Katastroflansering för nya Sim City

Permalänk
Medlem
Skrivet av AtreX:

bara att lyfta på hatten och grattulera EA till ytterligare ett lyckat DRM-skydd.. Trägen vinner sägs det ju, men jag börjar faktiskt tvivla på att dessa feta bjässar någonsin ska förstå att DRM skadar dem mer än det gynnar dem..

Ubisoft verkar ju ha börjat fatta, ungefär i samma takt som EA fattar mindre och mindre.

Visa signatur

i7-10700K + Corsair H90 | Z490 | 64GB | RTX3080 | SSD 3*512GB + 500GB + 128GB | HDD 3TB | Phanteks P400S | TUF 750W | 31.5"+27"+24" | Corsair K95 RGB | Logitech G902 | Sennheiser RS 175

Permalänk
Medlem
Skrivet av _Merc_:

Blir inget mer EA spel för min del, samma med UBISOFT. deras online tjänster är skit det funkar fan aldrig. Företagen måste sluta misstro sina kunder och bara använda CD-keys för online spelande. om enns då.

Vad gör Ubisoft för fel? Enligt mig är Ubisoft ett av de absolut bästa spelhusen just nu. De har skippat Always on DRM och de gör bra spel. UPlay fungerar även bra. De var dåliga förut, men de verkar ha fattat nu.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem

Oj! Enda gången jag spelar spel är när jag inte har tillgång till internet (läs typ sitter på ett flygplan...) Vet inte riktigt varför jag skulle köpa detta spel...

Permalänk
Medlem

Jag trodde det skulle fungera bättre när de var så hårda mot folk som inte sänder in bugrapporter i beta perioden, guess i was wrong huh?

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem

Maxis skulle vara ett eget bolag

Permalänk
Medlem

Grejen är väl att EA var väl medvetna om att det här skulle hända, onödigt kostsamt att erbjuda tillräckligt med servrar vid lansering när aktiviteten sjunkit med 50 procent efter en vecka.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Keeper of Traditions

Tji fick de som försvarade EA och sa att deras demovariant fullt tillräckligt testade servrarna...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Entusiast

Om man har köpt spelet (vilket jag har, digital delux till och med), då borde det väll vara helt lagligt att cracka det?
Har för mig att man får göra i princip vad som helst med grejer man har köpt så länge man inte distribuerar det på något sätt. Am I right?

Skrivet av Ceogar:

Jag trodde det skulle fungera bättre när de var så hårda mot folk som inte sänder in bugrapporter i beta perioden, guess i was wrong huh?

Mitt spel hängde sig när jag klickade på "rapportera buggar" knappen i Betan och min inloggning fungerade inte när jag väl kom åt buggsidan. Fick dock inga klagomål
Ska bli kul att se om buggen jag tänkte rapportera är kvar i den riktiga versionen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blargmode:

Om man har köpt spelet (vilket jag har, digital delux till och med), då borde det väll vara helt lagligt att cracka det?
Har för mig att man får göra i princip vad som helst med grejer man har köpt så länge man inte distribuerar det på något sätt. Am I right?

Tror inte du får modifiera spelfilerna enligt avtalet som nångång godkänts.

Visa signatur

Citera för snabbare svar.

Permalänk
Antielefant
Skrivet av Dentoid:

Alltså är det bara jag som int ens kan ladda ner det?
EDIT: har startat om origin otaliga gånger och skärmdumpa för någon minut sedan
http://i.imgur.com/SEhLbIf.png

Har Finland samma releasedag som Sverige, eller har du kanske köpt via en brittisk sida/VPN? Om du trycker på "i"-knappen så får du fram din releaseday.

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk
Medlem

Satt och kollade på en streamer när spelet lanserades. Han var inte glad när spelet crashade hela tiden. Till och med jag som tittare blev trött på eländet.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Orio:

Tror inte du får modifiera spelfilerna enligt avtalet som nångång godkänts.

Har för mig jag läse något liknade i någon tråd angående Hackintosh här om dagen. Att det står i deras avtal att man inte får installera det på en dator som inte är tillverkad av Apple. Men att det enligt svenska lagar är okej att skita i sånt som konsument. Det är däremot inte okej om man är företagare

Det känns ju som att det på något sätt skulle infatta detta med

Permalänk
Medlem

Nej detta spelet kommer jag inte köpa pga deras idiot drm krav. Har de ens gett en vettig anledning till att man alltid måste vara online för ett singleplayer spel?

