Model 01 - Byggt för Vattenkylning [Scratchbygge]

Permalänk
Proffsmoddare

Update 11, Alla delar anodiserade!

Dags för en ny update! Får ursäkta att det tagit lite tid! Det har dock varit så jäkla bra väder ute!

I vilket fall! Här är updaten!

Citat:

Länk till galleri på Imgur!
Kan rekommendera att kolla på bilderna via Imgur! Klickar man på bilden där får man en zoomad version som är större. Man kan även använda kugghjulet och visa bilden i högsta upplösning 1920*1200. Det går även bra att klicka på bilderna enskilt här på SweC!

Visa signatur

[Project]
WING X99

Permalänk
Medlem

proffsigt!

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem

Du har övertygat (inspirerat) mig, jag måste börja skissa på mitt egna itx-chassie !

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Så perfekt att det nästan ser renderat ut!

Visa signatur

Har en förkärlek för alternativa standarder och trä; Trädator, Trätangentbord.

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Marticus:

proffsigt!

Tackar! Försöker hålla det på en bra nivå!

Skrivet av Tangentbord:

Du har övertygat (inspirerat) mig, jag måste börja skissa på mitt egna itx-chassie !

Kul! Alltid kul att ta fram sin kreativa sida ibland! Se till att göra en bygglog! Det hjälper både dig och det är kul för andra att se!

Det är alltid en spark i baken. Annars är man gärna "ähh, det duger för mig" istället för att göra sakerna rätt. Ska man visa det för andra så skärper man sig lite! I alla fall jag

Skrivet av hag.com:

Så perfekt att det nästan ser renderat ut!

Tackar! De ska ju förhoppningsvis vara exakt som modellen

Visa signatur

[Project]
WING X99

Permalänk
Medlem

Har du bild på din hemmabyggda fotostudio som du nämnde?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design define R3 | Mobo: Asus P8Z68-V Pro Gen 3 | CPU: Intel Core I7 2600k
RAM: 4x4GB Corsair vengence 1600Mhz | GPU: Asus GTX560ti top 1024mb SSD: Intel 520 Series 120GB | Hårddisk: WD Blue 1TB | PSU: ModsXstram-pro 650w bronze | Övrigt: Luftkylning, 2 st 120mm Fractal design fläktar, 1 st Noctua 120mm fläkt, CPU fläkt (Intels orginal).

Permalänk
Skrivet av Brodholm:

RIKTIGT SNYGGT!!!!!!

Det är helt underbart att titta på, tyvärr rycker det ju ännu mer i "byggfingrarna" nu

Visa signatur

MVH Daniel D

[MB:Asus maximus vi] [CPU: Intel I7 4770K] [RAM: 16GB Corsair Vengeance] [GPU: ASUS 7970 DCII @1200MHz] [Nätagg: Corsair AX 860i] [Chassi: Corsair Obsidian 800D] [Custom vattenkylning till CPU & GPU]

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av gs242:

Har du bild på din hemmabyggda fotostudio som du nämnde?

Tog tyvärr bort den bilden då den var oskarp, får försöka ta en ny sen. Men det är alltså bara en rullgardin från Ikea med en softbox som ljus. Inget märkvärdigt.

Skrivet av badmanswe:

RIKTIGT SNYGGT!!!!!!

Det är helt underbart att titta på, tyvärr rycker det ju ännu mer i "byggfingrarna" nu

Byggabyggabygga! gogogo

glöm inte en logg!

Visa signatur

[Project]
WING X99

Permalänk
Medlem

Grymt!

Visa signatur

14700k @ Stock . 32GB @ 4000MHz . 3070 @ +100/+800MHz
240+360 rad custom loop

Permalänk
Skrivet av Brodholm:

Byggabyggabygga! gogogo

glöm inte en logg!

Eller hur

Jobbar tyvärr från tidig morgon till sen kväll så det får nog vänta ett tag

Absolut, ska försöka få till en liten logg när det väl händer nått.

