Vilken smartphone? Runt 4-6k

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dunder:

Det är fel, skulle jag säga. De som verkligen är teknikintresserade vet vilka siffror man ska titta på och vilka siffror som spelar roll och använder dessa siffror för att jämföra två ting.
Sen är det såklart i slutändan subjektivt vilken skärm som faktiskt är bäst för en själv, men det finns alltid siffror som säger vilken skärm som är skarpast eller har bäst färgåtergivning.

I så fall finns inte den gruppen teknikintresserade här i alla fall

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Justbecause:

I så fall finns inte den gruppen teknikintresserade här i alla fall

Varför inte?

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dunder:

Varför inte?

Här stirrar alla bara sig blinda på höga siffror utan att ha en aning om vad det är eller om det över huvud taget gör någon skillnad

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Det är fel, skulle jag säga. De som verkligen är teknikintresserade vet vilka siffror man ska titta på och vilka siffror som spelar roll och använder dessa siffror för att jämföra två ting.

Ja, det kan jag hålla med, det är ett mer korrekt sett att se på saken. Men det är inte anledningen till att så många bryr sig så mycket om siffror här på Sweclockers för det finns otaliga exempel på folk här som just gör den typ av felaktiga jämförelser av siffror som jag nämner i mina tidigare exempel.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Justbecause:

Här stirrar alla bara sig blinda på höga siffror utan att ha en aning om vad det är eller om det över huvud taget gör någon skillnad

Skickades från m.sweclockers.com

Verkligen inte.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk

http://www.svd.se/naringsliv/apple-infor-trolig-kvartalsforlu...[svd.se/naringsliv]-[]-[Textlank]-[aftonbladet]-[]-[]
Analytiker förutspår nu att Apples nästa mjukvara kommer att bli en betalningstjänst i klass med Itunes och App Store, enligt Wall Street Journal.
Det verkar som Apple förlurar stort nu!, Hmm den här veckan kommer S4 ut så ska nog gå ut och känna på Lördag eller nästa vecka så får vi se vad det blir.

Vad skulle ni själv ha valt Iphone 5 eller S4?? Ge mig era synpunkter och motivera varför.
Ni som säger att varför Iphone är en trend phone, kanske för att den är bra, lättanvänd, snygg, det är svaret, Det är ingen hjärntvättning faktiskt varför folk köper Iphone.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av maxishine:

http://www.svd.se/naringsliv/apple-infor-trolig-kvartalsforlu...[svd.se/naringsliv]-[]-[Textlank]-[aftonbladet]-[]-[]
Analytiker förutspår nu att Apples nästa mjukvara kommer att bli en betalningstjänst i klass med Itunes och App Store, enligt Wall Street Journal.
Det verkar som Apple förlurar stort nu!, Hmm den här veckan kommer S4 ut så ska nog gå ut och känna på Lördag eller nästa vecka så får vi se vad det blir.

Vad skulle ni själv ha valt Iphone 5 eller S4?? Ge mig era synpunkter och motivera varför.
Ni som säger att varför Iphone är en trend phone, kanske för att den är bra, lättanvänd, snygg, det är svaret, Det är ingen hjärntvättning faktiskt varför folk köper Iphone.

När jag jämförde min 4s mot iPhone 5 fann jag ingen större skillnad. Således:

Iphone 5.
Gammal hårdvara, liten skärm, LÅST, 5 år gammalt OS, litet batteri utan NFC, dåligt rykte mm...

S4.
Raka motsatsen.

Det är egentligen fel att jämföra dessa telefoner enligt mig, den ena köper du för enkelhetens skull medan den andra ger dig en dator för dagen i fickan.

Visa signatur

Android är fantastiskt, nu även med bl.a trim. ;)
https://www.youtube.com/watch?v=wwXA27TWD3k&feature=youtube_g...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av BoToss:

När jag jämförde min 4s mot iPhone 5 fann jag ingen större skillnad. Således:

Iphone 5.
Gammal hårdvara, liten skärm, LÅST, 5 år gammalt OS, litet batteri utan NFC, dåligt rykte mm...

