Vilken smartphone? Runt 4-6k

Permalänk
Avstängd
Skrivet av S_Z:

Diskuterar gärna detaljer, ger mina personliga åsikter och svara på frågor men brukar vara noga att inte ge rekommendationer för vad man faktiskt skall köpa. Vill inte känna mig ansvarig för att någon blir besviken på en produkt som jag sagt att de bör köpa. Det är som sagt högst personligt vad man gillar

Tycker du definitivt skall känna på S4:an innan du gör ditt val. Och lek med någon bekants iPhone 5 om de har någon.

Om iPhone 5 blir gammal snart? Den är rapp och klarar de allra tyngsta spelen galant (spelar mycket på min) så det är definitivt inte så att den kommer seg inom den närmsta tiden. Det kommer en ersättare inom ett halvår (sett till tidigare år) men mycket mer än så vet man ju inte. Normalt sett brukar Apple visa upp och skicka ut tidiga versioner av kommande iOS till utvecklare ett par månader innan det släpps, vilket brukar sammanfalla med en ny iPhone. Än så länge har de inte visat upp något så det är väl inte troligt att vi får så någon ny i början av sommaren allafall.

WWDC i Juni, det är där de alltid har visat upp allt för första gången, alla år

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av bjajjull:

Men tråden handlar väl om mobiler??

...och då blev du automatiskt fyrkantig?! Stackarn

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Justbecause:

Det har jag...men du är alltså så trångsynt att du inte har utvecklat dig själv sedan dess, utan du har fassnat där?!

Skickades från m.sweclockers.com

Värst vad sur och gnällig du låter. Nej jag behöver inte använda iTunes för jag har inga appleenheter nåmer. Och finns ingen mening med att använda iTunes för den erbjuder inget annat än onödiga omvägar för att göra det som ska vara enkla drag and drop funktioner.

Så jag har utvecklat mig och gått vidare till ett smartare sätt att använda telefonen så jag har inget behov av iTunes.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem
Skrivet av Justbecause:

WWDC i Juni, det är där de alltid har visat upp allt för första gången, alla år

Skickades från m.sweclockers.com

Nej, de tidigare versionerna som iOS(iPhoneOS) 3 och iOS 4 visades upp redan i April första gången för att sedan släppas tillsammans med respektive iPhone modell i Juni. iOS 5 och 6 däremot visades upp under WWDC men då släpptes även iPhonen/iOS senare, Oktober respektive September. Därför jag säger att vi knappast får se någon sommar release av 5S vilket vissa analytiker har "gissat" för då skulle iOS 7 behövt visas upp nu.

De skulle ju kunna släppa en ny iPhone utan ett nytt iOS med det har jag extremt svårt att tro att de skulle göra.

Permalänk
Skrivet av S_Z:

Nej, de tidigare versionerna som iOS(iPhoneOS) 3 och iOS 4 visades upp redan i April första gången för att sedan släppas tillsammans med respektive iPhone modell i Juni. iOS 5 och 6 däremot visades upp under WWDC men då släpptes även iPhonen/iOS senare, Oktober respektive September. Därför jag säger att vi knappast får se någon sommar release av 5S vilket vissa analytiker har "gissat" för då skulle iOS 7 behövt visas upp nu.

De skulle ju kunna släppa en ny iPhone utan ett nytt iOS med det har jag extremt svårt att tro att de skulle göra.

Kommer IOS 7 se ut som Windows phone?? Vad skulle ni ha valt Iphone 5 eller Galaxy S4??? Om ni kollar efter bäst ljud, kamera,design, hårdvara, softvara?
Ni som klagar på att Samsung Galaxy är mycket plast känn på en Galaxy Note 2 då det känns så realistic med plast som bara den, Jag skulle personligen inte vilja ha en sån stor och plastic telefon, men däremot kände jag på Galaxy S3 den e helt okej, men vet ej om S4, Om S4 är lika stor och plastig som Note 2 nej tack, Det är nog en av orsakerna som många går över till Iphone 5 faktiskt.

