Katastroflansering för nya Sim City

Permalänk
Medlem

Håller tummarna för att det går att spela när jag kommer hem.
Har någon testat multiplayer än? Funkar det bra?

Permalänk
Medlem

Och sen klagar dom över att folk laddar ner deras spel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orici:

Så du vill att fler folk ska trolla och sätta betyg på ett spel som dom inte har?

Jag har förhandsbokat spelet och satt uppe inatt och väntade på att få spela och jag är sannerligen inte ensam om det. Har jag sagt att folk som inte äger spelet ska trolla eller? Nej.
Men att jag inte kan spela mitt singeplayer-spel pga deras sjuka DRM och onlinekrav kan inte bli annat än en 0a i betyg, oavsett hur bra spelet är så spelar det ingen roll när jag inte kan spela det. -.-

Dessutom, när EA inte längre ser någon vinst med Sim City stängs bara servrarna ner och spelet jag betalat dyrt för är ospelbart.

Det är helt jävla sinnessjukt.

Tänk vilken storslagen succé detta hade kunnat bli, om det funnits ett riktigt singleplayer-läge i ett singleplayer spel. Bisarrt.

Permalänk
Medlem

Folk verkar inte inse att detta är ett nytt spel. Det kallas fortfarande för singleplayerspel baserat på de tidigare spelen i serien.

Permalänk
Medlem

Tänk om Starcraft 1 hade varit online-låst att du måste logga in för att spela. Tror knappast det hade varit spelbart än idag, för jag spelar det fortf.

Vad jag menar är alltså att ett singelplayerspel eller ett läge för enbart singelplayer, ska fan INTE kräva internetaccess eller inloggning! Då har man ju lyckats grovt med att designa spelet för sina konsumenter.

Visa signatur

HTPC - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/album/?id=2902
HTPC - Galleri; http://www.sweclockers.com/galleri/6562-htpc-galleribilder
42U - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/galleri/7862-42u-rackskap-i-hemmet
i7 8700K, Antec kühler 620, Asus ROG Strix Z370-I Gaming, Corsair Vengeance RGB DDR4-2666 2x16GB RAM, ASUS GTX 1070

Permalänk
Medlem
Skrivet av GaMeR2K5:

Och ja, det värsta är ju som sagt servrarna... något som ALLTID händer vid nylansering av onlinespel. De kan aldrig klara av att dimensionerna upp dem tillräckligr för att klara av alla inloggningar direkt.

Det är som att man är rädda för att förlora typ femtio tusen kronor i onödan, när man istället kan spela roulette med konsumenternas nöjdhet!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zcenicx:

Har Finland samma releasedag som Sverige, eller har du kanske köpt via en brittisk sida/VPN? Om du trycker på "i"-knappen så får du fram din releaseday.

det är samma releasedag enligt simcitys hemsida, 7 mars (idag). Köpte det via origin för 2 månader sen så vet int mer om det. Trycker jag på 'i' så står det bara "DET HÄR SPELET HAR INTE SLÄPPTS ÄNNU" och att jag förbeställt det den 14 januari.

what do

Visa signatur

4770k | GTX 760 | 32GB Dominator platinum 2133MHz | OCZ Vertex 4 256GB | Dell U3011 | Asus MG279Q

Permalänk
Medlem

Hade nån trott att denna lansering skulle gå smärtfritt? Visst hade det varit kanon om det hade funnits ett offline läge, men EA har ju gått ut med det för längesen att det skulle vara "alltid online".

Ta det lugnt och ta en toy, om ett par dagar kommer säkert alla fel vara åtgärdade.

Visa signatur

Phanteks Eclipse P400S | Corsair RM850x V2 Vit
Gigabyte B550M DS3H | Ryzen 9 5900X | ADATA XPG DDR4 2x16 Gig 3000Mhz
Arctic Cooling Liquid Freezer II 360 | Samsung och Crucial SSD
RTX 4070 FE | Acer Predator Z321QU | BenQ PD3200Q
Apple Airport Extreme x 5 | Bahnhof 500/500

Permalänk
Medlem
Skrivet av GaMeR2K5:

Nej vi som köpare är ju fullt medvetna om allt detta INNAN vi betalar för spelet/spelen... så nog är det ju lite åt helvete att klaga EFTER att man har köpt spelet.

Däremot så tycker jag att man ska få ifrågasätta deras metoder ändå...

