Permalänk
Medlem

Har jag pajat skärmen?

Halv klantigt. Och tror jag vet svaret,

Inskaffade en ASUS ZENBOOK U500VZ 15.6" (2880x1620)

Satt på hotell rummet och köpte sådan här rengöring skit eftersom några alltid ska pilla på skärmen (och nej inte mina små barn utan vuxna männsikor:..)

Iallfall, var ute och käka kom hem spruta på medlet och torka ut (men skärmen var på...)

Nu är det som en vit ram när skärmen är svart och på (typ win 8 start meny, spel osv) Så går en vit ram runt hela skiten och den blinkar lite typ.. Men ju längre det gått destå mindre har det faktiskt blivet.. Men råka jag paja skiten som en halv idiot..

Sry för stav fel, men är lat och dyslektiker ,)

Permalänk
Medlem

Det tror jag inte vänta bara ett tag tills det vita försvinner

Visa signatur

Haf 912 | I7 2600 | Phanteks PH-TC14PE | Asrock extreme 3 |
| LP 2x4GB | GTX 680 | Corsair Ax 650 | Qnix Qx2710 |

Permalänk
Medlem

Tack för snabbt och lugnande svar . det verkar faktiskt så. Även om det är kvar så är det redan bra mycket mindre

Permalänk

Det är glas mellan medlet och "skärmen" så nej inte så troligt att du råkade ha sönder den! annars så tycker jag att det borde va en reklamation dock beror det på hur mycket du använde!

Visa signatur

Define XL R2 ||Core I7 3930K @ 4,0 || 32GB DDR3 1600Mhz ||GTX 780 Ti SLI || 2st 480GB SSD ||
Fractal Design R5 || XEON X5650 X2 || 48GB DDR3 ECC 1600Mhz || SUPERMICRO || 2st 250GB SSD || 8 x 3 TB HDD ||
MacBook Pro 15 Retina 2018 || 16GB RAM || 512 SSD || 555X || I7 2,2 Ghz ||

Permalänk
Medlem

Använde inte mycket alls. Ett sprut så att säga. Det försvan sedan igår kväll.

Nu gick jag på lunch och datorn stod på. Och nu kom det tillbacks igen.. JÄvligt knepigt.

Ska ringa asus och kolla med dom