[Diskussion] Samsung Galaxy S4 (Android 4.2)

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Varför är den då i "dålig plastig design" ? Även fast den är i plast är det bra kvalité, stabilt bygge.

Känslan är inte gedigen (individuellt) men jämfört med ett bygge som Nokia N8, Lumia 920, HTC one, hell tom Iphone 4s är den ljusår bakom.
Stabilt vet jag inte, tycker SG3 är långt ifrån stabilt bygge.

Sen gillar jag unibody designs, att ha utbytbart batteri är efterfrågat av vissa, jag bryr mig inte om det, bidrar bara till mer delar som flamsar.

Drömmer fortfarande om en Lumia med Android och pureview kamera, droooool.

Permalänk
Avstängd

http://m.androidauthority.com/galaxy-s4-benchmark-comparison-...

Ska hoppa av iphone och det blir troligen en sån här! Mäkta imponerad redan av S3 jämförelsevis mot min 4s.

Visa signatur

Android är fantastiskt, nu även med bl.a trim. ;)
https://www.youtube.com/watch?v=wwXA27TWD3k&feature=youtube_g...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Känslan är inte gedigen (individuellt) men jämfört med ett bygge som Nokia N8, Lumia 920, HTC one, hell tom Iphone 4s är den ljusår bakom.
Stabilt vet jag inte, tycker SG3 är långt ifrån stabilt bygge.

Sen gillar jag unibody designs, att ha utbytbart batteri är efterfrågat av vissa, jag bryr mig inte om det, bidrar bara till mer delar som flamsar.

Drömmer fortfarande om en Lumia med Android och pureview kamera, droooool.

Håller med. Det är skillnad på plast och plast och Nokia har verkligen fått till det. Galaxylurarna känns och ser otroligt plastiga ut. Det osar plastighet om bilderna på S4:an tyvärr. Telefonen verkar riktigt fin om man ser till funktion och prestanda, men inte till bygge.

Nu kan de såklart ha lyckats bättre med S4:an än de tidigare telefonerna och det jag skriver kan vara totalt fel, men det återstår att se.

Permalänk
Avstängd

Älskar SGS-serien, synd bara att den inte finns med WP8, men det får väl duga med Android ett tag till.

Och plasten finns där för att den ska tåla hårdare tag, som tex att den vrids eller böjs när du råkar sätta dig på den. Med unibody är det kört om den vrids eller böjs. Dessutom är inte plasten kall på samma sätt som metall/glas. Plast är skönare att hålla i helt enkelt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Höll i Samsung Ativ S idag, Windows-versionen av Galaxy S3. Kändes faktiskt väldigt fin och hade inte fullt så blank plast som S3. Dock vill jag ha en telefon med lite mer premiumkänsla då jag tycker tekniska specar är så lika på dagens telefoner.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skuggan74:

Älskar SGS-serien, synd bara att den inte finns med WP8, men det får väl duga med Android ett tag till.

Samsung Ativ S

http://cdn.wpcentral.com/sites/wpcentral.com/files/styles/lar...

Permalänk
Medlem
Skrivet av RainesX:

Visst tilltalar helt klart inte alla. Men största flertalet verkar inte ha något emot det alls.
Visst reklam i alla ära men hade nu folk hatat plasten som används på (taget ur luften) 95% av alla smartphones så hade det inte spelat någon roll.
Jag för min del uppskattar inte känslan på en experia Z med sitt glas fick mer lyxkänsla ifrån HOX. Skarpa kanter som skall skydda glaset som var gjorda i plast. en löjlig plastfilm på skärmen som hade lite för hög friktion för min smak. HTC One har jag inte klämt på men med tanke på att jag inte uppskattade känslan på Iphone 3gs så tvivlar jag på att jag skulle gilla den kalla metallen på en HTC heller.

Tycke, smak och känsla är kraftigt subjektiva där vi båda tycker helt olika och aldrig skulle komma över enns eller mötas i mitten. Jag förstår din invändning men att ta upp att plast som är starkare än aluminium är fel materialval är bara dumt.
Polycarbonat är grymt stark och flexar lagom för att inte samla på sig skador på samma sätt som glas eller alu gör.