S4.
Raka motsatsen.

Det är egentligen fel att jämföra dessa telefoner enligt mig, den ena köper du för enkelhetens skull medan den andra ger dig en dator för dagen i fickan.

Ja, för NFC används ju flitigt här & vilka dåliga rykten talar du om?! Det är den modell som sålts mest i hela världen följt av iPhone 4S så var kommer det dåliga ryktet in?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av BoToss:

När jag jämförde min 4s mot iPhone 5 fann jag ingen större skillnad. Således:

Iphone 5.
Gammal hårdvara, liten skärm, LÅST, 5 år gammalt OS, litet batteri utan NFC, dåligt rykte mm...

S4.
Raka motsatsen.

Det är egentligen fel att jämföra dessa telefoner enligt mig, den ena köper du för enkelhetens skull medan den andra ger dig en dator för dagen i fickan.

Jag tar för givet att du är en av dem som inte anser att det är någon skillnad mellan Galaxy S3 och S4 heller då. Att helt ny CPU arkitektur, ny GPU och förbättrad skärm o s v inte räknas som någon större skillnad...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av S_Z:

Jag tar för givet att du är en av dem som inte anser att det är någon skillnad mellan Galaxy S3 och S4 heller då. Att helt ny CPU arkitektur, ny GPU och förbättrad skärm o s v inte räknas som någon större skillnad...

Förstår inte din post, svarade på föregåendes fråga om iPhone 5 mot S4.

Visa signatur

Android är fantastiskt, nu även med bl.a trim. ;)
https://www.youtube.com/watch?v=wwXA27TWD3k&feature=youtube_g...

Permalänk
Medlem
Skrivet av BoToss:

Förstår inte din post, svarade på föregåendes fråga om iPhone 5 mot S4.

Syftade på:

Skrivet av BoToss:

När jag jämförde min 4s mot iPhone 5 fann jag ingen större skillnad

Om ditt inlägg nu bara hade med S4 vs iPhone 5 att göra varför dra upp din gamla 4S överhuvudtaget?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av S_Z:

Syftade på:

Om ditt inlägg nu bara hade med S4 vs iPhone 5 att göra varför dra upp din gamla 4S överhuvudtaget?

Anser att det inte är någon som helst skillnad mellan 4s och 5. Kan man sin hårdvara så är det ren fanatism att byta till den senare.

Mellan S3 och S4 vet jag inte.

Visa signatur

Android är fantastiskt, nu även med bl.a trim. ;)
https://www.youtube.com/watch?v=wwXA27TWD3k&feature=youtube_g...

Permalänk
Medlem
Skrivet av BoToss:

Anser att det inte är någon som helst skillnad mellan 4s och 5. Kan man sin hårdvara så är det ren fanatism att byta till den senare.

Tydligen kan du inte din hårdvara. VARENDA sak, (läs: varenda), har bytats ut och förbättrats från 4S -> 5. Nämn något, och det är förbättrat, bortsett från operativsystemet men det är en annan sak, inga större problem där. Sen att det är låst är ett dåligt argument. Android är inte heller öppet, förrän man rootar mobilen. Precis som iOS inte är öppet förrän man jailbreakar den.

Dock borde han inte välja femman. Galaxy S4 kommer vara bättre, men det hade varit sorgligt annars då den släpps snart lite mer än ett halvår efter iPhone 5.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte Z490M Gaming X CPU: i5 10600k @ 4,9ghz CPU kylare: Corsair H60v3 GPU: MSI GeForce RTX 3080 GAMING Z TRIO RAM: 16GB Corsair Vengeance DDR4 2933 mhz Nätagg: Antec HCG Gold 750W Lagring: Samsung 250gb SSD + M.2 Samsung 970 EVO 1TB Chassi: Fractal Design Focus G Mini

Permalänk
Medlem
Skrivet av BoToss:

Anser att det inte är någon som helst skillnad mellan 4s och 5. Kan man sin hårdvara så är det ren fanatism att byta till den senare.

Mellan S3 och S4 vet jag inte.

