RoS, första intrycket

Permalänk
Medlem
Skrivet av TiasE:

Nej det är sjukt segt, skulle inte våga köra mina hardcores just nu iaf.
Ska man tro Blizzard så är det ett DDOS problem som drabbar de datacenter som de använder sig av.

Stämmer nog bra också, samtidigt som blizzard började lagga för alla igår så kunde jag inte ens surfa(60% packetloss).
Har telia och ddos sägs vara riktad mot deras nät.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TiasE:

Legendaries är helt random och detta kan vara lite placebo men det känns som det har droppats mycket mer sen jag slängde in en Royal Topaz i hjälmen, en polare gjorde samma sak igår och även han fick fler legs än han brukar få.
Kan ju tillägga att min legcounter för igår slutade någonstans en bra bit över 20, tappade räkningen dock bara 3 som var värda namnet, en av dessa gick till polaren som nu har 2setbonus av det nya Wizard settet.

Angående att få hög sheet damage snabbt så ligger svaret i gems och att rerolla items vilket är något du sagt att du inte gör
På munken t.ex så craftade jag 2 st 1900dps fist weapons som sedan rullades till att få sockets, detta kostade drygt 500k totalt med crafting och rerolling och på det in med 2 st 120% crit gems.
Nästan allt gear på min munk är craftade gula items med små rerolls för att optimera dem.
Gissar att du sitter på Witching Hour osv , den var svår för mig också att släppa, den ger mig fortfarande 10% mer damage men den är inte värd att köra nu när jag har 4set tal rasha, och även jag sitter med level 60 items, närmare bestämt Tal Rasha chest samt amu, kommer inte kunna byta ut dessa mot något annat än just motsvarande tal rasha fast för level 70.

Om du länkar din profil så kan vi andra ta en titt på vad som är lätta åtgärder för din damage.

Royal Topaz, är det den som ger MF? Trodde Blizzard skulle fasa ut den staten.

Vad är legcounter?

Mjo, började faktiskt rerolla lite igår trots allt och lyckades kräma ut mer på en ring och shoulders om jag inte minns fel

Angående crafting tänkte jag göra det på Barbaren allt eftersom men på Wizarden så har han, som jag nämnde tidigare, flera legendaries (som Witching Hour du nämnde) som är svåra att byta ut pga elemental damage.

Yes, här är den lille gubben - http://eu.battle.net/d3/en/profile/Astralen-2142/hero/1777399...

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Skrivet av TiasE:

Ytterliggare en fråga här, du säger att du spelat som en tok efter jobbet och ändå ligger under 500k damage, min fråga då är HUR?
De chars som jag dragit upp till 70 (SC Wiz, SC Munk och HC Wiz) har passerat 500k damage på mindre än 30 minuter, min DH som för närvarande är 67 har redan passerat 500k gränsen, har du insett kraften hos Mystic t.ex? Har en polare som hade missat att rerolla sina items helt och undrade hur vi andra kunde passera hans char på bara nån timme när han kört den sen start och har legs i nästan alla slots.

Trifecta ringar fixas ganska enkelt via Blood Shards och Mystic, har själv gjort 5 st och gett bort ännu fler som man lätt kunnat rulla till trifect.

Här är jag nu: http://eu.battle.net/d3/en/profile/Krullman-2764/hero/3849347...

Dock visar profilen inte rätt, för mig i alla fall. Har 56%cc, +13%ias och +423% Crit dmg. Har 658k dmg och 7.2mil toughness med nuvarande build. Har spelat i sammanlagt 48 timmar, kan inte köra torment ännu :/ Har lagt 800 shards på ringar och amu utan att få potential för trifecta. Börjar kännas lite segt.

Visa signatur

StorBurken | CPU:i5 4670K@ 4.3ghz 1.275v | Moderbord:Asus Maximus VI Hero | Ram:Crucial ballistiX sport 16gb 1600mhz | GPU:EVGA GTX 780 Classified@1293/6804| Storage:Samsung 840 Pro 256gb + 3 tb Seagate Barracuda | Kylare:Noctua NH-D14

Permalänk
Skrivet av BergEr:

Stämmer nog bra också, samtidigt som blizzard började lagga för alla igår så kunde jag inte ens surfa(60% packetloss).
Har telia och ddos sägs vara riktad mot deras nät.

