RoS, första intrycket

Permalänk
Medlem
Skrivet av TiasE:

Måste ha missat inten på chesten (den är ju dock rullad kan man ju se nu, kanske inte var int som default?)
Nu syns även rerolls på armory så nu är det lite lättare å se vad folk gjort med sina items!
Hjälmen är garanterat 2.0 loot då den har cold damage, högre int,vit och singe resistance än den kunde innan 2.0 samt som du säger så är den account bound.
Level 60 items är riktigt billiga att rulla dessutom, brimstone, ett par kristaller och lite guld.

Först tänkte jag vafan, den är ju inte rullad men så körde jag Ctrl-F5 och visst var INT rullat så jag såg också fel eftersom jag hade en gammal cache av den sidan Är inte hemma så jag kunde inte kolla ingame heller.

Zomg okej, måste ha sett fel sist jag kollade. Skall rolla den då, undrar hur bra lvl 70 versionen är av den hjälmen

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av BergEr:

Köper man diablo för kampanjen så gör man ganska fel

Hur tänkte du nu?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av gaminggirl:

Att expantionen är lite längre än det 2 år gamla grundspelet är alltså det minsta man kan begära?

Va?

Permalänk
Skrivet av anon200213:

Jag försöker bara förstå vad du menade, att expansionen skulle vara minst lika lång som Diablo 2 känns helt fel för mig med tanke på att det var 20-30 timmars genomspelningstid minst och var då grundspel plus expansion.

Visa signatur

Corsair Vengeance LPX 4x8GB DDR4 2666MHz CL16 | Intel Core i7 6700 3,4 GHz 8MB | MSI Z170A KRAIT GAMING | Corsair Force Series 3 120 GB | Seagate SSHD Desktop 2 TB 7200 RPM 3,5" | Creative Sound Blaster Z PCIe | Western Digital 500 GB | Samsung Writemaster | Corsair TX750 V2 750 W | EVGA GeForce GTX 970 4GB SSC ACX 2.0+| Fractal Design Define R5 (Svart)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mekarawr:

Fast nu ska dom ju buffa leg drops i rifts med 25% tydligen, blir nog nice

När är nu, som i typ nu?
Verkade som igår, coolers.

Trodde du dock mena legs som för ben och inte legendarys.
Tycker det assvårt att hitta bra legs (ben).

Permalänk
Medlem
Skrivet av dabman:

När är nu, som i typ nu?

Ja.
https://eu.battle.net/d3/en/forum/topic/10290528963#11

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av gaminggirl:

Jag försöker bara förstå vad du menade, att expansionen skulle vara minst lika lång som Diablo 2 känns helt fel för mig med tanke på att det var 20-30 timmars genomspelningstid minst och var då grundspel plus expansion.

Nej jag jämförde inte med Diablo 2. Det var den andra killen som som gjorde det. Jag bara påpekade att det var att förvänta att RoS skulle vara längre än LoD som är 13 år gammalt.

Permalänk
Medlem

Helt ärligt efter att ha spelat sedan release fram tills nu så borde de ha släppt spelet så här från första början och inte göra spelet till det spel det borde ha varit för två år sedan. Tycker det är oacceptabelt av blizzard att göra så här, känns som att de vill bara mjölka spelet. Hade de släppt spelet så som det är nu från första början så hade de kunnat lägga till ännu fler förbättringar till denna expansion.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av rustax:

Helt ärligt efter att ha spelat sedan release fram tills nu så borde de ha släppt spelet så här från första början och inte göra spelet till det spel det borde ha varit för två år sedan. Tycker det är oacceptabelt av blizzard att göra så här, känns som att de vill bara mjölka spelet. Hade de släppt spelet så som det är nu från första början så hade de kunnat lägga till ännu fler förbättringar till denna expansion.

Skickades från m.sweclockers.com

Om du har spelat sedan release måste det endå varit tillräckligt bra för dig :] Man lär ju tröttna på detta om 2 veckor också.. är bounties - rifts - bounties - rift. Efter som de nerfar alla andra alternativ som coa, mother runs cota med mera. De vill forma det så man måste göra de som dem vill.

