[Diskussion] Samsung Galaxy S4 (Android 4.2)

Permalänk
Skrivet av the_man550:

Det var mig en dyyyr feleton. Åtminstone om man ska tro på halebop...

https://shop.halebop.se/mobiler/samsung/galaxy-s4-vit#

5645:- med ett års bindningstid. Betydligt mer än de 4800 jag betalade för min iPhone 4 vid release, då med ett mycket billigare abonnemang dessutom... mjaaa. Tveksamt för min del.

Inte dyrare än något annat flaggskepp. Rekommenderade priset är 6300 kr, samma summa du får punga ut om du vill ha en iPhone 5, Xperia Z, HTC One...

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Medlem

Anandtech är ute med en Hands On

http://www.anandtech.com/show/6832/samsungs-galaxy-s-4-introd...

Det är en metall ram runt telefonen.

Permalänk
Skrivet av Rickard11:

Inte dyrare än något annat flaggskepp. Rekommenderade priset är 6300 kr, samma summa du får punga ut om du vill ha en iPhone 5, Xperia Z, HTC One...

Damn, för långsam!

Men ja, insåg detta själv. Att priset ökat så... tråkigt.

edit: Eller har det ökat? Kanske borde lägga mig nu...

Visa signatur

Asus P8P78 Deluxe / 2500K@4,6 / 16GB / GTX970 / 500GB SSD / 8TB / 750W / Creative X-fi [<- Semipassiv]
Senn HD280 / BenQ BL3200PT / MBA 13" -11 / S7E

Permalänk
Medlem

Föredrar Sony's Z. Plus fyfan vilken pinsamt presentation? Satt med pannan rynkad under hela.

Permalänk
Medlem
Skrivet av IntelAti:

Föredrar Sony's Z. Plus fyfan vilken pinsamt presentation? Satt med pannan rynkad under hela.

Fast roligare att se på detta än några gubbar som snackar specs och term som vanliga människor inte förstår.

Kan hålla med om att den inte var det bästa men helt klart något nytt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FearKill:

Fast roligare att se på detta än några gubbar som snackar specs och term som vanliga människor inte förstår.

Kan hålla med om att den inte var det bästa men helt klart något nytt.

Visst var det något nytt men det kändes så krystat när folk egentligen bara vill veta specifikationerna och se det som presenteras, dvs telefonen. Jag skiter fullständigt i teatern ;).

Permalänk
Medlem

Samsung Galaxy 4 - Livestream

Förklara/kommentera vad du tycker om nya Samsung Galaxy 4 ?

Samsung Galaxy 4 - Livestream
Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600 | EVGA GeForce GTX 1070 8GB ACX 3.0 FTW | Fractal Design North Black TG | MSI MPG B550 Gaming Plus | Kingston Fury 32GB DDR4 3200MHz CL16 Beast | WD Black SN850X 1TB Gen 4 With Heatsink | EVGA SuperNOVA 750 G2 750W | Noctua NH-D15 | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av IntelAti:

Visst var det något nytt men det kändes så krystat när folk egentligen bara vill veta specifikationerna och se det som presenteras, dvs telefonen. Jag skiter fullständigt i teatern ;).

Jag måste bara fråga, helt off-topic, så jag ber om ursäkt! Men du kan väl skicka ett PM om det. För jag fattar inte vad du vill ha sagt med din signatur? "Sitter du på svindyra komponenter, med ett Siberia V2, skärp dig!" ?

Permalänk
Medlem

Snyggare än S III, alltid något, men utöver det var mest S IV uppdaterad med nya gimmick-artade funktioner. Aningen tråkigt, även om många av dem är perfekta på partyt...

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk
Medlem
Skrivet av Falcon:

Jag måste bara fråga, helt off-topic, så jag ber om ursäkt! Men du kan väl skicka ett PM om det. För jag fattar inte vad du vill ha sagt med din signatur? "Sitter du på svindyra komponenter, med ett Siberia V2, skärp dig!" ?

Satsar man såpass mycket på en högpresterande dator kan man ju satsa på ljudet med.

Nu är vi rätt mycket OT så mer frågor får väl föras i PM.

Permalänk
Medlem

Fan tragiskt att säga, men den känns verkligen överhypad...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ch|CkeN:

Fan tragiskt att säga, men den känns verkligen överhypad...

