Permalänk
Avstängd
Skrivet av Valiumballong:

Den står sig alldeles utmärkt mot konkurrenterna, det är därför den säljer helt fantastiskt bra. Visst kan vi titta på hårdvara och vitta på funktioner som iPhone saknar, men iPhone har något annat som lockar fler kunder än konkurrenterna. Om det är forumatet, varumärket eller något annat är svårt att säga, men iPhone har något som Galaxy, One, Lumia och Xperia bara kan drömma om.

Du kan fortsätta drömma. Har man som jag gått från iOS till Android och även WP8 som min dotter kör och avgudar framför iOS så säger det rätt mycket om stelheten i apples mobila värld. Det finns ingen jämförelse om man inte strikt bestämt det för sig själv, a.k.a. inbillat sig. Vidga vyerna som resten av oss och bytt när ekonomin/tillfället kommer.

Föresten, WP8 knappar in på iOS senaste kollen jag gjorde. Det finns ingen anledning för någon att visa sitt stöd för ett företag med en enbart destruktiv attityd om man inte tjänar peng på det själv. Därav att jag tror att vissa här jobbar där, kan inte vara nåt annat då beteendet de visar går förbi fanatism.

Visa signatur

Android är fantastiskt, nu även med bl.a trim. ;)
https://www.youtube.com/watch?v=wwXA27TWD3k&feature=youtube_g...

Permalänk
Medlem
Skrivet av BoToss:

Du kan fortsätta drömma. Har man som jag gått från iOS till Android och även WP8 som min dotter kör och avgudar framför iOS så säger det rätt mycket om stelheten i apples mobila värld. Det finns ingen jämförelse om man inte strikt bestämt det för sig själv, a.k.a. inbillat sig. Vidga vyerna som resten av oss och bytt när ekonomin/tillfället kommer.

Föresten, WP8 knappar in på iOS senaste kollen jag gjorde. Det finns ingen anledning för någon att visa sitt stöd för ett företag med en enbart destruktiv attityd om man inte tjänar peng på det själv. Därav att jag tror att vissa här jobbar där, kan inte vara nåt annat då beteendet de visar går förbi fanatism.

Jag kör själv WP8 (Lumia 920), men tycker inte att jag behöver lura mig själv bara för det. Inte ens det faktum att jag har förhållandevis stora summor pengar investerat i Nokia (jag tjänar alltså på att Nokia går bra) gör att jag tänker lura mig själv. iPhone säljer mycket, mycket bättre än vad WP8 gör. "Vi" har 4-5% av smartphonemarknaden, det är inte mycket att jubla över. Visst är det trevligt att WP8 knappar igen och visst är WP numer en etablerade trea, men man är fortfarande långt, långt, långt, långt, lång bakom både Android och iOS.

Windows Phone 8 är bra, men säljer inte bra. Ja, visst är det så att Nokia ökade Lumia-försäljningen 30% Q-to-Q, men man är fortfarande inte ens en top5-tillverkare. HTC verkar ha övergett WP 8, Samsung är inte längre intresserade och ZTE/Huawei har främsta fokus på Android.

Försäljningssiffrorna förklarar tydligt vad folk vill ha, och det är Android > iOS >>>> Windows Phone som det ser ut nu.

Ska vi prata om aktievärdet så är Apple förmodligen fortfarande övervärderade. Det är bara iPhone som visar tillväxt och innovationstakten är låg. Apple har nått vad man kan kalla för mega-cap (samma position som Microsoft, IBM och Google), det är svårt att växa vidare om man inte hela tiden kan introducera sig på nya marknader. Det är därför Apple har fallit kraftigt det senaste året.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av BoToss:

Du kan fortsätta drömma. Har man som jag gått från iOS till Android och även WP8 som min dotter kör och avgudar framför iOS så säger det rätt mycket om stelheten i apples mobila värld. Det finns ingen jämförelse om man inte strikt bestämt det för sig själv, a.k.a. inbillat sig. Vidga vyerna som resten av oss och bytt när ekonomin/tillfället kommer.

