RoS, första intrycket

Permalänk
Skrivet av TiasE:

Du menar ungefär som det som kommer i nästa stora content patch?

Va trevligt, hade inte en aning om det så tack för infon. Nu får vi hoppas att det inte dröjer allt för länge bara

Visa signatur

PC: Define R3 | Asus Rampage II GENE | i7 920 | EVGA 660ti | 6GB RAM | 3TB HDD | Corsair 750W |
Ljud: Cambridge Audio DacMagic Plus - Beyerdynamic Dt990

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eldritzh:

Wiz och DH är ju dock de som har lättast att nå hög "sheet DPS" utan någon faktiskt gear.
Jag lirar en WD. De är väl svårare att nå hög "sheet DPS" med antar jag.

Men nej, jag har full koll på Mystic med mera.

Enkelt skulle jag knappast säga. Blood Shards är bara tur som gäller, detsamma med allt annat i stort sett.

Men jag gick över 500k igår. Inte med så mycket, men lite över i alla fall.

Nja, precis som med alla klasser så är det crit chans, crit damage och slutligen attack speed som gäller för att få upp sheet damage, formeln för sheet damage är exakt likadan oavsett klass.
Wiz, WD, DH och Crusader har det lättare att få hög crit chans pga offhand medans munk och barb har det lättare att få hög crit dmg pga dual wield.

Här har du t.ex en WD som hade 1 million sheet damage obuffat på release dagen av ROS.
https://www.youtube.com/watch?v=2gLyj-PMCg4

Du får även tänka på att paragon gör en hel del, vet inte vad du har för paragon level men om jag tar bort alla mina paragon poäng så tappar jag nästan 200k damage.

Skrivet av jimbow1234:

Va trevligt, hade inte en aning om det så tack för infon. Nu får vi hoppas att det inte dröjer allt för länge bara

Det är bara att hoppas att dessa planer faller in, men de är planerade iaf för nästa content patch
Det var Josh Mosqueira som sa detta under Blizzards release event för RoS

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hoski:

Varför skulle man ta det med en nypa salt?
Siffrorna ljuger inte, det gäller bara att veta vad de visar och använda den informationer på rätt sätt.

Skickades från m.sweclockers.com

Dom har valt att inte inkludera faktorer i sin "damage" som ska vara din teoretiska damage per second.
Denna visar alltså mindre än vad du gör i praktiken.

Hela syftet med denna "damage" är att kunna se om items är upgrade eller ej, man gör inte en sån utan att gå hela vägen. Kolla vilket annat spel som helst, den teoretiska DPSen är vad du kan göra som max, alla stats inkluderade. Vad du gör i praktiken är alltid lägre bereonde på andra faktorer (skills, movement, bottlenecks, etc beroende på spel).

Denna visar absolut ingenting, speciellt inte när din praktiska damage kan vara mer än dubbelt så hög. Denna "damage" behöver inte ens existera i det här fallet, kan lika gärna kunnat vara blankt. Hela syftet med skiten har ändå fallerat.

Så jo, siffrorna ljuger. Och i detta fall, åt helt fel håll i jämförelse med alla andra "teoretiska benchmarks" i övriga spel.

Skrivet av lanbonden:

Det är väl helt korrekt att det inte tas med utan tvingar en att tänka lite själv. Jag menar säg att du kör en wizard med klassiska frozenorb speccen, då gör 15% extra fire dmg verkligen noll skillnad för dig och är en värdelös stat.

"Tänka en själv", ta bort den helt och hållet då?
Syftet var tydligt med varför den lades till, nu följer den inte syftet längre. Den är m.a.o helt överflödig.

Läs ovan.

Värt att tillägga att jag gör över med Bombardment, Fate of the Fell, Judgement + Law of Valor, över 115 miljoner DPS över 4 sekunder i bursten (ca. 500 miljoner total damage på 4 sekunder) och håller betydligt högre DPS i average än vad mina "250 000" i damage säger att jag ska göra i "damage per second"....

Inte ens om jag auto-attackar med min generator gör jag så lite DPS som 250k. Varför visar den så fel? Jo, för dom har valt att visa "white damage" utan att inkludera alla faktorer som spelar in i min damage.

