Nu rasar Apple aktien.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuperSverker:

Det jag har sett så sålde Android 75% av alla smartphones i Q3 och 2012, så det kan jag inte hålla med om?
Samsung sålde fler telefoner än vad Apple gjorde?

Snabb edit*

Länk och källa här
Eller syftar du på aktien?

F.ö så som vanligt med dessa trådar så är det folk som säger att android suger och apple är skit, men jag kan väl inte säga annat än att båda suger.
Även om min HoX tuffar på som bara den, med massa custom-saker så nog inte en sak i mjukvaran är stock, så saknar jag fortfarande min K800i

Överlägset bästa telefonen jag haft, och antagligen kommer någonsin ha. Haka inte upp er på Apple vs världen, utan köp den telefon ni vill ha, och va nöjda med det. Jag använder android för att det passar mig bäst Jag gillar förändring, IOS är allt för tråkigt för mig

Ja jag syfta på aktien.

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 

Permalänk
Medlem
Skrivet av l4nky:

Klart. Men INGEN android eller något annat os telefon har haft samma kvalité känsla.

Dumheter. Förresten så känns inte iPhone 5 speciellt premium direkt.

Visa signatur

AMD 2700X, ASUS x470-F GAMING, 32 GB Ballistix 3000Mhz, Gigabyte RTX 3080 Gaming OC, 1 TB M.2 SSD, 14 TB HDD 7200 rpm
Intel i7-4770K, ASUS z87-PRO, 16 GB-1866 RAM, GeForce 970 Strix 8 GB, 128 GB SSD, 5 TB HDD, LG Bluray-burner
Intel i5-4670K, MSI Z87-G43, 8 GB-1866 RAM, GeForce 550 X2 SLi 120 GB SSD, 3 TB LG V30

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ak-47:

Jaså?! är Android buggat?! Det var mer än vad jag och min HoX vet

Kan säga att min sambos 4S kraschar ständigt och buggar! Medan min HoX Tuffar på som tåget!

Sen när Jelly Bean släpps till min Hox så är ju Ios stenålder igen...Ios ligger ju redan bak i tiden..

Ios är bättre optimerat än android, min iphone har inte kraschat en enda gång av någon bug. måste vara din fru som har måndags ex. eller så får mobilen helt enkelt bara slut på minne när man inte stänger ner programmen som körs i bakgrunden inär det blir många.

Visa signatur

AMD R9 280x @1100/1600Mhz | i5 2500k @4Ghz | 120GB intel 330-series SSD | 8GB 1600mhz RAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrvision:

Dumheter. Förresten så känns inte iPhone 5 speciellt premium direkt.

Tala för dig själv. Aluminum och glas med grym finish känns jäkligt "premium" enligt mig.

Säger dock inte att det är den enda telefonen som gör det. Gillar generellt HTCs designer, känns ofta väldigt välbyggda och de använder bra material. Sen gissar jag på att även nya Lumia 920 kommer kännas premium trots att jag generellt inte tycker om plast. Men den har en gedigen "unibody" design och inte "flimsigt" plastskal som exempelvis SGS3 som jag absolut inte tycker känns premium.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD_PERA:

Om appel använde mindre pengar till reklam och lite mera på utveckling, så skulle det funka bättre i längden.
Har ingen själv, men två av mina barn har varsin trasig och buggig apple telefon.
Min HTC funkar fortfarande perfekt efter 8 veckor, hör och häpna

Fast apple använder ju väldigt lite pengar på reklam jämfört med konkurrenterna. Hur ofta ser man applereklam på tv, radio och tidningar? det är bara återförsäljarna som gör reklam, inte apple själva.

Visa signatur

AMD R9 280x @1100/1600Mhz | i5 2500k @4Ghz | 120GB intel 330-series SSD | 8GB 1600mhz RAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av sten1930:

Fast apple använder ju väldigt lite pengar på reklam jämfört med konkurrenterna. Hur ofta ser man applereklam på tv, radio och tidningar? det är bara återförsäljarna som gör reklam, inte apple själva.

De lägger alla pengar på produktplacering som du troligtvis sett en hel del på TV. Modeföretag i allmänhet undviker direktreklam och försöker istället smyga fram reklamen utan att folk märker, ger en mer exklusiv känsla.