Föresten, WP8 knappar in på iOS senaste kollen jag gjorde. Det finns ingen anledning för någon att visa sitt stöd för ett företag med en enbart destruktiv attityd om man inte tjänar peng på det själv. Därav att jag tror att vissa här jobbar där, kan inte vara nåt annat då beteendet de visar går förbi fanatism.

Förstår du inte hur trångsynt det där är? Att bara för att du haft en viss erfarenhet så tror du alla andra måste tycka likadant. Är alla som inte kör samma bil som dig eller inte tycker om samma TV-program som dig också ovetandes om hur fel de har?

Att säga att något skall vidga sina vyer och sen själv ha uppfattningen att alla som inte tycker som en själv har fel är ju inget annat än hyckleri.

Som jag sagt till dig förut, var glad att du hittat Android och att du tycker det passar dig så mycket bättre men sluta att påstå att alla som inte tycker som dig gör det p g a ovetande/okunskap.

Permalänk
Medlem

Apple säljer väl inte direkt dåligt, utan börsvärdet är nu mer i nivå var det bör ligga.
Att sen Apple har tappat en hel del av sin religionsstatus är bara bra, många inser nu att Apple inte är guds gåva till mänskligheten, utan inser att dom är väl låsta och noga kontrollerade till vad man kan använda dom till, det konceptet kan passa många, men inte dom flesta.

Så Apple tappar självklart en hel del till framför allt Android, att man går från Apple till tex WP kanske inte lika mycket då det är rätt slutet system också, men i mindre grad.

Bäst av Apples produkter är nog deras datorer.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Valiumballong:

Jag kör själv WP8 (Lumia 920), men tycker inte att jag behöver lura mig själv bara för det. Inte ens det faktum att jag har förhållandevis stora summor pengar investerat i Nokia (jag tjänar alltså på att Nokia går bra) gör att jag tänker lura mig själv. iPhone säljer mycket, mycket bättre än vad WP8 gör. "Vi" har 4-5% av smartphonemarknaden, det är inte mycket att jubla över. Visst är det trevligt att WP8 knappar igen och visst är WP numer en etablerade trea, men man är fortfarande långt, långt, långt, långt, lång bakom både Android och iOS.

Windows Phone 8 är bra, men säljer inte bra. Ja, visst är det så att Nokia ökade Lumia-försäljningen 30% Q-to-Q, men man är fortfarande inte ens en top5-tillverkare. HTC verkar ha övergett WP 8, Samsung är inte längre intresserade och ZTE/Huawei har främsta fokus på Android.

Försäljningssiffrorna förklarar tydligt vad folk vill ha, och det är Android > iOS >>>> Windows Phone som det ser ut nu.

Ska vi prata om aktievärdet så är Apple förmodligen fortfarande övervärderade. Det är bara iPhone som visar tillväxt och innovationstakten är låg. Apple har nått vad man kan kalla för mega-cap (samma position som Microsoft, IBM och Google), det är svårt att växa vidare om man inte hela tiden kan introducera sig på nya marknader. Det är därför Apple har fallit kraftigt det senaste året.

Bra skrivet, kan inte förmedla det bättre då jag än idag, varje dag hittar apple-fasoner på nätet som gör att jag avskyr detta företag mer och mer... Men det är lite som du skriver jag själv menar och jag ser att WP kommer att gå om iOS i framtiden då apple vägrar ändra hållning.
Tycker det är lite uppåt väggen att leka premium i en åtgångsmarknad också, det är trots allt inte mer än en telefon det gäller och alla byter vi dessa inom 1-2 år... De som har dom längre upplever problem med dom, inklusive iPhones trots premium-stämpeln.

En snabb titt jag gjorde precis nu visar att Nokia gått upp kraftigt i % det senaste året iom WP8, måste ha tagit andelar från iOS då Android bara ökar? Vet att iOS sjunkit på marknaden totalt iaf.