Gick från mitt legendary non-bis gear (750k i "damage"), till mitt nästan BiS legendary (250k i "damage") och denna ska visa min teoretiska dps? yeah right.

Så vad visar denna? Inte ett jäkla smack. Varför finns den? Den skulle visa upgrade/downgrade om item byts ut, nu gör den inte det längre.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Wazzbi:

Dom har valt att inte inkludera faktorer i sin "damage" som ska vara din teoretiska damage per second.
Denna visar alltså mindre än vad du gör i praktiken.

Hela syftet med denna "damage" är att kunna se om items är upgrade eller ej, man gör inte en sån utan att gå hela vägen. Kolla vilket annat spel som helst, den teoretiska DPSen är vad du kan göra som max, alla stats inkluderade. Vad du gör i praktiken är alltid lägre bereonde på andra faktorer (skills, movement, bottlenecks, etc beroende på spel).

Denna visar absolut ingenting, speciellt inte när din praktiska damage kan vara mer än dubbelt så hög. Denna "damage" behöver inte ens existera i det här fallet, kan lika gärna kunnat vara blankt. Hela syftet med skiten har ändå fallerat.

Så jo, siffrorna ljuger. Och i detta fall, åt helt fel håll i jämförelse med alla andra "teoretiska benchmarks" i övriga spel.

"Tänka en själv", ta bort den helt och hållet då?
Syftet var klart, nu följer den inte syftet längre. Den är m.a.o helt överflödig.

Läs ovan.

Värt att tillägga att jag gör över med Bombardment, Fate of the Fell, Judgement + Law of Valor, över 115 miljoner DPS över 4 sekunder i bursten (ca. 500 miljoner total damage på 4 sekunder) och håller betydligt högre DPS i average än vad mina "295K" i damage säger....

295k är fortfarande din base damage, siffrorna ljuger inte.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

///M4

Permalänk
Medlem
Skrivet av hoski:

295k är fortfarande din base damage, siffrorna ljuger inte.

Skickades från m.sweclockers.com

Base damage på vad exakt?
När jag hade 750k i sämre gear så gjorde min "vad som kan vara så nära base damage som möjligt" (min sämsta generator jag har), mer än vad den sa.
Nu har jag alltså gått ner med 500k i base damage av bättre gear (bara den meningen är lustig) och min sämsta generator gör fortfarande mer än 4 dubbla av vad den säger?

Låter jävligt trovärdigt.

Denna "estimering" är inget annat än ett halvhjärtat försök att ge dig din teoretiska DPS med dom statsen du har med dig.
Tanken är god, men när den inte följer dina stats i ditt gear så fallerar den. Den visar alltså något mittemellan med inte alla stats inkluderade. Base? Skulle inte tro det.

Mer roligt blir det när denna skulle visa om items var upgrade eller ej, och nu gör den inte det längre så...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Wazzbi:

Base damage på vad exakt?
När jag hade 750k i sämre gear så gjorde min "vad som kan vara så nära base damage som möjligt" (min sämsta generator jag har), mer än vad den sa.
Nu har jag alltså gått ner med 500k i base damage av bättre gear (bara den meningen är lustig) och min sämsta generator gör fortfarande mer än 4 dubbla av vad den säger?

Låter jävligt trovärdigt.

Denna "estimering" är inget annat än ett halvhjärtat försök att ge dig din teoretiska DPS med dom statsen du har med dig.
Tanken är god, men när den inte följer dina stats i ditt gear så fallerar den. Den visar alltså något mittemellan med inte alla stats inkluderade. Base? Skulle inte tro det.

Din "generator" är inte så nära base damage som möjligt, den har ju för det första förmodligen mer än 100% weapon damage från början, sen får den elemental och skill modifiers från ditt gear och din build.

Dra bort skillen från vänsterknappen så du slår med knytnävarna, så kommer du närmre. Är dock osäker på om de får bonus från eventuella physical damage modifiers.

Base damage följer visst statsen på ditt gear (står vilka stats om du håller musen över siffrorna).
Det är bara du som felaktigt tror att det är en uträkning på din faktiska skada.

Att räkna ut om ett item är en upgrade kräver att uträkningen vet hur din build funkar och hur den spelas.