Visa signatur

Moderkort: Asus P8P67 PRO REV B3 | CPU: Intel Core i5 2500K | GPU: GTX 980 DirectCU II 4GB |
PSU: 850W Gold

Permalänk
Medlem
Skrivet av S_Z:

Tala för dig själv. Aluminum och glas med grym finish känns jäkligt "premium" enligt mig.

Säger dock inte att det är den enda telefonen som gör det. Gillar generellt HTCs designer, känns ofta väldigt välbyggda och de använder bra material. Sen gissar jag på att även nya Lumia 920 kommer kännas premium trots att jag generellt inte tycker om plast. Men den har en gedigen "unibody" design och inte "flimsigt" plastskal som exempelvis SGS3 som jag absolut inte tycker känns premium.

Det var precis det du sade.

"Men INGEN android eller något annat os telefon har haft samma kvalité känsla"

Så än en gång;

Dumheter.

Visa signatur

AMD 2700X, ASUS x470-F GAMING, 32 GB Ballistix 3000Mhz, Gigabyte RTX 3080 Gaming OC, 1 TB M.2 SSD, 14 TB HDD 7200 rpm
Intel i7-4770K, ASUS z87-PRO, 16 GB-1866 RAM, GeForce 970 Strix 8 GB, 128 GB SSD, 5 TB HDD, LG Bluray-burner
Intel i5-4670K, MSI Z87-G43, 8 GB-1866 RAM, GeForce 550 X2 SLi 120 GB SSD, 3 TB LG V30

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrvision:

Det var precis det du sade.

"Men INGEN android eller något annat os telefon har haft samma kvalité känsla"

Så än en gång;

Dumheter.

Eh, du kanske skall se vem det är du citerar. Det där har inte jag sagt.

Permalänk
Medlem

Opps där blev det fel.

Visa signatur

AMD 2700X, ASUS x470-F GAMING, 32 GB Ballistix 3000Mhz, Gigabyte RTX 3080 Gaming OC, 1 TB M.2 SSD, 14 TB HDD 7200 rpm
Intel i7-4770K, ASUS z87-PRO, 16 GB-1866 RAM, GeForce 970 Strix 8 GB, 128 GB SSD, 5 TB HDD, LG Bluray-burner
Intel i5-4670K, MSI Z87-G43, 8 GB-1866 RAM, GeForce 550 X2 SLi 120 GB SSD, 3 TB LG V30

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jazz 1-up:

De lägger alla pengar på produktplacering som du troligtvis sett en hel del på TV. Modeföretag i allmänhet undviker direktreklam och försöker istället smyga fram reklamen utan att folk märker, ger en mer exklusiv känsla.

Håller fortfarande inte med.
De lägger visserligen mindre pengar på utveckling än t.ex. microsoft som har ca: 10miljarder dollar mot apples 3,5 miljarder i utveckling och forskning men att dra ner på reklam ger förhållandevis lite ny forskning när det är såpas höga summor.

Källor: http://www.sweclockers.com/nyhet/16096-microsoft-spenderar-tr...
http://macworld.idg.se/2.1038/1.195801/apples-reklambudget-av...

Visa signatur

AMD R9 280x @1100/1600Mhz | i5 2500k @4Ghz | 120GB intel 330-series SSD | 8GB 1600mhz RAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av sten1930:

Fast apple använder ju väldigt lite pengar på reklam jämfört med konkurrenterna. Hur ofta ser man applereklam på tv, radio och tidningar? det är bara återförsäljarna som gör reklam, inte apple själva.

Jag ser massor med Apple-reklam i t.ex. Kina. I Sverige är väl alla Apple-frälsta redan...

Visa signatur

Main Core i9-9900k | NH-D15 | ROG STRIX Z390-F | 16GB DDR4 3200 MHz LPX | STRIX 2080 Ti GAMING OC | Samsung 970 EVO 1TB + Toshiba XG5 256GB | RM650X | R5 Blackout
HTPC/Barndator: Core i5-8400 | ASUS PRIME B360M-A | 16GB DDR4 2666 MHz | STRIX GTX 1070 OC | 2 x Toshiba XG5 256GB
Extradator: Core i7 870 | ASRock H55M-LE | 8GB 1600 MHz | Intel 320 120GB | HD6950 2GB | VX 550W

Permalänk
Medlem

"Samsung reportedly hikes manufacturing costs by 20% for Apple’s processors"

http://blog.gsmarena.com/samsung-reportedly-hikes-manufacturi...

