Vilken smartphone? Runt 4-6k

Permalänk
Datavetare
Skrivet av sten1930:

Min poäng var inte att starta "krig" mellan Ios och android. poängen var mot argumentet att "andoroid har snart fler appar än Ios" som inte riktigt funkar när så många appar på android var skit, och just om de tar bort 60 000 blir det ju ett stort steg bakåt i mängd. just nu leder ju apple store i både kvantitet och jämnstälda på kvalitét då?
Nu när du nämnde hårdvara, de går inte riktigt att jämföra android och Ios då Iphones hårdvara håller sig ny längre eftersom den inte blir "gammal" när det kommer 1 ny ipohne varje år, så är även Ipohnes applikationer bättre optimerade då utvecklare bara behöver anpassa det till den aktuella iphone. Medans på android när utvecklare måste ha det funktionellt till ett flertal olika typer av enheter... På samma benchmarks för Ios och Android presterar nämligen Iphone lika bra/bättre trots att hårdvaran är betydligt bättre hos android. som ex. galaxy S3 vs Ipohne 5 benchmark se här

Öh, hur tänkte du här? En iPhone5 har en CPU som har betydligt mycket mer gemensamt med Cortex A15 och Krait 300 (CPUn i Snapdragon 600) än med den Cortex A9 som sitter i S3. Visst har S3:an 4 kärnor och högre CPU-klocka, men Cortex A9 har ett horribielt långsamt gränssnitt mot RAM och kass cache-design (så att man har 4-kärnor betyder lite när den usla cache-designen gör det svårt att skriva effektiva multitrådade program).

Jämfört du iPhone5 med HTC One och Galaxy S4 och kompenserar för att Androiderna kör på högre frekvens blir det en mer äpplen mot äpplen (robot mot robot?) jämförelse.

Det är en väldigt svåravlivad myt att Apple inte fokuserar på HW. Apple fokuserar tvärt om stenhårt på att få ut sina lurar på väldigt bleeding-edge HW, de var först med högupplösta skärmar, de var först med en telefon med en CPU som verkligen var "next-gen" efter Cortex A9 och de har lagt väldigt mycket resurser på GPUn (deras SoC är enormt till storlek jämfört med de flesta SoC i Androider).

Frågan är bara hur länge Apple kan fortsätta ta ut så mycket "premium" pris på sina lurar, de måste ju göra det om de ska kunna ligga kvar på "bleeding-edge". iOS har ju i min mening stagnerat rätt mycket, har en iPad4 men nästa platta blir nog Android (eller möjligen en Win8-platta).

Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer

Permalänk
Medlem

Om TS inte har allt för brottom så skulle jag vänta på Motorolas kommande lurar, släpps antagligen fram mot hösten. Enligt swedroid http://www.swedroid.se/eric-schmidt-kallar-motorolas-kommande... och http://www.swedroid.se/motorolas-vision-lagom-stora-mobiler-m... . Själv var jag inne på S4a men efter dessa nygheter så väntar jag nog, s2an fungerar fortfarande kanon.

Visa signatur

Save us from fate, save us from hate. Save ourselves before it's too late

Permalänk
Medlem
Skrivet av maxishine:

Själv tycker jag att touch knapparna lägger för nära varandra så händer att man råka trycka på fel knapp-.-

Du har inte möjligtvis sällabbar till händer?

Citat:

Vet inte varför folk tycker om Sony Z så mycket??

För att det är en sjukt bra telefon, får man ju anta...
http://www.swedroid.se/sony-xperia-z-agare-vilka-ar-era-synpu...
http://www.swedroid.se/sony-saljer-46-miljoner-exemplar-av-xp...

Permalänk
Avstängd

Fast det är ju en relativ bedömning, beror ju helt på vad man tycker om och är ute efter

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Justbecause:

Fast det är ju en relativ bedömning, beror ju helt på vad man tycker om och är ute efter

Har då inte påstått något annat.

Permalänk
Medlem

Så det blir en S4 då? Om omröstningen följs av TS d.v.s.