Och ja, det värsta är ju som sagt servrarna... något som ALLTID händer vid nylansering av onlinespel. De kan aldrig klara av att dimensionerna upp dem tillräckligr för att klara av alla inloggningar direkt.

Håller med om att det är sjukt irriterande att inte kunna spela "offline-multiplayer-spel" som du så bra beskrev det. Däremot är jag ganska säker på att EA/Blizzard osv klarar av att dimensionera servrarna vid lansering. Det är helt enkelt så att det är inte lönsamt att dimensionera servrarna för en lansering utan de tänker mer på hur många som kommer spela om några veckor.
Det är ju därför "molnet" har tillkommit, så att företag kan hyra kapacitet de timmar/dagar/veckor de behöver kraften.

Permalänk
Medlem

Personligen har jag inga problem med DRM - jag ser det som en naturlig lösning på piratkopering, och då jag själv aldrig kan tänka mig att sitta med en ouppkopplad dator så spelar det mig ingen som helst roll. Jag förstår däremot att många personer känner sig begränsade.
Den tankebana jag ser här är ju ändå att SimCity inte är ett singleplayerspel. Det är inte spelet du ska köpa för att underhålla dig själv på flyget till Hawaii, eller för att fördriva tid med en regnig dag i sommarstugan. Det är en upplevelse som är designad för multiplayer, och som kräver en konstant internetuppkoppling.

Är det verkligen EA som gjort fel här? EA gick ut med dessa detaljer långt i förväg. Om folk ändå köper spelet - för att sedan bli besvikna på att systemet ligger där - så är det väl inte EA som ska beskyllas?

Näe - jag är nöjd med SimCity, och det jag är åt helvete förbannad på är serverproblemen - det är under all kritik.[/QUOTE]

Jag är bara ute efter singleplayer. Multidelen får ses som bonus i mitt fall. Tyvärr är problemet med DRM-always On ett stort problem för mig. Det är såna här spel jag älskar att sitta med en kall öl på semester en regnig dag på landet. När det regnar är det mobila bredbandet minst sagt ostabilt. Någon annan form av internet finns inte att tillgå förutom fiber som går loss på 25000 kr och det är en investering som jag anser onödig då det även skulle kräva ett abbonemang för 300 kr för fiber uppkoppling. Ni hajar. Att sitta och spela när vädret bra finns inte på kartan då man gör annat.
Det jag är rädd för är att ens singleplayer del går ned för att internet går ned. Om det är så att det funkar att spela trots ostabilt internet kommer det att vara ett givet köp. Men är det tvärtom så kommer jag inte ens göra en avvägning till att köpa spelet.
Även om de skrev att krävde ständig internetuppkoppling så stod det säkert i en liten stil någonstans där 98% av alla som läste informationen missade det. Sen står det inte heller om att pågående spel kommer brytas om internetkopplingen bryts och det får man ju inte veta förrän man köpt spelet.
O JA Det är EA's verk bakom det hela. De är ju så DRM-troende så man blir mörkrädd. På steam kan man i alla fall köra igång det i offlineläge och köra SP. EA både ha en liknande funktion.

Citat redigerat
Visa signatur

Dator - Dell Alienware Oled AW3423DW, Phantek Enthoo Pro, Intel i7 8700K, Noctua NH-14, Asus TUF Z370-PRO, Samsung SSD 840 Pro 128GB, 32 GB DDR4, Gigabyte Geforce GTX 1080 Ti, 2st x 3 TB WD RED, Logitech MX518, Sennheiser Momentum, Qpad Pro MK80.

Permalänk
Medlem

Sen en annan sak. När ett spel blir lite äldre så struntar de i serverdriften och sen är spelet förverkat för det finns inga servrar. Har flera spel som jag kastat pga de. Varför inte släppa en fri klient när de slutar med servrarna så är det problemet löst.