Visa signatur

Android är fantastiskt, nu även med bl.a trim. ;)
https://www.youtube.com/watch?v=wwXA27TWD3k&feature=youtube_g...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av S_Z:

Förstår du inte hur trångsynt det där är? Att bara för att du haft en viss erfarenhet så tror du alla andra måste tycka likadant. Är alla som inte kör samma bil som dig eller inte tycker om samma TV-program som dig också ovetandes om hur fel de har?

Att säga att något skall vidga sina vyer och sen själv ha uppfattningen att alla som inte tycker som en själv har fel är ju inget annat än hyckleri.

Som jag sagt till dig förut, var glad att du hittat Android och att du tycker det passar dig så mycket bättre men sluta att påstå att alla som inte tycker som dig gör det p g a ovetande/okunskap.

OK. Att köra iOS är rent kunnande och kunskap då menar du. Du ä go´ du... Läst dina inlägg de typ senaste tre åren här, du måste jobba på nån apple-store alltså och ha ett hav i aktier hos detta företag.

Visa signatur

Android är fantastiskt, nu även med bl.a trim. ;)
https://www.youtube.com/watch?v=wwXA27TWD3k&feature=youtube_g...

Permalänk
Avstängd

Apple har problem som alla andra i branschen har eller riskerar att få.
Apple datorerna: Det är en nedgång på persondator handeln
Iphone: Trenden och suget på smartphones börjar mattas av, Apple har inte gjort så mycket nytt utan snarare surfat på vågen av iphone-hysterin.
MP3-spelare hade en topp men nu är det en döende eller i alla fall lågt intresse för dem,. Kolla mp3-spelar historien och var säkra på att smartphones marknadens kommer följa samma spår. (Med den skillnaden att Apple inte kommer dominera den)

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av BoToss:

OK. Att köra iOS är rent kunnande och kunskap då menar du. Du ä go´ du... Läst dina inlägg de typ senaste tre åren här, du måste jobba på nån apple-store alltså och ha ett hav i aktier hos detta företag.

Nä, om du har läst mina inlägg vet du att jag inte har något emot Android som plattform och jag har full förståelse att det finns folk som föredrar det framför iOS även om jag själv inte gör det. Tycker det är utmärkt att alternativet finns.

WP tycker jag som OS är högst intressant och var ju själv nära att köpa en 920 men valde iPhone 5 för att appar är väldigt viktigt för mig och WP var och är fortfarande inte på samma nivå som iOS och Android vad gäller support från utvecklare. Dock är det ett OS jag mycket väl kan tänka mig att testa i framtiden om saker och ting ändras på den punkten.

Så sammanfattningsvis, allt är inte svart och vitt som du verkar tro. Man kan gilla ett OS utan att hata och hela tiden snacka skit om något annat. Jag tycker det är bra för oss konsumenter att vi har fler plattformar att välja mellan.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av S_Z:

Nä, om du har läst mina inlägg vet du att jag inte har något emot Android som plattform och jag har full förståelse att det finns folk som föredrar det framför iOS även om jag själv inte gör det. Tycker det är utmärkt att alternativet finns.

WP tycker jag som OS är högst intressant och var ju själv nära att köpa en 920 men valde iPhone 5 för att appar är väldigt viktigt för mig och WP var och är fortfarande inte på samma nivå som iOS och Android vad gäller support från utvecklare. Dock är det ett OS jag mycket väl kan tänka mig att testa i framtiden om saker och ting ändras på den punkten.

Så sammanfattningsvis, allt är inte svart och vitt som du verkar tro. Man kan gilla ett OS utan att hata och hela tiden snacka skit om något annat. Jag tycker det är bra för oss konsumenter att vi har fler plattformar att välja mellan.

Dubbelmoral, och jag är inte den första som kallar dig dubbelmoraliskt, det vet du. Det är just såna här inlägg som gör att du inte låter trovärdig, att du sänker dig själv för att få medlidande genom en lek i öppenhet och glädje för andra aktörer. Genomskinligt så in i väggen att man inte ser skiktet.