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem

Nexus 4? Den kan man ha skit länge utan att dem blir "gammal"

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Justbecause:

Fast det är ju en relativ bedömning, beror ju helt på vad man tycker om och är ute efter

Relativ?

Det är en ganska subjektiv bedömning huruvida telefonen är bra eller inte och det är inte en relativ bedömning att säga att telefonen sålt bra, det är fakta.

Så, vad är det som är relativt?

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Själv har jag en Note 2 LTE.
Grymt bra mobil och rekommenderas starkt om man vill ha en lite större skärm än vanliga smartphones.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dunder:

Relativ?

Det är en ganska subjektiv bedömning huruvida telefonen är bra eller inte och det är inte en relativ bedömning att säga att telefonen sålt bra, det är fakta.

Så, vad är det som är relativt?

Allt är relativt oavsett vad det gäller och detta är absolut inte objektivt "Sony säljer 4,6 miljoner exemplar av Xperia Z på bara 40 dagar enligt analytiker", det är vad de gissade att den skulle göra

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Justbecause:

Allt är relativt oavsett vad det gäller och detta är absolut inte objektivt "Sony säljer 4,6 miljoner exemplar av Xperia Z på bara 40 dagar enligt analytiker", det är vad de gissade att den skulle göra

Varför skulle allt vara relativt?
Relativt är inte motsatsen till objektivt.

Jag tror du blandat ihop vad objektivt och relativt betyder.

Allt är verkligen inte relativt, och analytikers "gissningar" brukar väl vara högst objektiva, i alla fall ska de vara det.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dunder:

Varför skulle allt vara relativt?
Relativt är inte motsatsen till objektivt.

Jag tror du blandat ihop vad objektivt och relativt betyder.

Allt är verkligen inte relativt, och analytikers "gissningar" brukar väl vara högst objektiva, i alla fall ska de vara det.

Det är fortfarande en gissning och en gissning är inte fakta.

"En relativist säger att sanningen är olika för olika människor. Om relativisten enbart menar att olika människor tror olika saker, så är påståendet trivialt. Men relativisten går ett steg längre och hävdar att det inte finns någon objektiv (av människan oberoende) sanning. ”Sanning” är det vi gör till sanning – varken mer eller mindre."

Vilket med andra ord betyder att den inte är bättre än någon annan bara för att den har sålt bra, den kanske är bra för dem som har köpt den, men alla kanske inte heller är nöjda med sitt köp utan ångrar det kanske och skulle köpt någon annan etc

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Avstängd

hade nog sagt padfone infinity annars xperia z

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Justbecause:

Det är fortfarande en gissning och en gissning är inte fakta.

"En relativist säger att sanningen är olika för olika människor. Om relativisten enbart menar att olika människor tror olika saker, så är påståendet trivialt. Men relativisten går ett steg längre och hävdar att det inte finns någon objektiv (av människan oberoende) sanning. ”Sanning” är det vi gör till sanning – varken mer eller mindre."

Vilket med andra ord betyder att den inte är bättre än någon annan bara för att den har sålt bra, den kanske är bra för dem som har köpt den, men alla kanske inte heller är nöjda med sitt köp utan ångrar det kanske och skulle köpt någon annan etc

Fast du sa att allt är relativt, det är det inte.

Sen är det självklart att det är subjektivt huruvida telefonen är bra eller inte, något annat har jag inte sagt. Jag påpekade bara hur konstigt det du skrev var.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av leafbranch:

Eller som material-race eller som tunnhets-racet eller gpu-racet .. ja allt i princip?
Alla ser skillnad som har normal syn på normal 720p och 1080p skärm och och de flesta 1080p är på 5" gör upplevelsen ännu bättre för ögonen sen om det gör mobilen förstor för en del är en annan sak.

De flesta 1080p mobiler har ju runt 100PPI högre/skarpare om inte mer än iPhone 5.

HTC One har endast 4MP och 3 gånger större sensor än de normala om jag inte minns fel.
Det har ju visat sig att bilden inte blev så mycket bättre, lite fördel i dåligt ljus annars gör de fler MP i random kameror bilden bydligt bättre och detaljrikare.