Visa signatur

Dator - Dell Alienware Oled AW3423DW, Phantek Enthoo Pro, Intel i7 8700K, Noctua NH-14, Asus TUF Z370-PRO, Samsung SSD 840 Pro 128GB, 32 GB DDR4, Gigabyte Geforce GTX 1080 Ti, 2st x 3 TB WD RED, Logitech MX518, Sennheiser Momentum, Qpad Pro MK80.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hakan78:

Jag är bara ute efter singleplayer. Multidelen får ses som bonus i mitt fall. Tyvärr är problemet med DRM-always On ett stort problem för mig. Det är såna här spel jag älskar att sitta med en kall öl på semester en regnig dag på landet. När det regnar är det mobila bredbandet minst sagt ostabilt. Någon annan form av internet finns inte att tillgå förutom fiber som går loss på 25000 kr och det är en investering som jag anser onödig då det även skulle kräva ett abbonemang för 300 kr för fiber uppkoppling. Ni hajar. Att sitta och spela när vädret bra finns inte på kartan då man gör annat.
Det jag är rädd för är att ens singleplayer del går ned för att internet går ned. Om det är så att det funkar att spela trots ostabilt internet kommer det att vara ett givet köp. Men är det tvärtom så kommer jag inte ens göra en avvägning till att köpa spelet.
Även om de skrev att krävde ständig internetuppkoppling så stod det säkert i en liten stil någonstans där 98% av alla som läste informationen missade det. Sen står det inte heller om att pågående spel kommer brytas om internetkopplingen bryts och det får man ju inte veta förrän man köpt spelet.
O JA Det är EA's verk bakom det hela. De är ju så DRM-troende så man blir mörkrädd. På steam kan man i alla fall köra igång det i offlineläge och köra SP. EA både ha en liknande funktion.

Jag förstår ditt scenario och kan sätta mig in det - men det här är inte spelet du är ute efter baserat på det du skrev. Det är faktiskt så enkelt - på precis samma sätt som jag inte köper World of Warcraft för att ha något att göra på en lång flygresa.

Den allmäna uppfattningen är att det här är ett singleplayerspel - och det är det inte. Folk verkar anse sig ha rätten att definera spelet baserat på tidigare spel i serien, och vägrar på något sätt förstå att det är nytt.

Delen om "konstant uppkoppling" har täckts fram och tillbaka ett flertal gånger under utvecklingsfasen. Den har inte skymts under mattan på något sätt.

Permalänk
Medlem

Jag tror att detta med online-only DRM och pay-to-win mikrotransaktioner är ett tecken på att utgivare som EA och Ubisoft kämpar en förlorande strid mot oberoende utgivare och mer flexibla lösningar såsom Steam.

Om de kan få konsumenter att spendera tredubbla spelets grundpris med hjälp av allehanda premiumtjänster och DLC-paket som redan är klara vid spelets lansering, då behöver de ju inte utöka sina produktlinjer med nyskapande koncept. Istället faller de tillbaka på gamla beprövade kort, och förväntar sig att konsumenterna helt enkelt anpassar sig.

Det har ingenting med piratkopiering att göra, detta är bara en skuggridå för att kräma ut mer pengar. De är helt enkelt lata, övermodiga och kommer få betala för det förr eller senare.

Visa signatur

Nummer ett: CPU: Ryzen 3800X. GPU: Asus Strix RTX 2080 ti MB: Asus ROG Strix X570 Gaming.RAM: 16GB G.Skill Flare X DDR4 3200Mhz CL14. Kylare: NZXT Kraken X62. PSU: Seasonic Prime Ultra 850W Titanium. Chassi: Phanteks Enthoo Evolv XSkärm: Asus PB287Q (4K),

Bärbara: Acer Aspire V Nitro VN7-591. CPU i7 4710HQ. RAM: 8GB 1600Mhz DDR3. GPU GTX 860M.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Niczo:

Jag tror att detta med online-only DRM och pay-to-win mikrotransaktioner är ett tecken på att utgivare som EA och Ubisoft kämpar en förlorande strid mot oberoende utgivare och mer flexibla lösningar såsom Steam.

Om de kan få konsumenter att spendera tredubbla spelets grundpris med hjälp av allehanda premiumtjänster och DLC-paket som redan är klara vid spelets lansering, då behöver de ju inte utöka sina produktlinjer med nyskapande koncept. Istället faller de tillbaka på gamla beprövade kort, och förväntar sig att konsumenterna helt enkelt anpassar sig.

Det har ingenting med piratkopiering att göra, detta är bara en skuggridå för att kräma ut mer pengar. De är helt enkelt lata, övermodiga och kommer få betala för det förr eller senare.

Jag tror du har helt rätt - men jag förstår inte var DRM kommer in i bilden. DRM är väl ändå huvudsakligen (om inte enbart) för piratkoperingens skull?