Rent praktiskt ur styrka, tålighet för smällar och vikt så är plast att föredra. Skulle nu tex bakstycket bli repigt så är det ju bara att byta ut det för en knapp hundrig i stället för att leva med det eller helt enkelt (om det är i glas) lämna in det och få det bytt för 800-1000kr.

Alla har rätt till sin åsikt men ingen bör trycka på sin åsikt på resten (medvetet eller omedvetet)

Fel och fel materialval är det kanske inte, utan det faktum att folk kanske föredrar ett val.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av S_Z:

Apple var ju dock tydliga med att det då faktiskt bara var en refresh av hårdvaran genom att inte ge den en ny siffra i modellnamnet vad gäller 4 -> 4S. Precis som 3GS innan dess och troligtvis iPhone 5S i sommar/höst.

Sen kan jag personligen tycka det är lite löjligt. När blir det en "ny mobil"? När skalet ändras? Både S4 och iPhone 5 må påminna om sina föregångare i design men internt är ju så gott som allt uppdaterat från tidigare modeller.

Uppenbarligen är det dock viktigt för folk eftersom det blir sådan kritik när designen inte förändras. Antar att folk vill att det skall synas tydligt att de har senaste modellen

Men iPhones ser likadanat ut , framifrån.
Samma knapp, placering, samma kanter och samma dödyta ner och uppe.
Samma ramsa på alla 7 iphones som de gjort är väldigt liknande framifrån, det är väl ganska enkelt att räkna ut att det är därför.
Modellnummret hintar om det, om man nu vet Apples karta på vad S betyder..
Det var inte det jag sa nått om från början bara att S4 är en helt annan mobil än S3 som ni vet till skillnad från Apples S modeller som bara inte har samma utsida utan delvis samma skärm, upplösning så det går inte dra paralleller hur gärna du än vill.
En del iPods är otroligt lika iPhones också... (Jag förstår inte den typen av MP3/MP4 spelare)
Samsung S1 ,S2, S3 och S4 är det ganska stora skillnader på framförallt är alla byggda separat från grunden.

Sådär.. nu har jag försvarat Samsungs tillräckligt.

Permalänk
Medlem

Samsung har visat sig vara duktiga på att uppdatera sina toppmodeller med senaste Andoid-versionen vilket gör att jag litar mest på dem i den världen. Jämför exempelvis Galaxy S2 med dess samtida konkurrenter.

Visa signatur

-= Svettig dator och en hårig mobiltelefon =-

Permalänk
Medlem
Skrivet av leafbranch:

Men iPhones ser likadanat ut , framifrån.
Samma knapp, placering, samma kanter och samma dödyta ner och uppe.
Samma ramsa på alla 7 iphones som de gjort är väldigt liknande framifrån, det är väl ganska enkelt att räkna ut att det är därför.
Modellnummret hintar om det, om man nu vet Apples karta på vad S betyder..
Det var inte det jag sa nått om från början bara att S4 är en helt annan mobil än S3 som ni vet till skillnad från Apples S modeller som bara inte har samma utsida utan delvis samma skärm, upplösning så det går inte dra paralleller hur gärna du än vill.
En del iPods är otroligt lika iPhones också... (Jag förstår inte den typen av MP3/MP4 spelare)
Samsung S1 ,S2, S3 och S4 är det ganska stora skillnader på framförallt är alla byggda separat från grunden.

Sådär.. nu har jag försvarat Samsungs tillräckligt.

Förstår inte varför du känner att du måste försvara Samsung mot mitt inlägg Det har inte handlat om kritik från min sida, bara ett konstaterande att jag är förvånad att de inte ändrade designen mer med tanke på kritiken mot att iPhone 5 var för lik 4:an.

Personligen bryr jag mig som sagt inte om en telefon ändrar design eller inte. Jag tycker t ex att iPhone 4 har grymt snygg design så att 5:an ser lik ut tycker jag bara är positivt. SGS3 gillade jag aldrig i design/materialval och därför gillar jag inte SGS4 heller men tycker inte att det är en mindre ny telefon bara för att den är lik sin föregångare.