Visa signatur

Hemmadator | Intel Core2Duo E8400 3GHz | 2048MB RAM 800MHz | ATI Radeon HD5750 512MB | ASUS P5QPL-AM | Corsair CX430 430W | Western Digital Caviar Blue 500GB | Seagate Barracuda 500GB | Intel 330 128GB |
Skoldator | Intel Core I7 950 3.06 GHz | Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 4GB CL9 | ASUS GeForce GTX 465 1GB | ASUS P6T SE | OCZ MODXSTREAM PRO 700 WATT | CM Storm Scout |

Permalänk
Medlem

Suck... EA är i farten igen..

Permalänk
Medlem

Haha, jag får vibbar av Diablo III-släppet med grovt underdimensionerad serverkapacitet och allehanda buggar och problem.

Försöker minimera kontakt med diabolisk "Always on"-DRM. Det ska vara ett sjuhelsikes spel om jag ska lägga ut 4-500 spänn på ett sådant spel. Är det inte toppklass så får det vara. Då känner jag hellre att jag säger ifrån och helt enkelt inte betalar för skiten.

Ännu värre är det om det är ett singleplayerspel. Då är det tveksamt om jag skulle köpa det alls.

T.ex. Diablo III och Battlefield 3 är två spel jag valt att betala för, trots tvånget att vara online. Detta då de (för mig) huvudsakligen innebär multiplayer och därmed hade jag behövt vara uppkopplad i vilket fall.

Men Sim City? Kom igen. För mig är detta i princip urtypen av singleplayer och ska aldrig, på något som helst vis, förknippas med always on DRM.

Nej, EA briljerar igen med att skeppa i en hast producerat skräp.

Visa signatur

Rigg: Corsair Carbide Air 540 | Gigabyte X570 Elite | R7 3700X | Corsair Hydro H70 V1 | 16 GB G.Skill RGB CL16@3200 MHz | Powercolor RX7900 XTX Red Devil | Samsung EVO 960/500 GB | Samsung QVO 870 8TB | Corsair AX860 | Ljud: Monitor Audio GS20 Frontar | Monitor Audio GSLCR Center | KEF Q7 Surround | Epik Legend Subwoofer | Denon 2310 Reciever

Permalänk

Typiskt EA....

Permalänk
Avstängd

Kan inte ens dra ner det från origin :(...

Visa signatur

-Thuban X6@3,9GHZ + NH-D14

-HD7950@1300/6000MHZ + Accelero Extreme

-Corsair TX850W

Permalänk
Skrivet av emiahn:

Det är tråkigt att saker och ting inte fungerar vid släpp, och att DRMen förstör spelupplevelsen för många. Man kan tycka olika om huruvida de gör rätt, men jag tror vi måste försöka se på saken ur deras perspektiv. Naturligtvis vill de inte att folk ska få en dålig upplevelse; det gynnar varken dem eller spelarna. Jag vill tro att de gör vad de kan, och jag inser att det finns saker som påverkar en release som jag inte känner till eller förstår.

Jag tänker köpa spelet.

Det finns ingen anledning att se det från deras perspektiv när EA inte vill se något från spelarnas perspeltiv.

DRM:en är enbart till för att förhindra eller försvåra piratkopiering, göra det lättare att sälja DLC och för att någon på deras marknadsundersökningsavdelning sagt att dela till Facebook är the shit just nu.

Permalänk
Medlem

Jag kommer att köpa det här spelet, men jag är rätt nöjd med att jag inte har gjort det än.
Det känns som att lärdomen av de många misslyckade releaser vi börjar se är att det är bättre att vänta på rea. Fullpris vid release är inte värt någonting.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av flyawaynille:

Vad gör Ubisoft för fel? Enligt mig är Ubisoft ett av de absolut bästa spelhusen just nu. De har skippat Always on DRM och de gör bra spel. UPlay fungerar även bra. De var dåliga förut, men de verkar ha fattat nu.

du måste skämta. senast jag köpte ett spel av dem var Settlers 7 (har spelat settlers sedan jag var 7år) kunde inte spela skiten för att jag var tvungen att vara online och alla mina saves gick till deras online server tror det var under sommaren 2010 då jag köpte det. han spela i två dagar sedan var deras online server nere 24/7 i en månad. Ubisoft kan ha bättrat sig men den skiten har gjort att jag inte köpt ett spel av dem sedan dess.