Exempelvis kan saker som resource cost reduction och resource generation påverka dpsen markant, genom att man kan eller inte kan spamma en viss skill si och så många gånger.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

///M4

Permalänk
Medlem
Skrivet av hoski:

Din "generator" är inte så nära base damage som möjligt, den har ju för det första förmodligen mer än 100% weapon damage från början, sen får den elemental och skill modifiers från ditt gear och din build.

Dra bort skillen från vänsterknappen så du slår med knytnävarna, så kommer du närmre. Är dock osäker på om de får bonus från eventuella physical damage modifiers.

Base damage följer visst statsen på ditt gear (står vilka stats om du håller musen över siffrorna).
Det är bara du som felaktigt tror att det är en uträkning på din faktiska skada.

Skickades från m.sweclockers.com

Felaktigt?

Provat att hovra musen över "Damage" själv och läst?
Den är fortfarande felaktig om jag slår utan skill.

Det är egentligen skitsamma, då de implementerade denna för att kunna se/jämföra item upgrades eller inte och glömt att inkludera elemental damage bland annat. I dom banorna är den helt överflödig nu.

Alla dina abilities baseras på vad du kallar "din base damage" med, så i det fallet skulle min 750k "base damage" hjälpa mina abilities betydligt mer än vad 250k skulle göra, men det är inte fallet heller.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Wazzbi:

Felaktigt?

Provat att hovra musen över "Damage" själv och läst?
Den är fortfarande felaktig om jag slår utan skill.

Det är fortfarande din base damage som står där, och inte din faktiska dps vid något som helst tillfälle.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

///M4

Permalänk
Medlem
Skrivet av hoski:

Det är fortfarande din base damage som står där, och inte din faktiska dps vid något som helst tillfälle.

Skickades från m.sweclockers.com

Du menar alltså att Blizzard lagt in texten och informationen i tooltips och det som finns där för att vilseleda folk? (För jag antar att du hovrat och läst vad som står där)

Permalänk
Medlem
Skrivet av TiasE:

Nja, precis som med alla klasser så är det crit chans, crit damage och slutligen attack speed som gäller för att få upp sheet damage, formeln för sheet damage är exakt likadan oavsett klass.
Wiz, WD, DH och Crusader har det lättare att få hög crit chans pga offhand medans munk och barb har det lättare att få hög crit dmg pga dual wield.

Här har du t.ex en WD som hade 1 million sheet damage obuffat på release dagen av ROS.
https://www.youtube.com/watch?v=2gLyj-PMCg4

Du får även tänka på att paragon gör en hel del, vet inte vad du har för paragon level men om jag tar bort alla mina paragon poäng så tappar jag nästan 200k damage.

Det är bara att hoppas att dessa planer faller in, men de är planerade iaf för nästa content patch
Det var Josh Mosqueira som sa detta under Blizzards release event för RoS

Dock har Wiz och DH en/flera passiva skills som ökar deras "sheet dps" med en hel del.
Det har inte WD utan att göra så att deras mana problem blir ännu större. (Om man nu inte har något set som ökar ens mana regen med en bra del)

Men men, jag är fullt medveten om att IAS/CD/CC är där man lättast får upp mycket av sin "sheet dps".

Ligger bara på ca. 150 paragon just nu.

Visa signatur

Twitch - Eldritzh.com
Desktop: Corsair 4000X \ ASUS X570-F \ 3900X \ 32GB DDR4 \ 3090 Suprim X \ 1x Intel6660P M.2 1TB 2x 850 EVO 500GB \ 1000W Corsair \
Server: Node 304 \ 16GB RAM \ 20TB - Plex, RedBot, etc.
Konsoler: NES \ SNES \ N64 \ GameCube \ Wii \ Playstation + Diverse Tillbehör

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av TiasE:

Tiered Rifts And Leaderboards
There is another major feature in the patch 2.1, which is going to be what we're internally calling tiered Rifts. The idea is a challenge scenario, where players do increasingly hard Rifts, to see who can get the farthest. You do your bounties, you do a Nephalem Rift. If you clear it, there's a chance to get a Greater Rift Token. If you successfully do that, you'll get a Greater Rift Key (rank 2), then Rank 3, etc.. Much like seasons, we're going to have a leaderboard as well, so you can see who got to the highest tier Rift, and what time were they able to obtain on that.

