[Diskussion] Samsung Galaxy S4 (Android 4.2)

Permalänk
Medlem

Har ni beställt nu då eller? för på typ alla sidor står det att dom är i lager om ca 6-8 veckor

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R4, Moderkort: AsRock Z77 Pro4, PSU: Antec VP650PM 650W, CPU: Intel Core i5 3570K @ 4.3Ghz, HDD: 500GB Western Digital Caviar Green 3,5, SSD: Samsung 840 Pro Series 128GB, OS: Windows 7 Ultimate 64 Bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Men ni som klagar så mycket på platsen. Vad hade ni velat ha istället? Hur mycket extra hade den fått väga? Hur mycket mer pengar hade ni varit beredda på att ge?

Personligen hade jag inte velat ha S4an mer bara för att den var helt i alu eller något sådant, usch vad tung den hade blivit. Känner redan skillnad mellan iphone 4S och SGS3. Tycker plasten ger ett väldigt smooth intryck så att säga och är behaglig att hålla i handen.

Vikten är inget större problem för mig, jag är tillräckligt gammal för att bära jeansen på höften och med bälte. Lumia 920 på sina 185 gram spräcker inte orimlighetens gräns. Det behöver inte vara metall heller, det hade kunnat vara tjockare och mattare plats i unibody-utförande (se: många Lumias). Jag vill att en telefon som kostar 6000 ska se ut och kännas som en telefon för 6000.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Mocka:

Men ni som klagar så mycket på platsen. Vad hade ni velat ha istället? Hur mycket extra hade den fått väga? Hur mycket mer pengar hade ni varit beredda på att ge?

Personligen hade jag inte velat ha S4an mer bara för att den var helt i alu eller något sådant, usch vad tung den hade blivit. Känner redan skillnad mellan iphone 4S och SGS3. Tycker plasten ger ett väldigt smooth intryck så att säga och är behaglig att hålla i handen.

Den hade kanske vägt typ 140-145 gram om den varit byggd i aluminium.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av S_Z:

En av de klart bästa genomgångarna av S4:an jag hittills läst/sett.

Jag måste säga att jag är förvånad av Samsungs val att behålla design och material så snarlika föregångaren efter kritiken Apple fick för att iPhone 5 var för lik föregångaren, då ändrade Apple ändå mer av designen/material än Samsung gjorde.

Jag tror de flesta refererar till iPhone 4 och 4S som var 100% identiska på utsidan.
Finns nog inget annat företag som gjort så med en eftergångare vad jag känner till i mobilvärlden.

S4 är lik S3 helt klart, jag tycker det är en nackdel både materialmässigt och designmässigt. Det enda som är positivit med S4 utsida är väl att den har lite dödyta delvis fått in en större skärm mer eller mindre samma format som S3.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Valiumballong:

Vikten är inget större problem för mig, jag är tillräckligt gammal för att bära jeansen på höften och med bälte. Lumia 920 på sina 185 gram spräcker inte orimlighetens gräns. Det behöver inte vara metall heller, det hade kunnat vara tjockare och mattare plats i unibody-utförande (se: många Lumias). Jag vill att en telefon som kostar 6000 ske se ut och kännas som en telefon för 6000.

Det var en intressant tanke för de flesta verkar bara förknippa metall med kvalitet. Känns ändå som att Samsung går loss på att ha den lättaste och tunnaste telefonen och då får tjockare plast offras till förmån för detta. Detta verkar dock inte alla alla i smaken dock definitivt min

Skrivet av MrAdde:

Den hade kanske vägt typ 140-145 gram om den varit byggd i aluminium.

Allt handlar väl om vana men tycker min iPhone 4S är tyngre och klumpigare än min SGS3

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av S_Z:

En av de klart bästa genomgångarna av S4:an jag hittills läst/sett.

Jag måste säga att jag är förvånad av Samsungs val att behålla design och material så snarlika föregångaren efter kritiken Apple fick för att iPhone 5 var för lik föregångaren, då ändrade Apple ändå mer av designen/material än Samsung gjorde.

Det är rätt uppenbart nu att många tycker design och materialval är viktigt i valet av sin mobil. De flesta high-end smartphones börjar också bli så snabba, ha så bra skärmar, kameror o s v att skillnaden mellan dem inte är så stor hårdvarumässigt. Att ha en snygg design och "lyxiga"-material är ett sätt att sticka ut från mängden. Med tanke på hur bra Galaxy S serien har sålt är jag förvånad att Samsung inte gav sitt flaggskepp ett mer påkostat yttre.

