RoS, första intrycket

Permalänk
Medlem

Hm går det inte enchanta gamla legendaries eller? det skulle väl gå sa dom väl...

Permalänk
Skrivet av HazZarD:

Hm går det inte enchanta gamla legendaries eller? det skulle väl gå sa dom väl...

Verkar vara många som missar "subject to change. Nothing is 100% set in stone" etc etc.

Det ändrades rätt fort då dom insåg att en del legs skulle bli väldigt obalanserat i RoS om dom tillät folk att enchanta gamla legs.

Permalänk
Medlem

Tycker att den nya akten var riktigt rolig hittade knappt några nya items dock "/ ett vapen och shoulders tror jag, inte mer..

Visa signatur

#1: Z370N ITX | i7 8700k | GTX 1080 | 32GiB
#2: P8Z77-M pro | i7 3770k | GTX 1050ti | 16GiB

Server: Z370-G | i5 8600T | 64GiB | UnRAID 6.9.2 | 130TB
Smartphone: Samsung Z Flip 5 | Android 13 | Shure SE535

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

Hm går det inte enchanta gamla legendaries eller? det skulle väl gå sa dom väl...

Du kan inte enchanta legacy items nej, endast de legs som droppat sedan patch 2.o

Och angående vad jag tycker om expansionen, älskar den än så länge.
Dock har jag fått lira väldigt mycket själv då polarna inte haft möjlighet att spela så mycket, men imorrn blir det bounties och rifts i party.

Har hunnit hitta en hel del trevligt.
http://eu.battle.net/d3/en/profile/Tias-2939/hero/8845368

Hittat lite leg och set plans som jag planerar testa att crafta så fort jag farmat ihop de leg material dropsen som behövs för att crafta.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Hedersmedlem

Då var kampanjen slut. Stämningen är kanon tycker jag, sen var det kul med lite utmaning också. 2-mannade Maghda på Inferno 1 och körde Malthael solo på Master (eftersom lagkamraterna inte orkar med mer än 3 wipes...). Tog typ 10-15 minuter styck.

Visa signatur

"The more you learn, the more you realize how little you know."

Permalänk
Medlem

känner mig lite ute här, jag körde på hard. gick iofs ganska smärtfritt.

jag hänger dock inte riktigt med på de nya "statsen", jag lirar monk, logger på 160k dps, men bara 700k toughness. vad ska man satsa på? är det balans mellan dps och toughness? är life on hit lika mycket värt nu?
känner mig som sagt måttligt förvirrad 😋

Visa signatur

5900x, asus dark hero, 64GB ram, RTX 3090

Permalänk
Medlem

Gillar expansionen, men gillar inte crusader hittills. Får väl fortsätta experimentera med olika builds.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av 1Z3C0LD:

känner mig lite ute här, jag körde på hard. gick iofs ganska smärtfritt.

jag hänger dock inte riktigt med på de nya "statsen", jag lirar monk, logger på 160k dps, men bara 700k toughness. vad ska man satsa på? är det balans mellan dps och toughness? är life on hit lika mycket värt nu?
känner mig som sagt måttligt förvirrad 😋

Du måste köra med Life on hit annars får du inte tillbaka något liv då dom tagit bort det andra helt.

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Jag tog det ganska lugnt för att kunna titta, söka och demolera allt. Efter 5 timmar solo så har jag nått level 68. Till än början körde jag T1 för att fixa lite bättre gems.
Jag kom så långt att jag klippte Adria, men då var jag nere på nivån under master.

Vad looten så verkar "Smart loot" vara ett vitt begrepp. Jag plockade t.e.x. c:a 17-20 mighty belt (till barb) och en 4-5 crossbows (till dh) trots att jag kör Wizzard.

Till min Wizzard hittade jag väl i stort sätt bara en ny chest. Och nog märks det att LS har försvunnit (därav sänkningen av nivå).

Visa signatur

Antec P180/ Asus A8N-E / A64 X2 3800+ / 2x512 Corsair value select / Gainward GS 7800GT /SB audigy 2 /Antec neopower 480W

Permalänk
Skrivet av Twoedge:

Jag tog det ganska lugnt för att kunna titta, söka och demolera allt. Efter 5 timmar solo så har jag nått level 68. Till än början körde jag T1 för att fixa lite bättre gems.
Jag kom så långt att jag klippte Adria, men då var jag nere på nivån under master.

