Permalänk
Medlem

Obsidian 350D Red & Black

Tänkte dela med mig utav lite bilder på senaste datorbygget, stort tack till GRData (www.grdata.se) för grym service samt bra priser som vanligt Nu lägger jag inte upp många foton då det är taget med Iphone men jag kommer komplettera med nya bättre bilder efter Sleeve monteringen.
Måste säga att uppgraderingen var ganska enorm från mitt gamla system som bestod av i5 760, crossfire radeon 6950 etc etc.

Vid låga röster kommentera gärna varför.

Lista på komponenter:
Intel Core i7 4770K 3.5GHz/3.9GHz 8MB HT LGA1150 @ 4.3GHz 1.285 vCore
ASUS MAXIMUS VI GENE mATX Z87
Zotax GTX 780 3GB GDDR5
Corsair 16GB DDR3 1600MHz VENGEANCE PRO RED
Corsair Neutron GTX 120GB SSD
Corsair Hydro Series H100i Liquid CPU Cooler
Corsair Obsidian 350D Fönster, Svart
Corsair HX650 - Nätaggregat 80 PLUS Gold
Corsair HX/TXM/CXM Series Sleeved Red
Corsair AF140 Quiet Edt. 140 mm Fläkt 2-pack
Corsair AF120 Quiet Edt. 120 mm Fläkt dual pack
Corsair AF120 Quiet Edt. 120 mm Fläkt

Update 2013-11-13

Impulsköp, en Asus MX299Q 2560x1080 och en till SSD för lagring
Samsung 840 EVO Series 250GB

Skärmen är riktigt trevlig att spela med, speciellt i Battlefield 4 med Ultra Wide,
Enormt fina färger på denna IPS panel, stort lyft från tidigare billiga skärmar jag
ägt.

Blir en till update snart med ett GTX 780 till och ett lite större nätagg Corsair 850W RM serien

Obsidian 350D Red & Black

Visa signatur

if it ain't broke, don't fix it

Permalänk
Avstängd

Vadför kör du med en AF120 och en SP120 på h100:an det skall var 2 st SP120 då det är bättre till det ändamålet än vad en AF120 är för den har inget statiskt tryck

Visa signatur

CHASSI: CUSTOM OBSIDIAN 900D CPU: i7 5930K @ 4.5GHz MB: GIGABYTE X99 G7 WIFI RAM: CRUCIAL DDR4 @ 2666MHZ 16GB SSD: ADATA SPD PRO 128GB ,SPD PRO 256GB HD: SEAGATE 2TB ,WD 3TB GREEN GPU: gt210 1gb PSU: EVGA SUPERNOVA G2 1300W SKÄRM: ASUS PB287Q 4K VATTENKYLNING: CUSTOMLOOP 2X 480RAD,240RAD
https://www.youtube.com/watch?v=debByyBcG3A]

Permalänk

Funderar på att byta ut mitt 650D mot ett sådant. Är det värt det för storleken?

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk
Medlem
Skrivet av hytin:

Vadför kör du med en AF120 och en SP120 på h100:an det skall var 2 st SP120 då det är bättre till det ändamålet än vad en AF120 är för den har inget statiskt tryck

Som jag skrev på en utav bilderna så blev det fel med en fläkt men den byttes ut, såg det först när jag fotade
men nog fungerar dessa fläktar bra, CPU ligger på ca 26-29 grader i idle, kring 65-70 i full Load, kanske hade varit
bättre med SP modellen? läste inte på så mycket men man kan ju alltid byta dom i efterhand.

Skrivet av JeagerMeisterSWE:

Funderar på att byta ut mitt 650D mot ett sådant. Är det värt det för storleken?

Jag ville personligen ha mindre chassie då mitt förra 600T var i största laget och lät som en vindtunnel, den här låter inte så mycket
samt så tar den inte så mycket plats på bordet heller, den lär nog fungera bra för sli/crossfire lösningar också då man har möjlighet
för mycket kylning om man vill

Visa signatur

if it ain't broke, don't fix it

Permalänk

Riktigt trevligt bygge! stilrent o snyggt med det röda o svarta, solklart 5p

Visa signatur

Citera för svar!
| Mobo: Gigabyte GA-P67A-D3-B3 | CPU: i5-2500k @ 4,2 GHz | GPU: Asus Matrix HD-7970 @ 3GB Vram | RAM: 16GB 4x4 @ 1600MHz | PSU: Fractal Design 650W | Chassi: Fractal Design Define R4 Black Window | SSD: Corsair 120GB | Hybrid: Seagate laptop 2.5" SSHD 1TB SATA/600 | HDD: Samsung 500GB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av coolbreezad:

Riktigt trevligt bygge! stilrent o snyggt med det röda o svarta, solklart 5p

Stort tack för det , efter helgen kommer det nog en lite större uppdatering, hoppas bara jag hinner få
mina sleeve från sleeva.se så får jag köra igång ordentligt med sleevandet.