Fy fanken. En riktig widowmaker för hardcorekaraktärer med andra ord ;).

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk

Jag har tröttnat. Det känns som att legenadrys dropar mer sällan nu och de man får är oftast skit. Har även fått många rares på sistone som inte är ens till min charr.

Spelade hela kvällen igår och fick 2 likvärdiga legendarys. 1 hand axe som hade nästan samma stats.

Kan också nämna att jag körde 3 rifts med plus en jäkla massa bountys. Spelade för det mesta "Expert" , men har kört T1 med. Enda skillnaden är att i T1 tog det längre tid att döda , men fick inga vettiga gear.

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
Intel Core I7 12700K Corsair 32GB 3600MHz ASUS PRIME Z690-P D4
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung G8 OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av TiasE:

Idag har jag på 4 timmar fått 13 legendaries, 19 om man räknar med planer, detta bara genom att köra A2 bounties på T1 (vill ha de där jäkla vantarna från Horadric Cache).

Jag får 2 legendaries på 4 timmar. Förstår inte hur det kan vara sådan enorm skillnad, vad gör jag för fel? (Tillägg är att jag bara kör på Expert eller Master då jag inte har gear för T1) Jag vill verkligen förstå och göra rätt så det droppar lika mycket legendaries för mig.

Skrivet av TiasE:

Ytterliggare en fråga här, du säger att du spelat som en tok efter jobbet och ändå ligger under 500k damage, min fråga då är HUR?
De chars som jag dragit upp till 70 (SC Wiz, SC Munk och HC Wiz) har passerat 500k damage på mindre än 30 minuter, min DH som för närvarande är 67 har redan passerat 500k gränsen, har du insett kraften hos Mystic t.ex? Har en polare som hade missat att rerolla sina items helt och undrade hur vi andra kunde passera hans char på bara nån timme när han kört den sen start och har legs i nästan alla slots.

Trifecta ringar fixas ganska enkelt via Blood Shards och Mystic, har själv gjort 5 st och gett bort ännu fler som man lätt kunnat rulla till trifect.

Också en sådan sak jag inte fattar. Jag tror jag ligger på knappt 500k nu efter en vecka på min wiz och har fortfarande t ex hjälp, vantar och bälte jag inte kan byta ut eftersom rares saknar de stats mina 60 legendaries har (20% cold dmg samt AS på hjälmen, CrD/AS på vantarna, och AS samt något på bältet). Min barbar är dock relativt ren från bra lvl 60 legendaries så jag skall dra upp honom till 70 nu och ta den gear jag får så får jag se om jag kommer upp till 500k eller inte på 30minuter som du sa. Du menade väl 30min efter du dingat 70?

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk

[QUOTE="Mocka;14512336"]Jag får 2 legendaries på 4 timmar. Förstår inte hur det kan vara sådan enorm skillnad, vad gör jag för fel? (Tillägg är att jag bara kör på Expert eller Master då jag inte har gear för T1) Jag vill verkligen förstå och göra rätt så det droppar lika mycket legendaries för mig.

Jag har gear for T1 och har kört en del , men känner inte att det är någon större skillnad på loot drops än det är på Expert. Möjligen att man får ganska mycket mer pengar i T1.

Det roliga är att för mig droppade det mycket legendarys när spelet släpptes , nu får man knappt något längre. Inte jag i alla fall.

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
Intel Core I7 12700K Corsair 32GB 3600MHz ASUS PRIME Z690-P D4
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung G8 OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pvt_Rinzler:

Jag har gear for T1 och har kört en del , men känner inte att det är någon större skillnad på loot drops än det är på Expert. Möjligen att man får ganska mycket mer pengar i T1.

Det roliga är att för mig droppade det mycket legendarys när spelet släpptes , nu får man knappt något längre. Inte jag i alla fall.

Vad har du för DPS?

Tydligen skall ju de nya legendarysetten bara droppa från T1 så egentligen skall man väl köra det.