Personligen skulle jag lätt välja HTC One över S4:an, just av denna anledning. Båda mycket bra smartphones sett till hårdvaran men HTC One är i en annan klass vad gäller design/material enligt mig.

Precis det jag menar. Apple tog åtminstone till kritiken angående sin 5:a. Vore kul om Samsung kunde förstå detta nån gång, går att göra hållbara och robusta telefoner med ett "lyxigare" utseende än det dom använder nu.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av leafbranch:

Exynos Octa har bland annat Cortex-A15 kärnor som ska vara 2-3 gånger snabbare än i Snpadrgon 600 med A9 kärnor.

GPU ska eller bör vara bättre än Snapdragon 600/Adreno 320, en del säger att den kommer vara dubbelt så snabb osv men jag tror det är mest orealiskt hype.

Snapdragon 600 är ändå en bra plattform, men SGS4 blir en i mängden med denna version.

Det sitter ju dock inte A9 kärnor i Snapdragon 600 utan Qualcomms egna CPU(Krait) som precis Apples CPU delar viss funktionalitet med A15, även om de inte är riktigt lika kraftfulla. Snapdragon 600 är åandra sidan högre klockad. Skall bli intessant att se hur de står sig mot varandra

Permalänk
Medlem
Skrivet av S_Z:

Det sitter ju dock inte A9 kärnor i Snapdragon 600 utan Qualcomms egna CPU(Krait) som precis Apples CPU delar viss funktionalitet med A15, även om de inte är riktigt lika kraftfulla. Snapdragon 600 är åandra sidan högre klockad. Skall bli intessant att se hur de står sig mot varandra

Modifierade A9 kärnor ja som har många likheter med Cortex A15. Jo men förtfarande är Cortex-A15 snabbare och lär drar mer ström, därför är A7 kärnorna i Exynos förmodligen behövliga för att kunna spara batteri.

Permalänk
Medlem

Knäppa Samsung är som fortfarande inte har en fysisk knapp för att ta kort, men det kanske är något Sony har patent på?

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av leafbranch:

Pris =Kostnaden + Värt =Hur bra är produkten = Prisvärt
Nej jag har inte sagt något om det... det var bara ett påpekande om du inte visste specen skillnaderna osv, inget illa menat mot dig.

ber om ursäkt ifall jag lät irriterad, klockan var för mycket och jag var piss trött.
jag hade chansen att köpa en importerad nexus 4 för 2400kr, därför tyckte jag att den var mer prisvärd i detta fall, jämt i mot en sgs4 för ~5500kr i bästa fall.
dock så tycker jag nexus 4 är för dyr i svenska butiker.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av leafbranch:

Exynos Octa har bland annat Cortex-A15 kärnor som ska vara 2-3 gånger snabbare än i Snpadrgon 600 med A9 kärnor.

2-3 gånger snabbare? Vid vilken effektförbrukning då?

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Batman:

Utöver din smak, vad är det mer för fel på plast anser du? Du pratar ju om det något förbannat mycket.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aleshi:

Utöver din smak, vad är det mer för fel på plast anser du? Du pratar ju om det något förbannat mycket.

Hur många gånger ska vi behöva gå igenom det här? Det saknas premiumkänsla i Samsungs telefoner, något som en stor del av övriga världen också verkar tycka.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Batman:

Hur många gånger ska vi behöva gå igenom det här? Det saknas premiumkänsla i Samsungs telefoner, något som en stor del av övriga världen också verkar tycka.

Jag frågar tills du svarar. Återigen, vad är det som är praktiskt fel med plast? Om vi bortser från din subjektiva smak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aleshi:

Jag frågar tills du svarar. Återigen, vad är det som är praktiskt fel med plast? Om vi bortser från din subjektiva smak.

Jag vägrar likt förbannat att svara på nåt jag inte har sagt, har jag sagt att det är nåt med plast? Nej just det. Har svarat på dina frågor förut, likt har jag aldrig hävdat att plast i sig är ett felaktigt material, utan att det helt enkelt inte känns lika Premium, lyx etc. som andra material. Du vrider på frågan och ens åsikter hela j***a tiden...

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Batman:

Jag vägrar likt förbannat att svara på nåt jag inte har sagt, har jag sagt att det är nåt med plast? Nej just det. Har svarat på dina frågor förut, likt har jag aldrig hävdat att plast i sig är ett felaktigt material, utan att det helt enkelt inte känns lika Premium, lyx etc. som andra material. Du vrider på frågan och ens åsikter hela tiden...