Suck, du kan uppenbarligen inte din hårdvara. Det skiljer mycket mellan dem hårdvarumässigt, som sagt helt ny CPU-arkitektur med dubbla prestandan, ny GPU även den med dubbla prestanda, större och bättre skärm, bättre batteritid o.s.v.

Den extra prestanda är ju givetvis inte något du märker någon av när du swipe:ar mellan iOS hemsidor utan det är ju såklart i mer krävande applikationer som spel där kraften kommer till sin rätt.

Så hur vida det är värt att uppdatera sett till hårdvaran enbart har inget med fanatism att göra utan vad man använder sin telefon till. Själv spelar jag flitigt på resor mellan hem och jobb osv och drar nytta av kraften och det nya skärmformatet men använder man inte sin telefon för något mer krävande än lite surf och mail då är det troligen inte värt uppdateringen om man inte vill ha den nya skärmen såklart.

Men åandra sidan då behöver man knappast en high-end smartphone likt de vi diskuterar här överhuvudtaget. De allra flesta skulle klara sig fint med en budget-lur.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av WardonE:

Tydligen kan du inte din hårhöNDA sak, (läs: varenda), har bytats ut och förbättrats från 4S -> 5. Nämn något, och det är förbättrat, bortsett från operativsystemet men det är en annan sak, inga större problem där. Sen att det är låst är ett dåligt argument. Android är inte heller öppet, förrän man rootar mobilen. Precis som iOS inte är öppet förrän man jailbreakar den.

Dock borde han inte välja femman. Galaxy S4 kommer vara bättre, men det hade varit sorgligt annars då den släpps snart lite mer än ett halvår efter iPhone 5.

Köpte mig en gammal SGN som ersättare till min 4s och får dryga månaden senare fortfarande "wow-faktorn". På en iPhone 5 hade allt varit det exakt detsamma tråkiga för mig.

Inget fel på iPhone alls och jag var 100% nöjd med min. Men iPhonen är gammal och faller platt, Apple måste göra nåt nytt nu.
Den är 50åringen som fortfarande tror sig kunna matcha 20åringen i marathon.

Visa signatur

Android är fantastiskt, nu även med bl.a trim. ;)
https://www.youtube.com/watch?v=wwXA27TWD3k&feature=youtube_g...

Permalänk
Medlem
Skrivet av BoToss:

Köpte mig en gammal SGN som ersättare till min 4s och får dryga månaden senare fortfarande "wow-faktorn". På en iPhone 5 hade allt varit det exakt detsamma tråkiga för mig.

Det är ingen som säger att du inte får vara trött på iPhone/iOS. Det är helt ok, upplevelsen mellan dem är såklart väldigt snarlik i de flesta fall även om hårdvaran är bättre.

Personligen bryr jag mig inte mycket om själva gränssnittet då jag anser appar:arna vara det viktiga och det är en av iOS starkaste punkter men samtidigt håller jag med om att det definitivt inte skulle skada med en liten uppfräshning. Tycker iPhone 5 hårdvarumässigt var en suverän produkt men iOS 6.0 däremot var en klart besvikelse sett till nya features/API:er/gränssittsförbättringar om man jämför med tidigare lanseringar av nya iOS versioner.

Skall bli intressant att se vad Jonathan Ive gör med iOS nu när han tagit över rodret för både hård- och mjukvarudesign. Jag gillar hans designspråk. Förhoppningsvis får vi se lite av hans ideer redan i iOS 7.0.

Permalänk

Jag tänker köpa Samsung Galaxy S4 då jag anser den toppar HTC One/Sony Xperia Z på alla fronter. Iphones har aldrig fallit mig i smaken.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Justbecause:

Ja, för NFC används ju flitigt här

Varför skulle inte NFC användas här?
Det kommer bara växa sig större och större nu i och med betalningar osv.