"Samsung reportedly hikes manufacturing costs by 20%, now Apple will increase its price by 200%"

Permalänk
Medlem
Skrivet av sten1930:

Håller fortfarande inte med.
De lägger visserligen mindre pengar på utveckling än t.ex. microsoft som har ca: 10miljarder dollar mot apples 3,5 miljarder i utveckling och forskning men att dra ner på reklam ger förhållandevis lite ny forskning när det är såpas höga summor.

Källor: http://www.sweclockers.com/nyhet/16096-microsoft-spenderar-tr...
http://macworld.idg.se/2.1038/1.195801/apples-reklambudget-av...

Jag bara rättade dig om reklaminvesteringarna; har inte sagt något annat. Anser personligen att Apples reklampengar är välspenderade. Ifall de behöver mer till innovation så skulle de bara ta från sin enorma vinstmarginal. Men så länge de inte behöver innovera så kommer ingen investerare vara villig att sänka lönsamheten.

Apple är ett bra styrt företag som därmed har en riktig hög lönsamhet. Långvarigheten för ett företag som baserar sin verksamhet på sin logga kan däremot ifrågasättas. Troligtvis vet investerarna redan detta, därmed vinst före långsiktig innovation.

Visa signatur

Moderkort: Asus P8P67 PRO REV B3 | CPU: Intel Core i5 2500K | GPU: GTX 980 DirectCU II 4GB |
PSU: 850W Gold

Permalänk
Avstängd

Aktien har klättrat lite uppåt nu i dagarna, http://www.google.com/finance?cid=22144 mera utförsäljning i USA tydligen: http://www.di.se/artiklar/2012/12/18/de-slanger-apple-i-rea-t...

Visa signatur

Drag and drop är uppfunnet, varför komplicera med mjukvara???
Dubbelmoral? Bättre att tiga och se dum ut än att öppna munnen och bevisa det. ;)

Permalänk

Orka bry sig, Iphone kraschar mer än Android, det har dem gjort undersökning på, den är mer optimerad men apparna är inte stabilare.
Dock så kommer Android ikapp, madx 2-3 år så har Apple inget att komma med, sen kan dem bara leva på idioter som har noll kunskap och tror att saker som var bra förr fortfarande är det, tyvärr så är det nästan alla kunder som dem har idag.

Visa signatur

I5 2500K | 16GB DDR3 "1600" | CORSAIR FORCE GT 128GB | 38TB WD | |ASUS P8P67 DELUXE REV 3 | XFX 7970 | OCZ ZX 1000W | LG 27" | 6.0 STEREO

Permalänk
Avstängd
Skrivet av toxicstone:

Orka bry sig, Iphone kraschar mer än Android, det har dem gjort undersökning på, den är mer optimerad men apparna är inte stabilare.
Dock så kommer Android ikapp, madx 2-3 år så har Apple inget att komma med, sen kan dem bara leva på idioter som har noll kunskap och tror att saker som var bra förr fortfarande är det, tyvärr så är det nästan alla kunder som dem har idag.

Android har ju en lättare resa, optimering på optimering. Apple har en vida tuffare, tänk dig när i6 kommer med gadgets och levande UI, då får de det tufft.

Visa signatur

Drag and drop är uppfunnet, varför komplicera med mjukvara???
Dubbelmoral? Bättre att tiga och se dum ut än att öppna munnen och bevisa det. ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av toxicstone:

Orka bry sig, Iphone kraschar mer än Android, det har dem gjort undersökning på, den är mer optimerad men apparna är inte stabilare.
Dock så kommer Android ikapp, madx 2-3 år så har Apple inget att komma med, sen kan dem bara leva på idioter som har noll kunskap och tror att saker som var bra förr fortfarande är det, tyvärr så är det nästan alla kunder som dem har idag.

Det är kul att denna enda, nu snart ett år gamla rapport kommer upp gång på gång bland Android användare. Det var en rapport gjord av företaget Critisism som erbjuder ett ramverk för just för crashrapporter. Säger ingenting egentligen utom att just dessa iOS appar som använde deras ramverk vid tillfället krashade mer än de Androidappar (som var betydligt färre till antalet) krashade.