Permalänk
Medlem

Det finna två saker de måste fixa innan jag köper simcity.

1. Större stadszoner
2. Se till att ha en 100% stabil server om de ska ha always on DRM.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur
Permalänk
Medlem

EA har iaf en ursäkt, dom måste stångas med Microsoft OS. Vad har GFWL för ursäkter...?

Visa signatur

Que sera, sera

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Draak:

Jag förstår ditt scenario och kan sätta mig in det - men det här är inte spelet du är ute efter baserat på det du skrev. Det är faktiskt så enkelt - på precis samma sätt som jag inte köper World of Warcraft för att ha något att göra på en lång flygresa.

Den allmäna uppfattningen är att det här är ett singleplayerspel - och det är det inte. Folk verkar anse sig ha rätten att definera spelet baserat på tidigare spel i serien, och vägrar på något sätt förstå att det är nytt.

Delen om "konstant uppkoppling" har täckts fram och tillbaka ett flertal gånger under utvecklingsfasen. Den har inte skymts under mattan på något sätt.

Som jag förstått det finns det ett single player läge i spelet. Inte så konstigt att en del spelare föredrar den delen i sim city.
Jag förstår inte varför man måste dela spel det i antingen multi eller single player. Många spel har båda delar idag...
World of warcraft är inge vidare bra exempel för det har väl inget single palyer läge (eller?).

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem
Skrivet av Draak:

Jag förstår ditt scenario och kan sätta mig in det - men det här är inte spelet du är ute efter baserat på det du skrev. Det är faktiskt så enkelt - på precis samma sätt som jag inte köper World of Warcraft för att ha något att göra på en lång flygresa.

Den allmäna uppfattningen är att det här är ett singleplayerspel - och det är det inte. Folk verkar anse sig ha rätten att definera spelet baserat på tidigare spel i serien, och vägrar på något sätt förstå att det är nytt.

Delen om "konstant uppkoppling" har täckts fram och tillbaka ett flertal gånger under utvecklingsfasen. Den har inte skymts under mattan på något sätt.

Fast allt det där är ju så mysko. Läste något om att DRM always var ett krav för att man skulle kunna hjälpa varandra och ta del av olika städers utveckling. Kanske en god tanke. Men konceptet där man själv står för skapande och utveckling är ju den ingrediens som gjort simcity till det spel det är idag. Nu blir mer som att man tar del av något som den ena har men inte själv och sen kan man kanske ge något i utbyte tillbaka. Kanske är lite instängt tänkande. Men jag vill gärna ha min egen utopi och om det ska finnas andra städer på det sättet, skulle det då vara så svårt att ha en AI bakom det hela så att möjligheten till SP själv finns. På så vis slipper de ju själva på EA, skjuta sig i foten, om detta experiment misslyckas och kanske bana väg för något spännande.

Sen är om det inte är som Sim City borde det inte heta Sim City utan namnet borde vara med något tillägg typ Sim City Evolution Online (då lurar man ingen heller) .

Visa signatur

Dator - Dell Alienware Oled AW3423DW, Phantek Enthoo Pro, Intel i7 8700K, Noctua NH-14, Asus TUF Z370-PRO, Samsung SSD 840 Pro 128GB, 32 GB DDR4, Gigabyte Geforce GTX 1080 Ti, 2st x 3 TB WD RED, Logitech MX518, Sennheiser Momentum, Qpad Pro MK80.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Draak:

Jag förstår ditt scenario och kan sätta mig in det - men det här är inte spelet du är ute efter baserat på det du skrev. Det är faktiskt så enkelt - på precis samma sätt som jag inte köper World of Warcraft för att ha något att göra på en lång flygresa.

Den allmäna uppfattningen är att det här är ett singleplayerspel - och det är det inte. Folk verkar anse sig ha rätten att definera spelet baserat på tidigare spel i serien, och vägrar på något sätt förstå att det är nytt.

Delen om "konstant uppkoppling" har täckts fram och tillbaka ett flertal gånger under utvecklingsfasen. Den har inte skymts under mattan på något sätt.

Kan hålla med till viss del. Men även om fallet är att det är designat för multiplayer så har EA gjort ett katastrofalt val av namnet, marknadsföringen mm. Om det nu var tanken att det skulle uppfattas som ett mmo så hade de gett det namnet Sim City Online, eller något i den stilen.