Permalänk
Avstängd

Är inte Ativ S ett år gammal?

Jag vill ha en SGS4 funktions och prestandamässigt men med WP8 om jag ska byta, har en SGS3 nu så Ativ S känns som samma sak som jag har redan.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Källa http://www.primatelabs.com/blog/2013/03/samsung-galaxy-s-4-be...

Permalänk
Medlem

Ser mkt bra ut

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Ni förstår inte, det spelar ingen roll om det är snabbaste telefonen på marknaden, minst yttermått i 5" klassen trots sitt stora batteri, eller att den har 13 megapixel kamera, trådlös laddning eller för den delen den enda med FullHD OLED-skärm. Och den enda som lyckas kombinera allt ovan.
Eftersom det är Samsung så är det skåpsmat och inte innovativt. Den har ju trots allt visuella likheter med en S3 och måste därför anses vara en förstorad S3 och inget mer. Måste vara lätt för HTC eller Sony som som anses innovativa vad de än gör.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aleshi:

Ni förstår inte, det spelar ingen roll om det är snabbaste telefonen på marknaden, minst yttermått i 5" klassen trots sitt stora batteri, eller att den har 13 megapixel kamera, trådlös laddning eller för den delen den enda med FullHD OLED-skärm. Och den enda som lyckas kombinera allt ovan.
Eftersom det är Samsung så är det skåpsmat och inte innovativt. Den har ju trots allt visuella likheter med en S3 och måste därför anses vara en förstorad S3 och inget mer. Måste vara lätt för HTC eller Sony som som anses innovativa vad de än gör.

Har inte följt hela tråden men det klart att den är innovativ och har riktigt bra specar och prestanda. Men för mig som visserligen alltid söker det värsta så känner jag att dagens "värsting"-mobiler är så pass jämnlika spec-mässigt att jag letar efter andra saker. Kör Windows Phone men följde inte strömmen och köpte Lumia 920 då jag tyckte att "känslan" i telefonen (storlek, vikt, materialval) inte passade mig.

Jag kommer att köpa HTC One då jag dels tycker gränssnittet är snyggare och att telefonen är exklusivare trots att jag tycker S4 är snygg. Hur den sedan presterar i benchmarking-program spelar inte så stor roll för upplevelsen användarmässigt kommer ligga på topp.

Låter lite som du vill att det ska vara Samsung mot resten av världen. När en tillverkare blir så dominerande så är det väl naturligt att förväntningar skruvas upp och att folk förväntar sig det bästa. Fråga Apple, dom vet

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Aleshi:

Ni förstår inte, det spelar ingen roll om det är snabbaste telefonen på marknaden, minst yttermått i 5" klassen trots sitt stora batteri, eller att den har 13 megapixel kamera, trådlös laddning eller för den delen den enda med FullHD OLED-skärm. Och den enda som lyckas kombinera allt ovan.
Eftersom det är Samsung så är det skåpsmat och inte innovativt. Den har ju trots allt visuella likheter med en S3 och måste därför anses vara en förstorad S3 och inget mer. Måste vara lätt för HTC eller Sony som som anses innovativa vad de än gör.

Tror mycket på länken nedan, Samsung gör en apple och försöker sälja mjukvara i första hand.

Visa signatur

Android är fantastiskt, nu även med bl.a trim. ;)
https://www.youtube.com/watch?v=wwXA27TWD3k&feature=youtube_g...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laban80:

Har inte följt hela tråden men det klart att den är innovativ och har riktigt bra specar och prestanda. Men för mig som visserligen alltid söker det värsta så känner jag att dagens "värsting"-mobiler är så pass jämnlika spec-mässigt att jag letar efter andra saker. Kör Windows Phone men följde inte strömmen och köpte Lumia 920 då jag tyckte att "känslan" i telefonen (storlek, vikt, materialval) inte passade mig.