Permalänk
Medlem

Htc One!
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?rec=1679514

Själv redan bokat en för evigheter sedan! Helt underbar att hålla i.. Precis som min Htc Desire HD som varit med mig bra länge nu och förtjänar en plats i vitrinskåpet!

Läs recensionerna

Permalänk
Avstängd

Top five 1080p smartphones.

Visa signatur

Android är fantastiskt, nu även med bl.a trim. ;)
https://www.youtube.com/watch?v=wwXA27TWD3k&feature=youtube_g...

Permalänk
Skrivet av Justbecause:

Och jag förstår inte att det finns folk som VÄGRAR att förstå att iPhone 5 är den lur som säljer bäst i hela världen följt av iPhone 4S på 2:a plats...eller att det finns folk som VÄGRAR att inse att alla gillar inte Android...eller VÄGRAR inse att "snabbast" hårdvara inte är det samma som snabbast telefon

Skickades från m.sweclockers.com

Nej men om man ser på iphones generellt..

Jag ser ingen nödvändighet att köpa en smartphone som alla i hela världen har.. Fan 6 åringar springer ju runt med iphones for crying out lound! Så iPhone är en "trendphone"

Snart blir det ngt nytt hoppas jag. jag menar det är ju helt knäppt.

De segar som in i helvete efter typ ett halv år och då ska man köpa ny eller återställa eller leva med skiten.. Doesnt work

Permalänk
Skrivet av Justbecause:

Inga problem med iTunes, skit bakom spakarna bara....Samsung's iTunes motsvarighet Kies är däremot satans verktyg

Skickades från m.sweclockers.com

Hatar Kies som in i helvete!
Därför använder man dropbox

Permalänk
Avstängd
Skrivet av chokladtomten:

Nej men om man ser på iphones generellt..

Jag ser ingen nödvändighet att köpa en smartphone som alla i hela världen har.. Fan 6 åringar springer ju runt med iphones for crying out lound! Så iPhone är en "trendphone"

Snart blir det ngt nytt hoppas jag. jag menar det är ju helt knäppt.

De segar som in i helvete efter typ ett halv år och då ska man köpa ny eller återställa eller leva med skiten.. Doesnt work

Du är medveten om att det är 2013 och inte 2004?

Permalänk
Medlem

Detta är sweclockers och bäst hårdvara till lägst pris med sämst mjukvara kommer alltid dyrkas av någon konstig anledning...

( "Bäst" hårdvara på pappret är i verkligheten inte alltid bäst )

Permalänk
Avstängd
Skrivet av S_Z:

Nej, de tidigare versionerna som iOS(iPhoneOS) 3 och iOS 4 visades upp redan i April första gången för att sedan släppas tillsammans med respektive iPhone modell i Juni. iOS 5 och 6 däremot visades upp under WWDC men då släpptes även iPhonen/iOS senare, Oktober respektive September. Därför jag säger att vi knappast får se någon sommar release av 5S vilket vissa analytiker har "gissat" för då skulle iOS 7 behövt visas upp nu.

De skulle ju kunna släppa en ny iPhone utan ett nytt iOS med det har jag extremt svårt att tro att de skulle göra.

Det har du ju rätt i, hade glömt bort det, den senare lanseringen började ju med översvämmningarna som ställde till leveransen av delar till 4S, men sen har de krupit tillbaka 1 månad i taget med lansering, tror deras mål är att komma tillbaka till Juli som releasemånad, men nu har jag iofs hört rykten om att iOS7 kan bli försenat eftersom de gjort om utseendet på det lite

Skrivet av chokladtomten:

Nej men om man ser på iphones generellt..

Jag ser ingen nödvändighet att köpa en smartphone som alla i hela världen har.. Fan 6 åringar springer ju runt med iphones for crying out lound! Så iPhone är en "trendphone"

Snart blir det ngt nytt hoppas jag. jag menar det är ju helt knäppt.