Jag slog sönder nästan skärmen igår då jag körde T1 och hade en sista boss som jag slog på för att sedan avsluta hela sesionen av bounty hel map. då fick jag disconnected och fick ingen reward av Tyriel. Då hade jag spelat lång tid :/

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
Intel Core I7 12700K Corsair 32GB 3600MHz ASUS PRIME Z690-P D4
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung G8 OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pvt_Rinzler:

Jag slog sönder nästan skärmen igår då jag körde T1 och hade en sista boss som jag slog på för att sedan avsluta hela sesionen av bounty hel map. då fick jag disconnected och fick ingen reward av Tyriel. Då hade jag spelat lång tid :/

Roligare när det sker i T4+ och Rift bossen är på <10% hp

Förlora rift keys är nog det drygaste tror jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wazzbi:

Förlora rift keys är nog det drygaste tror jag.

De har man ju hundratals av
2000+ keys på gruppen jag lirar med.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Inaktiv

Jag blev MYCKET förvånad över hur kort kampanjen var. Jag spelade på "Master" och rensade allt på 4 timmar och blev knappt lv 67 när jag klarat kampanjen. För lätt, för kort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BergEr:

De har man ju hundratals av
2000+ keys på gruppen jag lirar med.

Då har ni inte lirat tillräckligt
De går ju åt som smör i solsken!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wazzbi:

Då har ni inte lirat tillräckligt
De går ju åt som smör i solsken!

Kör nästan bara bounties så det bara ökar.
Kommer nog sitta på tusentals keys före rift farmandet drar igång

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon200213:

Jag blev MYCKET förvånad över hur kort kampanjen var. Jag spelade på "Master" och rensade allt på 4 timmar och blev knappt lv 67 när jag klarat kampanjen. För lätt, för kort.

Rensade du akt 1-5 på master på 4 timmar på en ny gubbe? Låter riktigt osannolikt, eller menar du att du rensade Akt 5 på 4 timmar?

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Royal Topaz, är det den som ger MF? Trodde Blizzard skulle fasa ut den staten.

Vad är legcounter?

Mjo, började faktiskt rerolla lite igår trots allt och lyckades kräma ut mer på en ring och shoulders om jag inte minns fel

Angående crafting tänkte jag göra det på Barbaren allt eftersom men på Wizarden så har han, som jag nämnde tidigare, flera legendaries (som Witching Hour du nämnde) som är svåra att byta ut pga elemental damage.

Yes, här är den lille gubben - http://eu.battle.net/d3/en/profile/Astralen-2142/hero/1777399...

För det första skulle jag ju absolut säga 1h+OH istället för 2h, iaf med de skills du använder.
För det andra så ALLTID socket i vapnet med antingen Ruby eller Emerald, vilken av de som ger mest beror på stats i övrigt, och OH alltid med int och crit chans.

Bara för att jämföra så plockade jag av mig lite gear för att hamna på ungefär samma crit chans och crit damage som du (något lägre CC till och med) och sen equippa jag första 1h som droppade med socket och tog första bästa source med int och rullade om den 1 gång så den fick crit chans och jämför med ett vapen som är liknande det du använder.

Dessa 2 items tog mig mindre än 5 minuter att hitta och rerolla.

Nu lottade jag visserligen med att få 10% crit chans på första försöket på sourcen, men den är ändå ganska average och jag vet inte hur det är med dig men jag hittar dussintals sources med de statsen varje dag och med någon som lätt går att rulla till crit, samma sak med vapnet, det är riktigt riktigt uselt och du hittar säkert många vapen som är bättre än det hela tiden men avfärdar de för att du tror att de kommer vara sämre.