Jag kommer att köpa HTC One då jag dels tycker gränssnittet är snyggare och att telefonen är exklusivare trots att jag tycker S4 är snygg. Hur den sedan presterar i benchmarking-program spelar inte så stor roll för upplevelsen användarmässigt kommer ligga på topp.

Låter lite som du vill att det ska vara Samsung mot resten av världen. När en tillverkare blir så dominerande så är det väl naturligt att förväntningar skruvas upp och att folk förväntar sig det bästa. Fråga Apple, dom vet

Vet inte vad du menar med att jag skulle vilja att det ska vara Samsung mot resten. Jag bryr mig inte om sånt. Personligen skulle jag vilja ha en uppsjö mellanstora tillverkare att välja mellan.
Men folk har kritiserat Samsung för att S4 inte är innovativ nog, och istället hyllat Xperia Z och HTC One. Det jag inte begriper är vad som är så innovativt med dem då de förlorar på de flesta punkter jag kan komma på. Självklart har vi alla olika smak på utseende och gränssnitt, men hur kan man säga att de är innovativare egentligen?

Skrivet av BoToss:

Tror mycket på länken nedan, Samsung gör en apple och försöker sälja mjukvara i första hand.

http://www.youtube.com/watch?v=PGXhG82HRX0

Men vad skiljer Samsung från andra?

Permalänk
Skrivet av BoToss:

Tror mycket på länken nedan, Samsung gör en apple och försöker sälja mjukvara i första hand.

Tror det ligger något i det, irriterande nog.

Jag vill ha en telefon som ger mig de upplevelsen jag vill ha, utan en helvetes massa Bloatware o skit (Hej S translate/airview whatever the fuck else)

Jag vill ha det i en stabil hårdvaru grund. som S4:an har..

Kort sagt.. Jag vill ha Nexus 4 med hårdvaran av S4.. finns det?

Visa signatur

R I P
PSU:XFX PRO750W (tog sitt egna liv tillsammans med moderkortet)
Chassi:Obsidian 550D Moderkort:Asus P8Z68 PRO/GEN3 Processor:Intel i5 2500K 4,3Ghz (kyld av Noctua U12P) Ramminne:16Gb Kingston Hyperx 1600Mhz Grafikkort:MSI Twin Frozr V GTX 970

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Aleshi:

Vet inte vad du menar med att jag skulle vilja att det ska vara Samsung mot resten. Jag bryr mig inte om sånt. Personligen skulle jag vilja ha en uppsjö mellan tillverkare att välja mellan.
Men folk har kritiserat Samsung för att S4 inte är innovativ nog, och istället hyllat Xperia Z och HTC One. Det jag inte begriper är vad som är så innovativt med dem då de förlorar på de flesta punkter jag kan komma på. Självklart har vi alla olika smak på utseende och gränssnitt, men hur kan man säga att de är innovativare egentligen?

Men vad skiljer Samsung från andra?

Mjukvara som de vill få oss att älska. När android blir mindre fritt så hoppas de väl att vi väljer Samsung för att vi vill ha samma program i nya mobilen. Framtiden ser ut som att Android tar greppet om kunderna och varje tillverkare kommer att ha sina program.

Visa signatur

Android är fantastiskt, nu även med bl.a trim. ;)
https://www.youtube.com/watch?v=wwXA27TWD3k&feature=youtube_g...

Permalänk
Medlem
Skrivet av BoToss:

Tror mycket på länken nedan, Samsung gör en apple och försöker sälja mjukvara i första hand.

Börjar bli lite väl låg nivå och lite väl långsökt.....

Permalänk
Avstängd
Skrivet av leafbranch:

Börjar bli lite väl låg nivå och lite väl långsökt.....

Eh, jag förstår inte?

Visa signatur

Android är fantastiskt, nu även med bl.a trim. ;)
https://www.youtube.com/watch?v=wwXA27TWD3k&feature=youtube_g...

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Plasmatic:

Tror det ligger något i det, irriterande nog.

Jag vill ha en telefon som ger mig de upplevelsen jag vill ha, utan en helvetes massa Bloatware o skit (Hej S translate/airview whatever the fuck else)

Jag vill ha det i en stabil hårdvaru grund. som S4:an har..