Nu säger du konstiga saker igen...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Vad jag tror han menar är att det knappt i dagens läge finns nåt stöd för NFC i Sverige så tekniken just nu med att kunna betala via det är rätt så menlös. Och med alla andra liknande tjänster swish swosh galosh som poppar upp så är det svårt för butiker och kanske för dyrt för vissa att anpassa till ny teknik. Det finns ju liksom butiker än idag 2013 som inte ens kör kortläsare. Typ mindre tobaks affärer m.m

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Don_W:

Vad jag tror han menar är att det knappt i dagens läge finns nåt stöd för NFC i Sverige så tekniken just nu med att kunna betala via det är rätt så menlös. Och med alla andra liknande tjänster swish swosh galosh som poppar upp så är det svårt för butiker och kanske för dyrt för vissa att anpassa till ny teknik. Det finns ju liksom butiker än idag 2013 som inte ens kör kortläsare. Typ mindre tobaks affärer m.m

Och om telefonerna inte får stöd för det så kommer det aldrig växa sig större. Då blir vi tvungna att leva kvar i stenåldern.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Och om telefonerna inte får stöd för det så kommer det aldrig växa sig större. Då blir vi tvungna att leva kvar i stenåldern.

Skickades från m.sweclockers.com

Nej du har en poäng i det med. Men jag anser det ännu rätt onödigt i dagens läge. Tror det är allt för få än i dag som vill koppla sitt bankkonto till sin mobil. Med tanke på hur sjuk värld det är vi lever i där folk klappar på varandra och rånar varandra. Inte för att ett bankomat kort inte utgör någon risk men iaf en mindre sådan.

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 

Permalänk
Medlem
Skrivet av WardonE:

Android är inte heller öppet, förrän man rootar mobilen. Precis som iOS inte är öppet förrän man jailbreakar den.

Fel. Android är galet mer öppet än iOS out of the box, om du jailbreakar en iOS-enhet kommer du fortfarande inte upp i samma öppenhet som en icke-rootad Android-enhet. Om man sedan rootar så finns inga begränsningar.

Visa signatur

i7 3770K @ 4,5GHz, P8Z77-V Pro, Vengeance LP 4x4GB, GTX 1650 Super, Crucial m4 128GB, Toshiba 3TB, CM Storm Enforcer, Xigmatek 600W, XL2420T 120Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av bjajjull:

Fel. Android är galet mer öppet än iOS out of the box, om du jailbreakar en iOS-enhet kommer du fortfarande inte upp i samma öppenhet som en icke-rootad Android-enhet. Om man sedan rootar så finns inga begränsningar.

Spela roll 80% av alla de som har en smartphone är nog ganska nöjda med dom som dom är skulle jag tro. Jag ser hellre att det är mer kontrollerat/låst för då känner jag mig säkrare. Med all den information vi förtror våra telefoner med så känns det aningen olustigt att låsa upp utan att veta konsekvenserna av det. Fast för att inte vara allt för nitisk då får jag väl säga är man en väldigt intresserad av sånt och inte har nåt jobb som kräver jobb mail med sekretess och inte heller lagrar känslig information på sin telefon kanske det kan vara roligt. Men för de flesta med en jobb mail eller privat information på sin lur är det ju ganska dumt och ologiskt att utsätta sig själv för den säkerhetsrisk som det innebär att låsa upp allt. Dagens telefoner kan ju typ nästan redan allt out of the box så vad vinner man på det förutom kanske någon flashig färg eller lite annorlunda ikoner?

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 

Permalänk
Skrivet av Don_W:

Spela roll 80% av alla de som har en smartphone är nog ganska nöjda med dom som dom är skulle jag tro. Jag ser hellre att det är mer kontrollerat/låst för då känner jag mig säkrare. Med all den information vi förtror våra telefoner med så känns det aningen olustigt att låsa upp utan att veta konsekvenserna av det. Fast för att inte vara allt för nitisk då får jag väl säga är man en väldigt intresserad av sånt och inte har nåt jobb som kräver jobb mail med sekretess och inte heller lagrar känslig information på sin telefon kanske det kan vara roligt. Men för de flesta med en jobb mail eller privat information på sin lur är det ju ganska dumt och ologiskt att utsätta sig själv för den säkerhetsrisk som det innebär att låsa upp allt. Dagens telefoner kan ju typ nästan redan allt out of the box så vad vinner man på det förutom kanske någon flashig färg eller lite annorlunda ikoner?