Sen så är det ju faktiskt inte så att mulitplayer funktionaliteten är något som behövs lika mycket som i ett spel som wow, det spelar en relativt stor roll för spelet men spelet beror inte helt på det.

Sen att det ens finns en funktion för att skapa privata regioner är motsägelsefullt i ett multiplayer spel.

Utvecklarna själva har gått ut och sagt att det i framtiden kan bli så att städena inte kommer vara begränsade till futtiga 2x2 km och när det händer, lite beroende på hur stora städer du kan bygga så finns det verkligen ingen ursäkt i att det är ett multiplayer spel, eftersom staden kan försörja alla behov själv.

Då kan man ju argumentera att det är en framtida patch för när servrarna tas ned. Men då kan man ställa frågan, varför finns det inte med från dag 1? Jo för att de vill ha always-on.

Hursom så har EA gjort fel på flera nivåer med denna lansering och med val av drm, det finns verkligen ingen mening att försvara always-on drm som konsument, det är helt bisarrt varför man ens skulle vilja göra något sådant.

Visa signatur

You have earned my respect and my friendship.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hakan78:

Ja och det har visat sig fungera väldigt bra som skydd mot piratkopiering. Eller inte? De bannar en när spel som är olagliga finns på en origin resp steam konto. Men i praktiken är det verkningslöst då vi säkerligen får se någon NoOrigin lönsing på någon sida snart likt NoSteam. Jag funderade skarpt på att inhandla spelet idag men då det inte ens att få ned spelet från Origin så skiter jag i det. Kommer inte ens att funderar på det för en det finns rapporter som talar om att det fungerar tillfredsställande i alla fall. Det är märkligt att allt EA tar i ska vara så fruktansvärt dåligt förberett. Minns Battlefield 2, överfyllda sevrar, dålig kapacitet, buggar i spelet som påminner ett spel i dess alfa-stadie. Först när v 1.2 kom så började de få rätsida på saker och ting. Ett halvår till i utvecklingstid hade inte skadat.

Well, det är ett bra skydd mot pirater. Försäljningen av spel är som störst inom en månad efter släpp. Därefter dalar det avsevärt andra och tredje månaden. Efter det så är försäljningen obefintlig och då spelar det ej längre så stor roll för företagen ifall piratversioner börjar dyka upp, då de antingen redan fått in alla kostnader eller insett att spelet gått back.

"Always Online-DRM" medför just detta skydd. Först och främst tar det ett tag innan de första privatservrarna börjar dyka upp. Diablo 3 fick inga förns fyra månader efter release om jag inte minns fel.

För det andra så fungerar privatservrar aldrig lika bra som de äkta. De ligger ofta i närheten, men varje patch har de ofta en kortare downtime och de är fyllda till bredden av buggar.

Det finns inget skydd som håller borta pirater till fullo, men det finns skydd som är nära nog och "Always Online-DRM" är ett av dessa skydden (det enda i dagsläget).

PC-Mästarrasen har helt enkelt sig själva att skylla i denna fråga. Man kan diskutera i all evighet ifall illegal nedladdning har skadat spelsektorn och vi lär aldrig få svaret på den frågan. Vad vi dock har svaret på är att i stort sett alla stora utvecklare föredrar konsoler och att det senaste renodlade pc-spelet vi fick (Crysis) också råkade komma i samma veva som BitTorrent slog igenom på stort. Men förstår att det inte är konstigt att utvecklare håller sig borta från pc-marknaden när 90% av alla nedladdningar av ett spel är piratversioner.

Permalänk
Medlem

Tja, väntat att det skulle vara server-brist när de har en MMO-lösning. Det hade ju kunna vara någorlunda ok om spelet bara behövde uppkoppling var 10:e eller 30:e minut. Då hade ju dessutom belastningen på servrarna varit lägre.

För att trösta er nya Origin-användare lite mer så brukade EA att stänga av Origin för underhåll ungefär en timme varje vecka men de har sett till att det inte drabbar USA-kunderna så mycket. För oss svenskar brukade det vara runt måndagar kl 16 eller något liknande. Gillade också att det inte var någon förvarning in-game heller utan helt plötsligt frös ME3 innan det dök upp en fel-ruta.