Du verkar dock gått ifrån att jämföra direkta konfrontationer mjukvaromässigt det senaste halvåret/året och hänvisar till pengapungen apple bär på istället som ett gediget fördelaktigt argument.
Ingen jag läst om här nämner Samsungs pengapung då det är ett löjligt argument i sammanhanget.

Apple och detta företagets fasoner går inte ihop med en sund tanke, aktien visar företagets tydliga bana. Vill man tex. nå Samsungs framgångar får man bidra med främst öppenhet och sedan variation och sist men inte minst gott bemötande.

Vilken apple-store jobbar du på?

Visa signatur

Android är fantastiskt, nu även med bl.a trim. ;)
https://www.youtube.com/watch?v=wwXA27TWD3k&feature=youtube_g...

Permalänk
Medlem
Skrivet av S_Z:

Är alla som inte kör samma bil som dig eller inte tycker om samma TV-program som dig också ovetandes om hur fel de har?

Om jag hade kört den bästa bilen och visste om att jag gjorde det så skulle det stämma. Så rent teoretiskt finns den möjligheten och det har absolut inget med smak att göra.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem
Skrivet av BoToss:

Dubbelmoral, och jag är inte den första som kallar dig dubbelmoraliskt, det vet du. Det är just såna här inlägg som gör att du inte låter trovärdig, att du sänker dig själv för att få medlidande genom en lek i öppenhet och glädje för andra aktörer. Genomskinligt så in i väggen att man inte ser skiktet.

På vilket sett det jag skriver är dubbelmoral? Att tycka det är bra att vi har många alternativ? Du kanske bör kolla upp definitionen av dubbelmoral. Tro mig, det är fullt möjligt att föredra en en plattform utan att hata andra.

Skrivet av BoToss:

Du verkar dock gått ifrån att jämföra direkta konfrontationer mjukvaromässigt det senaste halvåret/året och hänvisar till pengapungen apple bär på istället som ett gediget fördelaktigt argument.
Ingen jag läst om här nämner Samsungs pengapung då det är ett löjligt argument i sammanhanget.

Vet inte vad du pratar om. Har haft samma diskussionerna om skärmar och SoC som jag tidigare haft då jag är högst intresserad av dessa, oavsett om det gäller Apple eller andra tillverkare.

Skrivet av BoToss:

Apple och detta företagets fasoner går inte ihop med en sund tanke, aktien visar företagets tydliga bana. Vill man tex. nå Samsungs framgångar får man bidra med främst öppenhet och sedan variation och sist men inte minst gott bemötande.

Vilken apple-store jobbar du på?

Jobbar som systemutvecklare och gör applikationer som körs på flertalet plattformar, inte bara Apples.

Vi kommer ingenstans här. Men fortsätt du med ditt smutskastande av Apple om det gör dig lycklig...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pimpim666:

Om jag hade kört den bästa bilen och visste om att jag gjorde det så skulle det stämma. Så rent teoretiskt finns den möjligheten och det har absolut inget med smak att göra.

Vilken är den bästa bilen? Tror du det är samma för den som bor på landet och kör mycket i terräng, den som älskar att köra fort, den som vill kunna transportera sin stora familj eller den som vill åka snålt fram och tillbaka till jobbet? Länka mig gärna till den bilen

Permalänk
Medlem
Skrivet av S_Z:

Vilken är den bästa bilen? Tror du det är samma för den som bor på landet och kör mycket i terräng, den som älskar att köra fort, den som vill kunna transportera sin stora familj eller den som vill åka snålt fram och tillbaka till jobbet? Länka mig gärna till den bilen

Jag vet inte vilken den bästa bilen är. Men någon bil måste det vara. Självklart är det för olika ändamål men saker som åka fort är inget annat än ett önskemål och har inget med vilken bil som är bäst. Det gäller att skilja på smak och nytta.

EDIT: Den som bor på landet kör inte mer i terräng än någon som bor i staden. I extrema fall där någon bor i en koja i skogen (knappt 1000 i Sverige?) så är skogsvägar oftast nog bra att vilken bil som helst kommer igenom.