Mja tycker också jag får extremt lite legendaries men vet inte varför.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk

Legendary drops är ju helt random, det finns ingen "hemlighet" att få fler snabbare (förutom att köra T1-T6 då drop rate ökar beroende på vilken nivå).

Kör på den svårighetsgrad som ni klarar av att rensa på riktigt fort. Finns t.ex ingen anledning att köra expert om ni inte dödar där lika snabbt som i normal.

Även bra att köra med polare eller andra som är samma klass då alla kommer få "samma" smart loot och kan byta med varandra om någon redan skulle ha ett bättre item eller inte behöver något.

Split farm på normal bountys är också trevligt för att samla på massa bounty bags och spruta fram items.

Visa signatur

Du har redan tackat ja!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Vad har du för DPS?

Tydligen skall ju de nya legendarysetten bara droppa från T1 så egentligen skall man väl köra det.

Mja tycker också jag får extremt lite legendaries men vet inte varför.

Ska och ska, vill man ha grejer som bara droppar i torment får man ju köra det men kan man inte köra det särskilt effektivt är det väl bättre att gå ner ett snäpp för att snabbare få ihop grejer som underlättar torment.
Som någon nämnde tidigare så underlättar ju paragon levels för att snabbare kunna ta sig an högre svårighetsgrader också.

Visa signatur

| I7 3770K | NH-D14 | Asus P8Z77 V | Corsair AX 760 | Gigabyte G1 Gaming GTX 1080 | Fractal Design R4 | Cruical BallistiX Tactical 16GB | Samsung 840 Pro 128GB | Samsung 850 EVO 500GB | 1TB WD | Windows 10 Pro |

Permalänk
Medlem

Har börjat nöta lite D3 igen sen RoS kom och måste säga att jag tycker det känns kul! Har börjat med en Crusader som jag fick upp till 60 igår. Har dock noll koll på D3 faktiskt så han gör hyggligt med skada men dör ganska lätt. Vad är bra tips att satsa på med en crusader? Vill ha något åt tank-hållet hade jag tänkt

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av dysenteri:

Legendary drops är ju helt random, det finns ingen "hemlighet" att få fler snabbare (förutom att köra T1-T6 då drop rate ökar beroende på vilken nivå).

Kör på den svårighetsgrad som ni klarar av att rensa på riktigt fort. Finns t.ex ingen anledning att köra expert om ni inte dödar där lika snabbt som i normal.

Även bra att köra med polare eller andra som är samma klass då alla kommer få "samma" smart loot och kan byta med varandra om någon redan skulle ha ett bättre item eller inte behöver något.

Split farm på normal bountys är också trevligt för att samla på massa bounty bags och spruta fram items.

Skulle vara intressant att veta hur mycket chansen ökar per Torment och veta vad "base chance" är. Har för mig jag läste en gång att när man skapar ett game så rollar spelet vilken källa legendaries skall droppa från. Sen kanske saker som bossar, elite packs och radiant chests ökar chansen men då är det förutbestämt.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Skrivet av Mocka:

Skulle vara intressant att veta hur mycket chansen ökar per Torment och veta vad "base chance" är. Har för mig jag läste en gång att när man skapar ett game så rollar spelet vilken källa legendaries skall droppa från. Sen kanske saker som bossar, elite packs och radiant chests ökar chansen men då är det förutbestämt.

Tror ingen vet vad det är för ökning faktiskt, eller inte vad jag lyckats hitta i alla fall.

Det där med förutbestämda källor låter lite suspekt. Jag har så vitt jag vet hittat legendary drops / set items från allt möjligt när jag kört rift runs utan att skapa ett nytt game. Känns rätt svårt att hålla reda på när man slaktar runt i full fart dock :).

Visa signatur

Du har redan tackat ja!

Permalänk
Medlem

Det är väldigt marginelt i Torment.
Plus att det finns många rapporter där spelare inom samma grupp har fått totalt random på legendary droprates. Vissa får en gång varannan timme, andra får kanske 2 per 24h.

Det är vissa rare spawns och vissa bossar som droppar vissa saker mer troligen än andra. Tex: Kysindra i Act 4 har en större chans än många andra att droppa Defiled Doll crafting material för WD.

