Katastroflansering för nya Sim City

Permalänk
Medlem

köpte spelet på greenmangaming för ~350 SEK istället för fucking 600 (!!!) SEK på origin. hoppas spelet är något att ha och att jag kommer in nu i kväll..

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Har skrivit under här:
https://www.change.org/petitions/electronic-arts-inc-remove-a...
Förslag på något mer man kan göra för att visa sitt missnöje mot onödiga onlinekrav och påhitt?

Permalänk
Skrivet av Clone:

Har skrivit under här:
https://www.change.org/petitions/electronic-arts-inc-remove-a...
Förslag på något mer man kan göra för att visa sitt missnöje mot onödiga onlinekrav och påhitt?

Följer ditt exemplar och skriver under jag med.
Från och med nu tänker jag inte köpa spel från EA eller någon annan speltillverkare som använder samma metoder.

Permalänk
Medlem

Sc4 har 8.6 som user score på metacritic och sc5 har 1.9 lol
Med 1254 negativa betyg. Diablo 3 har 3.8 med 5k negativa betyg.

Permalänk
Medlem

skrev ett inlägg men hur stor är risken att de tar åt sig kritiken och lyssnar på vad folk vill ha. Nä de borde lyssna på vad de som spelar vill ha.

Visa signatur

Dator - Dell Alienware Oled AW3423DW, Phantek Enthoo Pro, Intel i7 8700K, Noctua NH-14, Asus TUF Z370-PRO, Samsung SSD 840 Pro 128GB, 32 GB DDR4, Gigabyte Geforce GTX 1080 Ti, 2st x 3 TB WD RED, Logitech MX518, Sennheiser Momentum, Qpad Pro MK80.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hakan78:

EA - Pull yourself together and listen to the fans of this game. Otherwise people don't want to buy your games any more.

It should be called Sim City Online or something like that. Because it isn't a sequel to the classic Sim City.

The main reason I played this game, and I have talked to a lot friends who shares my opion, is to create and develope a city alone. A great game to enjoy a rainy day, on the country with a bad internet connection.

I think your idea about ´"use" each others city as a group is great, but with no option to play for myself I will not buy it. The online option could be a interesting bonus and if you should have done that, it could be pointer to show how the next game in the serie should be like. Instead you makes a lot fans angry. I knew a lot of people so disappointed so they call sim city for "violated and fucked up by EA games".

Please listen to all your fans. The people who downloads illegally will continue do so. But when you gives us a products with a fake name, no single player choice offline and this always on-crap, you will dig this game title to its own grave. Imagine all other games we don't want to buy because of your ignorance to the people who actually buys the games.

In this case there is not about downloading illegally. It's about listen to those who actually plays the games - the consumers.

Hur många här inne är på samma spår?

Visa signatur

Dator - Dell Alienware Oled AW3423DW, Phantek Enthoo Pro, Intel i7 8700K, Noctua NH-14, Asus TUF Z370-PRO, Samsung SSD 840 Pro 128GB, 32 GB DDR4, Gigabyte Geforce GTX 1080 Ti, 2st x 3 TB WD RED, Logitech MX518, Sennheiser Momentum, Qpad Pro MK80.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

Du har haft otur, du har endast laddat ner ett spel och tydligen knappt använt tjänsten.

...

Därför kanske du borde använda det lite mer innan du drar en slutsats.

Offtopic men läser du mitt inlägg med ett minimum av intelligens så framgår det rätt tydligt att jag äger minst 6 spel som på ett eller annat sätt är kopplade till uplay

Permalänk
Medlem

Hur i helvete kan dom missberäkna så grovt? Dom måste väl veta ungefär hur många som förbokat spelet och ha en kvalificerad gissning på hur många som komme köpa det inom några dagar och sen anpassa servara efter det. Nu känns det som att dom har ställt en begagnad stordator från 80-talet som global server.

Har man tur så kan man starta spelet.
Har man ännu mer tur så kan man ta det långa steget till att se vänners områden.
Ska man komma ännu längre så krävs ett mirakel.

Permalänk
Medlem

EA (och ubisoft) får inte en spänn av mig!
Jag tycker det är respektlöst mot konsumenterna att släppa en produkt som kräver att man är konstant uppkopplad. Det straffar ju ENDAST de som betalar för det? Hur f tänkte de där? Jag reser en hel del i tjänsten och är inte speciellt intresserad av att betala för wifi på en flygplats för att få spela ett spel jag betalt för en gång redan.

Hoppas den crackas fort och att folk leechar den friskt. Endast för att skada EA!

Synd att de har f:at upp det så mycket för de tidigare simcityspelen var riktigt roliga!

Visa signatur

Att förespråka Mac på Swec är som att förespråka hybridbilar på en raggarträff i Mora.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Clone:

Har skrivit under här:
https://www.change.org/petitions/electronic-arts-inc-remove-a...
Förslag på något mer man kan göra för att visa sitt missnöje mot onödiga onlinekrav och påhitt?

Signerat och delad! Jag vill kunna spela offline och inte behöva oroa mig för att en vacker dag stänger Ea ner servern.