Men om vi skulle börja titta på vilken bil som är bäst så är det säkert att anta att bilen kommer vara en kombi med plats för allt, snål som inte drar för mycket soppa, säker för bästa skydd mot krockar och säker på vägen osv.
Då skulle en bil som en Audi A3 Sportsback vara en möjlig vinnare. Den är inte snabbast, snyggast men den kan vara den bästa bilen i världen. Och om den skulle vara den bästa bilen i världen och jag ägde en sån och visste om det så skulle alla andra som tycker att dom har den bästa bilen i världen ha fel.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Avstängd
Skrivet av S_Z:

Vilken är den bästa bilen? Tror du det är samma för den som bor på landet och kör mycket i terräng, den som älskar att köra fort, den som vill kunna transportera sin stora familj eller den som vill åka snålt fram och tillbaka till jobbet? Länka mig gärna till den bilen

Skrivet av S_Z:

På vilket sett det jag skriver är dubbelmoral? Att tycka det är bra att vi har många alternativ? Du kanske bör kolla upp definitionen av dubbelmoral. Tro mig, det är fullt möjligt att föredra en en plattform utan att hata andra.

Vet inte vad du pratar om. Har haft samma diskussionerna om skärmar och SoC som jag tidigare haft då jag är högst intresserad av dessa, oavsett om det gäller Apple eller andra tillverkare.

Jobbar som systemutvecklare och gör applikationer som körs på flertalet plattformar, inte bara Apples.

Vi kommer ingenstans här. Men fortsätt du med ditt smutskastande av Apple om det gör dig lycklig...

Haaallå älle`!

Att nämna ett företags smutsaffärer är inte att smutskasta det, det är att sprida dess egna smuts vidare för de lika ovetande som jag var för 4 månader sedan. Att du accepterar apples kängstrategi betyder inte att resten av oss gillar att bli övertrampade.
Och "vi" behöver inte komma "någonstans".
Försköna bara inte då nya besökare här kan falla för dina ord om ingen rättar dig.

Edit. En snabb sökning gav detta om apple:

http://www.dn.se/ekonomi/apple-skyldigt-till-komplott/
http://www.reuters.com/article/2013/07/10/us-apple-ebooks-idU...
http://www.dn.se/ekonomi/teknik/majoriteten-av-alla-appar-sam...

Visa signatur

Android är fantastiskt, nu även med bl.a trim. ;)
https://www.youtube.com/watch?v=wwXA27TWD3k&feature=youtube_g...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pimpim666:

Jag vet inte vilken den bästa bilen är. Men någon bil måste det vara. Självklart är det för olika ändamål men saker som åka fort är inget annat än ett önskemål och har inget med vilken bil som är bäst. Det gäller att skilja på smak och nytta.

Klart det inte måste finnas en "bästa" bil för alla människor då vi är alla olika och har olika prioriteringar och krav på våra bilar. Självklart har prestanda och vägegenskaper betydelse för vilken bil som är bäst för dig vid ett bilköp om det man prioriterar högst i sina krav på sin nya bil.

Edit: Såg din edit, så du tycker att A3 Sportsback är den bästa bilen för alla, säg det till flerbarnsfamiljer. Inte så många som skulle hålla med dig Det är inte den bästa bilen för alla människors krav och prioriteringar.

Permalänk
Medlem

Altså.... Det är faktiskt inte dårligt att apples aktie går ner. Bättre att ett företags aktievärde speglas av ett företags värde och tillgångar, inte på hype. Med lite sunda värden kommer fler våga satsa på apple.

Men visst det finns en farhåga att apple inte kommer att prestera på samma sätt nu utan steve jobs.

Tror hösten kommer vara viktig för apple, med alla stora lanseringar, iOS7, Mac Pro, nya macbook pro's, iphone 5s etc i samband med dessa lanseringar kommer förmodligen aktien stiga igen

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro 16ACH6H: AMD Ryzen 7 5800H |16GB DDR4 @3200Mhz |GeForce RTX 3070 | NVMe: WD Blue 1TB + Samsung PM981 1TB | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Iwar:

Altså.... Det är faktiskt inte dårligt att apples aktie går ner. Bättre att ett företags aktievärde speglas av ett företags värde och tillgångar, inte på hype. Med lite sunda värden kommer fler våga satsa på apple.