Än en gång, grymt snyggt!!

Visa signatur

MVH Daniel D

[MB:Asus maximus vi] [CPU: Intel I7 4770K] [RAM: 16GB Corsair Vengeance] [GPU: ASUS 7970 DCII @1200MHz] [Nätagg: Corsair AX 860i] [Chassi: Corsair Obsidian 800D] [Custom vattenkylning till CPU & GPU]

Permalänk
Inaktiv

Diggar ambitionen och entusiasmen jag ser i denna projektlogg! Resultatet ser ut att bli riktigt snyggt Vart får du tag på alla verktyg och maskiner? Det är ju lite det som står i vägen mellan mig och mina drömmar just nu

Permalänk
Proffsmoddare

Update 12, Provmontering efter anodiseringen!

Hann redigera lite mer bilder nu innan helgen! Så blir en till update!

Citat:

Jag skulle rekommendera att sätta på "Vänsterställd layout" i dina inställningar om du inte har det! Det kommer ge dig MYCKET större bilder!
Gif-Bildguide på hur man gör detta!

Kan annars rekommendera att kolla via Imgur! Klickar man på bilder där får man en zoomad variant utan att byta fönster.
Länk till galleri på Imgur!

Visa signatur

[Project]
WING X99

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av stylarn:

Tack och bock!

Skrivet av badmanswe:

Eller hur

Jobbar tyvärr från tidig morgon till sen kväll så det får nog vänta ett tag

Absolut, ska försöka få till en liten logg när det väl händer nått.

Än en gång, grymt snyggt!!

Du får klura på en design när du arbetar! Ser fram mot din logg!

Skrivet av Haikarainen:

Diggar ambitionen och entusiasmen jag ser i denna projektlogg! Resultatet ser ut att bli riktigt snyggt Vart får du tag på alla verktyg och maskiner? Det är ju lite det som står i vägen mellan mig och mina drömmar just nu

Tackar! Kul att det märks!

Har mycket verktyg själv då jag jobbat som elektriker osv. Min far och hans kollega äger ett företag som tillverkar maskiner till sågverksindustrin. Så de har maskiner och lokaler som jag har kunnat använda. Sen har jag även kunnat köpa saker via dem till förmånligt pris. Material, laserskärning osv. Om man ska ge sig på ett projekt av den här typen lär man nästan ha tillgång till en del verktyg eller känna någon som har det. Annars blir det väldigt svårt. Dock så kommer man väldigt långt några enkla verktyg som dremmel, sticksågar osv. Men det är lite mer pilligt såklart. Du kan ju alltid höra med något lokalt företag om du kan få använda deras lokaler om du betalar den en summa pengar eller något. De brukar inte vara omöjliga om man förklarar varför man gör det. Sålänge man inte ska tjäna pengar på det man gör så brukar företag vara väldigt givmilda.

Hoppas det hjälper dig

Visa signatur

[Project]
WING X99

Permalänk

Riktigt fräckt bygge!!!! Gillar att det är väldigt enkelt Längtar till att se den färdiga produkten av det!!!

Visa signatur

Chassi: FD Define R4 / Mobo: Gigabyte MSI Z87-G45 / CPU: Intel Core i7-4770K / RAM: 8GB Corsair Vengeance LP / HDD: 1TB WD Caviar Blue / SSD: 240GB Samsung 850 PRO / GPU: Sapphire R9 280X 3GB / Nätagg: FD Integra R2 650W

Permalänk
Medlem

Blir ju asfint detta :D!

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av jonataan.host:

Riktigt fräckt bygge!!!! Gillar att det är väldigt enkelt Längtar till att se den färdiga produkten av det!!!

Tackar! Vet vad du menar med enkelheten I designen. Saken är ju den att jag inte behöver göra massa bockar och liknande för att få upp styvheten i materialet. Det är det som är de fina i kråksången!