De segar som in i helvete efter typ ett halv år och då ska man köpa ny eller återställa eller leva med skiten.. Doesnt work

Och Samsung betalar folk för att de ska tycka om dem

Samsung Taiwan anklagas för att ha smutskastat HTC

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Justbecause:

Har du sett den?! De har kopierat sig själva denna gång...sen bör du nog kolla vad jag skrev igen (det som du fetat) och tänka till vad jag skrev en extra gång

Skickades från m.sweclockers.com

du skrev att det är samma material :S, den kanske ser ut som det men du kan inte säga att det känns som s3an och känns som s3an förens du känt på den, den finns inte ens i marknaden ännu! ge fan i att säga saker när du inte vet hur dem är!

Visa signatur

NZXT Phantom Special Edition Red Stripes & I5 4670k 4.4ghz & Noctua D14 & Asus Z87-A ATX & Samsung 840 EVO 250GB & Sapphire R9 390X & OCZ FATAL1TY - 750 W & W10 PRO 64x & R.A.T 7 & Saitek Cyborg
LOL (WEST) Norowner!!! inte den bästa men inte den sämsta heller!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av norowner:

du skrev att det är samma material :S, den kanske ser ut som det men du kan inte säga att det känns som s3an och känns som s3an förens du känt på den, den finns inte ens i marknaden ännu! ge fan i att säga saker när du inte vet hur dem är!

Den är tillverkad i polykarbonat, precis som S3, alltså samma material

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Justbecause:

Den är tillverkad i polykarbonat, precis som S3, alltså samma material

men du vet inte hur den känns.. det är som att säga en 570 är lika bra och känns som 670 bara för dem har samma kylare. :/

Visa signatur

NZXT Phantom Special Edition Red Stripes & I5 4670k 4.4ghz & Noctua D14 & Asus Z87-A ATX & Samsung 840 EVO 250GB & Sapphire R9 390X & OCZ FATAL1TY - 750 W & W10 PRO 64x & R.A.T 7 & Saitek Cyborg
LOL (WEST) Norowner!!! inte den bästa men inte den sämsta heller!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av norowner:

men du vet inte hur den känns.. det är som att säga en 570 är lika bra och känns som 670 bara för dem har samma kylare. :/

Samma form, samma material, hur stor skillnad tror du det kommer vara?

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Justbecause:

Samma form, samma material, hur stor skillnad tror du det kommer vara?

Väldigt stor skillnad på kvalitetskänslan, skillnad på formen också. Jag har testat den.

Permalänk

Är det värt att köpa en Iphone 5 just nu??? Sen undrar jag vad jag ska välja S4 eller Iphone 5?? Vilken har bäst kamera?? 1 vecka tills S4 är ute då ska jag känna på den sedan ska jag slå till Vi får se om det blir en S4 eller Iphone 5, Tyckte Sony Z kamera är väldigt skarpt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av maxishine:

Är det värt att köpa en Iphone 5 just nu??? Sen undrar jag vad jag ska välja S4 eller Iphone 5?? Vilken har bäst kamera?? 1 vecka tills S4 är ute då ska jag känna på den sedan ska jag slå till Vi får se om det blir en S4 eller Iphone 5, Tyckte Sony Z kamera är väldigt skarpt!

Värt att skaffa en iPhone 5 beror väl på om du måste ha iOS eller inte och vad du ska använda telefonen till.

Jag använder min telefon ganska ofta till att titta på bilder, filmer och surfa på Internet. Därför är en 1080p mobil det självklara valet.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Pimpim666:

Värt att skaffa en iPhone 5 beror väl på om du måste ha iOS eller inte och vad du ska använda telefonen till.

Jag använder min telefon ganska ofta till att titta på bilder, filmer och surfa på Internet. Därför är en 1080p mobil det självklara valet.

...som absolut inte har någon betydelse på en så liten skärm

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Medlem

Har haft iPhone 3gs,4 och 4s dom senaste åren, min 4s är trasig och ganska sliten. Är i behov av en ny telefon helst idag.