Att sen påstå att Apple inte har något att komma med visar bara på trångsynthet. Vadå inget att komma med, för vem? För dig möjligtvis men jag är högst medveten om både mjukvaran och hårdvaran i iPhone (och övriga mobiler) men väljer fortfarande aktivt att använda iPhone då jag föredrar Apples ekosystem framför Googles.

Sen vet jag inte vad detta har med aktien att göra...

Permalänk
Medlem
Skrivet av S_Z:

Det är kul att denna enda, nu snart ett år gamla rapport kommer upp gång på gång bland Android användare. Det var en rapport gjord av företaget Critisism som erbjuder ett ramverk för just för crashrapporter. Säger ingenting egentligen utom att just dessa iOS appar som använde deras ramverk vid tillfället krashade mer än de Androidappar (som var betydligt färre till antalet) krashade.

Att sen påstå att Apple inte har något att komma med visar bara på trångsynthet. Vadå inget att komma med, för vem? För dig möjligtvis men jag är högst medveten om både mjukvaran och hårdvaran i iPhone (och övriga mobiler) men väljer fortfarande aktivt att använda iPhone då jag föredrar Apples ekosystem framför Googles.

Sen vet jag inte vad detta har med aktien att göra...

det som gör att apple har droppat är nog delvis för att inutiviteten själv (jobbs) dog,
sen dess har dom bara lyckats köra en kavle över iphone och gjort iphone 5,
något dom mer lyckats med är att göra sina laptopt o-uppgraderingsbara genom att löda fast allt,
sen häromdan lärde jag mig att man kan använda äldre imacs som skärm, något de nyare helt enkelt inte klarar.

jag har inget emot apple, äger själv en ipod är nöjd med den och frid o fröjd med de.

den stora grejen med apple som jag tror folk har börjat inse är att deras produkter er lite prestanda för en stor peng (datorerna)
men det finns ju fördelar med mac... dom väger inget och är snygga, har blivit satus symboler lite ;/

Visa signatur

Jag tar jobbet med mig hem, i form av Tinitus.

Permalänk
Medlem
Skrivet av toxicstone:

Orka bry sig, Iphone kraschar mer än Android, det har dem gjort undersökning på, den är mer optimerad men apparna är inte stabilare.
Dock så kommer Android ikapp, madx 2-3 år så har Apple inget att komma med, sen kan dem bara leva på idioter som har noll kunskap och tror att saker som var bra förr fortfarande är det, tyvärr så är det nästan alla kunder som dem har idag.

Mycket lustigt.
Konstigt att jag haft fler krascher med mina androidmobiler, och ingen med min iphone5 eftersom ios krashar mer än android.

Permalänk
Medlem
Skrivet av raxxor:

Mycket lustigt.
Konstigt att jag haft fler krascher med mina androidmobiler, och ingen med min iphone5 eftersom ios krashar mer än android.

vet flera som får konstanta kracher med iphone 5 och nya ios :/

Visa signatur

Jag tar jobbet med mig hem, i form av Tinitus.

Permalänk
Medlem
Skrivet av abbebandy:

det som gör att apple har droppat är nog delvis för att inutiviteten själv (jobbs) dog,
sen dess har dom bara lyckats köra en kavle över iphone och gjort iphone 5,
något dom mer lyckats med är att göra sina laptopt o-uppgraderingsbara genom att löda fast allt,
sen häromdan lärde jag mig att man kan använda äldre imacs som skärm, något de nyare helt enkelt inte klarar.

Allt snack om att Apple dog med Jobs meningslöst att diskutera än. Det är ju en lång utvecklingsperiod för att ta fram nya produkter. Jobs vad med absolut störst sannolikhet inblandat även i iPhone 5. Garanterat när det gäller hårdvaran eftersom A6:an som iPhone 5 använder måsta ha varit under utveckling en lång tid. Man snyter inte fram en egen CPU design ut näven. Sen så är det ju förövrigt knappast så att Jobs stod för allt. Jony Ive exempelvis har ju varit en mycket drivande person hos Apple och han har ju efter "kartfjaskot" fått en ännu större roll i företaget då han nu är chef över både mjuk och hårdvarudesign.