Skrivet av KoSoVaR:

Blir ju asfint detta :D!

Man hoppas ju i alla fall!

Har stora nyheter att rapportera på vattenkylning och hårdvarufronten! Det är nämligen vissa sponsorer som har hoppat på projektet

Mer om det lite senare!

Visa signatur

[Project]
WING X99

Permalänk

Wow!! Troligtvis det bästa på swec på väldigt länge! Är väldigt imponerad hur snyggt det blev med järnrör istället för vanliga slangar! Men undrar hur du fäst rören med fittingsen ? Någon special variant ?
Keep the good work up!

Permalänk
Moderator
Brons i quiz

dont know if computer animated or real

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av sunnyzmile:

Wow!! Troligtvis det bästa på swec på väldigt länge! Är väldigt imponerad hur snyggt det blev med järnrör istället för vanliga slangar! Men undrar hur du fäst rören med fittingsen ? Någon special variant ?
Keep the good work up!

Tackar så mycket!

Rörena kan man sätta på olika sätt. Bilden jag tog med mobilkameran där jag visade lite snabbt så var det penuematikkopplingar för 12mm rör. Osäker på om jag kommer att använda de dock. Bitspower har även sli-fittings som är gjorda för 12mm acrylrör som många använder. Så det kanske blir sådana.

Skrivet av EvilWord:

dont know if computer animated or real

Visa signatur

[Project]
WING X99

Permalänk
Proffsmoddare

Första Sponsorn!

Citat:

Jag skulle rekommendera att sätta på "Vänsterställd layout" i dina inställningar om du inte har det! Det kommer ge dig MYCKET större bilder!
Gif-Bildguide på hur man gör detta!

Kan annars rekommendera att kolla via Imgur! Klickar man på bilden där får man en zoomad variant utan att byta fönster.
Länk till galleri på Imgur!

Återigen stort tack till ASUS!

Komponenter:

Glöm inte att gå in på ROG nordics facebook och gilla dem där! Det hjälper mig samt att de har mycket tävlingar och liknande där ni kan vinna fina priser!

Visa signatur

[Project]
WING X99

Permalänk
Skrivet av Brodholm:

http://i.imgur.com/jWiPNwJh.jpg

http://i.imgur.com/tXOpFw7h.jpg

http://i.imgur.com/yBVh5kNh.jpg

Återigen stort tack till ASUS!

Komponenter:

Glöm inte att gå in på ROG nordics facebook och gilla dem där! Det hjälper mig samt att de har mycket tävlingar och liknande där ni kan vinna fina priser!

Grymt! Grattis! Du har helt klart gjort dig förtjänt av det!

Det blir Z87 ROG bräda med andra ord

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av thereal_twisted:

Grymt! Grattis! Du har helt klart gjort dig förtjänt av det!

Det blir Z87 ROG bräda med andra ord

Tackar!

Visa signatur

[Project]
WING X99

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Grattis! Kommer bli awesome med de produkter du blir sponsrad med.
Vilka vattenblock stödjer Asus-680-4gb?

Visa signatur

TECH. NO LOGIC.

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av KoSoVaR:

Grattis mannen !

Tackar!

Skrivet av VHggstRm:

Grattis! Kommer bli awesome med de produkter du blir sponsrad med.
Vilka vattenblock stödjer Asus-680-4gb?

EK har vattenblock som passar 4gb varianten. Bara att kolla deras cooling configurator!
http://www.coolingconfigurator.com/

Visa signatur

[Project]
WING X99

Permalänk
Proffsmoddare

Fler Sponsorer!

Citat:

Jag skulle rekommendera att sätta på "Vänsterställd layout" i dina inställningar om du inte har det! Det kommer ge dig MYCKET större bilder!
Gif-Bildguide på hur man gör detta!

Kan annars rekommendera att kolla via Imgur! Klickar man på bilder där får man en zoomad variant utan att byta fönster.
Länk till galleri på Imgur!

