Vilken smartphone? Runt 4-6k

Permalänk
Medlem

Själv hoppas jag på lite nyheter om Nexus 5 på googles presskonferans 15-17 Maj. Så själv
väntar jag in denna innan jag tar nått beslut på uppdatering för egen del.

Om du inte vill vänta så känns S4 som det självklara valet av det som presenterats hittils i år.

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Medlem

HTC One om du vill ha lyxkänsla, S4an om du vill ha utbytbart batteri och Micro SD plats.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem

Om vi nu ignorerar ifånarna så känns ju alla telefonerna där mer eller mindre som kopior av varandra. Någon har lite bättre skärm, någon har vattentätt skal, någon har lite snabbare processor men när allt kommer till kritan så är ändå i stort sett samma skrot och korn. Känns som man kan välja det som får ens köptarm att vrida sig mest av nämnda faktorer helt enkelt.

Utom en telefon, Galaxy Note II. Skärmstorleken+pennan (med tillhörande mjukvara)+en del unika features (läs delad skärm för två saker samtidigt) gör ju att den får en del egna användningsområden.

Permalänk
Medlem

Jag hade antigen gått på HTC ONE eller S4..
S4an tycker jag dock är ful, men har ju lite smågoa features..
HTC är jag mer dragen till, just pga design och sen fronthögtalarna.. dubbla högtalare är ju lite w00t
Skillnaden mellan dem i prestanda är väl inte så stor...
S4an har SD kort, utbyttbar batteri..

Men jag litar just inte på Air View, Motion control and Eye-tracking som S4an har.. Känns som att de kommer bugga som in åt helvete..

HTC ones bilder är inte så dåliga som de flesta säger.. Den tar riktigt bra bilder, speciellt i mörker..
De har ju som sagt skippat fler MPs som Samsungen har, och däremot gått på större linser..
Får se hur de blir, ser fram emot alla forum whiners i Swedriod, om döda pixlar, buggade mjukvaror o så..:) blir väl den med minst whine

Permalänk
Entusiast
Skrivet av BoToss:

Problemet framkommer när man sätter den mot örat i vintertid dock...

Jaså? Jag som satt här och trodde att det var glas på framsidan av båda telefonerna? Eller du kanske sätter baksidan mot örat?

Förövrigt tycker jag att TS borde ta en titt på PadFone Infinity. Grym telefon som kör 99% stock Android, och man ska kunna köpa den utan surfplattan.
Annars så är det hugget som stucket emellan One och S4 enligt mig, allt beror på ens personliga smak och tycke
http://www.gsmarena.com/asus_padfone_infinity-5328.php

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem

http://bildr.no/view/1437773

Något av dom kinesiska?

Edit: Galaxy Note 2 N7100

Permalänk
Avstängd

Röstade på Galaxy S3.
Det är en bra kompromiss, byter du mobil en gång om året eller vartannat år, så kanske det kommit en mobil som du "Bara måste ha".

Byter du inte mobil på år och dar, så kvittar det väl, om mobilen kom 2012 eller 2013

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av baxee:

Kanske för att app utbudet suger. Facebook klarar inte push heller.

Klarar det visst

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Åsa-Nisse:

http://bildr.no/view/1437773

Något av dom kinesiska?

Edit: Galaxy Note 2 N7100

Längst ner är kinesiska.

Visa signatur

Main Core i9-9900k | NH-D15 | ROG STRIX Z390-F | 16GB DDR4 3200 MHz LPX | STRIX 2080 Ti GAMING OC | Samsung 970 EVO 1TB + Toshiba XG5 256GB | RM650X | R5 Blackout
HTPC/Barndator: Core i5-8400 | ASUS PRIME B360M-A | 16GB DDR4 2666 MHz | STRIX GTX 1070 OC | 2 x Toshiba XG5 256GB
Extradator: Core i7 870 | ASRock H55M-LE | 8GB 1600 MHz | Intel 320 120GB | HD6950 2GB | VX 550W

Permalänk

LG Nexus 4, utan tvekan.

Visa signatur

Citera!

Permalänk
Medlem

Nexus 4. Ren vanilla android, topp hårdvara, inte bästa kameran men personligen är det lätt den telefonen jag skulle välja idag.

Permalänk

WindowsPhone är asnajs, har dock endast testat i en vecka. Det stämmer att apputbudet inte är bra, alls, men jag använder sällan något annat än Spotify och Webbläsaren.

Permalänk

Nexus 4, annars HTC.

Permalänk

I det stora hela så är det ju inte så stor skillnad på smartphones, bara lite olika förbättringar.
Men om du gillar extra funktioner som att airview och eye tracking så köp en Samsung, isåfall en S3:a grymt pris och den kommer hålla i minst ett år till.
Jag tycker att Samsungs extra funktioner inte funkar bra alls, iallafall inte på S3:an men hoppas att de lyckas fixa det till S4.