Skrivet av abbebandy:

den stora grejen med apple som jag tror folk har börjat inse är att deras produkter er lite prestanda för en stor peng (datorerna)
men det finns ju fördelar med mac... dom väger inget och är snygga, har blivit satus symboler lite ;/

Apple säljer snarare fler Mac:ar än färre så håller inte alls med där. De säljer inte, och kommer inte sälja datorer med högst prestanda/krona. Att det inte är speldatorer vet nog de flesta om och det är inget nytt. De erbjuder rätt unika lösningar med sina rMBP och iMacs, bra prestanda i mycket smidig förpackning. Något många uppskattar och gärna betalar lite extra för.

Permalänk
Medlem
Skrivet av S_Z:

Allt snack om att Apple dog med Jobbs meningslöst att diskutera än. Det är ju en lång utvecklingsperiod för att ta fram nya produkter. Jobbs vad med absolut störst säkerhet inblandat även i iPhone 5 exempelvis. Garanterat när det gäller hårdvaran eftersom A6:an som iPhone 5 använder måsta ha varit under utveckling en lång tid. Man snyter inte fram en egen CPU design ut näven. Sen så är det ju förövrigt knappast så att Jobbs stod för allt. Jony Ive exempelvis har ju varit en mycket drivande person hos Apple och han har ju efter "kartfjaskot" fått en ännu större roll i företaget då han nu är chef över både mjuk och hårdvarudesign.

Apple säljer snarare fler Mac:ar än färre så håller inte alls med där. De säljer inte, och kommer inte sälja datorer med högst prestanda/krona. Att det inte är speldatorer vet nog de flesta om och det är inget nytt. De erbjuder rätt unika lösningar med sina rMBP och iMacs, bra prestanda i mycket smidig förpackning. Något många uppskattar och gärna betalar lite extra för.

jag vet att dom inte är speldatorer, så det är inte det jag evaluerar dem utefter...

Visa signatur

Jag tar jobbet med mig hem, i form av Tinitus.

Permalänk
Medlem
Skrivet av abbebandy:

det som gör att apple har droppat är nog delvis för att inutiviteten själv (jobbs) dog,
sen dess har dom bara lyckats köra en kavle över iphone och gjort iphone 5,
något dom mer lyckats med är att göra sina laptopt o-uppgraderingsbara genom att löda fast allt,
sen häromdan lärde jag mig att man kan använda äldre imacs som skärm, något de nyare helt enkelt inte klarar.

jag har inget emot apple, äger själv en ipod är nöjd med den och frid o fröjd med de.

den stora grejen med apple som jag tror folk har börjat inse är att deras produkter er lite prestanda för en stor peng (datorerna)
men det finns ju fördelar med mac... dom väger inget och är snygga, har blivit satus symboler lite ;/

Angående deras laptops så har motsvarande PC-datorer i samma segment minst lika många fastlödda komponenter så det där argumentet håller icke. Motsvarigheten på PC-sidan erbjuder dessutom lika bra prestanda...varken mer eller mindre. Tycker Apple får lite för mycket kritik ibland...kanske är det så att folk har så sjukt höga förväntningar på deras produkter?

Permalänk
Medlem
Skrivet av S_Z:

Tekniskt sätt är den definitivt i toppskiktet med bra kamera och SoC och skärm i absolut toppklass.

Så hårdvaran är det ju inget fel på. Det jag dock kan förstå är folks missnöje med de få nyheterna i iOS 6. Jag anser inte att iOS 6 var värt en major release. Klar en besvikelse på den punkten, men har inget med hårdvaran att göra.

Man kan hoppas på en förbättring på den punkten nu när det sparkat tidigare chefen för iOS.

Som ozo64 säger så ses det inte som ett bra tecken av marknaden att Apple inte kan tillverka tillräckligt med iPhones. Att de har gjort ändringar ledningen har också bidragit till lite osäkerhet.

Men sen är det aktiemarknaden vi pratar om. Sen när har den följt någon som helst logik?

Vad har denna artikel med saken att göra?

iPhone 5 har dock inte börjat säljas officiellt i Kina (vilket även artikeln kommenterat).

min nokia 3310 har bättre kamera

Visa signatur

"I awoke, only to see the rest of the World was still asleep" - Leonardo Da Vinci

Permalänk
Medlem

Vänta tills Apple ger sig in i TV-branschen. Så lamt av Microsoft att härma Apple, mer inlåst med Windows 8 osv. Måste tyda på en sak, att det fungerar

Börsen går upp och ner, ingen nyhet! Ska bli intressant å se om Nokia överlever tanke på deras historik.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av RepZi:

Vänta tills Apple ger sig in i TV-branschen. Så lamt av Microsoft att härma Apple, mer inlåst med Windows 8 osv. Måste tyda på en sak, att det fungerar

Börsen går upp och ner, ingen nyhet! Ska bli intressant å se om Nokia överlever tanke på deras historik.