Fattar verkligen inte varför folk tror att en öppen telefon betyder att princip varenda person kan komma åt mail och privat information lol. Android är öppet så att du kan göra vadfan du vill med telefonen, byta fonter på vadfan du vill, byta ikoner till vad du vill, ja, du kan göra princip vad som helst. Bara för det så är mobilen i sig inte världens säkerhetsrisk om man har privata mail man vill ha säkert.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Qwerty420:

Fattar verkligen inte varför folk tror att en öppen telefon betyder att princip varenda person kan komma åt mail och privat information lol. Android är öppet så att du kan göra vadfan du vill med telefonen, byta fonter på vadfan du vill, byta ikoner till vad du vill, ja, du kan göra princip vad som helst. Bara för det så är mobilen i sig inte världens säkerhetsrisk om man har privata mail man vill ha säkert.

Och hur vet man med säkerhet det om man inte kan programmering ? När man låser upp/ rootar registret på telefonen sker ju en rad förändringar som jag antar att de flesta inte har en susning om bortsett från de visuella och kanske prestanda ökande skillnader. Men låt säga att det är idiot säkert så är det ändå i det stora hela en sån liten skara utav alla de som har telefoner som nyttjar detta skulle jag tro vilket i sig gör det till en ganska usel punchline för att motivera ett övertag kommande köp . Men det är väl kanske bara jag som är för gammal för att se nöjet i det hela. Telefon använder man för sociala skäl pratar i , sms , mail och söker information när man inte har en dator tillgänglig typ. Sen även musik och videos vilket i sig inte heller kräver någon rootning då samtliga smartphones löser detta oob. Dessutom så ryker garantin snabbare än kvickt om dom kan påvisa vad du gjort. Både för Samsung och Apple. Men om man anser det värt att slänga ut 6000 på en lur och sen bricka den med risk att förstöra den och stå med byxorna ner kör hårt.

Skickades från m.sweclockers.com

korrigering och tillägg
Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 

Permalänk
Medlem
Skrivet av Justbecause:

Här stirrar alla bara sig blinda på höga siffror utan att ha en aning om vad det är eller om det över huvud taget gör någon skillnad

Skickades från m.sweclockers.com

Är det inte det du gör när du tror att man inte kan se skillnad på upplösning på mobiler.

Du har aldrig testat en mobil med 1080p och du förstår inte tekniken. Du tror att man inte kan se skillnad för att skärmen är liten utan att tänka på att du har mobilen i handen.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Don_W:

Vad jag tror han menar är att det knappt i dagens läge finns nåt stöd för NFC i Sverige så tekniken just nu med att kunna betala via det är rätt så menlös. Och med alla andra liknande tjänster swish swosh galosh som poppar upp så är det svårt för butiker och kanske för dyrt för vissa att anpassa till ny teknik. Det finns ju liksom butiker än idag 2013 som inte ens kör kortläsare. Typ mindre tobaks affärer m.m

Vad NFC kan:

Betalning är den minsta man kan göra men här på SC verkar det vara prio ett som motargument...

Visa signatur

Android är fantastiskt, nu även med bl.a trim. ;)
https://www.youtube.com/watch?v=wwXA27TWD3k&feature=youtube_g...

Permalänk
Medlem
Skrivet av BoToss:

Vad NFC kan:

http://www.youtube.com/watch?v=ArJG2p8BZa8

Betalning är den minsta man kan göra men här på SC verkar det vara prio ett som motargument...