Dock är jag ganska säker på att det kommer att lägga in endless rifts som blir svårare och svårare samt ladders, så blir förhoppnings spelbart längre

Permalänk
Medlem
Skrivet av TiasE:

Måste ha missat inten på chesten (den är ju dock rullad kan man ju se nu, kanske inte var int som default?)
Nu syns även rerolls på armory så nu är det lite lättare å se vad folk gjort med sina items!
Hjälmen är garanterat 2.0 loot då den har cold damage, högre int,vit och singe resistance än den kunde innan 2.0 samt som du säger så är den account bound.
Level 60 items är riktigt billiga att rulla dessutom, brimstone, ett par kristaller och lite guld.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Astralen-2142/hero/1777399...

Fixat lite saker Nästan 1m dmg med follower och alla buffs.
Något mer jag kan fixa?

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Astralen-2142/hero/1777399...

Fixat lite saker Nästan 1m dmg med follower och alla buffs.
Något mer jag kan fixa?

Känns som det bara är mer gear och större gems som gäller nu

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem

Ingen som vill starta upp en Sweclockers clan?

Permalänk
Medlem
Skrivet av f0kke:

Ingen som vill starta upp en Sweclockers clan?

http://www.sweclockers.com/forum/134-diablo-iii/1282673-swec-...

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TiasE:

Känns som det bara är mer gear och större gems som gäller nu

Får jaga lvl 70 legendaries nu då

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Redan tröttnat på det.
Enkelt att fixa gear och inget direkt att kämpa för heller.
HC är roligare men rätt tråkigt också då det saknar mening.

ROS är lika boring som D3 var.

När ladders kommer så blir det HC ladder utan tvekan, då har man något att kämpa för och det blir lite competition.
Just nu är diablo3 rent singelplayer spel blandat med lite random coop farmande = tråkigt och meningslöst.
Måste ha något att kämpa för, orkar inte casual deluxe skräp

Permalänk
Medlem
Skrivet av JimmieSan:

Redan tröttnat på det.
Enkelt att fixa gear och inget direkt att kämpa för heller.
HC är roligare men rätt tråkigt också då det saknar mening.

ROS är lika boring som D3 var.

När ladders kommer så blir det HC ladder utan tvekan, då har man något att kämpa för och det blir lite competition.
Just nu är diablo3 rent singelplayer spel blandat med lite random coop farmande = tråkigt och meningslöst.
Måste ha något att kämpa för, orkar inte casual deluxe skräp

Rift ladder lär vara intressant för många. Det kommer ju kräva BiS att nå toppen

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Avstängd

Känns som spelet har blivit ett singleplayer spel. Suger ju att man inte kan ge saker till dom man känner då jag tycker det är en rolig grej med gamla liren. Att man kanske sitter och spelar själv och springer på saker som man kan spara till sina kompisar. Det går ju inte ens ge guld till varandra. Men o andra sidan går det ju inte heller köpa guld / items så det är väl bra på sitt sätt också

Visa signatur

Cyrix 686 - 166MHz, ASUS P5S-VM, 64MB ram, Matrox Mystique 4mb + Orchid Righteous Voodoo 2 3DFx 12MB 2x SLI, Quantum Fireball 1.28Gb, Quantum Bigfoot 6GB, Creative Soundblaster AWE32 8mb, 3Com 3C509B-TPC 10Mbit, Mitsumi CD-ROM 6x.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lakanman:

Känns som spelet har blivit ett singleplayer spel. Suger ju att man inte kan ge saker till dom man känner då jag tycker det är en rolig grej med gamla liren. Att man kanske sitter och spelar själv och springer på saker som man kan spara till sina kompisar. Det går ju inte ens ge guld till varandra. Men o andra sidan går det ju inte heller köpa guld / items så det är väl bra på sitt sätt också

Tycker precis tvärtom, det är ju så att OM man spelar tillsammans så KAN man trada items i upp till 2 timmar efter dropp. Ett lysande sätt att uppmuntra till just multiplayer online interaction
Visst händer det att man lirar själv men då har du ytterligare en anledning till varför iaf jag har en char av varje klass, så att man kan ha en teoretisk nytta av allt som droppar:)