Håller inte med dig. 326 är fullt tillräckligt nu (dömma av alla skärmtester anser många andra det också) och även om ett par år (även om Apple sannolikt också lär öka någon gång). Det finns andra områden för skärmar som de kan förbättra.

GPUn däremot måste ju ständigt utvecklas för att orka driva den utveckling som är på mjukvarusidan. Se hur enormt mycket grafiken på mobilspel har förbättrats det senaste åren och utveckling lär inte sluta nu så vi behöver fortfarande kraftfullare GPU:er.

Vad gäller "tunnhetsracer" kan jag väl hålla med. Vi har nått en punkt då mobilerna är så tunna att de inte är vidare praktiskt att de blir mycket tunnare. Jag är inte intresserad av att hålla i en kreditkortstunn mobil. Men även där lär racet sannolikt fortgå.

Vad ett "materialrace" skulle vara vet jag inte ens? Alla kör inte samma material, jag kommer alltid tycka metall och glas är mer "premium" än plast.

Permalänk
Medlem
Skrivet av S_Z:

Håller inte med dig. 326 är fullt tillräckligt nu.

Jag tycker inte 319PPI som jag har på min Nexus 4 är tillräckligt. Jag ser pixlar hela tiden, inte så jag stör mig, men det märks. 1080p på mobiler är fullt nödvändigt tycker jag, både för det ser bättre ut och för utvecklingen.

Visa signatur

i7 3770K @ 4,5GHz, P8Z77-V Pro, Vengeance LP 4x4GB, GTX 1650 Super, Crucial m4 128GB, Toshiba 3TB, CM Storm Enforcer, Xigmatek 600W, XL2420T 120Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av bjajjull:

Jag tycker inte 319PPI som jag har på min Nexus 4 är tillräckligt. Jag ser pixlar hela tiden, inte så jag stör mig, men det märks

Du sitter för nära...

Visa signatur

Main Core i9-9900k | NH-D15 | ROG STRIX Z390-F | 16GB DDR4 3200 MHz LPX | STRIX 2080 Ti GAMING OC | Samsung 970 EVO 1TB + Toshiba XG5 256GB | RM650X | R5 Blackout
HTPC/Barndator: Core i5-8400 | ASUS PRIME B360M-A | 16GB DDR4 2666 MHz | STRIX GTX 1070 OC | 2 x Toshiba XG5 256GB
Extradator: Core i7 870 | ASRock H55M-LE | 8GB 1600 MHz | Intel 320 120GB | HD6950 2GB | VX 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av mfm:

Du sitter för nära...

Får inte jag göra det om jag vill? Beror nog bland annat på att 4.7" är litet, svårt att se allt...

Visa signatur

i7 3770K @ 4,5GHz, P8Z77-V Pro, Vengeance LP 4x4GB, GTX 1650 Super, Crucial m4 128GB, Toshiba 3TB, CM Storm Enforcer, Xigmatek 600W, XL2420T 120Hz

Permalänk
Avstängd
Skrivet av bjajjull:

Får inte jag göra det om jag vill? Beror nog bland annat på att 4.7" är litet, svårt att se allt...

Har man problem med att se vad som står på en 4,7" skärm så är det nog inte en telefon man behöver

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av S_Z:

Håller inte med dig. 326 är fullt tillräckligt nu (dömma av alla skärmtester anser många andra det också) och även om ett par år (även om Apple sannolikt också lär öka någon gång). Det finns andra områden för skärmar som de kan förbättra.

GPUn däremot måste ju ständigt utvecklas för att orka driva den utveckling som är på mjukvarusidan. Se hur enormt mycket grafiken på mobilspel har förbättrats det senaste åren och utveckling lär inte sluta nu så vi behöver fortfarande kraftfullare GPU:er.

Vad gäller "tunnhetsracer" kan jag väl hålla med. Vi har nått en punkt då mobilerna är så tunna att de inte är vidare praktiskt att de blir mycket tunnare. Jag är inte intresserad av att hålla i en kreditkortstunn mobil. Men även där lär racet sannolikt fortgå.

Vad ett "materialrace" skulle vara vet jag inte ens? Alla kör inte samma material, jag kommer alltid tycka metall och glas är mer "premium" än plast.