Permalänk
Medlem

Roligt att man kan spela...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trihxeem:

EA (och ubisoft) får inte en spänn av mig!
Jag tycker det är respektlöst mot konsumenterna att släppa en produkt som kräver att man är konstant uppkopplad. Det straffar ju ENDAST de som betalar för det? Hur f tänkte de där? Jag reser en hel del i tjänsten och är inte speciellt intresserad av att betala för wifi på en flygplats för att få spela ett spel jag betalt för en gång redan.

Hoppas den crackas fort och att folk leechar den friskt. Endast för att skada EA!

Synd att de har f:at upp det så mycket för de tidigare simcityspelen var riktigt roliga!

Att behöva förlita sig på piratversioner för att få en användbar produkt känns inte intressant.
Att faktiskt betala till ett ont företag som EA är inte heller intressant.

För mig blir det bara att sucka lite besviket över den spruckna förväntningen och spela något annat istället.

Visa signatur

be quiet! Dark Base 900 | Asus X-79 Deluxe | i7 4930K@4.4GHz | Corsair Dominator 16GB | RTX 2070 | Samsung 840 Pro 512GB SSD | Corsair AX 860W

Permalänk
Medlem

Hela origin är megamupp, går knappt att spela ME3 MP heller liksom...

Permalänk
Medlem

Det här blir fel hur man än gör. Jag vill spela spelet, men jag vill också betala för mig.
Jag vill verkligen inte ge pengar till ett företag som behandlar sina kunder på det här sättet.

Så jag får spela något annat, för jag tänker inte piratkopiera eller betala för detta.

Någon som har förslag på andra liknande simulatorer?

Visa signatur

Arch | 1440p 165Hz IPS | 7800X3D | 1080ti | 64GB@6GHz | SN850 2TB

Permalänk

Trodde folk vid det här laget lärt sig att inte köpa spel från Ubisoft eller EA. Man blir bara besviken...

Permalänk
Medlem

SJUKT JÄVLA DÅLIGT!
Förköpte spelet och har inte lyckats spela det ännu pga deras servrar inte orkar, tror definitivt inte det kommer fungera bättre när det blir helg heller

Visa signatur

Mess with the best and die like the rest.
MSI Mortar Max B450, AMD 3700x, PowerColor 5700 XT

Permalänk

Heh EA, inte förvånad.

Visa signatur

Eltreum: AMD Ryzen 7 5800X3D | Asus Prime B350-Plus | 16GB 2933Mhz DDR4 | PowerColor 7900XTX | Crucial MX500 1TB | Seagate Barracuda 3TB | Asus VG27AQ1A

Permalänk
Medlem
Skrivet av Diversion:

Det finns ett problem med always online DRM om det kommer att bli standard. Antag att du köper ett spel som säljer halvbra, det är inget fiasko men ingen succé heller. Hyfsat många tycker om spelet men inte tillräckligt många. Efter sex månader läggs det ned. Nej exakt hur Sim City är uppbyggt vet jag inte men always online när det gäller singleplayer spel är inte acceptabelt.

Skulle ju iskall bara vara en patch bort om ea bestämmer sig att skrota stödet till spelet. Men jag håller med always online suger i ett singleplayer.

Permalänk
Medlem

Haha, nu är samtliga servrar "Busy" eller "Full". Kan inte se någon annan förklaring än att de har snålat som satan med serverkapaciteten, förmodligen efter order från psykopatdirektörer i toppen på EA som saknar de nödvändiga tekniska kunskaperna. Äckel... hoppas några hackare sänker hela jävla Origin i månader...

/Bitter

Permalänk
Medlem
Skrivet av adamq10:

Det här blir fel hur man än gör. Jag vill spela spelet, men jag vill också betala för mig.
Jag vill verkligen inte ge pengar till ett företag som behandlar sina kunder på det här sättet.

Så jag får spela något annat, för jag tänker inte piratkopiera eller betala för detta.

Någon som har förslag på andra liknande simulatorer?

Ett redditskämt i ämnet listar alternativen tillsammans med en ganska härlig idé från en användare:

http://i.imgur.com/rUvSn7L.jpg

Jag kör Cities XL just nu, men det känns att jag vill spela Sim City 5.. men jag vill precis som du inte ge EA pengar och godkänna deras handlande.

Visa signatur

01101110 01101111 00100000 01100111 01110010 01100001 01110110 01101001 01110100 01111001 00100000 00101101 00100000 01101110 01101111 00100000 01101101 01101001 01110011 01100101 01110010 01111001

Permalänk
Medlem

EA är så jävla sämst att man blir ledsen på riktigt.

Permalänk
Medlem

Jag har försökt att komma in med jämna mellanrum sedan kl 16. Lyckades köra igenom tutotialstaden vid ett tillfälle sedan blev jag disconnectad.
Det är ju även förbannat kul att städerna/regionerna är serverbundna och att man måste genomlida tutorialskiten för varje server man ansluter till. Idiotiskt designval.