Precis min tanke...och presentationen är ju bara pinsam, som en dålig teaterföreställning med världens längsta intro

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Medlem

Jepp, håller med. Både telefon och "föreställning" var bara tråkig.
Min nuvarande Samsung S3 blir min sista från Samsung på ett tag. När de börjar tillverka i mindre plast och mer metall återkommer jag igen.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Falcon:

Jepp, håller med. Både telefon och "föreställning" var bara tråkig.
Min nuvarande Samsung S3 blir min sista från Samsung på ett tag. När de börjar tillverka i mindre plast och mer metall återkommer jag igen.

Nya HTC One verkar dock lite skoj, får se om det kan vara något när den väl kommer, kommer ju tydligen nästa vecka till Metro's redaktion...och den är ju i alla fall inte gjord i plast

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk

teater

Kändes som en onödigt påkostad show för en mobil som ser ut som den tidigare(S3), dessutom hade man sett mycket av det "nya" och överhypade i S4 från HTC's London event för One, blitt lagom besviken då jag var ruskigt pepp på att byta min iphone, blir nog HTC istället pga av hur välbyggd den ser ut.
Överhypat och inget spektakulärt nytt heller tyvärr.

Permalänk
Medlem

Inte en teknikspec. Bara massa töntiga featuers, snabbkameraläget var det enda som var bra.

Denna gången har samsung kopierat sig själva.

Såg ut som s3 fanatasilöst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av chimaira7:

Kändes som en onödigt påkostad show för en mobil som ser ut som den tidigare(S3), dessutom hade man sett mycket av det "nya" och överhypade i S4 från HTC's London event för One, blitt lagom besviken då jag var ruskigt pepp på att byta min iphone, blir nog HTC istället pga av hur välbyggd den ser ut.
Överhypat och inget spektakulärt nytt heller tyvärr.

Det bästa var när han försökte få publiken att applådera.

Fick ett klapp

Permalänk

Tycker den ser mer ut som note 2 än SGS3, och som dom flesta säger presentationen va ju inte den bästa blir intressant att känna på den när den väl kommer ifall den känns som en leksaks telefon som SGS3 gör.

Permalänk
Medlem

Tycker prestationen var annorlunda och rolig. Bra att de gör något eget där. På tal om pinsamma presentationer så leder i mitt tycke Nokia med Jo Harlow och Kevin Shields i spetsen den ligan överlägset. Kevin är nästan obehaglig att lyssna på.

Angående S4 så tycker jag det är en bra uppföljare. Gillar att de klämmer i ett bra batteri. Precis som förra året vinner dock HTC när det gäller kvalitetskänsla.

Visa signatur

-= Svettig dator och en hårig mobiltelefon =-

Permalänk
Medlem

Otroligt jäkla bra.. Imponerande att det är mindre yttermått och lättare än sgs3.. MEN större skärm...

S4: 136,6 x 69,8 x 7,9 millimeter och väger 130 gram
S3: 136,6 × 70,6 × 8,6 millimeter och väger 133 gram

(tog denna info från en kommentar på swedroid)

Samsung har så otroligt bra byggkvalitet. Jag sitter fortfarande med en sgs1 .. och den har ja tappat flera gånger och funkar fortfarande perfekt efter snart 2.5 år..

Gillar verkligen att dom använder plast, telefonen blir lätt och tålig.

Ännu en succe som utklassar allt. Go samsung.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Justbecause:

Precis min tanke...och presentationen är ju bara pinsam, som en dålig teaterföreställning med världens längsta intro

Ja, teater är det rätta ordet, dålig teater dessutom

Skrivet av Falcon:

Jepp, håller med. Både telefon och "föreställning" var bara tråkig.
Min nuvarande Samsung S3 blir min sista från Samsung på ett tag. När de börjar tillverka i mindre plast och mer metall återkommer jag igen.

Ja, precis. Vad fan är hela den där plastgrejen om? Det är en PREMIUMtelefon det handlar om, då vill man inte ha plats.

Skrivet av chimaira7:

Kändes som en onödigt påkostad show för en mobil som ser ut som den tidigare(S3), dessutom hade man sett mycket av det "nya" och överhypade i S4 från HTC's London event för One, blitt lagom besviken då jag var ruskigt pepp på att byta min iphone, blir nog HTC istället pga av hur välbyggd den ser ut.
Överhypat och inget spektakulärt nytt heller tyvärr.

Precis, dom har ju gjort "teasers" under en tid nu, så man förväntade sig något mer spektakulärt, iaf om du frågar mig.

Skrivet av lang666:

Inte en teknikspec. Bara massa töntiga featuers, snabbkameraläget var det enda som var bra.