Vad looten så verkar "Smart loot" vara ett vitt begrepp. Jag plockade t.e.x. c:a 17-20 mighty belt (till barb) och en 4-5 crossbows (till dh) trots att jag kör Wizzard.

Till min Wizzard hittade jag väl i stort sätt bara en ny chest. Och nog märks det att LS har försvunnit (därav sänkningen av nivå).

Vilken follower använder du?

Frågar då jag tycker att det verkar påverka looten man får. Körde oftast med Scoundrel och när jag bytte till Templar fick jag plötsligt mer strength-baserade items och bälten.

Visa signatur

Du har redan tackat ja!

Permalänk
Medlem

Har bara testat barbaren än. Har 350k dps obuffat på lvl 70 och jag suger nåt fruktansvärt känns det som. Ni som inte börjat än kör wizard är mitt tips.

Visa signatur

Gigabyte RTX 3070 | Samsung 980 | AMD 5950x
32GB 3600MHz CL14 | Corsair RM850X | ASUS ROG CROSSHAIR VIII DARK HERO
Skärm: Acer 27" ConceptD CP3271KP IPS 4K HDR 144 hz

Skriv gärna ett svar om ditt problem löste sig.

Permalänk
Medlem

Bah inte hunnit spela något ännu, men ikväll så jävlar

Visa signatur

Dator 1: EVGA SuperNOVA Gold 750W | DELL S2340L 23"" | Sapphire Radeon R9 280X Dual-X OC | Intel i5 4670k@4.4Ghz | Asus Z97-a | Samsung 830 128GB SDD | Corsair DDR3 1600mhz 8GB | Win 8.1 Pro | HAF 912 Plus

Permalänk
Medlem

Helt såld på RoS hittils. Och jag har inte ens börjat med Bounties/Adventure mode än..... Bra jobbat blizz!

P.S blir nog att skippa Naval strike till BF4 så länge

Visa signatur

MB: MSI B450 Tomahawk MAX| CPU: RYZEN 7 5700X| RAM: 16GB(2x8) Corsair Vengence LPX DDR4@3200Mhz| GPU: Sapphire Radeon RX 6600 XT Pulse 8GB| PSU: Corsair HX 850W 80+ Silver| SSD: Kingston A2000 500GB NVme|Chassi: Fractal Design Define R4| OS: Win 11 pro | CPU-kylning: Noctua NH-U14S

Permalänk
Medlem
Skrivet av vinylens:

Du måste köra med Life on hit annars får du inte tillbaka något liv då dom tagit bort det andra helt.

Det är fortfarande otroligt essential alltså? Jag tänkte om man skulle köra på ett högre life on kill eller något liknande.
känns som att jag behöver göra något radikalt åt min gear, men samtidigt känns mina 45% critchance och 500% crit dmg stabila, men har ju typ noll survivability

Visa signatur

5900x, asus dark hero, 64GB ram, RTX 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av dysenteri:

Vilken follower använder du?

Frågar då jag tycker att det verkar påverka looten man får. Körde oftast med Scoundrel och när jag bytte till Templar fick jag plötsligt mer strength-baserade items och bälten.

Jag växlar mellan enchantress och scoundrel. Just nu mest enchantress , enbart för armour och attack speed bonus. Templar var det länge sedan jag använde.

Visa signatur

Antec P180/ Asus A8N-E / A64 X2 3800+ / 2x512 Corsair value select / Gainward GS 7800GT /SB audigy 2 /Antec neopower 480W

Permalänk
Medlem

Jag är rädd att man hittar bra items för snabbt. Nu har det bara varit släppt en dag i och för sig, och jag har dålig koll på vad det bästa 1hands etc är. Men 1hands med socket, "sin stat", vit och 2xxx skada verkar inte så ovanligt.

Visa signatur

Om jag skitet pengar, hade jag suttet och krystat i just denna stund.
Asus P8Z68-V || i7 2600K 3,4GHz @ 4,3GHz || Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE || Samsung 830 128GB || Gigabyte GeForce GTX 970 WF 3X OC 4GB || Corsair RM850 850W || Fractal Design Define XL || Antec KÜHLER H2O 620 || Acer 27" Predator XB271HU

Permalänk
Medlem

Hur är det när man möter final boss? Guaranteed legendary? Ska man avvakta med att ta honom tills man är 70 då, ifall man skulle nå dit innan...?