Visa signatur

if it ain't broke, don't fix it

Permalänk
Avstängd

De blev riktigt snyggt tycker jag stilrent och prydligt

Visa signatur

CHASSI: CUSTOM OBSIDIAN 900D CPU: i7 5930K @ 4.5GHz MB: GIGABYTE X99 G7 WIFI RAM: CRUCIAL DDR4 @ 2666MHZ 16GB SSD: ADATA SPD PRO 128GB ,SPD PRO 256GB HD: SEAGATE 2TB ,WD 3TB GREEN GPU: gt210 1gb PSU: EVGA SUPERNOVA G2 1300W SKÄRM: ASUS PB287Q 4K VATTENKYLNING: CUSTOMLOOP 2X 480RAD,240RAD
https://www.youtube.com/watch?v=debByyBcG3A]

Permalänk
Medlem
Skrivet av hytin:

De blev riktigt snyggt tycker jag stilrent och prydligt

Tackar tackar, kikade på ditt galleri också, riktigt snyggt! full pott för det, själv lite sugen på att
köra vattenkylning på allt men mitt chassie blir nog lite för litet

Visa signatur

if it ain't broke, don't fix it

Permalänk
Avstängd

skall funka och ha en radiator i fronten eller, Finns det inte plats till det och sedan en liten tunnare i toppen och en bayres med pump , men vist det blir trångt men det går nog

Visa signatur

CHASSI: CUSTOM OBSIDIAN 900D CPU: i7 5930K @ 4.5GHz MB: GIGABYTE X99 G7 WIFI RAM: CRUCIAL DDR4 @ 2666MHZ 16GB SSD: ADATA SPD PRO 128GB ,SPD PRO 256GB HD: SEAGATE 2TB ,WD 3TB GREEN GPU: gt210 1gb PSU: EVGA SUPERNOVA G2 1300W SKÄRM: ASUS PB287Q 4K VATTENKYLNING: CUSTOMLOOP 2X 480RAD,240RAD
https://www.youtube.com/watch?v=debByyBcG3A]

Permalänk

Jävlar vad snyggt! Men har du bara en SSD som hårddisk? eller har du gömt en bakom eller något? 5P iallafall!

Visa signatur

CPU: Intel core i7 4790k | RAM: Corsair Vengeance 16gb | GPU: MSI GeForce GTX 980 4GB | MB: MSI Z97I AC | SSD: Samsung 840 EVO 250gb | HDD: Seagate Barracuda 3T

Battlelog: Vanillaenergy

Permalänk
Avstängd

Ser snyggt ut, riktigt cleant.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hytin:

skall funka och ha en radiator i fronten eller, Finns det inte plats till det och sedan en liten tunnare i toppen och en bayres med pump , men vist det blir trångt men det går nog

Ska kika mer på det där framöver, lite sugen på det för att få ner tempsen mer

Skrivet av vanillaskyes:

Jävlar vad snyggt! Men har du bara en SSD som hårddisk? eller har du gömt en bakom eller något? 5P iallafall!

Tackar! Det sitter bara en SSD just nu där, skall in med en till också då 120GB inte räcker så långt

Skrivet av Oikkula:

Ser snyggt ut, riktigt cleant.

Stort tack

Visa signatur

if it ain't broke, don't fix it

Permalänk
Medlem

Väldigt snyggt gjort! Men hur är ljudnivån på idle? Skulle man kunna ha datorn på under natten utan att bli störd?

Permalänk
Medlem
Skrivet av DerpNstein:

Väldigt snyggt gjort! Men hur är ljudnivån på idle? Skulle man kunna ha datorn på under natten utan att bli störd?

Tackar, den låter inte så illa vid idle, speciellt inte om jag kopplar alla fläktar så jag kan styra dom på lägsta varv, har dock inte så just nu då jag inväntar lite
sleeve osv så jag kan färdigställa allt, finns säkert tystare fläktar att köra på men jag är inte så jätte allergisk mot ljud så jag skulle nog kunna
sova i samma rum ja.

Visa signatur

if it ain't broke, don't fix it

Permalänk
Medlem

Snyggt, men nätaggregatet förstör en hel del. Ett corsair ax med röda detaljer skulle passa fint.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

Snyggt, men nätaggregatet förstör en hel del. Ett corsair ax med röda detaljer skulle passa fint.

Tackar, du har helt rätt, har dock lite planer för det med, funderar ev på att bocka till nått i alu som kapslar in hela nedre delen av chassiet inklusive nätagget om du förstår hur jag menar

Visa signatur

if it ain't broke, don't fix it

Permalänk
Medlem

Ett Asus Geforce GTX 780 DirectCU II hade ju suttit som ett smäck i din dator

Permalänk
Medlem
Skrivet av stn1337:

Ett Asus Geforce GTX 780 DirectCU II hade ju suttit som ett smäck i din dator

http://www.sweclockers.com/image/red/2013/07/18/IMG_6537.jpg?...

Det där är ett riktigt snyggt kort, kollade flera ggr på det men jag resonerade såhär att om jag kör med referens
kylare så får jag nog inte lika höga temps i SLI vilket jag lär köra inom en snar framtid

Visa signatur

if it ain't broke, don't fix it

Permalänk

Riktigt snyggt bygge! Väldigt likt mitt bygge! http://www.sweclockers.com/galleri/11496-redblack-right ditt är lite vassare dock och som tidigare nämnare så hade det varit fint med ett DCU II som jag har, så får va lite elak och säga att mitt bygge är lite snyggare men som sagt är ditt bygge lite vassare 5/5p! Välkommen till vorsair fan club!