Denna gången har samsung kopierat sig själva.

Såg ut som s3 fanatasilöst.

Är väl samma med iPhone också, dvs att kopiera sig själv lite, men detta var ju extremt, verkligen en kopia på sig själv

Skrivet av lang666:

Det bästa var när han försökte få publiken att applådera.

Fick ett klapp

Haha, ja han hade nog räknat med lite mer, undra vad detta spektakel har kostat egentligen?

Permalänk
Medlem

Samsung har kopierat sig själva denna gången trist.

Permalänk
Medlem

Introducing Samsung GALAXY S 4

Förklara/kommentera vad du tycker om Samsung Galaxy S4 ?

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600 | EVGA GeForce GTX 1070 8GB ACX 3.0 FTW | Fractal Design North Black TG | MSI MPG B550 Gaming Plus | Kingston Fury 32GB DDR4 3200MHz CL16 Beast | WD Black SN850X 1TB Gen 4 With Heatsink | EVGA SuperNOVA 750 G2 750W | Noctua NH-D15 | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem

Stödjer den trådlös laddning? Missade det.

Visa signatur

ninoscript :: Intel i9 9900k @ 5 ghz | Kingston HyperX 3200 mhz 32 gb | Gigabyte 2080Ti RTX Windforce OC | EVGA SuperNOVA G3 1000w | Samsung EVO 970 250 GB nvme m.2 | Samsung EVO plus 1 TB nvme m.2 | Asus z390-f Gaming | Fractal Design r6 blackout windowed | Creative Soundblaster AE-5 gaming | Philips Fidelio x2 + boom mic | Qpad CT large | Corsair Ironclaw RGB | Corsair strafe RGB

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Macke074:

Gör den bara mer pinsam, en massa tillbehörs-krimskrams som en badrumsvåg (som jag absolut inte behöver en mobil för att läsa av) och en handkontroll med design direkt stulen från Xbox

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Medlem

Borde fått namnet S3S...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Justbecause:

Gör den bara mer pinsam, en massa tillbehörs-krimskrams som en badrumsvåg (som jag absolut inte behöver en mobil för att läsa av) och en handkontroll med design direkt stulen från Xbox

Off Topic:

Jag har en sån där våg till min iPhone (fungerar säkert till Android med), den är ju fett nice, men verkligen lullul deluxe.
Vann den förövrigt på Kjells julkalender

Permalänk
Medlem
Skrivet av Justbecause:

Gör den bara mer pinsam, en massa tillbehörs-krimskrams som en badrumsvåg (som jag absolut inte behöver en mobil för att läsa av) och en handkontroll med design direkt stulen från Xbox

Nja tycker inte det tycker den är riktigt cool faktiskt kommer förmodligen köpa denna. Ja men tillbehören är iaf rätt nice faktiskt, nja nu ska vi inte döma Samsung till att dom ha stulit något ifrån xbox, de kan också vara så att xbox och Samsung samarbetar med denna handkontroll funktion.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600 | EVGA GeForce GTX 1070 8GB ACX 3.0 FTW | Fractal Design North Black TG | MSI MPG B550 Gaming Plus | Kingston Fury 32GB DDR4 3200MHz CL16 Beast | WD Black SN850X 1TB Gen 4 With Heatsink | EVGA SuperNOVA 750 G2 750W | Noctua NH-D15 | Windows 11 Pro

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Macke074:

Nja tycker inte det tycker den är riktigt cool faktiskt kommer förmodligen köpa denna. Ja men tillbehören är iaf rätt nice faktiskt, nja nu ska vi inte döma Samsung till att dom ha stulit något ifrån xbox, de kan också vara så att xbox och Samsung samarbetar med denna handkontroll funktion.

Du tror inte att Microsoft skulle ha valt sin egna mobila plattform till det först och främst?!
Helt ärligt så tror jag absolut inte det finns en gnutta samarbete med Microsoft, Samsung Shows Off Xbox-Inspired Game Controller for Galaxy S4, så nu är det väl bara att invänta stämningen från Microsoft också, den 4:e i ordningen på mindre än ett år som stämmer dem.

Samsung Unveils A Bluetooth Wireless Gaming Controller For The Galaxy S 4

"Now for the bad news: the controller is only compatible with games that are purchased from Samsung’s curated app portal. For many of us Android users that have already purchased and downloaded a plethora of games from the Google Play Store, that’s a severe disappointment. It also appears as though the S 4 can only link up with one controller at a time, so multiplayer gaming is a no-go for now."

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!