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Permalänk
Skrivet av Twoedge:

Jag växlar mellan enchantress och scoundrel. Just nu mest enchantress , enbart för armour och attack speed bonus. Templar var det länge sedan jag använde.

Ok, då brast väl min teori om att follower påverkar "smart loot"

Visa signatur

Du har redan tackat ja!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MoNkeY-05:

Hur är det när man möter final boss? Guaranteed legendary? Ska man avvakta med att ta honom tills man är 70 då, ifall man skulle nå dit innan...?

Precis som du säger avvakta med sista bossen, annars får du med garanterad legendary dock
ingen lvl 70.

Visa signatur

I7 9900K | Gigabyte Z390 Aorus Elite | Corsair 16GB @ 3000mhz | ASUS GTX 1070 Dual | Seasonic FOCUS Plus 750W Gold| FD Defince C | Benq 23,5" + Asus 24" 144hz

Permalänk
Medlem

Körde torment 1 till ca 65 och sen nere på master till slutet.
Hann bli 68 när jag var klar med akten, tycker att den kändes kort dock var varje "map" ganska stora med många events och dungeons, såg inte så många rare/elite packs men när jag väl hittade dem så var det 2-3 stycken som man lyckades dra på sig samtidigt.

Bossarna var kul, tog lite tid att döda inte direkt svåra tyvärr,
hade mer problem på ram saken än på någon av bossarna.

Visa signatur

R5 3600 | 5700 xt | XPG SPECTRIX 3200MHz 16GB | B450i Aorus Pro WIFI | Corsair SF750v2 | Evolv Shift Air |
Galleri: Aether | Chandra

-=CITERA FÖR SVAR=-

Permalänk
Medlem

Har aft riktigt kul hitills och gillar verkligen buffsen som Monks ger till en grupp. Blir väldigt märkbart. Körde 70 adventure mode (Master) med två 70 och två på 65-67 och allt bara dog. Kör ihop gubbar

Visa signatur

\\System: Chassi: Antec Performance One P183 // PSU: Corsair HX 1000W 80+ // Grafik: Sparkle GeForce GTX 470 1280MB // HDD: 1TB Samsung Spinpoint F3 HD103SJ // SSD-OS: Corsair SSD Force Series 2,5" 60GB // SSD: Samsung 830 Series 120GB // Mobo: Gigabyte GA-P55A-UD4 // RAM: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1333Mhz// CPU: Intel Core i5 760, 2.8GHz // Kylning: Noctua NH-U12P SE2 // 4x Nexus 120mm \\

Permalänk
Medlem
Skrivet av Twoedge:

Jag växlar mellan enchantress och scoundrel. Just nu mest enchantress , enbart för armour och attack speed bonus. Templar var det länge sedan jag använde.

Själv har jag inte kört nåt annat än templar i ROS, hans heading är sjukt Nice, bra HP regn och 150k heals var 30e sekund. DPS har jag så jag klarar mig ändå

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TiasE:

Själv har jag inte kört nåt annat än templar i ROS, hans heading är sjukt Nice, bra HP regn och 150k heals var 30e sekund. DPS har jag så jag klarar mig ändå

Vilket är det bästa sättet att utrusta sin follower. Vilka stats kan min karaktär dra nytta av typ, Magic find, dmg etc

Visa signatur

\\System: Chassi: Antec Performance One P183 // PSU: Corsair HX 1000W 80+ // Grafik: Sparkle GeForce GTX 470 1280MB // HDD: 1TB Samsung Spinpoint F3 HD103SJ // SSD-OS: Corsair SSD Force Series 2,5" 60GB // SSD: Samsung 830 Series 120GB // Mobo: Gigabyte GA-P55A-UD4 // RAM: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1333Mhz// CPU: Intel Core i5 760, 2.8GHz // Kylning: Noctua NH-U12P SE2 // 4x Nexus 120mm \\

Permalänk
Medlem
Skrivet av TiasE:

Du kan inte enchanta legacy items nej, endast de legs som droppat sedan patch 2.o

Och angående vad jag tycker om expansionen, älskar den än så länge.
Dock har jag fått lira väldigt mycket själv då polarna inte haft möjlighet att spela så mycket, men imorrn blir det bounties och rifts i party.

