Nätaggregat: NZXT HALE90 850W 80+ Gold Modulär Blueray: Asus BW-12B1LT Tangentbord: Razer Lycosa Mirror Special Edition Mus: Razer Deathadder Respawn Skärm: AOC i2353FH

Permalänk
Medlem

Vet inte om jag tycker Samsung är så mycket att hänga i julgranen när det gäller kompatibiliteten. Jag fick byta min MHL adapter mellan S2 och S3 eftersom Samsung var tvungna att flytta runt pinfunktionerna. Med min iPhone och iPad har jag haft samma VGA och HDMI dongeln alla år. Med Apples dongeln finns dessutom en passthrough för 30 pinnaren.

Miljöaspekten tas också upp och det hade ju varit ett argument om tillverkarna inte alltid skickade med en laddare. Som det är nu blir det i alla fall inte färre laddare på skrothögen.

Fast en riktigt bra telefon är S3:an om än stor som ett dasslock.

Visa signatur

WORKHORSE: [Graphite 380T] [2x512GB SSD + 4TB] [MSI Z97i GAMING ACK] [Intel i7 4790K] [32GB 2400Mhz RAM] [HD7870, 2st 27" Dell U2713] [Corsair CX430]. Windows 8.1
ÖVRIGA: iPad mini, iPhone 6, MBA, Mac mini, labdatorer, samt servrar/storage i egen hall.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Itchy Trojan:

Fantastiskt, det första jag lyckas göra efter varje ny kameravinkel, är att blanda ihop dem. Så lika är dem för mig.

haha idiot

Visa signatur

Student, Webbutvecklare, Dj - Macbook Air i7
Nexus 7: Paranoid - 4.2.1 - M-Kernel - (500/700 GPU/LP) -200mv UV

Permalänk
Avstängd
Skrivet av samizzlah:

Att ens ha glas på baksidan är obeskrivligt idiotiskt

Det är ju mycket fräschare och stilrenare än att ha plast som Samsung iallafall! haha

Visa signatur

Student, Webbutvecklare, Dj - Macbook Air i7
Nexus 7: Paranoid - 4.2.1 - M-Kernel - (500/700 GPU/LP) -200mv UV

Permalänk
Medlem
Skrivet av rektor:

Alla andra tillverkare använder USB standarden så då funkar alla tillbehör till alla telefoner från alla tillverkare så länge telefonen ifråga använder USB.

Det är nog många som antagligen inte visste att Apple skulle byta kontakt.
Nu blir alla deras dyra tillbehör värdelösa och de måste punga ut med mer pengar för nya tillbehör.

Jag har aldrig hört någon klagat över att Apple inte ändrar design.
Det jag hört folk klaga över är att Apple använder proprietära interface, censurerar app store, stämmer/hotar journalister och bloggare, samt att de håller stämmer andra tillverkar över triviala saker med tvivelaktiga patent.

USB är en licensfri standard. Den är royalty-free.
Så nej dom behöver inte punga ut licensavgifter.

Att binda kunden är vendor lock-in och ofta olagligt då det är konkurrenshämnande beteende.

Att USB var licensfritt hade jag ingen aning om, men det är många som klagar på att Apple inte ändrade designen när 4S släpptes och det är även många som klagar på att 5an ser exakt likadan ut som 4/4S.

Alla tillverkare använder inte samma uttag. Det är skillnad på Android och Windows då Google och Microsoft ställer olika krav på vilken kontakt (mini-B och Micro-USB) som ska användas. Så alla USB-tillbehör passar inte alla telefoner.

Att alla tillbehör kommer bli värdelösa håller jag inte med om. Det kommer att släppas en adapter så man kommer kunna fortsätta använda sina tillbehör, och sen är väl Sweclockers lite väl fel ställe att klaga på? Hur många har t.ex. inte fått köpt nytt moderkort för att kunna byta processor? Skillnaden mellan LGA 1156 och 1155 var en liten pin-kontakt i sockeln, en enda kontakt gjorde så att ett påkostat moderkort blev helt värdelöst när Sandy Bridge släpptes. Och hur många fick inte köpa nytt grafikkort vid övergången från AGP till PCI-E? Ibland så måste det svida för kunden för att utvecklingen ska kunna gå framåt. Mindre kontakt betyder mer utrymme för batteri, och batteritider är ju något som många idag klagar över.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gender Bender:

Tillverkare tvingas till att använda USB då det både är krav för Android och Windows Phone. Dock har dom inte samma sorts kontakter som krav. Android har mini-B medan Windows har Micro-USB som krav, alltså två helt olika kontakter som inte är kompatibla med varandra. Det finns med andra ord ingen självklar standard som alla använder, utan bara en standard inom operativsystemet. Du kan alltså inte köpa ett USB-tillbehör till din Android och sen förvänta dig att den även kommer fungera på en Windows-telefon.

Jag kör då samma laddare på min Galaxy note som med jobbets samsung omnia w iaf.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rektor:

Alla andra tillverkare använder USB standarden så då funkar alla tillbehör till alla telefoner från alla tillverkare så länge telefonen ifråga använder USB.

nja de gör de ju inte, och gjorde framförallt inte, varav det senare var vad jag poängterade och främst resonerade runt i det inlägget.

oavsett vilket missade du huvudinvändningen. det gällde just dockor, vilka de flesta tillverkare inte har nån som helst standard för, och många inte har några alls, Apple är då här obestridbart mest standardiserade och lättast att hitta grejer till av alla på den punkten oavsett hur mycket de krånglar till saker på annat håll. dessutom är USB enkom för laddning och data så man kan inte ens räkna den som en del av en dockanslutning för de telefoner som fyller på med en massa andra kontakter när de har behov av detta, och återigen då i motsats till Apple.