Visa signatur

New: Asus x370 prime pro, Ryzen 1700 (@3.925ghz) , Ripjaws V 16GB 3600 MHz (@3200mhz 14c). https://valid.x86.fr/curj7r
Radeon VII.

Permalänk
Medlem

Error 37?

Permalänk
Medlem

Origin tycker jag ska slopas använd steam istället som fungerar!!

Samma visa som när battlefield 3 släpptes

Origin buuuuuu

Visa signatur

cpu : Intel Core i9 10900KF ::: mobo : ASUS ROG STRIX Z490-I GAMING ::: ram : Corsair Dominator Platinum RGB 32GB 3,2Ghz ::: gpu : Gigabyte GeForce RTX 4080 Super 16GB Gaming OC ::: psu : Corsair RM1000e :::ssd :1 Samsung 970 EVO series SSD 500GB M.2 ::: ssd :2 Seagate Firecuda 510 NVMe SSD 1TB ::: kylare : Corsair H170i Elite Capellix ::: Logitech Streamcam ::: Thronmax MDrill One Pro ::: Logitech PRO X Superlight

Permalänk
Inaktiv

Mitt spel verkar fungera utan problem iallafall. Trist för de av er som nu har problem men så är det ofta som early adopter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blargmode:

Om man har köpt spelet (vilket jag har, digital delux till och med), då borde det väll vara helt lagligt att cracka det?
Har för mig att man får göra i princip vad som helst med grejer man har köpt så länge man inte distribuerar det på något sätt. Am I right?

Har för mig att det är så att du inte "äger" det, du får lov att använda en licens av spelet. Dessutom bör det stå i avtalet du godkände när du betalade att du inte får lov att cracka, eller hur man nu uttrycker det.

Permalänk
Inaktiv

Förbeställ inte! Sätt krav! Klaga! Sim city = mmo!

Dold text
Permalänk
Inaktiv

Är det verkligen oväntat att ett spel som kräver att du är online hela tiden även för att spela single player läge kommer vara skit och ha problem? Det är fullständigt väntat och så länge folk är dumma nog att betala för skiten kommer företagen inte göra något för att förbättra situationen. Så skaffa lite ryggrad och säg nej till sådant här skit.

Permalänk
Medlem
Skrivet av _Merc_:

du måste skämta. senast jag köpte ett spel av dem var Settlers 7 (har spelat settlers sedan jag var 7år) kunde inte spela skiten för att jag var tvungen att vara online och alla mina saves gick till deras online server tror det var under sommaren 2010 då jag köpte det. han spela i två dagar sedan var deras online server nere 24/7 i en månad. Ubisoft kan ha bättrat sig men den skiten har gjort att jag inte köpt ett spel av dem sedan dess.

Nej. Jag skämtar inte. Runt 2010 så var inte Ubisoft så bra. Men det senaste 1-1,5 åren så har Ubisoft varit riktigt bra. Något som hände för 3 år sen är inte aktuellt. Ubisoft hade en riktigt dålig period där runt 2010 där de sket i kunderna och sa att alla var pirater. Sen dess så har de bättrat sig riktigt rejält och börjat få ut spel av hög kvalitet utan alla dessa DRM problem.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Avstängd

Klaga mer tack. Det är inget DEMAND att köpa spelet så skippa det. Vem trodde på allvar att det inte skulle vara några problem med servrarna vid releasen?

Att man måste vara online är det ända som fungerar för att folk skall köpa spelet och inte ladda ner det, om det gick att spela offline så skulle det crackas.
Se Diablo 3, hittat någon crack till det ? Nej, det kommer inte komma en piratkopia på SimCity 5 på ett bra tag. Bra utveckling i mitt tycke där de faktiskt får betalande kunde till sin produkt och kan fortsätta göra bra spel.

Provade att logga in nu och hade inga problem, ifall det skulle stula och ge er så mycket huvudvärk så vänta med att lira en dag?

Permalänk
Medlem

EA är och kommer alltid att vara världens sämsta företag. Alla kategorier.

Visa signatur

Detta är min e-penis. Håll tillgodo: 8=====o

Permalänk

Hade det inte varit för den här satans DRM skiten så hade det varit ett givet köp.