Nu rasar Apple aktien.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillen99:

Hur man ens vill hålla i en Samsung Galaxy S4...
Tycker iPhone 5 är MYCKET bättre än de andra krafs mobilerna, 5 är inget man behöver bry sig i att går sönder, den håller då fan för allt!

Hur tänkte du med det uttalandet?

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Avstängd
Skrivet av S_Z:

Du borde lämna in din telefon för det är uppenbarligen något fel på den då.

Skrivet av BM-Mods:

Suta youtuba och sitta på FB hela dagarna så funkar det. jag laddar min på natten och klarar mig hur bra som helst hela dagen, då har jag musik igång bra mkt och använder både FB och Mail, samt att barnen spelar på den.

Lämna in din för det är fel på den..

låter jag den vara ifred vid 100% laddning klarar den av max 13h

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillen99:

Hur man ens vill hålla i en Samsung Galaxy S4...
Tycker iPhone 5 är MYCKET bättre än de andra krafs mobilerna, 5 är inget man behöver bry sig i att går sönder, den håller då fan för allt!

Suck... Antar att jag inte ska vara förvånad med tanke på ditt användarnamn.
Du ger oss väldigt mycket källor och bevis på dit uttalande...-.-

Permalänk
Inaktiv

Ni som tror att det här är slutet för Apple hur tänker ni då haha ? Hårdvaran i iPhone är skit men inte iOS skulle jag kunna ha iOS på en S4 så skulle det bli köp direkt.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av lillen99:

Hur man ens vill hålla i en Samsung Galaxy S4...
Tycker iPhone 5 är MYCKET bättre än de andra krafs mobilerna, 5 är inget man behöver bry sig i att går sönder, den håller då fan för allt!

Nu får du ge dig har själv en iPhone och vet att dom inte håller för allt Är väll inge fel på S4 förutom att den är lika plastig som leksakerna på Ica.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alle22:

låter jag den vara ifred vid 100% laddning klarar den av max 13h

Och du fattar inte själv att det är nått fel på den? lämna in den ist för att bara sitta och snacka om hur dåligt batteri den har, annars får du ju fan skylla dig själv då det är ett solklart garanti fel!

Visa signatur

Main
MOBO: Gigabyte B550M DS3H, CPU: AMD Ryzen 5 5600, RAM: 2x16B @ 3600MHz, GPU: RADEON RX5700 Flashat till XT, SSD: WD BLACK SN750 SE 1TB nVME, 2x1TB Sata SSD Chassi, : Fractal Design Node 804, PSU: Corsair RM1000e, Skärm: Philips 27M1N3500LS.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon142735:

Ni som tror att det här är slutet för Apple hur tänker ni då haha ? Hårvaran i iPhone är skit men inte iOS skulle jag kunna ha iOS på en S4 så skulle det bli köp direkt.

Och Iphone 5 är inte plastig? Jämför den med en HTC One istället, vilken har mer premiumkänsla då? Jag vet vad ditt svar blir och det är inte objektivt.

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Medlem
Skrivet av sj6:

Och Iphone 5 är inte plastig? Jämför den med en HTC One istället, vilken har mer premiumkänsla då? Jag vet vad ditt svar blir och det är inte objektivt.

Med tanke på att Iphone 5 består av Glas och aluminium, nej:)

Men visst är HTC'n oxå fin. Skulle säga att dom ligger i samma liga när det gäller kvaliteskänsla, så inte direkt ett köpargument. (Har båda mobilerna liggandes på skrivbordet just nu^^)

S4'an Hade varit en mycket trevlig mobil om den bara varit liite mindre, och gjord i metall ist. Det som imponerar mig mest på den är batteritiden, säkert 3ggr bättre än Iphone 5. Tycker det är konstigt att apple är typ branchledande innom lång batteritid på laptops, men typ sämst på mobilsidan.

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro 16ACH6H: AMD Ryzen 7 5800H |16GB DDR4 @3200Mhz |GeForce RTX 3070 | NVMe: WD Blue 1TB + Samsung PM981 1TB | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk
Medlem
Skrivet av sj6:

Och Iphone 5 är inte plastig? Jämför den med en HTC One istället, vilken har mer premiumkänsla då? Jag vet vad ditt svar blir och det är inte objektivt.

Intressant, hur är den plastig menar du? Och vad gör den har mindre premiumkänsla än en HTC One. De är båda tillverkade i glas och aluminium. Jag har jämfört dem och håller inte med dig, båda har bra finish och känns solida. Kan inte påstå att den ena känns bättre än den andra.

Permalänk
Medlem

Hahahah Underbar start på fredagen! Sitta och läsa igenom denna roande tråd.. Jobbar som snickare på en lite firma där vi alla har en Iphone 5 som firmalur! IOS är det inge fel på, fungerar som man vill att en mobil ska fungera. Dock så är batteri tiden ett stort problem.. alla måste ladda mobilen nån gång på eftermiddagen! Sen så har hälften av dom sprickor i displayen..

Så programvaran får klart godkännt men allt annat med mobilen känns lite budget.