Visa signatur

Det var enklare förr att skilja Asus moderkort åt:
Asus A7V -> Asus P5Q Pro -> Asus M4A88TD-V EVO/USB3

Permalänk
Medlem

Har inte köpt och kommer inte att köpa heller just pga uppkopplingskravet.
Hade gärna ställt en SC kartong till brevid de andra men nix

Visa signatur

Arbetsdator: HFX Mini. Ryzen 3600, GTX1650. Skärmar: Dell 2415

Permalänk
Inaktiv

När ska ni utnötta musmattor lära er, att Electronic Arts (EA) med DRM, inte kan sluta i annat än katastrof?

Permalänk

Ja detta känns som otroligt dåligt av EA faktiskt. Får se om man ska försöka installera spelet sen idag eller om man ska vänta tills det blir bättre med deras servrar så man kan spela det.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem

EA bör släppa alla sina spel även på Steam, hatar Origin och att alla nya EA spel sedan 2012 har börjat hamna endast på Origin...

Visa signatur

CPU Intel Core i9-10900K 4,9GHz - CPU kylare NZXT Kraken Z73 - Chassi Fractal Design Meshify 2 XL - Ram Corsair Vengeance RGB PRO 32GB - GPU MSI GeForce RTX 3090 24GB SUPRIM X - Moderkort ASUS ROG Z490 Maximus XII HERO (WI-FI) - M.2 Samsung 970 EVO series SSD 500GB - SSD 3x Samsung SSD 860 EVO 2TB - PSU Be Quiet! Dark Power Pro 11 850W

Permalänk

Skönt att man inte förbokade då.. har varit grymt nära ett par gånger.

Permalänk
Medlem
Skrivet av _Merc_:

Blir inget mer EA spel för min del, samma med UBISOFT. deras online tjänster är skit det funkar fan aldrig. Företagen måste sluta misstro sina kunder och bara använda CD-keys för online spelande. om enns då.

Har aldrig haft problem med uplay, endast Steam och Origin.
Origin är det buggigaste, segaste av alla med pinsamma priser.
Steam är lite långsam när man ska gå till butik eller egentligen allt som inte är Biblioteket för mig,
på flera konton (inte bara mitt alltså) på flera datorer.
Uplay har jag inte haft problem med ännu överhuvudtaget, känns som en ganska bra tjänst faktiskt

Permalänk
Medlem

Visst är Origin så otroligt buggit o dåligt? Jag köpte en titel, sen kunde jag inte ladda hem det pga det hade släppts. Nä kontakt av supporten som hävde köpet och sen kunde köpa det på nytt. Sen krashar Origin lite då och då. Nej inte min dator. Det är Origin. För att inte tala om att det fryser sig och slutar svara x antal gånger. Ofta vid byte av spel eller uppstart. Ett antal ominstallationer har inte hjälpt. Flera polare har samma problem. Det är Origin. Steam är välgjort och har aldrig haft problem med det. Tom Uplay som är nytt i sammanhanget fungerar ljusår bättre än Origin.

Visa signatur

Dator - Dell Alienware Oled AW3423DW, Phantek Enthoo Pro, Intel i7 8700K, Noctua NH-14, Asus TUF Z370-PRO, Samsung SSD 840 Pro 128GB, 32 GB DDR4, Gigabyte Geforce GTX 1080 Ti, 2st x 3 TB WD RED, Logitech MX518, Sennheiser Momentum, Qpad Pro MK80.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Terroristen:

Skönt att man inte förbokade då.. har varit grymt nära ett par gånger.

Säger samma sak, dom flesta jag vet var så noga med att förhandsboka
Men som alltid så funkar inte saker som företagen säger, inget nytt precis. Blir att köpa det när men vet att det är stabilt eller bara helt enkelt skita i det och köpa något annat spel

Visa signatur

Det är inte jag som är konstig, det är du som är normal!

Permalänk

Väntar på Steam-versionen. Tyvärr en känsla att jag kommer få vänta ett tag.

Visa signatur

MB: Asus p8Z77-V PRO PSU: FD Newton R3 600W CPU: Intel i5 3570K @ 4.3 GHz Kyl: CM 212 EVO Ram: Vengeance 1600MHz 2x8GB GPU: ASUS Strix 1070 HDD: WD Caviar Green 2TB SSD: Samsung 840 PRO 250GB Burk: Define R4 Laptop: Alu Macbook 2008 Monitor: Acer X34A