Kort sagt.. Jag vill ha Nexus 4 med hårdvaran av S4.. finns det?

Det kommer till 99.99% en ren Android rom till S4an också, precis som Supernexus (blandandra) till S3an.
Du lär också ha möjligheten att roota och frysa/ta bort appar du inte vill ha.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BoToss:

Eh, jag förstår inte?

Jag går in i en affär. Jag tar ett mjölkpaket, men jag ser en snubbe som tar ett likandant mjölkpaket. Det är helt uppenbart att han härmar mig, det var ju min ide!

Snälla, alla tillverkare vill göra bra mjukvara och hårdvara.

Permalänk
Medlem

Jag tycker att de som hyllar Lumia 920 som premium och kvalitets lur ska ta och läsa tråden här på forumet. Det verkar som den har väldiga problem.. ex. knarrande chassi, dammläckage, illalåtande vibrator, närhetsensorproblem, omstarter, felaktigt firmware kopplar ej 4G, fokusproblem med kameran... osv.. osv... snacka premiumkänsla??

fick lov att gnälla av mig lite..
/nöjd plast-S3 ägare.

edit.
titta på bilderna av "premium One" http://forum.xda-developers.com/showpost.php?p=39336448&postc...
tydligen finns det plast som trillar av den... hoppas det är en tillfällighet annars är det lite av "ställ er i skamvrån HTC" efter att de hånade Samsung S4.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av leafbranch:

Jag går in i en affär. Jag tar ett mjölkpaket, men jag ser en snubbe som tar ett likandant mjölkpaket. Det är helt uppenbart att han härmar mig, det var ju min ide!

Snälla, alla tillverkare vill göra bra mjukvara och hårdvara.

Förstår fortfarande inte men du förstod nog inte mig från första början... Jag menar inget med härmning iaf, snarare att man vill visa vad unik man är.

Visa signatur

Android är fantastiskt, nu även med bl.a trim. ;)
https://www.youtube.com/watch?v=wwXA27TWD3k&feature=youtube_g...

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Det kommer till 99.99% en ren Android rom till S4an också, precis som Supernexus (blandandra) till S3an.
Du lär också ha möjligheten att roota och frysa/ta bort appar du inte vill ha.

http://www.swedroid.se/rom-utvecklare-skeptiska-till-samsung-...

Visa signatur

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, Samsung 870 EVO 500GB, Toshiba N300 2x10TB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& 16 enkortsdatorer med div användningsområden). Har ett "par" andra stationära datorer åxå. LG OLED 65CX. Shield 2019 Pro.

Permalänk
Medlem

Denna jävla hipster-trend om att allt måste vara helt annorlunda är så överspelat.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Skrivet av Devil May Cry:

Denna jävla hipster-trend om att allt måste vara helt annorlunda är så överspelat.

Vad hände med "If it ain't broke, don't fix it!"

deras design, har funkat väl förut, så varför ändra?

Visa signatur

R I P
PSU:XFX PRO750W (tog sitt egna liv tillsammans med moderkortet)
Chassi:Obsidian 550D Moderkort:Asus P8Z68 PRO/GEN3 Processor:Intel i5 2500K 4,3Ghz (kyld av Noctua U12P) Ramminne:16Gb Kingston Hyperx 1600Mhz Grafikkort:MSI Twin Frozr V GTX 970

Permalänk
Medlem
Skrivet av nino:

Stödjer den trådlös laddning? Missade det.

Japp de stämmer http://www.netonnet.se/art/telefon/samsung/laddare/Samsung-Wi...

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600 | EVGA GeForce GTX 1070 8GB ACX 3.0 FTW | Fractal Design North Black TG | MSI MPG B550 Gaming Plus | Kingston Fury 32GB DDR4 3200MHz CL16 Beast | WD Black SN850X 1TB Gen 4 With Heatsink | EVGA SuperNOVA 750 G2 750W | Noctua NH-D15 | Windows 11 Pro