Sen går det ju tyvärr inte att se om items är omrullade eller inte på armory men dessa items och stats skulle iaf jag personligen rullat:
högra ringen: area damage till crit damage (behåll area tills du får crit damage, sluta rulla om det börjar gå över 100k per rullning, inte värt då du lär hitta fler ringar) Area damage är visserligen trevligt, men det klår inte 40+ crit damage.
Byxorna: armor till 2 sockets.
Chesten: byta ut mot valfri rare med 350-415 int, vit samt 3 sockets.
Handskarna: byta ut mot valfri rare med 425-525 int, crit damage och crit chans, behöver inte ens vara trifect eller höga rullningar för att ge mer än den du har just nu. Hittar du en med fel mainstat eller vitality och hög crit chans å crit damage så rulla om staten till int så ska du se att det kommer ge en rejäl boost.
Hjälmen: personligen hade jag rullat om vitality till critchans, men det är ju helt klart en smaksak då du faktiskt inte har så mycket hp

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av TiasE:

Rensade du akt 1-5 på master på 4 timmar på en ny gubbe? Låter riktigt osannolikt, eller menar du att du rensade Akt 5 på 4 timmar?

Act V såklart, det är ju RoS vi pratar om?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon200213:

Act V såklart, det är ju RoS vi pratar om?

Jo men Akt 5 är bara en del av kampanjen.
4 timmar är ju ändå ungefär vad det tar att spela igenom A1-4, tyckte A5 var ganska lång i jämförelse mot t.ex expansionen i D2.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem

Fast nu ska dom ju buffa leg drops i rifts med 25% tydligen, blir nog nice

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av TiasE:

Jo men Akt 5 är bara en del av kampanjen.
4 timmar är ju ändå ungefär vad det tar att spela igenom A1-4, tyckte A5 var ganska lång i jämförelse mot t.ex expansionen i D2.

Njaä, Act 5 är jus RoS (som tråden handlar om), resten är ju gammalt content. Att expansionen är pyttelite längre än det 13 år äldre föregångaren är ju det minsta man kan begära. Men för €40 så tycker jag RoS var fattigt.

Permalänk
Skrivet av Mekarawr:

Fast nu ska dom ju buffa leg drops i rifts med 25% tydligen, blir nog nice

Källa på detta ?

Visa signatur

SSD 970 EVO 500GB, Samsung 850 evo, MODERKORT Asus x370 Prime Pro CPU Ryzen 7 3700x RAM Corsair 16GB 3200Mhz GRAFIKKORTRTX 2080 Kylning Be Quiet Pure Rock Chassi Fractal Design Define R5 Nättagregat Corsair 1000 W|

Permalänk
Medlem
Skrivet av CebitZeros:

Källa på detta ?

http://eu.battle.net/d3/en/forum/topic/10004140329

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mekarawr:

Fast nu ska dom ju buffa leg drops i rifts med 25% tydligen, blir nog nice

25%?
Lite crazy.. Visst det är kul när det plingar till men det ska ju inte bli överdrivet. Snart så har man alla legs man kan få, vad är då meningen med spelet?

Permalänk
Skrivet av mppl:

25%?
Lite crazy.. Visst det är kul när det plingar till men det ska ju inte bli överdrivet. Snart så har man alla legs man kan få, vad är då meningen med spelet?

Fast 25% av 0.2% är ju inte en sån stor ökning (om det ens är så lågt, men du fattar poängen) ;).

Visa signatur

Du har redan tackat ja!

Permalänk
Medlem
Skrivet av dysenteri:

Fast 25% av 0.2% är ju inte en sån stor ökning (om det ens är så lågt, men du fattar poängen) ;).

Aha, tolkade det som att det var 25 %-enheter

Permalänk

Någon som märkt någon skillnad på detta?

Visa signatur

SSD 970 EVO 500GB, Samsung 850 evo, MODERKORT Asus x370 Prime Pro CPU Ryzen 7 3700x RAM Corsair 16GB 3200Mhz GRAFIKKORTRTX 2080 Kylning Be Quiet Pure Rock Chassi Fractal Design Define R5 Nättagregat Corsair 1000 W|

Permalänk
Skrivet av Pvt_Rinzler:

Jag har tröttnat. Det känns som att legenadrys dropar mer sällan nu och de man får är oftast skit. Har även fått många rares på sistone som inte är ens till min charr.

Spelade hela kvällen igår och fick 2 likvärdiga legendarys. 1 hand axe som hade nästan samma stats.

Kan också nämna att jag körde 3 rifts med plus en jäkla massa bountys. Spelade för det mesta "Expert" , men har kört T1 med. Enda skillnaden är att i T1 tog det längre tid att döda , men fick inga vettiga gear.