Eftersom du pratat en del om det så trodde jag att det var något mer än din subjektiva smak. Trodde inte man kunde tjata så mycket om en sådan sak bara av smakskäl.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Batman:

Hur många gånger ska vi behöva gå igenom det här? Det saknas premiumkänsla i Samsungs telefoner, något som en stor del av övriga världen också verkar tycka.

Antar att det är därför dom säljer så dåligt med sin galaxy-serie då?

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aleshi:

Eftersom du pratat en del om det så trodde jag att det var något mer än din subjektiva smak. Trodde inte man kunde tjata så mycket om en sådan sak bara av smakskäl.

Varför skulle det vara det? Har nämnt detta förut, men ändå. Jag äger för tillfället en Note som jag är relativt nöjd med mjukvarumässigt, inga buggar fel etc. Tills dess är allting gott med Noten, tills man kommer till själva deisgnvalet. Vet att denna tråd gäller S4, men då plast är ett genomgående begrepp när det gäller Samsung så tål det att nämnas. Om man kan bända bakstycket på ens telefon likt en kortlek så tycker jag verkligen inte som att den känns som en premiumtelefon helt igenom, samma sak med Note 2. Lite bättre då den åtminstone fick en bättre baksida likt Galaxy S3, designen är tydligt inspirerad från just S3 i Note 2:s fall. Jag, liksom många andra hade hoppats på att Samsung för en gångs skull kanske skulle våga gå lite utanför sina egna ramar och ge sin toppmodell lite mer exklusiv finish, telefonen kommer ju kosta nära 6000:- vid lansering, 5-6000:- vilket är en del pengar för en telefon som inte har en lika snygg finish som sina konkurrenter (återigen personlig åsikt), finner det lustigt.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av RainesX:

Antar att det är därför dom säljer så dåligt med sin galaxy-serie då?

Bra marknadsföring? Telefonerna i sig är inte dåliga precis

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Batman:

Dom kan konsten att marknadsföra sig bättre än sina konkurrenter upenbarligen. Bra telefoner, med ett materialval som helt enkelt inte tilltalar alla

Visst tilltalar helt klart inte alla. Men största flertalet verkar inte ha något emot det alls.
Visst reklam i alla ära men hade nu folk hatat plasten som används på (taget ur luften) 95% av alla smartphones så hade det inte spelat någon roll.
Jag för min del uppskattar inte känslan på en experia Z med sitt glas fick mer lyxkänsla ifrån HOX. Skarpa kanter som skall skydda glaset som var gjorda i plast. en löjlig plastfilm på skärmen som hade lite för hög friktion för min smak. HTC One har jag inte klämt på men med tanke på att jag inte uppskattade känslan på Iphone 3gs så tvivlar jag på att jag skulle gilla den kalla metallen på en HTC heller.

Tycke, smak och känsla är kraftigt subjektiva där vi båda tycker helt olika och aldrig skulle komma över enns eller mötas i mitten. Jag förstår din invändning men att ta upp att plast som är starkare än aluminium är fel materialval är bara dumt.
Polycarbonat är grymt stark och flexar lagom för att inte samla på sig skador på samma sätt som glas eller alu gör.

Rent praktiskt ur styrka, tålighet för smällar och vikt så är plast att föredra. Skulle nu tex bakstycket bli repigt så är det ju bara att byta ut det för en knapp hundrig i stället för att leva med det eller helt enkelt (om det är i glas) lämna in det och få det bytt för 800-1000kr.

Alla har rätt till sin åsikt men ingen bör trycka på sin åsikt på resten (medvetet eller omedvetet)

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem
Skrivet av RainesX:

Visst tilltalar helt klart inte alla. Men största flertalet verkar inte ha något emot det alls.
Visst reklam i alla ära men hade nu folk hatat plasten som används på (taget ur luften) 95% av alla smartphones så hade det inte spelat någon roll.
Jag för min del uppskattar inte känslan på en experia Z med sitt glas fick mer lyxkänsla ifrån HOX. Skarpa kanter som skall skydda glaset som var gjorda i plast. en löjlig plastfilm på skärmen som hade lite för hög friktion för min smak. HTC One har jag inte klämt på men med tanke på att jag inte uppskattade känslan på Iphone 3gs så tvivlar jag på att jag skulle gilla den kalla metallen på en HTC heller.