QuietPC.com!

AcoustiPack Sound Dampening Material
AcoustiProducts Fan Gaskets
AcoustiProducts PSU Gaskets
AcoustiProducts Silicone Washers

________

Tänkte passa på att fråga er, ni som kollar i loggen. Kollar ni galleriet eller kollar ni via sweclockers? Och I sådana fall, använder ni vänsteroirienterad layout så ni får stora bilder?

Visa signatur

[Project]
WING X99

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brodholm:

________

Tänkte passa på att fråga er, ni som kollar i loggen. Kollar ni galleriet eller kollar ni via sweclockers? Och I sådana fall, använder ni vänsteroirienterad layout så ni får stora bilder?

Jag kollar alltid via sweclockers, är nog för lat för att gå till sidan med galleriet. Vänsterorienterad layout hade jag ingen aning om tidigare, men nu använder jag den.

Visa signatur

Har en förkärlek för alternativa standarder och trä; Trädator, Trätangentbord.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hag.com:

Jag kollar alltid via sweclockers, är nog för lat för att gå till sidan med galleriet. Vänsterorienterad layout hade jag ingen aning om tidigare, men nu använder jag den.

ja hade inte heller nån aning, jäklar sicken skillnad de blev!

Visa signatur

Bygglogg | Alumex HTPC Ta en titt och glöm inte att kommentera! :)
---------------------------------------------------------------
Corsair Obsidian 650D - Corsair Dominator 16GB 2133Mhz - Corsair H100 - Intel i7 3930K - Asus Radeon 7950 OC - Samsung SSD 250gb

Permalänk

Kollar alltid via swec. av någon anledning. Och vänsterställd layout vafan har jag missat det för, det blev ju mkt bättre för widescreen som nog alla sitter med idag.

Kör alltid med såna fläkt tätningar, i synnerhet på radiatorer, ett måste!

Nån som beställt från quietpc.com ? Dom hade ju jäkligt mkt bra prylar, bra-och-ha-när-man-bygger grejor. Älskar ju såna silikon brickor, kör det överallt till allt!

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av hag.com:

Jag kollar alltid via sweclockers, är nog för lat för att gå till sidan med galleriet. Vänsterorienterad layout hade jag ingen aning om tidigare, men nu använder jag den.

Märkte det själv här om dagen! Blir SÅÅ mycket trevligare att kolla på loggar då! Såg ni min fina GIF jag hade gjort eller haha

Skrivet av Spille:

ja hade inte heller nån aning, jäklar sicken skillnad de blev!

Håller helt med! Förstår inte varför man inte skulle kunna ha en liknande funktion även i centrerat läge!!!

Skrivet av thereal_twisted:

Kollar alltid via swec. av någon anledning. Och vänsterställd layout vafan har jag missat det för, det blev ju mkt bättre för widescreen som nog alla sitter med idag.

Kör alltid med såna fläkt tätningar, i synnerhet på radiatorer, ett måste!

Nån som beställt från quietpc.com ? Dom hade ju jäkligt mkt bra prylar, bra-och-ha-när-man-bygger grejor. Älskar ju såna silikon brickor, kör det överallt till allt!

Ja! Ett måste med silicon! Hur bra som helst! Man kan ha de till allt! De är skitbra på QuietPC.com! Och det säger jag inte bara för att jag är sponsrad. Har tidigare köpt ljuddämpning dem! Och de har då varit bra då! Det var en av anledningarna till att jag kontaktade dem! Snabb leverans var det också! Tog mindre än en vecka att få hem sakerna. Tror att de skickade på torsdagen och jag hade det på tisdagen nästkommande vecka. Sen har de ett mycket bra sortiment med massa ovanliga saker som man kan behöva!

De har ju även fått pris för att de har varit riktigt bra! Kolla denna http://www.pcpro.co.uk/html/awards-2011/index.php?pageId=12

Visa signatur

[Project]
WING X99