Visa signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

Permalänk
Medlem

Precis som Diablo 3 känn som om den stora anledningen till "always on DRM" är att affärsideen bakom spelen inte längre är att sälja själva spelet, utan att tjäna pengar på spelarna när de spelar spelet. I D3 planerade Blizzard att kamma hem de riktiga pengarna på RealMoney AH, medan det verkar som om EA kommer bombardera Sim City med microtransaktions-DLC.

De stora problem kommer efter att de äntligen får sina servrar stabila, D3 visade sig vara ett väldigt undermåligt spel utan något av det djup som gjorde D2 till en succee, och skrapar man lite och tänker efter lite så inser man snabbt att en av anledningarna till det verkar vara att Blizzard fokuserade på att få spelarna att köpa loot istället för att göra ett bra och underhållande spel.

Ska bli intressant att se hur Sim City utvecklas i det avseendet, med tanke på att det är EA som ligger bakom är mina förväntningar milt sagt lågt ställda, men kanske lyckas de hitta en balans där de erbjuder intressant DLC som ändå inte påverkar resten av spelet negativt. Jag är dock tveksam, redan vid första anblicken verkar arean man får att bygga på vara väldigt liten, samtidigt som det ryktas om "large map" DLCs. Tror jag väntar 2-3 månader med att köpa spelet, dels slipper man dessa serverproblem, dels lär man vid den tidpunkten veta säkert om spelet faktiskt är bra, eller om det är byggt enligt ideen att man ska betala trippla spelkostnaden i form av DLCs för att få ett komplett, fungerande spel.

Permalänk
Hedersmedlem

Mycket rättvist review: http://www.jonathancresswell.co.uk/2013/03/review-simcity/

Bra gjort av Amazon som även, om jag har fattat rätt, betalar tillbaka pengarna.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Borde inte detta vara olagligt? Att sälja en produkt som inte fungerar?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av neonille:

Borde inte detta vara olagligt? Att sälja en produkt som inte fungerar?

Borde det inte vara olagligt att folk tror att de kan överbelasta servrar varje gång ett nytt spel lanseras som behöver koppla upp sig

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Medlem

Jag och två kompisar har kört under dagen idag på Nordamerikas servarar och det har funkat någorlunda bra sedan klockan 16 idag, och min upplevelse när vi väl spelade (efter 6 timmar till och från försökande) så är intrycket att spelet faktiskt är väldigt roligt när man väl spelar.

Banan är som sagt ganska liten men sammarbetselementen är väldigt välkommet. Som vi kör nu så delar vi ut sysslor mellan städerna t.ex. att en stad fokuserar på sophämtning så de andra städerna knappt behöver bygga någon soptip och lika dant med nästan alla andra sysslor. Har spelat totalt ca 6 timmar och alla intryck än så länge har varit väldigt positiva
.
Tog mig ca 4 timmar att fylla staden med byggnader/områden men har långt ifrån så utvecklad man kan vara än, så att det är en gräns på storleken är nästan bra då man måste fokusera mer på att optimera sig än att sprida ut sig.

Visa signatur

In the end what separates a man from a slave?
Money? Power? No... A man chooses, a slave obeys.
ASUS Z170M-PLUS || Intel Core i7 6700k @ 4,7GHz || 64GB 2133MHz Corsair RAM || MSI NVIDIA RTX 2070 Gaming Z 8GB || Bifenix Prodigy M || 2x CZ TR150 480GB RAID 0 || BeQuiet DarkRock Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Justbecause:

Borde det inte vara olagligt att folk tror att de kan överbelasta servrar varje gång ett nytt spel lanseras som behöver koppla upp sig

Ja, tänk, folk vill spela sitt spel dom nyss köpt....vilka idioter...

Allvarligt du måste skämta?

Permalänk
Medlem

Om EA går i konkurs och servrarna slås ner så blir detta ospelbart. Likaså om 10 år eller så när spelarantalet är för litet och servrarna slås av. Vilket värdelöst kopieringsskydd alltså... (på vad som i praktiken är ett singleplayerspel)

Permalänk
Medlem

EA har gjort en bra sak: omdefinierat begreppet "epic fail". Jag skulle gärna köpa spelet men kan inte gå med på deras villkor och attityd gentemot betalande kunder. Online DRM för SP spel är en deal-breaker bara det. Att dessutom medvetet inte dimensionera för det (tro inget annat för det _är_ medvetet). Minimala kartor bara för att kunna sälja om spelet ett dussin gånger via DLC. Ingen lokal sparfunktion. De reserverar sig rätten att bestämma när och hur du spelar. I praktiken köper man ingenting utan hyr rätten att spela (ibland) på EAs villkor. Gillar du inte villkoren eller bryter mot dem: kick-ban och avstängning.

Jag vet ingen annan bransch där man har samma inställning mot dem man livnär sig på (myndigheter undantaget). Det finns bara en metod som fungerar som motmedel och det stavas "köpbojkott". Något annat språk pratar de inte.

Det är bara sorgligt alltihop.

Visa signatur

Gibbo