http://www.youtube.com/watch?v=qp5il7yhM4Y

Jag vet att det finns fler funktioner än så men jag anser ingen av dom direkt revolutionerande än. När det kommer upp i samma räckvidd som bluetooth så kommer dom funktionerna som videon visade upp kommer potentialen för funktionen bli mer intressant. Boarding pass etc som han nämner ja där har iOS passbook istället. Swish som finns som app som kopplas till kontot och telefonen löser digital betalning på likvärdigt sätt som NFC betalning gör. Skicka kontakter/bilder etc kan man göra på andra sätt än just NFC. Vi får väl se vad som kommer i kommande modeller av telefoner som saknar NFC i dagens läge vem vet kanske Apple implementerar detta såvidare det inte ligger nåt patent på det redan som någon konkurrent lagt klorna på. Hur som känner jag att i stort sett allt som NFC kan finns det redan sen gammalt alternativa metoder till. Trådlös laddning däremot vore kanske för många en trevlig feature men åter igen räckvidd. Visst lägga den på en fatboy på bordet vid sängen är kanske lite smutt men det kräver ju ändå en kabel hängandes någonstans nåt som jag själv fick dyrt erfara vara en dålig idé (inte så för alla) när katt jäveln hemma tugga sladden i molekyler och jag glatt fick åka och köpa ny sladd.

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 

Permalänk
Avstängd
Skrivet av bjajjull:

Fel. Android är galet mer öppet än iOS out of the box, om du jailbreakar en iOS-enhet kommer du fortfarande inte upp i samma öppenhet som en icke-rootad Android-enhet. Om man sedan rootar så finns inga begränsningar.

Bara att jag kunde "drag & drop" bl.a musik till min Nexus utan problem var en wow-faktor första dagen!
Eller att browsa den, kändes som det var min telefon och inte något "leasat" en lång period... Om ni förstår vad jag menar.

Visa signatur

Android är fantastiskt, nu även med bl.a trim. ;)
https://www.youtube.com/watch?v=wwXA27TWD3k&feature=youtube_g...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Don_W:

Jag vet att det finns fler funktioner än så men jag anser ingen av dom direkt revolutionerande än. När det kommer upp i samma räckvidd som bluetooth så kommer dom funktionerna som videon visade upp kommer potentialen för funktionen bli mer intressant. Boarding pass etc som han nämner ja där har iOS passbook istället. Swish som finns som app som kopplas till kontot och telefonen löser digital betalning på likvärdigt sätt som NFC betalning gör. Skicka kontakter/bilder etc kan man göra på andra sätt än just NFC. Vi får väl se vad som kommer i kommande modeller av telefoner som saknar NFC i dagens läge vem vet kanske Apple implementerar detta såvidare det inte ligger nåt patent på det redan som någon konkurrent lagt klorna på. Hur som känner jag att i stort sett allt som NFC kan finns det redan sen gammalt alternativa metoder till. Trådlös laddning däremot vore kanske för många en trevlig feature men åter igen räckvidd. Visst lägga den på en fatboy på bordet vid sängen är kanske lite smutt men det kräver ju ändå en kabel hängandes någonstans nåt som jag själv fick dyrt erfara vara en dålig idé (inte så för alla) när katt jäveln hemma tugga sladden i molekyler och jag glatt fick åka och köpa ny sladd.

NFC ska inte och kommer inte att fungera "på avstånd", det är inte det som är meningen med "near field communication". Tätt inpå gäller här av självklara anledningar.

En tagg på min pendlarcykel som startar "mina spår", stänger av wifi, sätter på bluetooth, Skärmen 100% mm är inget jag kan per automatik med min 4s.
Skillnaden mellan mig och "er" är nog att jag tillåter mig acceptera att det finns bättre lösningar istället för att anamma dom. Jag ber er att se bort från märket och se till användarens fördelar i tekniken, för användare är vi allihopa.

Konstigt att man vill köra tio olika program som iOS-användare för en sak som redan är enkelt standardiserad.
Och kabeln till den trådlösa laddaren, då kan man störa sig på alla kablar i hemmet, dessa djävla lampor alltså för att inte tala om bakom TV:n. *ironi*
Nej, jag känner att med såna små försvarsargument... Man vill och medvetet förnekar för sig själv att "allt annat är skit, jag har gjort det bästa valet".

Visa signatur

Android är fantastiskt, nu även med bl.a trim. ;)
https://www.youtube.com/watch?v=wwXA27TWD3k&feature=youtube_g...