Men visst det finns en farhåga att apple inte kommer att prestera på samma sätt nu utan steve jobs.

Tror hösten kommer vara viktig för apple, med alla stora lanseringar, iOS7, Mac Pro, nya macbook pro's, iphone 5s etc i samband med dessa lanseringar kommer förmodligen aktien stiga igen

Steve var den som drev apple uppåt generellt, en stor man (om än slavdrivare enligt vissa) med en brinnande ambition för sin egen del. Det är han som fick apple att nå oanade höjder ekonomiskt.

Visa signatur

Android är fantastiskt, nu även med bl.a trim. ;)
https://www.youtube.com/watch?v=wwXA27TWD3k&feature=youtube_g...

Permalänk
Medlem

Själv har jag läst biografin om Steve Jobs . Mycket intresant man han var , Men jag tror att apple kommer att puttra på fast han gick bort . Och jag tror också att anledningen att Apple i denna tråd får så mycket hat och skitsnack är att Apple gör produkter för massmarknaden inte nödvändigtsvis för dator intreserade och dom som redan kan så mycket om datorer osv. Det Steve tänkte när han designade apple produkterna var just Design ---> hårdvara( detta har inte bara lett till bra saker utan också till att han tex på iphone 4 gjorde en metall ram runt mobilen som "orsakade problem i telefonsamtal vid ungejufär 1 av 100 fall men Steves förbryllande förmåga att övertala och nästan lura folk att tycka om deras produkter var det som gjorde att Apple blev så brutalt framgångsrikt som det blev) Vilket jag menar är att hans design team räknade ut vad som skulle vara optimalt i den designen han och hans design team redan hade jobbat fram.

Och alla pc fanboys som sitter och säger att han bara stal ideer från Bill gates bla bla bla (Vet inte om någon nämnde det i tråden men sånt här skitsnack har jag hört av andra personer ) Själv är jag väldigt neutral i vad det gäller Pc vs Apple grejen. Men jag tycker däremot att man kan hålla käften om man bara kommer förbi för att kläcka ur sig en massa skit om varken apple eller pc . Sen får man tycka vad fan man vill om olika "features" Som tex att apple har som Walter Isacson beskrev det " En liten inhänad privat trädgård med massor av vackra blommor men dock får man inte plantera sina egna" (Walter isacson skrev biografin om steve jobs) . Och att tex Samsung har "plastiga" produkter . Vilket jag av egen erfarenhet kan hålla med om . Men den stora skillnaden mellan Apple och resterande företag var att när alla andra företag utvecklade fula plastklumpar med osmidiga lösningar( Inte nu men förr) så tänkte apple att allt skulle vara så enkelt som möjligt och att det skulle vara stilrena och bara smälta in i vardagen . Men nu när tekniken har utvecklats så mycket som den har gjort så vill dom flesta inte ha "Så enkelt som möjligt utan dom vill ha mer "fördjupniugsbara" lösningar. Och när datorn var ny och det nästan bara fans kortkommandon och datorer kändes skrämmande för visso Så var Steves ide med att göra saker enklare en rikitgt bra ide . Och den bra iden har varit på gudarnas nivå och apple har behandlats som ett legendariskt företag i flera år . Men att säga att det börjar sakta men säkert sjunka till att vara ett helt normalt teknikföretag i mängen är väll att ta i lite väl mycket . Det är och har varit ett av dom mest revulotinerande teknik företagen genom tiderna . Och jag tror att om apple inte hade exsisterat hade världen sätt bättre ut för en del ignoranta personer är inte sant . Utan jag tror att Apple har påverkat tekniken på både positiva sätt och "negativa" sätt . Men om man nu hatar Apple eller Microsoft så mycket så är det väll inte så jävla svårt att undvika dom produkterna och att inte pissa på dom som gillar det konceptet

\\Fabbeee

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alle22:

Samma sak gäller andra av mina kompisars IPhone 5. Det är inte fel på de utan det är nämligen data trafiken som slukar så mycket i onödan. Kör man på flygläget räcker det upp till 2 dar.