Visa signatur

Twitch - Eldritzh.com
Desktop: Corsair 4000X \ ASUS X570-F \ 3900X \ 32GB DDR4 \ 3090 Suprim X \ 1x Intel6660P M.2 1TB 2x 850 EVO 500GB \ 1000W Corsair \
Server: Node 304 \ 16GB RAM \ 20TB - Plex, RedBot, etc.
Konsoler: NES \ SNES \ N64 \ GameCube \ Wii \ Playstation + Diverse Tillbehör

Permalänk
Medlem

Nästan helt tappat lusten att spela mer än någon timme varje dag, tyvärr så tycker jag inte att monotona farmingsessioner är roliga längre.
Det går lite bättre när man spelar med kompisar, men blir ändå uttråkad rätt snabbt.
Dags att gå vidare tror jag.

Permalänk

T1 tar lång tid att klara då fiender tål mer så jag känne att det är mer effektivt att spela på Expert då jag kan rensa alla elites snabbare.

På senare tid fungerar inte det då dropraten är lägre på något sätt. Har dock fått en riktigt fin grön ring på Expert och någon recept på svärdet Griswold. Känns dock som att jag aldrig kommer hitta 2 ingredienser som krävs för svärdet. Verkar vara något grymt 2H svärd om man väl lyckas sätta ihop den.

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
Intel Core I7 12700K Corsair 32GB 3600MHz ASUS PRIME Z690-P D4
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung G8 OLED

Permalänk
Skrivet av dysenteri:

Tror ingen vet vad det är för ökning faktiskt, eller inte vad jag lyckats hitta i alla fall.

Det där med förutbestämda källor låter lite suspekt. Jag har så vitt jag vet hittat legendary drops / set items från allt möjligt när jag kört rift runs utan att skapa ett nytt game. Känns rätt svårt att hålla reda på när man slaktar runt i full fart dock :).

Det ända vi vet om ökningen är att det ska vara 4x så hög chans att ett item är legendary på torment 6 som torment 1 vilket beskrevs i någon blue post. Vad det innebär är att det aldrig kommer bli lönsamt att spela torment 6 för items utan enbart för XP om man är ett team med sjuk gear.

Till alla som klagar på dåliga dropps på master och expert mm. Normal är the way to go tills man kan köra på torment, vilket borde gå snabbt att nå till!
Anledningen till detta är att det är exakt samma chans att få legendarys på normal som master (och torment1?? fast torment 1 kan droppa torment specifik loot) fast du man dödar mycket snabbare på normal. Det ända som skiljer är lite mer XP men skillnaden är verkligen liten där fram tills torment.

Ytterligare ett tips på saker att göra när ni lirar är att jag har tex lagt in att plocka cursed chest i "lost ruins" i act1. Den har typ 100% spawn rate och ger ett event där man ska döda skelleton king på under 45 sec. Detta är ett lätt och väldigt snabbt sätt att få en extra boss loot (ja, skelletton king från kistan har samma loot table som riktiga skelletton king!) i varje game för 1 minuts extra "arbete".

Permalänk
Skrivet av Eldritzh:

Det är väldigt marginelt i Torment.
Plus att det finns många rapporter där spelare inom samma grupp har fått totalt random på legendary droprates. Vissa får en gång varannan timme, andra får kanske 2 per 24h.

Det är vissa rare spawns och vissa bossar som droppar vissa saker mer troligen än andra. Tex: Kysindra i Act 4 har en större chans än många andra att droppa Defiled Doll crafting material för WD.

Stämmer att just legendary craftingmaterials är från specifika mobs. Här är listan på var alla olika mats droppar.
http://www.diablofans.com/forums/diablo-iii-general-forums/di...

Permalänk
Medlem
Skrivet av dysenteri:

Tror ingen vet vad det är för ökning faktiskt, eller inte vad jag lyckats hitta i alla fall.

Det där med förutbestämda källor låter lite suspekt. Jag har så vitt jag vet hittat legendary drops / set items från allt möjligt när jag kört rift runs utan att skapa ett nytt game. Känns rätt svårt att hålla reda på när man slaktar runt i full fart dock :).