Tycke, smak och känsla är kraftigt subjektiva där vi båda tycker helt olika och aldrig skulle komma över enns eller mötas i mitten. Jag förstår din invändning men att ta upp att plast som är starkare än aluminium är fel materialval är bara dumt.
Polycarbonat är grymt stark och flexar lagom för att inte samla på sig skador på samma sätt som glas eller alu gör.

Rent praktiskt ur styrka, tålighet för smällar och vikt så är plast att föredra. Skulle nu tex bakstycket bli repigt så är det ju bara att byta ut det för en knapp hundrig i stället för att leva med det eller helt enkelt (om det är i glas) lämna in det och få det bytt för 800-1000kr.

Alla har rätt till sin åsikt men ingen bör trycka på sin åsikt på resten (medvetet eller omedvetet)

Det är inte min mening att trycka på andra min åsikt heller, ber om ursäkt om det är så det uppfattas.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Entusiast
Skrivet av leafbranch:

Modifierade A9 kärnor ja som har många likheter med Cortex A15. Jo men förtfarande är Cortex-A15 snabbare och lär drar mer ström, därför är A7 kärnorna i Exynos förmodligen behövliga för att kunna spara batteri.

Fast Krait 300 kärnor som det är i Snapdragon 600 är mycket snabbare än A9. Qualcomm ansåg att A15 drog för mycket ström och ändrade då lite grejer, vilket sänkte strömförbrukningen och med det även prestandan. Men att säga att Krait 300 är som A9 är ren bullshit, de är ju nästan lika snabba som A15. Värt att nämna är ju att mycket annat spelar in när man ska mäta en SoC's prestanda, i moderna är det framförallt minnesbandbredden som ofta flaskar, och där ligger, tro det eller ej, Apple på topp. Deras A6X är grymt snabb, iofs är den till surfplattor, men A6 är inte så dum den heller.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av RainesX:

Antar att det är därför dom säljer så dåligt med sin galaxy-serie då?

Konstigt 90% av Sweclockers hatar sönder på Iphone då.
Iphone borde vara ultra mega deluxe premium för alla dom säljer.

Samsung börjar bli lite likt Iphone nu med Galaxy.
Samma design, uppdaterar hårdvara.
Satsar hårt på marknadsföring, hype.

Men det är inget speciellt jämtemot andra mobiler.

Galaxy 3S borde den heta imo ;> Nästa år kommer nog en Galaxy 4a.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrAdde:

Fast Krait 300 kärnor som det är i Snapdragon 600 är mycket snabbare än A9. Qualcomm ansåg att A15 drog för mycket ström och ändrade då lite grejer, vilket sänkte strömförbrukningen och med det även prestandan. Men att säga att Krait 300 är som A9 är ren bullshit, de är ju nästan lika snabba som A15. Värt att nämna är ju att mycket annat spelar in när man ska mäta en SoC's prestanda, i moderna är det framförallt minnesbandbredden som ofta flaskar, och där ligger, tro det eller ej, Apple på topp. Deras A6X är grymt snabb, iofs är den till surfplattor, men A6 är inte så dum den heller.

Jag säger bara fakta, det står i beskrivningen för S4 Pro i alla fall (det står inget om att varken krait 200 och 300 är baserat på Cortex A15 dock att det liknande alltså inte en renodlad Cortex-A15 vad jag kan hitta när jag googlar.)
Okej jag kan säga att jag underskttade Kraitan kärnorna lite, när jag läser närmare så ska den presterar ganska nära A15.
Vissa sägar attt Kraitan pretserar mitt i mellan A9 och A15. Ja ett av skället att de inte använder Cortex-A15 är för att det drar ström som heter duga.
Samsungs säger att de har en lösning med Exynos Octa, får se hur vida den presterar på bänken. (Och varför inte ett modernt benhmark som beslastar alla 4 kärnor fullt ut för oväxling skull)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Konstigt 90% av Sweclockers hatar sönder på Iphone då.
Iphone borde vara ultra mega deluxe premium för alla dom säljer.

Samsung börjar bli lite likt Iphone nu med Galaxy.
Samma design, uppdaterar hårdvara.
Satsar hårt på marknadsföring, hype.

Men det är inget speciellt jämtemot andra mobiler.

Galaxy 3S borde den heta imo ;> Nästa år kommer nog en Galaxy 4a.

Om den skulle heta 3S skulle alla säga att Samsung kopierar Apple bla bla. Så varför vill du det?
Apple har fortfarande priset när det gäller "EXAKT samma design" så du bör nog lugna dig.