Skulle igentligen köpt ny telefon i höst och förmodligen en iPhone 5s om den kommer då.
Men nu har jag istället fått upp ögonen för Galaxy S4, om man beställer på nätet kan man räkna med leverans i början på Maj? Nu när man är utan mobil så känns ju varje dag man får vänta extra jobbig.

Är det värt att vänta någon vecka på S4?
Ska köpa mobilen kontant utan något abbonemang
Någon som beställt och har ett leveransdatum?

Visa signatur

Om något funkar, plocka genast isär det och kolla varför.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Justbecause:

...som absolut inte har någon betydelse på en så liten skärm

Skickades från m.sweclockers.com

Enligt dig.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Justbecause:

...som absolut inte har någon betydelse på en så liten skärm

Skickades från m.sweclockers.com

Ingen ide att ta den diskussionen igen. Det är siffror som räknas för vissa, ju högre desto bättre, som upplösning oavsätt skärmstorlek, antal kärnor och MHz på ett SoC oavsätt vilken arkitektur osv. Siffror säljer oavsätt om det är bättre eller inte...enklare så än att sätta sig in i tekniken bakom.

Edit:
Och på tal om siffror, ett tips för de som anser det viktigt. Kom ihåg att S4:an har en pentile-skärm, alltså bara två subpixlar per pixel istället för tre som hos andra skärmar. Så den har alltså lägre subpixels-per-inch än andra skärmar med samma upplösning och skärmstorlek. Kommer man se någon skillnad i praktiken med den PPIn S4:an har? Nä, sannolikt inte men nu var det siffror som var det viktiga. eller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Justbecause:

...som absolut inte har någon betydelse på en så liten skärm

Skickades från m.sweclockers.com

Då har du tydligen aldrig testat en 1080p mobil. Skillnaden är väldigt stor när du ska läsa liten text. Har du låg upplösning blir bokstäverna suddiga och du måste zooma in för att läsa.

Det finns ingen logisk förklaring varför det INTE har betydelse på en sån liten skärm. Det ligger i klass med att säga att du inte behöver högre upplösning än 720p på en 24" datorskärm om den är på armlängdsavstånd. I särklass det dummaste jag hört den här veckan...

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Avstängd
Skrivet av S_Z:

Ingen ide att ta den diskussionen igen. Det är siffror som räknas för vissa, ju högre desto bättre, som upplösning oavsätt skärmstorlek, antal kärnor och MHz på ett SoC oavsätt vilken arkitektur osv. Siffror säljer oavsätt om det är bättre eller inte...enklare så än att sätta sig in i tekniken bakom.

Edit:
Och på tal om siffror, ett tips för de som anser det viktigt. Kom ihåg att S4:an har en pentile-skärm, alltså bara två subpixlar per pixel istället för tre som hos andra skärmar. Så den har alltså lägre subpixels-per-inch än andra skärmar med samma upplösning och skärmstorlek. Kommer man se någon skillnad i praktiken med den PPIn S4:an har? Nä, sannolikt inte men nu var det siffror som var det viktiga. eller?

Ja, siffror är ju tydligen det enda som härskar här, är ganska tröttsamt så jag vet inte varför jag ens försökte egentligen

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Justbecause:

...som absolut inte har någon betydelse på en så liten skärm

Skickades från m.sweclockers.com

Jo det har det om man har normal syn.

Skrivet av S_Z:

Ingen ide att ta den diskussionen igen. Det är siffror som räknas för vissa, ju högre desto bättre, som upplösning oavsätt skärmstorlek, antal kärnor och MHz på ett SoC oavsätt vilken arkitektur osv. Siffror säljer oavsätt om det är bättre eller inte...enklare så än att sätta sig in i tekniken bakom.

Edit:
Och på tal om siffror, ett tips för de som anser det viktigt. Kom ihåg att S4:an har en pentile-skärm, alltså bara två subpixlar per pixel istället för tre som hos andra skärmar. Så den har alltså lägre subpixels-per-inch än andra skärmar med samma upplösning och skärmstorlek. Kommer man se någon skillnad i praktiken med den PPIn S4:an har? Nä, sannolikt inte men nu var det siffror som var det viktiga. eller?