Mitt minne är lite mossigt så kan mycket väl ha hittat på det bara

Skrivet av lanbonden:

Stämmer att just legendary craftingmaterials är från specifika mobs. Här är listan på var alla olika mats droppar.
http://www.diablofans.com/forums/diablo-iii-general-forums/di...

Grym guide! Här ska det farmas.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Jag får 2 legendaries på 4 timmar. Förstår inte hur det kan vara sådan enorm skillnad, vad gör jag för fel? (Tillägg är att jag bara kör på Expert eller Master då jag inte har gear för T1) Jag vill verkligen förstå och göra rätt så det droppar lika mycket legendaries för mig.

Också en sådan sak jag inte fattar. Jag tror jag ligger på knappt 500k nu efter en vecka på min wiz och har fortfarande t ex hjälp, vantar och bälte jag inte kan byta ut eftersom rares saknar de stats mina 60 legendaries har (20% cold dmg samt AS på hjälmen, CrD/AS på vantarna, och AS samt något på bältet). Min barbar är dock relativt ren från bra lvl 60 legendaries så jag skall dra upp honom till 70 nu och ta den gear jag får så får jag se om jag kommer upp till 500k eller inte på 30minuter som du sa. Du menade väl 30min efter du dingat 70?

Legendaries är helt random och detta kan vara lite placebo men det känns som det har droppats mycket mer sen jag slängde in en Royal Topaz i hjälmen, en polare gjorde samma sak igår och även han fick fler legs än han brukar få.
Kan ju tillägga att min legcounter för igår slutade någonstans en bra bit över 20, tappade räkningen dock bara 3 som var värda namnet, en av dessa gick till polaren som nu har 2setbonus av det nya Wizard settet.

Angående att få hög sheet damage snabbt så ligger svaret i gems och att rerolla items vilket är något du sagt att du inte gör
På munken t.ex så craftade jag 2 st 1900dps fist weapons som sedan rullades till att få sockets, detta kostade drygt 500k totalt med crafting och rerolling och på det in med 2 st 120% crit gems.
Nästan allt gear på min munk är craftade gula items med små rerolls för att optimera dem.
Gissar att du sitter på Witching Hour osv , den var svår för mig också att släppa, den ger mig fortfarande 10% mer damage men den är inte värd att köra nu när jag har 4set tal rasha, och även jag sitter med level 60 items, närmare bestämt Tal Rasha chest samt amu, kommer inte kunna byta ut dessa mot något annat än just motsvarande tal rasha fast för level 70.

Om du länkar din profil så kan vi andra ta en titt på vad som är lätta åtgärder för din damage.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem

http://eu.battle.net/d3/en/profile/KISSEKATT-2676/hero/363876...

Såhär ser min dh ut just nu, dock har jag malthael bracer och en mempo som inte fått rätt rolls ännu..

Har ändå lyft upp mig hyffsat mycket i dps och toughness. Bytt ut det mesta.

Hmm, mina rerolls verkar inte alls synas i armory? amun och ringarna är rerollade bland annat. Leoricen är till för exp-farm också.

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Medlem

Tur man boostade en kompis igår när allt började lagga och kickade mig ur spelet, hade jag kört torment som vanligt hade jag varit död.

RoS är kul men vågar fan inte spela när de har problem med serverarna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rinosaur:

http://eu.battle.net/d3/en/profile/KISSEKATT-2676/hero/363876...

Såhär ser min dh ut just nu, dock har jag malthael bracer och en mempo som inte fått rätt rolls ännu..

Har ändå lyft upp mig hyffsat mycket i dps och toughness. Bytt ut det mesta.

Hmm, mina rerolls verkar inte alls synas i armory? amun och ringarna är rerollade bland annat. Leoricen är till för exp-farm också.

Nej rerolls syns inte i armory, det kommer väl så småningom.

Skrivet av LeVvE:

Tur man boostade en kompis igår när allt började lagga och kickade mig ur spelet, hade jag kört torment som vanligt hade jag varit död.

RoS är kul men vågar fan inte spela när de har problem med serverarna.

Nej det är sjukt segt, skulle inte våga köra mina hardcores just nu iaf.
Ska man tro Blizzard så är det ett DDOS problem som drabbar de datacenter som de använder sig av.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.