Garantin täcker inte,

Jag har Konstant WIFI osv på och jag har nu ca 23% Kvar i min lur ochden drog jag ur laddaren 0700, Ingen som jag känner har dessa problem. Eller har ni typ 20Appar igång som konstant vill skicka/ta emot INFO?

Visa signatur

Main
MOBO: Gigabyte B550M DS3H, CPU: AMD Ryzen 5 5600, RAM: 2x16B @ 3600MHz, GPU: RADEON RX5700 Flashat till XT, SSD: WD BLACK SN750 SE 1TB nVME, 2x1TB Sata SSD Chassi, : Fractal Design Node 804, PSU: Corsair RM1000e, Skärm: Philips 27M1N3500LS.

Permalänk
Medlem
Skrivet av andr3a$:

BMW säljer färre bilar än Opel, men tjänar ändå mer pengar. Vad är problemet med det?

2011 Opel: Last year the Germany-based unit sold 1.19 million units.
BMW sales rose 11.6% in 2012 to reach a total of 1,540,085 vehicles.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BoToss:

Steve var den som drev apple uppåt generellt, en stor man (om än slavdrivare enligt vissa) med en brinnande ambition för sin egen del. Det är han som fick apple att nå oanade höjder ekonomiskt.

Inte bara ekonomiskt

Permalänk
Medlem

Sweclockers är fan ta mig värre än hamsterpaj så fort fanboy kriget börjar.
Riktigt patetiskt att vuxna människor sitter och beter sig som småbarn (ser att några nämnt barn osv)

Åsikt är åsikt, att gå vidare i värsta flamewaret är löjligt.

Jag tycker själv inte om känslan i S4, htc one, iphone 5 föredrar jag.
Och apple lär inte försvinna, långt ifrån.
Då skulle väll MS också försvinna flera gånger om.

Bara för ett extremt dominant företag åker ner betyder inte det att företaget är "DOOMED" och kommer försvinna.

Permalänk
Avstängd

Det är ju ett forum trots allt. Visst kan det väl ibland gå över gränsen. Men Apple /iPhone är ju ett intressant ämne som väcker mycket känslor. Lite ny statistik från Sydafrika där BlackBerry fortfarande är kung:
http://mybroadband.co.za/news/cellular/82561-sa-smartphone-st...

Troligen blir Android etta där också inom nåt år. iPhone har stått still, Windows Phone ökar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Sweclockers är fan ta mig värre än hamsterpaj så fort fanboy kriget börjar.
Riktigt patetiskt att vuxna människor sitter och beter sig som småbarn (ser att några nämnt barn osv)

Åsikt är åsikt, att gå vidare i värsta flamewaret är löjligt.

Jag tycker själv inte om känslan i S4, htc one, iphone 5 föredrar jag.
Och apple lär inte försvinna, långt ifrån.
Då skulle väll MS också försvinna flera gånger om.

Bara för ett extremt dominant företag åker ner betyder inte det att företaget är "DOOMED" och kommer försvinna.

Jag ser många som har ett favorit företag som spelar "öppna" som ger "låtsas" cred till konkurrent företag och sedan smyg dissar det så deras egna produkt har fördelar i slutänden, deras är alltid lite bättre. Ett spel, det är genomskinligt, men det är så det fungerar för de allra flesta som har lärt sig att man inte kan skriva direkt vilket som är "bäst" för då är man inte "proffsig".

Apple har väl egentligen bara iPhone som säljer i stora mängder och de tjänar rätt bra per telefon verkar det som, MS har väl betydligt fler användningsområden de jobbar med och tjänar pengar på som forskning och utveckling utöver deras Windows OS produkter.
Det påverkar nog Apple betydligt mer om en produkt blir flopp än om MS har en produkt som floppar.