Visa signatur

Crummy laptop DeLux!

Permalänk
Medlem

Typiskt att en Apple-tråd ska handla om hur bra en sak känns eller ser ut att vara snarare än hur bra och hållbar den faktiskt är.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aleshi:

Typiskt att en Apple-tråd ska handla om hur bra en sak känns eller ser ut att vara snarare än hur bra och hållbar den faktiskt är.

Den här tråden skall handla om Apple som företag och dess aktie men den det har spårat ur rätt kraftigt...

Men "hur bra den är och hållbar" den är har väl diskuterats i mängder av liknande trådar så förstår inte vad du menar.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av sj6:

Haha läst mycket dumheter i denna tråd. Apple-fanboysen försöker med alla medel försvara detta skitföretag.

Detta "skitföretag" är trotts en nergång på 100 miljarder fortfarande världsledande både ekonomiskt och tekniskt

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon200213:

Detta "skitföretag" är trotts en nergång på 100 miljarder fortfarande världsledande både ekonomiskt och tekniskt

Säger jag inte emot men det är förståeligt att aktien har rasat. Vi får se var den stabiliserar sig, den har väl stagnerat igen?

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av sj6:

Och Iphone 5 är inte plastig? Jämför den med en HTC One istället, vilken har mer premiumkänsla då? Jag vet vad ditt svar blir och det är inte objektivt.

Hur tänkte du där haha!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Iwar:

Med tanke på att Iphone 5 består av Glas och aluminium, nej:)

Men visst är HTC'n oxå fin. Skulle säga att dom ligger i samma liga när det gäller kvaliteskänsla, så inte direkt ett köpargument. (Har båda mobilerna liggandes på skrivbordet just nu^^)

S4'an Hade varit en mycket trevlig mobil om den bara varit liite mindre, och gjord i metall ist. Det som imponerar mig mest på den är batteritiden, säkert 3ggr bättre än Iphone 5. Tycker det är konstigt att apple är typ branchledande innom lång batteritid på laptops, men typ sämst på mobilsidan.

Skrivet av S_Z:

Intressant, hur är den plastig menar du? Och vad gör den har mindre premiumkänsla än en HTC One. De är båda tillverkade i glas och aluminium. Jag har jämfört dem och håller inte med dig, båda har bra finish och känns solida. Kan inte påstå att den ena känns bättre än den andra.

Har känt på fanskapet och trots att den är gjord i glas så känns den plastig och inte särskilt premium. Tar hellre en plastig S4 och har lite kraft under skalet än en Iphone 5 och för mindre pris.

Oavsett m man väljer W8 eller Android så har man ett stort utbud av lurar som gör att man alltid hittar en som passar, en som känns personlig. En som gör att man inte behöver tillhöra en och samma sekt.

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av sj6:

Säger jag inte emot men det är förståeligt att aktien har rasat. Vi får se var den stabiliserar sig, den har väl stagnerat igen?

Rent generellt när det gäller såhär stora företag så har ofta aktiens värde på börsen väldigt lite att göra med hur det faktiskt går för själva företaget. En aktie kan gå ner i värde fast det går bra för ett företag, och en aktie kan gå upp i värde fast det går dåligt för ett företag. Visst finns det en viss indikation kopplad till aktievärdet, men oftast inte när det rör sig om ett tidsspann på veckor, utan man måste se en trend över 12-18 månader. Tyvärr är detta inte helt självklart för genomsnitts-sweclockare som tror att aktievärdet är direkt kopplat till produktförsäljning och ekonomiska tillgångar i det faktiska företaget.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon200213:

Rent generellt när det gäller såhär stora företag så har ofta aktiens värde på börsen väldigt lite att göra med hur det faktiskt går för själva företaget. En aktie kan gå ner i värde fast det går bra för ett företag, och en aktie kan gå upp i värde fast det går dåligt för ett företag. Visst finns det en viss indikation kopplad till aktievärdet, men oftast inte när det rör sig om ett tidsspann på veckor, utan man måste se en trend över 12-18 månader. Tyvärr är detta inte helt självklart för genomsnitts-sweclockare som tror att aktievärdet är direkt kopplat till produktförsäljning och ekonomiska tillgångar i det faktiska företaget.

Helt klart men försäljningen har väl minskat för Apple generellt, även datorer och surfplattor? Detta får väl inverkan på hur aktien står sig?

Det jag fann intressant i tråden var att trots att Apple inte säljer i närheten lika många lurar som Samsung så tjänar de mer. Detta om något borde få folk att rygga från detta företag.

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Medlem
Skrivet av sj6:

Det jag fann intressant i tråden var att trots att Apple inte säljer i närheten lika många lurar som Samsung så tjänar de mer. Detta om något borde få folk att rygga från detta företag.

BMW säljer färre bilar än Opel, men tjänar ändå mer pengar. Vad är problemet med det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av andr3a$:

BMW säljer färre bilar än Opel, men tjänar ändå mer pengar. Vad är problemet med det?

I min värld är det inte särskilt prisvärt. Att betala för märket endast... nä...