Permalänk
Medlem

Det är så förbaskat stiligt! Helt Underbart.

Med ett par rejäla hårddiskar borde 2st 3,5 räcka långa vägar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JORDGUBB3:

Riktigt snyggt bygge! Väldigt likt mitt bygge! http://www.sweclockers.com/galleri/11496-redblack-right ditt är lite vassare dock och som tidigare nämnare så hade det varit fint med ett DCU II som jag har, så får va lite elak och säga att mitt bygge är lite snyggare men som sagt är ditt bygge lite vassare 5/5p! Välkommen till vorsair fan club!

Tack så mycket! Börjar helt alvarligt fundera på att ta isär mitt gtx 780 och lacka allt silver på den till rött såg ditt bygge för någon vecka sen, typ efter jag hade beställt mina delar gissa om det kliade i fingrarna då jag såg ditt bygge full pott för ditt med

Visa signatur

if it ain't broke, don't fix it

Permalänk

Awesome bygge gillas grymt speciellt hur du har löst det med cpu radden. Gillar hur den är undangömd så man inte ser den, folk brukar sätta det som bakre utblås men då tar den upp mycket plats så man inte ser resten av godelarna.

Klar 5 p!!

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem

Riktigt snyggt bygge! Ska själv nämligen bygga något liknande En sak jag undrar är att nästan alla som bygger corsair 350d chassin är att dom har h100 som cpu kylare och köper nya fläktar? Är detta något nödvändigt? Kan inte detta så bra..

Visa signatur

Chassi:Corsair 350D Processor: i7 4770k Grafikkort:Zotac GTX 780 Moderkort:Asus Maximum Vi Gene (mATX) Nätaggregat:Corsair TX 850 Processorkylning:Corsair h100i Minnen:Corsair Vengeance 1600mhz Lagring:120GB Kingston ssd

Permalänk
Skrivet av nanosec:

Tack så mycket! Börjar helt alvarligt fundera på att ta isär mitt gtx 780 och lacka allt silver på den till rött såg ditt bygge för någon vecka sen, typ efter jag hade beställt mina delar gissa om det kliade i fingrarna då jag såg ditt bygge full pott för ditt med

Testa lacka om det ja som du skrev! Använd plastidip så kan du ta bort lacken om det inte blir bra Kan förstå att det började klia i fingrarna då! ^^

Permalänk
Skrivet av Kartexo:

Riktigt snyggt bygge! Ska själv nämligen bygga något liknande En sak jag undrar är att nästan alla som bygger corsair 350d chassin är att dom har h100 som cpu kylare och köper nya fläktar? Är detta något nödvändigt? Kan inte detta så bra..

Jag har ju ett likadant bygge som detta galleriet och jag har också bytt fläktar, jag har ju H100i precis som i detta galleriet och jag bytte fläktar för de medföljande lät som ett jetplan (Tycker jag) smaken är ju som baken

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zonee123:

Awesome bygge gillas grymt speciellt hur du har löst det med cpu radden. Gillar hur den är undangömd så man inte ser den, folk brukar sätta det som bakre utblås men då tar den upp mycket plats så man inte ser resten av godelarna.

Klar 5 p!!

Stort tack!

Skrivet av Kartexo:

Riktigt snyggt bygge! Ska själv nämligen bygga något liknande En sak jag undrar är att nästan alla som bygger corsair 350d chassin är att dom har h100 som cpu kylare och köper nya fläktar? Är detta något nödvändigt? Kan inte detta så bra..

Tackar, anledningen till att jag bytte fläktar var mest för att allt skulle följa temat rött men visst flyttar dessa fläktar även mer luft än org som kommer med

Visa signatur

if it ain't broke, don't fix it

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robeliboban:

Det är så förbaskat stiligt! Helt Underbart.

Med ett par rejäla hårddiskar borde 2st 3,5 räcka långa vägar.

Enormt tack för det, har dock inte behov av lagring i denna dator då
jag har en server hemma som sköter den biten

Visa signatur

if it ain't broke, don't fix it

Permalänk
Medlem

Jäkligt snyggt måste jag säga. Väldigt bra byggt av dig!
5/5

Permalänk
Medlem
Skrivet av DDemis:

Jäkligt snyggt måste jag säga. Väldigt bra byggt av dig!
5/5

Tackar!, håller på att riva ut det mesta från burken just nu så jag kommer åt att sleeva
resten av kablarna, kommer nog en update med lite bilder i slutet av veckan

Visa signatur

if it ain't broke, don't fix it

Permalänk
Medlem

Hur mycket tycker du fläktarna låter? Och hur ljud känslig är du?

Visa signatur

4790K - Asus Gene Z97 - Gigabyte G1 980 - 16GB Vengeance PRO 1866MHz - Crucial MX100 512GB - EVGA G2 850W
Sony Vaio Pro 13 - i5 - 8GB - 256GB