Skillnaden för mig är 2 legendarys på 2 år mot en varannan timme... En ganska markant ökning. Smart loot sedan garanterar inte att du får loot till din klass, den ökar chansen att du får loot till din klass och ökar chansen att den ska vara bra för din klass.

Skrivet av Mocka:

Vad har du för DPS?

Tydligen skall ju de nya legendarysetten bara droppa från T1 så egentligen skall man väl köra det.

Mja tycker också jag får extremt lite legendaries men vet inte varför.

Jag får också ungefär en varannan timme, plus de garanterade på slutbossarna när jag kör en sådan karaktär.

Skrivet av lanbonden:

Det ända vi vet om ökningen är att det ska vara 4x så hög chans att ett item är legendary på torment 6 som torment 1 vilket beskrevs i någon blue post. Vad det innebär är att det aldrig kommer bli lönsamt att spela torment 6 för items utan enbart för XP om man är ett team med sjuk gear.

Till alla som klagar på dåliga dropps på master och expert mm. Normal är the way to go tills man kan köra på torment, vilket borde gå snabbt att nå till!
Anledningen till detta är att det är exakt samma chans att få legendarys på normal som master (och torment1?? fast torment 1 kan droppa torment specifik loot) fast du man dödar mycket snabbare på normal. Det ända som skiljer är lite mer XP men skillnaden är verkligen liten där fram tills torment.

Ytterligare ett tips på saker att göra när ni lirar är att jag har tex lagt in att plocka cursed chest i "lost ruins" i act1. Den har typ 100% spawn rate och ger ett event där man ska döda skelleton king på under 45 sec. Detta är ett lätt och väldigt snabbt sätt att få en extra boss loot (ja, skelletton king från kistan har samma loot table som riktiga skelletton king!) i varje game för 1 minuts extra "arbete".

Var finns den, spelat igenom ACT 1 några gånger nu sedan release och inte sett den enda gång...

Skrivet av TiasE:

Nej rerolls syns inte i armory, det kommer väl så småningom.

Nej det är sjukt segt, skulle inte våga köra mina hardcores just nu iaf.
Ska man tro Blizzard så är det ett DDOS problem som drabbar de datacenter som de använder sig av.

Varför skulle de ljuga om det?

Skrivet av Mocka:

Royal Topaz, är det den som ger MF? Trodde Blizzard skulle fasa ut den staten.

Vad är legcounter?

Mjo, började faktiskt rerolla lite igår trots allt och lyckades kräma ut mer på en ring och shoulders om jag inte minns fel

Angående crafting tänkte jag göra det på Barbaren allt eftersom men på Wizarden så har han, som jag nämnde tidigare, flera legendaries (som Witching Hour du nämnde) som är svåra att byta ut pga elemental damage.

Yes, här är den lille gubben - http://eu.battle.net/d3/en/profile/Astralen-2142/hero/1777399...

leg = legendary
legendarycounter dvs antalet legendarys han hittat

Skrivet av anon200213:

Njaä, Act 5 är jus RoS (som tråden handlar om), resten är ju gammalt content. Att expansionen är pyttelite längre än det 13 år äldre föregångaren är ju det minsta man kan begära. Men för €40 så tycker jag RoS var fattigt.

Att expantionen är lite längre än det 2 år gamla grundspelet är alltså det minsta man kan begära?

Visa signatur

Corsair Vengeance LPX 4x8GB DDR4 2666MHz CL16 | Intel Core i7 6700 3,4 GHz 8MB | MSI Z170A KRAIT GAMING | Corsair Force Series 3 120 GB | Seagate SSHD Desktop 2 TB 7200 RPM 3,5" | Creative Sound Blaster Z PCIe | Western Digital 500 GB | Samsung Writemaster | Corsair TX750 V2 750 W | EVGA GeForce GTX 970 4GB SSC ACX 2.0+| Fractal Design Define R5 (Svart)

Permalänk
Skrivet av gaminggirl:

Var finns den, spelat igenom ACT 1 några gånger nu sedan release och inte sett den enda gång...

Har inte sprungit på den i kampanjen men den är där i princip varje gång när man kör avdenture mode.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon200213:

Njaä, Act 5 är jus RoS (som tråden handlar om), resten är ju gammalt content. Att expansionen är pyttelite längre än det 13 år äldre föregångaren är ju det minsta man kan begära. Men för €40 så tycker jag RoS var fattigt.