TV-branchen är billig, du får mycket TV för ynka 6k, endast entusiaster kommer att köpa en dyr apple-pryl här... Sedan, http://www.wpcentral.com/nokia-lumia-920-believed-be-heading-... så "intressant" vet jag inte om det blir, men glädjande iaf.

Och sist men inte minst, apple håller på att öppna upp sitt system till W(P)8:ans frihet, vem härmar vem? <-- Bägge har dock en bra bit till androids soliga värld.

Visa signatur

Drag and drop är uppfunnet, varför komplicera med mjukvara???
Dubbelmoral? Bättre att tiga och se dum ut än att öppna munnen och bevisa det. ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av raidarn:

TV-branchen är billig, du får mycket TV för ynka 6k, endast entusiaster kommer att köpa en dyr apple-pryl här... Sedan, http://www.wpcentral.com/nokia-lumia-920-believed-be-heading-... så "intressant" vet jag inte om det blir, men glädjande iaf.

Och sist men inte minst, apple håller på att öppna upp sitt system till W(P)8:ans frihet, vem härmar vem? <-- Bägge har dock en bra bit till androids soliga värld.

Jovisst, men de har säkert mer saker på gång. Skulle inte bli förvånad om Apple väver ihop allt i TV:en och eventuellt gör den mer social med diverse tjänster.

Den som lever får se, ska bli intressant iaf. De har redan haft tester hos operatörer i drygt 6 månader om man vill tro rykten.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av RepZi:

Jovisst, men de har säkert mer saker på gång. Skulle inte bli förvånad om Apple väver ihop allt i TV:en och eventuellt gör den mer social med diverse tjänster.

Den som lever får se, ska bli intressant iaf. De har redan haft tester hos operatörer i drygt 6 månader om man vill tro rykten.

Det finns alltid de som kommer att köpa apple oavsett men även apple måste nu inse att pris/prestanda är det primära och sänka sina priser.
Sötebrödsdagarna är över och aktien kommer fortsätta att sjunka om det inte tar sitt förnuft till fånga, alltså, sälja prylar till höga priser i tron om att det är kvalitet och "premium"...
Hur "fin" man än tycker att ens produkt är så måste folk KÖPA den om man ska överleva och ingen vill betala mer för mindre längre, folk har vaknat, bevisligen.

Visa signatur

Drag and drop är uppfunnet, varför komplicera med mjukvara???
Dubbelmoral? Bättre att tiga och se dum ut än att öppna munnen och bevisa det. ;)

Permalänk
Medlem

apple var så 2012(gammalt) kan alla skippa crappen nu och gå vidare.

Visa signatur

Asrock x570m Pro - AMD 3700x - Sapphire 5700XT Nitro+ 8GB - CM Hyper 212 black edition - Corsair Vengeance 16GB DDR4 3200MHz - Samsung 960 EVO M.2 250GB SSD - Samsung 970 Pro 512GB - Fractal Design Define Mini C Window- Acer 27" XF270HU WQHD 144Hz - OPO 7T + massa annat kul

Permalänk
Medlem
Skrivet av raidarn:

Det finns alltid de som kommer att köpa apple oavsett men även apple måste nu inse att pris/prestanda är det primära och sänka sina priser.
Sötebrödsdagarna är över och aktien kommer fortsätta att sjunka om det inte tar sitt förnuft till fånga, alltså, sälja prylar till höga priser i tron om att det är kvalitet och "premium"...
Hur "fin" man än tycker att ens produkt är så måste folk KÖPA den om man ska överleva och ingen vill betala mer för mindre längre, folk har vaknat, bevisligen.

De behöver bara samma genomslagskraft som när iPhone eller iPad kom, för att de ska bli succé. Förmodligen har någon annat företag prövat på detta men sannerligen floppat. Apple kan leverera hela vägen, de vet vi.

Pengar finns alltid, folk är otroligt lätt köpta inklusive mig!