Visa signatur

Nothing to see here, move along ...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lakanman:

Känns som spelet har blivit ett singleplayer spel. Suger ju att man inte kan ge saker till dom man känner då jag tycker det är en rolig grej med gamla liren. Att man kanske sitter och spelar själv och springer på saker som man kan spara till sina kompisar. Det går ju inte ens ge guld till varandra. Men o andra sidan går det ju inte heller köpa guld / items så det är väl bra på sitt sätt också

Är allting account-bound? Jag trodde man kunde spara saker som är bra till andra och droppa dem som tidigare? 0o

Visa signatur

9900k | Z390 AORUS MASTER | 32GB RAM | Red Devil AMD Radeon™ RX 7900 XTX | XFX Black 1250W | BeQuiet Pure Base 500 | Fractal Design Celsius S36 | Samsung 970 500GB + Corsair MP510 960GB | Dell U3415W | Windows 11 Professional

Permalänk
Medlem

Min figur http://eu.battle.net/d3/en/profile/zosma-2750/hero/35817434
Ringen på vänstersida Obsidian ring of the zodiac är det värd att ändra några stats på den. Har ju en praktisk taget likadan, som jag ändrade, tror det var Int, då försvann Int, str på den och dex gick ner från ca 580 till 396, och sen fick jag någon ny stats, kommer inte ihåg just nu vad det var.

Visa signatur

Intel i7 7700K, Sapphire RX 5600 XT Pulse 6 GB, 16 gb, EVGA G2 750w | Nikon D500 | Nikon D750 | Nikon Z6 | Nikon D7200

Permalänk
Medlem

Ser att det pratas en hel del om just trading av mats gear mm här så jag lägger in mitt eget input.

Tycker det verkligen är nice att man nu uppmuntrar till group farming istället för solo play style.
Ger nytt liv i spelet och nu kan man i en grupp av 4 pers hitta uppgrades fortare då man kan ge bort det man inte behöver till en mer behövande i gruppen.

Visa signatur

CPU: I7 8086K MOBO: Asus Rog Strix Z370-F GAMING PSU: Corsair HX850i 850W GFX: ASUS eForce RTX 2080 Ti 11GB DUAL OC DISC: M.2 960 RAM: 16 Gig Corsair 2666Mhz DISP: Predator XB1 27" gaming XB271HU CASE: Fractal Design Define R6 OS: Win 10 x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av karjix:

Ser att det pratas en hel del om just trading av mats gear mm här så jag lägger in mitt eget input.

Tycker det verkligen är nice att man nu uppmuntrar till group farming istället för solo play style.
Ger nytt liv i spelet och nu kan man i en grupp av 4 pers hitta uppgrades fortare då man kan ge bort det man inte behöver till en mer behövande i gruppen.

Svårigheten ökar väldigt mycket för varje spelare som kommer in enligt mig, kör jag själv har jag inga problem att glida igenom T2 och allting dör fort Tycker inte det går snabbare eller lättare med fler spelare, enda är att man kan vissa items som droppar för dom istället.

Kör en blockbaserad crusader, inte lika övermäktig som thorns-buildsen med rätt gear men ganska roligt ändå, massor med explosioner och gula siffror överallt !

De items som gör att det fungerar är:
http://eu.battle.net/d3/en/item/schaefers-hammer (råkade rolla om strenght istället för vitality till socket på min... oh the shame)
http://eu.battle.net/d3/en/item/defender-of-westmarch
http://eu.battle.net/d3/en/class/crusader/active/punish med roar-runan

Visa signatur
Permalänk
Avstängd
Skrivet av Tangentbord:

Svårigheten ökar väldigt mycket för varje spelare som kommer in enligt mig, kör jag själv har jag inga problem att glida igenom T2 och allting dör fort Tycker inte det går snabbare eller lättare med fler spelare, enda är att man kan vissa items som droppar för dom istället.