Köper man diablo för kampanjen så gör man ganska fel

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Skrivet av BergEr:

Köper man diablo för kampanjen så gör man ganska fel

Då gjorde jag fel och är sjukt nöjd ändå. Kampanjen och den nya karaktären var det jag ville åt. Och jag har roat mig rejält med det redan i närmare 40 timmar...

Har spelat lite Adventure mode också, Bounties är kul, Rifts har jag tröttnat på för de är på tok för långa precis som vissa slumpmässiga Dungeons redan före expansion.

Visa signatur

Corsair Vengeance LPX 4x8GB DDR4 2666MHz CL16 | Intel Core i7 6700 3,4 GHz 8MB | MSI Z170A KRAIT GAMING | Corsair Force Series 3 120 GB | Seagate SSHD Desktop 2 TB 7200 RPM 3,5" | Creative Sound Blaster Z PCIe | Western Digital 500 GB | Samsung Writemaster | Corsair TX750 V2 750 W | EVGA GeForce GTX 970 4GB SSC ACX 2.0+| Fractal Design Define R5 (Svart)

Permalänk
Medlem
Skrivet av TiasE:

För det första skulle jag ju absolut säga 1h+OH istället för 2h, iaf med de skills du använder.
För det andra så ALLTID socket i vapnet med antingen Ruby eller Emerald, vilken av de som ger mest beror på stats i övrigt, och OH alltid med int och crit chans.

Bara för att jämföra så plockade jag av mig lite gear för att hamna på ungefär samma crit chans och crit damage som du (något lägre CC till och med) och sen equippa jag första 1h som droppade med socket och tog första bästa source med int och rullade om den 1 gång så den fick crit chans och jämför med ett vapen som är liknande det du använder.

Dessa 2 items tog mig mindre än 5 minuter att hitta och rerolla.

Nu lottade jag visserligen med att få 10% crit chans på första försöket på sourcen, men den är ändå ganska average och jag vet inte hur det är med dig men jag hittar dussintals sources med de statsen varje dag och med någon som lätt går att rulla till crit, samma sak med vapnet, det är riktigt riktigt uselt och du hittar säkert många vapen som är bättre än det hela tiden men avfärdar de för att du tror att de kommer vara sämre.

Sen går det ju tyvärr inte att se om items är omrullade eller inte på armory men dessa items och stats skulle iaf jag personligen rullat:
högra ringen: area damage till crit damage (behåll area tills du får crit damage, sluta rulla om det börjar gå över 100k per rullning, inte värt då du lär hitta fler ringar) Area damage är visserligen trevligt, men det klår inte 40+ crit damage.
Byxorna: armor till 2 sockets.
Chesten: byta ut mot valfri rare med 350-415 int, vit samt 3 sockets.
Handskarna: byta ut mot valfri rare med 425-525 int, crit damage och crit chans, behöver inte ens vara trifect eller höga rullningar för att ge mer än den du har just nu. Hittar du en med fel mainstat eller vitality och hög crit chans å crit damage så rulla om staten till int så ska du se att det kommer ge en rejäl boost.
Hjälmen: personligen hade jag rullat om vitality till critchans, men det är ju helt klart en smaksak då du faktiskt inte har så mycket hp

Ville börja med att ge dig ett stort tack för att du tog dig tid och kollade upp allt åt mig.

Angående 1H+OH så hade jag det tidigare (Chantodo settet) men hittade min nuvarande 2H som var mycket bättre och sedan dess har jag inte hittat någon bra 1H. Dock tänkte jag inte på socket CrD så jag skall definitivt leta upp en bra 1H:are. Sources har jag faktiskt hittat ett gäng av och sparat de bästa så det är bara att plocka fram en sådan på banken.
Ringen skall vara fixad så som du föreslog och Byxorna skall jag lätt fixa sockets på, bra idé.
Dock är jag inte riktigt med på Chestet, det du föreslog har jag ju redan på mitt gröna chest (som dessutom har nästan +100 Allres vilket jag tycker är bra). Angående handskarna har jag aldrig lyckats hitta en trifect än men skall göra ett försök med omrullning så som du nämnde.
Hade för mig hjälmen är Legacy men samtidigt är den ju BoA så jag lär ha hittat den efter 2.0.1, ska ge det ett försök.