Skrivet av Gender Bender:

Hur många har t.ex. inte fått köpt nytt moderkort för att kunna byta processor? Skillnaden mellan LGA 1156 och 1155 var en liten pin-kontakt i sockeln, en enda kontakt gjorde så att ett påkostat moderkort blev helt värdelöst när Sandy Bridge släpptes. Och hur många fick inte köpa nytt grafikkort vid övergången från AGP till PCI-E? Ibland så måste det svida för kunden för att utvecklingen ska kunna gå framåt.

nu får vi kanske i brist på ett MBY-inlägg helt enkelt anta att de inte bara lade till en liten pigg för att göra moderkortskrängarna nöjda utan att det ligger fler orsaker under.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk

Härmar inte Apple x-antal andra tillverkare med större skärm....
Och bland annat HTC med hörlursutgång på undersidan..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Evil Peter:

Det som gjorde att 4/4S sprack oftare var två saker. Först höll glaset inte samma stryktålighet som Gorilla Glass (Apple körde med något annat fabrikat) enligt rätt många tester, och sedan dubblade de ju risken genom att ha glas på båda sidorna. Nu blir ju inte telefonen obrukbar av att baksidan spricker på samma sätt som om skärmen spricker, men då glas ofta blir vasst när det går sönder så är det ju ändå en påtaglig sak.

Visst har du helt rätt i att handhavandet utgör den allra största faktorn men sannolikheterna för hur det går när olyckan väl är framme är olika på olika telefoner. Ingen telefon är såklart helt stötsäker, precis som ingen går sönder av allt.

Kan du visa var det står at iPhone 4/4s inte har Gorilla glass?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Evil Peter:

Det som gjorde att 4/4S sprack oftare var två saker. Först höll glaset inte samma stryktålighet som Gorilla Glass (Apple körde med något annat fabrikat) enligt rätt många tester, och sedan dubblade de ju risken genom att ha glas på båda sidorna. Nu blir ju inte telefonen obrukbar av att baksidan spricker på samma sätt som om skärmen spricker, men då glas ofta blir vasst när det går sönder så är det ju ändå en påtaglig sak.

Visst har du helt rätt i att handhavandet utgör den allra största faktorn men sannolikheterna för hur det går när olyckan väl är framme är olika på olika telefoner. Ingen telefon är såklart helt stötsäker, precis som ingen går sönder av allt.

Apple har kört med Gorilla Glass sedan första iPhone. Det var t o m Steve Jobs som fick Corning att börja tillverka sitt glas för mobiltelefoner (finns att läsa om i Jobs biografi). Samt att när Apple härom året presenterade vad de bidrar med ekonomiskt så var Corning en av deras undertillverkare i USA.

Att glasset spricker (förutom att det finns på två sidor) är till stor del sannolikt för att glaskanterna är relativt oskyddade på iPhone 4. Men alla smartphones med glas kan ju gå sönder om man tappar dem. SGS3 har ju presterat sämre än iPhone 4 i de "droptest" jag sett. Man skall helt enkelt inte tappa sin telefon.

Vad gäller iPhone 5 (såvida nu läckorna stämmer) så ser det ut som att glaskanten är mer skyddad än tidigare. Jag tycker dock att designen är ett steg bakåt, iPhone 4 är den överlägset snyggaste smartphonen i mina ögon. 5:an ser dock lite märklig ut som bara blir längre. Tycker de borde utnyttjat ytan bättre så de kunde haft större skärm men samma fysiska storlek på telefonen. Och jag hade önskat att när de nu gör en telefon med aluminiumbaksida hade gått lite mer åt iPad hållet. Ungefär som de mockups som fanns innan iPhone 4S släpptes. De var snygga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndreaX:

nja de gör de ju inte, och gjorde framförallt inte, varav det senare var vad jag poängterade och främst resonerade runt i det inlägget.

oavsett vilket missade du huvudinvändningen. det gällde just dockor, vilka de flesta tillverkare inte har nån som helst standard för, och många inte har några alls, Apple är då här obestridbart mest standardiserade och lättast att hitta grejer till av alla på den punkten oavsett hur mycket de krånglar till saker på annat håll. dessutom är USB enkom för laddning och data så man kan inte ens räkna den som en del av en dockanslutning för de telefoner som fyller på med en massa andra kontakter när de har behov av detta, och återigen då i motsats till Apple.

De enda två Android-dockor jag sett (jag är ointresserad av sådana och har bara sett de som vänner haft) använde endast micro-USB så jag vet inte vad du syftar på som måste läggas till. Jag har heller inte sett någon Android-telefon som har andra kontakter än micro-USB, 3,5mm och, i ett par förlegade fall, separat HDMI.

Permalänk
Medlem

"Revolutionerande ny design!"

-Apple (Typ... )

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 500GB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av aekblom:

haha idiot

Och det väldigt intelligenta svaret gör dig så mycket bättre då?

felstavning
Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]