Visa signatur

| Chassi: Fractal Design Define XL R2 | MB: Asus P8Z77-V PRO | CPU: i7 3770K @4,7Ghz | GPU: GeForce GTX TITAN | PSU: Cooler Master Silent Pro 1000W | SSD: Samsung 840 256GB | HDD: 3TB WD Red | RAM: Corsair 16GB |
Annat onödigt: Xbox 360/One, SGN 3, iPad Mini, Nexus 7, Bärbar HP och två dumburkar som kallas Smart-TV.

Permalänk
Medlem
Skrivet av axelweinar:

en S3:a grymt pris och den kommer hålla i minst ett år till.

Hålla och hålla, på S3 är minnet slut redan innan man kommer till hemskärmen... Köp en lur med 2GB RAM istället.

Visa signatur

Main Core i9-9900k | NH-D15 | ROG STRIX Z390-F | 16GB DDR4 3200 MHz LPX | STRIX 2080 Ti GAMING OC | Samsung 970 EVO 1TB + Toshiba XG5 256GB | RM650X | R5 Blackout
HTPC/Barndator: Core i5-8400 | ASUS PRIME B360M-A | 16GB DDR4 2666 MHz | STRIX GTX 1070 OC | 2 x Toshiba XG5 256GB
Extradator: Core i7 870 | ASRock H55M-LE | 8GB 1600 MHz | Intel 320 120GB | HD6950 2GB | VX 550W

Permalänk
Medlem

eftersom du har arc nu, så kan iphone kännas liten och instängt för dig tror jag, kör på S4 då

Visa signatur

Intel Core i5 3570K @ 4.0GHz / Noctua NH-D14 | Gigabyte Geforce GTX 670 WindForce 3X| ASRock Z77 Pro4 | Cooler Master Silent Pro M 600W | Corsair Vengeance CL9 2x4GB LP | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm| Fractal Design R4 | Acer 24'' G245HQbid |||| *Tillbehör* | Razer Megalodon 7.1 Headset | Razer Mamba | Citera gärna! Annars glömmer jag!! | Fri frakt för Swec!

Permalänk
Skrivet av Fafne:

Röstade på Galaxy S3.
Det är en bra kompromiss, byter du mobil en gång om året eller vartannat år, så kanske det kommit en mobil som du "Bara måste ha".

Byter du inte mobil på år och dar, så kvittar det väl, om mobilen kom 2012 eller 2013

Helt rätt tänkte köpa S3 den e ju billig och bra! Kanske ska köra en GS3 och sedan Iphone 6 vad säger ni ??

Permalänk
Skrivet av Buzz996:

eftersom du har arc nu, så kan iphone kännas liten och instängt för dig tror jag, kör på S4 då

Aaaa du har rätt tänkte så också från början, men om man kör en iphone är det mer quality feeling, har känt på alla telefonerna idag som finns , tyckte Galaxy Note 2 stor och klumpig har lärt mig att om man har stora mobiler så kan man tappa dom , den e hal ju,, tänker köra en Sony Z eller GS4/ GS3 , Iphone 5, Iphone 5s kommer ut men bryr mig inte mkt, typ samma sak ju om ni tittar på Iphone 4S, och Iphone 4. Annars så kör jag en GS3 nu och kör en Iphone 6 nästa år vad säger ni????

Permalänk
Medlem
Skrivet av maxishine:

Aaaa du har rätt tänkte så också från början, men om man kör en iphone är det mer quality feeling, har känt på alla telefonerna idag som finns , tyckte Galaxy Note 2 stor och klumpig har lärt mig att om man har stora mobiler så kan man tappa dom , den e hal ju,, tänker köra en Sony Z eller GS4/ GS3 , Iphone 5, Iphone 5s kommer ut men bryr mig inte mkt, typ samma sak ju om ni tittar på Iphone 4S, och Iphone 4. Annars så kör jag en GS3 nu och kör en Iphone 6 nästa år vad säger ni????

ja, kanske smartare att köra så som du säger, GS3 nu o iphone nästa år. Och tro mig, det är inte samma sak mellan 4:an o 4S:n när du väl har dom bredvid varandra, 4:an kommer kännas seg o sen blir det inge kul o ha den (säkert samma då med 5 o 5S)

EDIT: hur gör du med abonnemang och operatörslåsningar?

Visa signatur

Intel Core i5 3570K @ 4.0GHz / Noctua NH-D14 | Gigabyte Geforce GTX 670 WindForce 3X| ASRock Z77 Pro4 | Cooler Master Silent Pro M 600W | Corsair Vengeance CL9 2x4GB LP | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm| Fractal Design R4 | Acer 24'' G245HQbid |||| *Tillbehör* | Razer Megalodon 7.1 Headset | Razer Mamba | Citera gärna! Annars glömmer jag!! | Fri frakt för Swec!