Permalänk
Medlem

Till dom som skriver att hårdvaran är föråldrad! De handlar om mjukvaran också och hur telefonen känns i vanligt användande.

Jag menar Androidtelefoner i toppskiktet har ju jävligt bra hårdvara men de är ju inte samma flyt som iPhone ändå, och på en smartphone så känner jag smidigheten och flytet är sjukt viktigt. Android börjar ju komma igång men de har tagit väldigt lång tid just flytmässigt och de verkar ju behövas top of the line hårdvara för att få skönt flyt vilket tyder på att ''felet'' ligger i Android.

En annan aspekt är design och materialval på telefonen. De är de jag tycker är viktigt också! Många mobiler med Android har jävligt bra hårdvara men sedan så sviktar de på design och en telefon med baksida gjord i tunn plast. Detta drar ner känslan direkt för min del. Men på reklambladet så ser de ju bra ut med en si och så snabb cpu osv.

Får väl tillägga att jag har varit sugen på byta bort min iPhone då jag känner att jag vill prova nått nytt OS. Men som sagt, designaspekten gör att alternativen är väldigt få, tyvärr!

Permalänk
Hedersmedlem

STOPP

Den här tråden har gått en massa OT och genererat en hel bunt skräpinlägg, och oräkneliga antal OT. Det är ju inte bra. Vi gör såhär: Från och med nu går vi tillbaka till topic, som handlar om Apples aktie, och så diskuterar vi inte om S4 eller iPhone är bäst, eller något annat för den delen.

Funkar inte det blir det hänglås på, och lämpliga aktioner mot förbrytarna.

Proceed.
Juste, jag städade bort lite skräp också.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av kenny88g:

Till dom som skriver att hårdvaran är föråldrad! De handlar om mjukvaran också och hur telefonen känns i vanligt användande.

Jag menar Androidtelefoner i toppskiktet har ju jävligt bra hårdvara men de är ju inte samma flyt som iPhone ändå, och på en smartphone så känner jag smidigheten och flytet är sjukt viktigt. Android börjar ju komma igång men de har tagit väldigt lång tid just flytmässigt och de verkar ju behövas top of the line hårdvara för att få skönt flyt vilket tyder på att ''felet'' ligger i Android.

En annan aspekt är design och materialval på telefonen. De är de jag tycker är viktigt också! Många mobiler med Android har jävligt bra hårdvara men sedan så sviktar de på design och en telefon med baksida gjord i tunn plast. Detta drar ner känslan direkt för min del. Men på reklambladet så ser de ju bra ut med en si och så snabb cpu osv.

Får väl tillägga att jag har varit sugen på byta bort min iPhone då jag känner att jag vill prova nått nytt OS. Men som sagt, designaspekten gör att alternativen är väldigt få, tyvärr!

Har en gammal SGN med senaste stabila CyanogenMod och denna är minst lika rapp som min gamla 4s så i min värld så håller inte det argumentet. Kör Francos kernel @ 192-1536 MHz interactive med allt annat detta rom erbjuder och det bara flyter fantastiskt. Att HTC, Samsung m.fl lägger på sina tunga varianter i OS;et kan man inte belasta android för. Nexus säger jag bara, rent och snyggt.

Visa signatur

Android är fantastiskt, nu även med bl.a trim. ;)
https://www.youtube.com/watch?v=wwXA27TWD3k&feature=youtube_g...

Permalänk
Medlem

Här är en tankeställare till alla fanboys.

“Apple doesn’t have to lose for Microsoft to Win. Microsoft doesn’t have to lose for Apple to win”.

Permalänk
Avstängd

Om man ser till Apples affärsmetoder så är Apple minst sagt ogillat av operatörer:
http://www.svd.se/naringsliv/branscher/teknik-och-telekom/tel...
http://www.todaysiphone.com/2013/07/analyst-says-verizon-migh...

Men de har ju själva gått med på dåliga villkor. Jag tror dock när såna avtal går ut lär de pusha konkurrenter oavsett om det är Android eller Windows Phone.