Fast jag pratar inte om vad som "duger", jag pratar om det som är bättre, bäst.
Om du tycker att allt är frid och fröjd på iPhone 5 är din sak, men för de som vill ha det lilla extra av något kanske kollar åt något annant håll tex en skärm som är lite skarpare och större.. Jahopp där finns ett helt gäng telefoner med 1080p.
Som alla andra tillverkar kommer givetvis Apple ha en skärm med högre PPI sen också, varför skulle dom inte liksom?! De kommer givetvis ha större skärmar som alla andra tillverkare senare om de vill stanna kvar i toppen.

De flesta använder inte dagens GPU och processor fullt ut, iallfall inte 90% av tiden skulle jag tro.
De flesta spelar inte eller spelar inget som kräver mycket av hårdvara, bara enklare, originellare spel som de flesta fördriver tiden på, det finns andra enheter som är 10 gånger skönare och roligare att spela på, konsoler, datorer.
Man kollar på en skärm konstant när man använder en telefon så varför ska man klaga på att skärmar har för hög upplösning/PPI när man får det "gratis" och skärmen angår alla som använder mobilen.
Skärmen är din mus, tangetbord och bildupplevelse.

Notera att jag har absolut inget emot "hårdvarurace" av något slag eftersom jag kan välja vilken telefon jag ska köpa själv.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Justbecause:

Har man problem med att se vad som står på en 4,7" skärm så är det nog inte en telefon man behöver

Skickades från m.sweclockers.com

Skulle personer med synfel inte behöva telefoner..?

Skumt.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dunder:

Skulle personer med synfel inte behöva telefoner..?

Skumt.

Jag sa inget om synfel, din tolkning

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Justbecause:

Jag sa inget om synfel, din tolkning

Okej ^^,

Skrivet av Justbecause:

Har man problem med att se

Jag förstår att det kan tolkas på så många olika sätt.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av maxishine:

Hej det är snart dags att skaffa sig en ny telefon! Jag har sett att Galaxy S3/S4/ Note2 inte har Kinesiska språket därför väljer jag bort dem/den, men är inte 100% på det om någon har GS3/ Note2 kan ni bekräfta det?? :DD då skulle det göra betydligt lättare för mig att välja

Men vilken?? Note 2/Galaxy S3/Galaxy S4, Iphone5 Snygg design,tråkig utan widgets och typ låst men apparna är smidiga! Sony Z känd för vattentålig mest men det är inget som lockar mig dock designen!, men har också dålig skärm som många säger. Men trots allt verkar Sony Z göra ett succe åt Sony så länge.

jag skulle säga nexus 4

Visa signatur

Kom in och häng med oss på Discord!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dunder:

Okej ^^,

Jag förstår att det kan tolkas på så många olika sätt.

Du kan ju inte bara ta en del av meningen och lyfta ur sitt sammanhang

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Justbecause:

Du kan ju inte bara ta en del av meningen och lyfta ur sitt sammanhang

Jag lyfte ur det som spelade roll, då innebörden inte ändrades.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dunder:

Jag lyfte ur det som spelade roll, då innebörden inte ändrades.

Så om man bara tar en liten del av allt som sägs och gör en egen tolkning av det så betyder det att det är rätt alltså?! Inte konstigt att det uppstår konflikter i världen eftersom alla springer omkring och gör egna tolkningar av en liten del av vad som sägs och gör egna slutsatser utav det

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Justbecause:

Har man problem med att se vad som står på en 4,7" skärm så är det nog inte en telefon man behöver

Skickades från m.sweclockers.com

Jo, 4.7 tum är litet enligt mig.

Visa signatur

i7 3770K @ 4,5GHz, P8Z77-V Pro, Vengeance LP 4x4GB, GTX 1650 Super, Crucial m4 128GB, Toshiba 3TB, CM Storm Enforcer, Xigmatek 600W, XL2420T 120Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av leafbranch:

Fast jag pratar inte om vad som "duger", jag pratar om det som är bättre, bäst.