Permalänk

Tack för att alla har röstat, röstningen ser intressant och ut och kan hjälpa andra också! Var glad och skönt att jag var i Stockholm i Mediamarkt igår och kände på dom hära inreal life har alltid kollat på Youtube videos, ps jag lever i en liten stad lols. men GS3/ GS4 har inte kommit ut än men den e typ som GS3/ Iphone 5 / Sony Z är dom som jag ska välja.

Permalänk
Skrivet av Buzz996:

ja, kanske smartare att köra så som du säger, GS3 nu o iphone nästa år. Och tro mig, det är inte samma sak mellan 4:an o 4S:n när du väl har dom bredvid varandra, 4:an kommer kännas seg o sen blir det inge kul o ha den (säkert samma då med 5 o 5S)

EDIT: hur gör du med abonnemang och operatörslåsningar?

Hah jag är inte som dom andra som kör på abonemang, jag har kört alla mina telefoner olåsta och det är det som gäller! Tar investering!. Allt på en gång

Permalänk
Skrivet av Åsa-Nisse:

http://bildr.no/view/1437773

Något av dom kinesiska?

Edit: Galaxy Note 2 N7100

första med en länk tack så mycket. Är det din Note2??^^ Såg igår inrealife att dom hade Kinesiska blev glad Antar att det var en Android Jelly bean update som kom med ett antal språk inklussiv Kinesiska

Permalänk
Skrivet av maxishine:

Nej HTC One är inget för mig, Galaxy S4 bästa hårdvaran aaa men skojar du eller? Det blir en Quad Core inom Norden inte Octa Core....

Funderar på Galaxy S4/ Sony Z eller Iphone 5 eller Iphone 5s som kommer men tror inte det blir så stor skillnad eller...

"octa core".... Om det är diskussion om hurvida bulldozer är 8-kärnig, då är det galaxy s4 verkligen inte det någonstans. En snabb 4-kärnig, och sen en till mindre som kickar in när den snabbare inte behövs. Du kommer inte kunna använda våda samtidigt. Är det ens någon skillnad alls i prestanda mellan de två olika versionerna?

Varför inte HTC one? Det är den bästa telefonen just nu imo. Annars skulle jag köra på xperia Z, och på tredje plats galaxy s4

Permalänk
Medlem

Letar du bland förra generationens topp-modeller och high-endlurar kan jag rekommendera att även ta och titta på HTC One S, eller One X, på Nexus 4 eller om LTE är krav LG Optimus G, eller Samsung Galaxy S3 LTE. Annars satsar du på generationen som kommer ut nu, allt efter mjukvara i princip. Vi kan såklart inte ta ställning till modeller som inte ens annonserats. Den nya för de nya modellerna är egentligen bättre LTE-stöd, AC-nätverk på SGS4 och HTC One. Kameror har det inte hänt så mycket även om HTC One är ganska bra på bilder i lite mörkare miljöer. OIS fungerar inte riktigt oavsett telefon vad jag sett. Bestäm efter användningsområde.

Permalänk
Medlem

Nexus 4. Hw är inte det allra snabbaste men sw är så mycket bättre så det ryker om det.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av maxishine:

första med en länk tack så mycket. Är det din Note2??^^ Såg igår inrealife att dom hade Kinesiska blev glad Antar att det var en Android Jelly bean update som kom med ett antal språk inklussiv Kinesiska

Ja, det är min.

Permalänk
Medlem

Inväntar min HTC One....

Skrivet av bjajjull:

Hållbarast och påverkar inte mottagare/signaler mm. Lika snyggt som aluminium och glas är det ju inte, känns också billigare, men det är det nästan värt.

Håller plast bättre än Aluminium? Hur tänkte du då??

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D
64gb Corsair cl30 6000mhz
MSI MAG B650 Tomahawk WiFi
Sapphire RX 7900 XTX
Acer 32" Predator XB323QKNV 4K

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Tarasus:

Inväntar min HTC One....

Håller plast bättre än Aluminium? Hur tänkte du då??

Liksom min 4S så går jag med min SGN i bakfickan. En iPhone 5 måste man vara dum i hööövet att göra det med enligt "experter" här. Av den anledningen och av allehanda bilder på nätet så får man utgå att plast är bättre i hållbarhet än aluminium, i detta fall dock inte härdat.

Visa signatur

Android är fantastiskt, nu även med bl.a trim. ;)
https://www.youtube.com/watch?v=wwXA27TWD3k&feature=youtube_g...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tarasus:

Inväntar min HTC One....

Håller plast bättre än Aluminium? Hur tänkte du då??

Har du sett drop test på HTC One? Inte unibody där inte...
Aluminiumet kan bli skadat och ändra form, det är svårt med plast. Det åker av och blir repor men det är bara att sätta på.
Jag tycker i alla fall bäst om plast även om det känns billigt.

Visa signatur

i7 3770K @ 4,5GHz, P8Z77-V Pro, Vengeance LP 4x4GB, GTX 1650 Super, Crucial m4 128GB, Toshiba 3TB, CM Storm Enforcer, Xigmatek 600W, XL2420T 120Hz