Kör en blockbaserad crusader, inte lika övermäktig som thorns-buildsen med rätt gear men ganska roligt ändå, massor med explosioner och gula siffror överallt !

De items som gör att det fungerar är:
http://eu.battle.net/d3/en/item/schaefers-hammer (råkade rolla om strenght istället för int till socket på min... oh the shame)
http://eu.battle.net/d3/en/item/defender-of-westmarch
http://eu.battle.net/d3/en/class/crusader/active/punish med roar-runan

Fel

Det blir lättare ju fler man är, förutsatt att de man spelar med gör lika mycket dps som du själv.
Svårighetsgraden ökar nämligen INTE dubbelt för varje spelare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tangentbord:

Svårigheten ökar väldigt mycket för varje spelare som kommer in enligt mig, kör jag själv har jag inga problem att glida igenom T2 och allting dör fort Tycker inte det går snabbare eller lättare med fler spelare, enda är att man kan vissa items som droppar för dom istället.

Kör en blockbaserad crusader, inte lika övermäktig som thorns-buildsen med rätt gear men ganska roligt ändå, massor med explosioner och gula siffror överallt !

De items som gör att det fungerar är:
http://eu.battle.net/d3/en/item/schaefers-hammer (råkade rolla om strenght istället för vitality till socket på min... oh the shame)
http://eu.battle.net/d3/en/item/defender-of-westmarch
http://eu.battle.net/d3/en/class/crusader/active/punish med roar-runan

Mobsens HP ökar med 75% per spelare så om alla i partyt har likvärdig damage så kommer de dö väldigt mycket snabbare.
Deras damage påverkas inte alls av fler spelare.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kruwgah:

Fel

Det blir lättare ju fler man är, förutsatt att de man spelar med gör lika mycket dps som du själv.
Svårighetsgraden ökar nämligen INTE dubbelt för varje spelare.

Skrivet av TiasE:

Mobsens HP ökar med 75% per spelare så om alla i partyt har likvärdig damage så kommer de dö väldigt mycket snabbare.
Deras damage påverkas inte alls av fler spelare.

My bad, hur som helst så blir jag beroende av gruppen för att de ska dö snabbt

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Tangentbord:

My bad, hur som helst så blir jag beroende av gruppen för att de ska dö snabbt

Mjo, men du får även mer XP och något högre chans på drops när det är fler spelare
Jag kör hellre public än ensam om inga kompisar är online, i princip alla rifts rensas på 5-10 minuter även i public games (dock kör jag helst bara T1 när det är public men det är tillräckligt för att alla items ska kunna droppa.)

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av karjix:

Ser att det pratas en hel del om just trading av mats gear mm här så jag lägger in mitt eget input.

Tycker det verkligen är nice att man nu uppmuntrar till group farming istället för solo play style.
Ger nytt liv i spelet och nu kan man i en grupp av 4 pers hitta uppgrades fortare då man kan ge bort det man inte behöver till en mer behövande i gruppen.

Fast det går åt så många forgotten souls till att enchanta sitt gear att man hellre salvagar saker man inte behöver.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

///M4

Permalänk
Medlem
Skrivet av hoski:

Fast det går åt så många forgotten souls till att enchanta sitt gear att man hellre salvagar saker man inte behöver.

Skickades från m.sweclockers.com

Kan inte säga detsamma när jag sitter på 200+, spelar du med kompisar kan ni ju bara tradea salvage mot upgrade legendarys.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Relive:

Kan inte säga detsamma när jag sitter på 200+, spelar du med kompisar kan ni ju bara tradea salvage mot upgrade legendarys.

Jag rerollade ett vapen 22 gånger innan jag fick en socket igår...så..eh. De går åt

Visa signatur

///M4

Permalänk
Medlem
Skrivet av hoski:

Jag rerollade ett vapen 22 gånger innan jag fick en socket igår...så..eh. De går åt

Jag rerollade 2ggr på min Chantodo's Will för socket nyss - success! Fick två gröna items i samma rift och samma lvl. Nu lär det dröjja innan jag ser dem igen.