Fast blir den bättre när du inte ser skillnad vid normal användning (alltså inte trycker telefonen mot ögonen)? Det är bättre att lägga krutet på andra saker. Här är vad Dr. Raymond Soneira från DisplayMate anser om 1080P skärmarna i smartphones: http://bgr.com/2012/10/19/1080p-smartphone-criticism-raymond-...

Citat:

With the added resolution, phone makers are going to boast about how photos and videos are sharper and clearer, and how visually, you’ll be able to see more. But unless you’ve got perfect 20/20 or have the screen pressed up against your eyeballs, you probably won’t be able to notice the difference between 720p and 1080p on such a small device, says Dr. Raymond Soneira, president and CEO of DisplayMate.

Och han är ju som sagt inte ensam då de flesta tester rankar skärmen i iPhone 5 tillsammans med den i HTC One som de bästa. Uppenbarligen tycker de inte att PPIn är för låg på iPhonen. Det är som Raymond säger mer en "checkbox"-feature som företagen kan skryta med (som högt pixelantal på kameror) än något som har någon direkt inverkan på kvaliten på skärmen längre.

Skrivet av leafbranch:

Om du tycker att allt är frid och fröjd på iPhone 5 är din sak, men för de som vill ha det lilla extra av något kanske kollar åt något annant håll tex en skärm som är lite skarpare och större.. Jahopp där finns ett helt gäng telefoner med 1080p.
Som alla andra tillverkar kommer givetvis Apple ha en skärm med högre PPI sen också, varför skulle dom inte liksom?! De kommer givetvis ha större skärmar som alla andra tillverkare senare om de vill stanna kvar i toppen.

Större skärmar har ju inget med kvaliten på skärmen att göra och är ju endast en smaksak. Visst är det bra med val, har jag inget emot. Är dock personligen inte det minsta intresserad av att köpa en 5"+ telefon. Lite större än 4", typ 4.3 - 4.5 skulle jag kunna tänka mig men absolut inte mer än så. För det har jag min surfplatta som gör ett bättre jobb än dessa hybrider.

Skrivet av leafbranch:

De flesta använder inte dagens GPU och processor fullt ut, iallfall inte 90% av tiden skulle jag tro.
De flesta spelar inte eller spelar inget som kräver mycket av hårdvara, bara enklare, originellare spel som de flesta fördriver tiden på, det finns andra enheter som är 10 gånger skönare och roligare att spela på, konsoler, datorer.

Om du tycker det är kul eller inte får stå för dig men faktum är ju att spelen kommer fortsätta att bli mer och mer krävande. Våra ögon dock kommer inte bli skarpare och skarpare och behöva ännu högre PPI, det är skillnaden

Skrivet av leafbranch:

Man kollar på en skärm konstant när man använder en telefon så varför ska man klaga på att skärmar har för hög upplösning/PPI när man får det "gratis" och skärmen angår alla som använder mobilen.
Skärmen är din mus, tangetbord och bildupplevelse.

Du missuppfattar mig. Jag klagar inte på att de blir högre, mer än att det inte är direkt nödvändigt. Jag svarade på ett inlägg som sa att iPhone 5 inte ens höll 720P standard och menar att det är ointressant, det viktiga är PPI. Det var vad det handlade om.

Skrivet av leafbranch:

Notera att jag har absolut inget emot "hårdvarurace" av något slag eftersom jag kan välja vilken telefon jag ska köpa själv.

Inte jag heller Om skärmarna får 1000PPI skiter jag i så länge inte andra delar blir lidande, som att batteriet tar slut efter 5 min. Men jag ser ju mycket hellre att de lägger energin på viktigare saker nu än högre PPI, som att göra skärmarna mer energisnålare t ex utan att påverka kvaliten.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Justbecause:

Så om man bara tar en liten del av allt som sägs och gör en egen tolkning av det så betyder det att det är rätt alltså?! Inte konstigt att det uppstår konflikter i världen eftersom alla springer omkring och gör egna tolkningar av en liten del av vad som sägs och gör egna slutsatser utav det

Skickades från m.sweclockers.com

Japp, det är krig i mellanöstern för att en snubbe på sweclockers uttrycker sig dåligt.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.