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Medlem

Tycker det är lite småroligt att alla Apple-fans klagar på att S4 är plastig men sedan köper de plastskal till sina Iphones för att de inte ska gå sönder...

Permalänk
Skrivet av sj6:

Säger jag inte emot men det är förståeligt att aktien har rasat. Vi får se var den stabiliserar sig, den har väl stagnerat igen?

Den verkar vara stabilare nu. Det känns liknande Bitcoins, en bubbla som sprack helt enkelt (som med många andra aktier).

Vet inte om det har blivit länkat tidigare, men över 5 år ser man tydligt stigningen och fallet tillbaka til normal (nuvarande) nivå: Yahoo Finance

Permalänk
Medlem
Skrivet av sj6:

Helt klart men försäljningen har väl minskat för Apple generellt, även datorer och surfplattor? Detta får väl inverkan på hur aktien står sig?

Det jag fann intressant i tråden var att trots att Apple inte säljer i närheten lika många lurar som Samsung så tjänar de mer. Detta om något borde få folk att rygga från detta företag.

Marknaden reagerade ju tvärt om en aning positivt direkt efter att senaste rapporten presenterades (upp 4-5%) eftersom de hade sålt rätt många fler iPhones än analytikerna förutspått. Annars är det ju som e-lite säger, det har lite med hur företaget faktiskt går och mycket mer om vad analytiker och spåtanter tror om framtiden.

Vad gäller antal sålda enheter och vad de tjänar spelar har det mycket med att göra vilken typ av telefoner man säljer. De stora pengarna (högst marginaler) finns ju i "high-end" klassen och det är ju där Apples modeller ligger (4:an prisklass räknas väl som "middle").

Du kan ju även jämföra Samsungs vinst med Nokias. Nokia säljer fortfarande väldigt många mobiltelefoner (alltså inte bara smartphones) och ligger på andra plats bakom Samsung men drar ju inte in i närheten av så mycket pengar som Samsung gör. Även om Samsung säljer många budget lurar också så säljer ju deras high-end serier, Galaxy S/Note långt mycket bättre än Nokias toppmodeller.

Permalänk
Medlem

Själv köpte jag min iPhone endast pga. storlek då den är perfekt för mig. Vill inte ha en fannypack på mig bara för att bära runt på en mobil....

Permalänk
Avstängd
Skrivet av BM-Mods:

Och du fattar inte själv att det är nått fel på den? lämna in den ist för att bara sitta och snacka om hur dåligt batteri den har, annars får du ju fan skylla dig själv då det är ett solklart garanti fel!

Samma sak gäller andra av mina kompisars IPhone 5. Det är inte fel på de utan det är nämligen data trafiken som slukar så mycket i onödan. Kör man på flygläget räcker det upp till 2 dar.

Garantin täcker inte,

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Alle22:

Samma sak gäller andra av mina kompisars IPhone 5. Det är inte fel på de utan det är nämligen data trafiken som slukar så mycket i onödan. Kör man på flygläget räcker det upp till 2 dar.

Garantin täcker inte,

Behöver man sänka sig till flygläge aå har man valt fel märke och tänka om sin prioriteringar. Köp en mobil som klarar dina krav och inte en som krälar sig som en pinuppa i skyltfönstret.

Det gjorde jag och är görnöjd.

Visa signatur

Android är fantastiskt, nu även med bl.a trim. ;)
https://www.youtube.com/watch?v=wwXA27TWD3k&feature=youtube_g...

Permalänk
Medlem
Skrivet av BoToss:

Argumenten från dessa fanatiker haglar kring hur mycket iPhone säljer (pengar igen alltså som måttstock), inte hur den står sig mot konkurrenterna då den framstår som en relik i det avseendet.

Den står sig alldeles utmärkt mot konkurrenterna, det är därför den säljer helt fantastiskt bra. Visst kan vi titta på hårdvara och vi kan titta på funktioner som iPhone saknar, men iPhone har något annat som lockar fler kunder än konkurrenterna. Om det är forumatet, varumärket eller något annat är svårt att säga, men iPhone har något som Galaxy, One, Lumia och Xperia bara kan drömma om.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk
Avstängd
Skrivet av BoToss:

Behöver man sänka sig till flygläge aå har man valt fel märke och tänka om sin prioriteringar. Köp en mobil som klarar dina krav och inte en som krälar sig som en pinuppa i skyltfönstret.

Det gjorde jag och är görnöjd.

Det är därför jag köpte en annan mobil

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Datanisse:

Hade S4:an inte känts som en plastig Koreansk leksak så kanske jag hade köpt en. Iphone has the premium feel

Låt bli den då? Behöver inte gnälla på den i denna tråd:)
Har en S4a själv, känns skitbra och ligger bra i handenm fungerar utmärkt gör den också;)

iPhone.. pppttfff

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av anon142735:

Nu får du ge dig har själv en iPhone och vet att dom inte håller för allt Är väll inge fel på S4 förutom att den är lika plastig som leksakerna på Ica.

Fast plasten håller väl? Den går ju inte sönder, tänk om din 3-årige unge skulle få tag på en telefon i glas och aluminium.. wow.