Har hunnit hitta en hel del trevligt.
http://eu.battle.net/d3/en/profile/Tias-2939/hero/8845368

Hittat lite leg och set plans som jag planerar testa att crafta så fort jag farmat ihop de leg material dropsen som behövs för att crafta.

Fint vapen och offhand! Handskarna var också intressanta, jäkligt tunga för att vara lvl 53. Om man kör från början med RoS lär man hitta bättre grejer än vanilla gear.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Avstängd

spelet är helt nytt nu. Blizzard fixade till det hur roligt som helst nu.
DICE borde lära sig nåt av Blizzard med Bf serien.

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Skrivet av Twoedge:

Jag tog det ganska lugnt för att kunna titta, söka och demolera allt. Efter 5 timmar solo så har jag nått level 68. Till än början körde jag T1 för att fixa lite bättre gems.
Jag kom så långt att jag klippte Adria, men då var jag nere på nivån under master.

Vad looten så verkar "Smart loot" vara ett vitt begrepp. Jag plockade t.e.x. c:a 17-20 mighty belt (till barb) och en 4-5 crossbows (till dh) trots att jag kör Wizzard.

Till min Wizzard hittade jag väl i stort sätt bara en ny chest. Och nog märks det att LS har försvunnit (därav sänkningen av nivå).

Smart drops är inte 100% garanti att få prylar som enbart är för din klass utan det är en procentuell chans att rolla prylar till din klass.
Framförallt så ska klass-specifika items inte rolla fel mainstat o.s.v.

Citat:

The rationale behind making smart drops a chance rather than a guarantee is two-fold. The primary goals are: a) give players the opportunity to find off-class drops so that they can share them with other characters on their accounts as well as friends and followers, and b) improve the overall item hunt, yes, but still maintain the innate randomness that’s core to Diablo itemization. If all drops were smart drops, the pool of possible items for your character would narrow significantly. Instead, we’re working to strike a good balance between smart drops and normal drops so that you’re not starved for upgrades, but also not overly full of them either.

http://diablo.incgamers.com/blog/comments/new-diablo-3-legend...

För övrigt är jag imponerad. Längesen det faktiskt var riktigt kul att spela och man såg fram emot nästa tillfälle.
Får försöka dinga 60 med min crusader ikväll så man kan ta sig an A5

Permalänk

Älskar expansionet! Riktigt bra gjort, ett stort lyft för alla som blev besvikna av d3.

Hunnit hitta mycket ny gear, nu har jag 6,3mil toughness och ca~400k dps

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Shockwave-1483/

Kör HC

Permalänk
Medlem

Håller på att levla en WDoc, är runt lv30 och klarar snart normal. Om någon är sugen på lite softcore så hojta till

Har en Wiz jag la ner efter jag plockade Diablo på Inferno någon vecka efter release av vanilla.
Själva expansionen känns nice, inte stött på några buggar och loading times är nere på nästan noll (kör från SSD). Helt klart ett steg framåt även om jag knappt känner igen mig!

Visa signatur

Que sera, sera

Permalänk
Medlem

Spelat wizard hela vanilla men rollade en crusader igår och måste säga fan vad kul den är. Inte så hög level än men det är stört kul att bara vada rakt in i ett hav av mobs och bara kötta. Mwaaaah. Shield bash är awesome

Permalänk
Medlem
Skrivet av TiasE:

Själv har jag inte kört nåt annat än templar i ROS, hans heading är sjukt Nice, bra HP regn och 150k heals var 30e sekund. DPS har jag så jag klarar mig ändå

Ja jo. visst kan jag fixa 4mil i toughness också. Men då har jag bara 120k i damage. Då hinner jag ändå dö (av leda). Du har ju rätt mycket mer dps än vad jag har så du klara dej nog.

Visa signatur

Antec P180/ Asus A8N-E / A64 X2 3800+ / 2x512 Corsair value select / Gainward GS 7800GT /SB audigy 2 /Antec neopower 480W