Därför vad jag har märkt är det många teknikintresserade här och då har siffror stor betydelse för det är det man mäter och jämför med väldigt ofta.

Högre upplösning är bra sen om man har nytta av det är upp till en själv men jag ser skillnad på min Sensation och min väns Padfone och man kan läsa mycket mindre text och se bilder på hans mobil. Mellan dessa två är det inte stor skillnad egentligen så en 1080p skärm är ju då ännu bättre!

Skrivet av Justbecause:

Ja, siffror är ju tydligen det enda som härskar här, är ganska tröttsamt så jag vet inte varför jag ens försökte egentligen

Skickades från m.sweclockers.com

Som jag skrev:

Därför vad jag har märkt är det många teknikintresserade här och då har siffror stor betydelse för det är det man mäter och jämför med väldigt ofta.

Och du försökte för att du ville hävda din sanning men med detta svar så bekänner du att du inte kan acceptera andras åsikter.

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Medlem
Skrivet av chokladtomten:

Hatar Kies som in i helvete!
Därför använder man dropbox

Samsung har utvecklat skiten i flera år men inte lyckats göra det till ett bra program än. Pinsamt!
Tog ju säkert 2 år innan man ens kunde ta backup på SMS/MMS. Skandal!
Slagord passade fint här

Dock verkar S4an vara en liten guldklimp

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Avstängd
Skrivet av netsoft:

Väldigt stor skillnad på kvalitetskänslan, skillnad på formen också. Jag har testat den.

Vårt första intryck av Galaxy S 4

"Slutsats

Efter en kortare samvaro med Galaxy S4 är det givetvis inget fullständigt test vi kunnat göra, men man kan ändå dra en del slutsatser. Designen är nog den punkt där Samsung ligger efter konkurrenterna. Det är inte alls samma påkostade känsla som man får av HTC One och Xperia Z. Samsung Galaxy S4 är mer en utveckling av föregångaren än en revolution. Ändå har Samsung tycker jag kanske framförallt tagit steg framåt inom hälsa där man nu positionerat sig som den främsta. Där finns tydlig nytta, medan en del av funktionerna för att styra med ögonen till exempel inte har samma tydliga användbarhet."

Finns även ett test i nya numret av M3 där de bedömmer den som plastig och ger den minus för det

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av sj6:

Därför vad jag har märkt är det många teknikintresserade här och då har siffror stor betydelse för det är det man mäter och jämför med väldigt ofta.

Skulle påstår motsatsen. De som verkligen är teknikintresserade går inte på siffror utan läser på om tekniken bakom. Siffror används ofta som försäljningsknep för att det låter bättre för de som inte insatta i tekniken.

Ser en icke insatt person att en telefon har en quad-core (som är en term som används flitigt i reklam) kommer denna person i de flesta fall tro att det är bättre än en dual-core. Om det stämmer beror helt och hållet på arkitekturen men det är inget som "Svenssons" orka/vill sätta sig in.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av S_Z:

Skulle påstår motsatsen. De som verkligen är teknikintresserade går inte på siffror utan läser på om tekniken bakom. Siffror används ofta som försäljningsknep för att det låter bättre för de som inte insatta i tekniken.

Ser en icke insatt person att en telefon har en quad-core (som är en term som används flitigt i reklam) kommer denna person i de flesta fall tro att det är bättre än en dual-core. Om det stämmer beror helt och hållet på arkitekturen men det är inget som "Svenssons" orka/vill sätta sig in.

Det är fel, skulle jag säga. De som verkligen är teknikintresserade vet vilka siffror man ska titta på och vilka siffror som spelar roll och använder dessa siffror för att jämföra två ting.
Sen är det såklart i slutändan subjektivt vilken skärm som faktiskt är bäst för en själv, men det finns alltid siffror som säger vilken skärm som är skarpast eller har bäst färgåtergivning.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.