S4 är trots allt en helt annan mobil över allt dock är skillnaderna små i helhet men de har en större skärm med annan upplösning och annan placering på detaljer samt är hårdvaran helt annorlund så jag förstår inte riktigt vad det har med Apple att göra.
Grattis till de som gillar utseendet på S4 , jag ser inget positvit i Samsungs desginval.

Permalänk
Medlem
Skrivet av leafbranch:

Om den skulle heta 3S skulle alla säga att Samsung kopierar Apple bla bla. Så varför vill du det?
Apple har fortfarande priset när det gäller "EXAKT samma design" så du bör nog lugna dig.

S4 är trots allt en helt annan mobil över allt dock är skillnaderna små i helhet men de har en större skärm med annan upplösning och annan placering på detaljer samt är hårdvaran helt annorlund så jag förstår inte riktigt problemet är.

Grattis till de som gillar utseendet på S4 , jag ser inget positvit i Samsungs desginval.

Apple var ju dock tydliga med att det då faktiskt bara var en refresh av hårdvaran genom att inte ge den en ny siffra i modellnamnet vad gäller 4 -> 4S. Precis som 3GS innan dess och troligtvis iPhone 5S i sommar/höst.

Sen kan jag personligen tycka det är lite löjligt. När blir det en "ny mobil"? När skalet ändras? Både S4 och iPhone 5 må påminna om sina föregångare i design men internt är ju så gott som allt uppdaterat från tidigare modeller.

Uppenbarligen är det dock viktigt för folk eftersom det blir sådan kritik när designen inte förändras. Antar att folk vill att det skall synas tydligt att de har senaste modellen

Permalänk
Medlem
Skrivet av leafbranch:

Om den skulle heta 3S skulle alla säga att Samsung kopierar Apple bla bla. Så varför vill du det?
Apple har fortfarande priset när det gäller "EXAKT samma design" så du bör nog lugna dig.

S4 är trots allt en helt annan mobil över allt dock är skillnaderna små i helhet men de har en större skärm med annan upplösning och annan placering på detaljer samt är hårdvaran helt annorlund så jag förstår inte riktigt vad det har med Apple att göra.
Grattis till de som gillar utseendet på S4 , jag ser inget positvit i Samsungs desginval.

Jag är väldigt lugn så ingen fara
Verkar nog som du behöver lugna ner dig lite dock ;>

Alla får tycka precis vad dom vill, jag tycker galaxy börjar bli så pass stora och dom börjar sälja på namnet och inte design,hårdvara.
Precis som Iphone gör.

Samma dåliga plastiga design, att bara ändra en sådan sak hade gett den en stor boost, ljusår bakom alla andra tillverkare i material, byggkvalite.
Plast är inte alltid dåligt, något som Lumia visat, samsung gör det dock verkligen inte

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Konstigt 90% av Sweclockers hatar sönder på Iphone då.
Iphone borde vara ultra mega deluxe premium för alla dom säljer.

Samsung börjar bli lite likt Iphone nu med Galaxy.
Samma design, uppdaterar hårdvara.
Satsar hårt på marknadsföring, hype.

Men det är inget speciellt jämtemot andra mobiler.

Galaxy 3S borde den heta imo ;> Nästa år kommer nog en Galaxy 4a.

Tänk vad lättlurade vissa är. Tror att så fort designen ändras så är det en ny telefon, om en telefon däremot är proppfull med nya komponenter men har en design som liknar den gamla så är det "inget nytt". Sedan tror man att bara för att en telefon är gjord i tyngre material så är den genast "bra kvalitet" och man tror att det är dålig byggkvalité så fort det är plast.

Men köper man mobil efter utseende eller status förstår jag det. Själv köper jag efter kvalitet, funktion och prestanda.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Nivity:

Jag är väldigt lugn så ingen fara
Verkar nog som du behöver lugna ner dig lite dock ;>

Alla får tycka precis vad dom vill, jag tycker galaxy börjar bli så pass stora och dom börjar sälja på namnet och inte design,hårdvara.
Precis som Iphone gör.

Samma dåliga plastiga design, att bara ändra en sådan sak hade gett den en stor boost, ljusår bakom alla andra tillverkare i material, byggkvalite.
Plast är inte alltid dåligt, något som Lumia visat, samsung gör det dock verkligen inte

Varför är den då i "dålig plastig design" ? Även fast den är i plast är det bra kvalité, stabilt bygge.