Skrivet av gaminggirl:

Jag får också ungefär en varannan timme, plus de garanterade på slutbossarna när jag kör en sådan karaktär.

leg = legendary
legendarycounter dvs antalet legendarys han hittat.

Okej, lustigt att det kan droppa lika för oss men olika om man jämförde med en annan som fått 17 legendaries på 4 timmar, tycker du inte?

Ah, leg = legendary, självklart tack!

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Mocka:

Okej, lustigt att det kan droppa lika för oss men olika om man jämförde med en annan som fått 17 legendaries på 4 timmar, tycker du inte?

Ah, leg = legendary, självklart tack!

Beror på vad man pysslar med. Folk kör chest runs på t6 med bara survivability för så hög drop rate. Men hur kul är det i längden? ;).

Aja. Jag har en fråga som någon kanske kan svara på. Hittade legendary bracers som ger 17% mer physical damage (inte knutet till en viss skill). Om jag skulle använda spellen soul harvest - vengeful spirit (witch doctor) som gör 630% damage as physical, hur räknar jag då in dessa extra 17%?
Blir det 647% (630 + 17) physical damage eller 737/ (630*1,17)?

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem
Skrivet av Söderbäck:

Beror på vad man pysslar med. Folk kör chest runs på t6 med bara survivability för så hög drop rate. Men hur kul är det i längden? ;).

Aja. Jag har en fråga som någon kanske kan svara på. Hittade legendary bracers som ger 17% mer physical damage (inte knutet till en viss skill). Om jag skulle använda spellen soul harvest - vengeful spirit (witch doctor) som gör 630% damage as physical, hur räknar jag då in dessa extra 17%?
Blir det 647% (630 + 17) physical damage eller 737/ (630*1,17)?

Nä håller med, monotona miniruns är inte min kopp thé. Körde något med en SweCare som var att döda allt i en av grottorna i Festering Woods, tog 2min per run. Inte kul i längden

Gissar att eftersom du skrev "mer" så borde det vara 630*1,17

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Ville börja med att ge dig ett stort tack för att du tog dig tid och kollade upp allt åt mig.

Angående 1H+OH så hade jag det tidigare (Chantodo settet) men hittade min nuvarande 2H som var mycket bättre och sedan dess har jag inte hittat någon bra 1H. Dock tänkte jag inte på socket CrD så jag skall definitivt leta upp en bra 1H:are. Sources har jag faktiskt hittat ett gäng av och sparat de bästa så det är bara att plocka fram en sådan på banken.
Ringen skall vara fixad så som du föreslog och Byxorna skall jag lätt fixa sockets på, bra idé.
Dock är jag inte riktigt med på Chestet, det du föreslog har jag ju redan på mitt gröna chest (som dessutom har nästan +100 Allres vilket jag tycker är bra). Angående handskarna har jag aldrig lyckats hitta en trifect än men skall göra ett försök med omrullning så som du nämnde.
Hade för mig hjälmen är Legacy men samtidigt är den ju BoA så jag lär ha hittat den efter 2.0.1, ska ge det ett försök.

Okej, lustigt att det kan droppa lika för oss men olika om man jämförde med en annan som fått 17 legendaries på 4 timmar, tycker du inte?

Ah, leg = legendary, självklart tack!

Måste ha missat inten på chesten (den är ju dock rullad kan man ju se nu, kanske inte var int som default?)
Nu syns även rerolls på armory så nu är det lite lättare å se vad folk gjort med sina items!
Hjälmen är garanterat 2.0 loot då den har cold damage, högre int,vit och singe resistance än den kunde innan 2.0 samt som du säger så är den account bound.
Level 60 items är riktigt billiga att rulla dessutom, brimstone, ett par kristaller och lite guld.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mekarawr:

Fast nu ska dom ju buffa leg drops i rifts med 25% tydligen, blir nog nice

Det låter som en bra idé, tycker de flesta av mina legs kommer utanför rifts, bountyruns i nån timme = 5-6 legs, riftruns i nån timme kanske 1 leg.
Ska bli intressant å testa.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.