En veterans tankar kring byte från PC till PS4 (för spel)

Permalänk
Avstängd

Säg vad ni vill, men jag ser inget poäng att ha konsoll om det inte går att chippa den för egen multimedia och trixa lite.

599kr per spel? Dagens spel spelar jag igenom på 8-16 timmar beroende på hur mycket som finns, ett spel som håller länge kan vara Gran Turismo, GTA (löpa runt och skjuta, inget mer) FIFA och dylika spel.

Köper du ett spel i månaden så blir det ca. 7-8000kr på spel + spelkonsoll = 12-13000kr första året och sedan 6-8000kr per år. (räknar inte med kostanden på online-tjänster)

Köper du en dator för 8000-13000kr så håller den i några år!

Men som sagt, chip eller gtfo.

Visa signatur

<enis-P 25cm @30cm@1.337v>

Joina våran World of Tanks klan!

http://www.sweclockers.com/forum/trad/1420257-swec-world-of-t...

Permalänk
Medlem
Skrivet av NinetyTwo:

Oh jävlar vilka gryma spel i den listan! Riktiga AAA spel... Jag menar vem vill inte spela Anno 1503 på sitt PS4 liksom!?
Nu blev jag ledsen i ögat

Eftersom Anno 1503 är asgrymt, så hade jag kunnat tänka mig att köpa en PS4 för att spela det på.

Skrivet av NinetyTwo:

Poängen var att Solaris skrev att han kan göra allt som en konsoll kan och mer.

Jag såg vad han skrev, och kan bara konstatera att han har rätt.

Skrivet av NinetyTwo:

Då var min poäng att han inte kan spela konsoll exlusiva spel, som jag anser är dom bästa.

Jag såg förslagen du kom med som speltitlar han skulle försöka spela på sin PC, och jag kan säga dig, att det är verkligen inte spel jag saknar på PC plattformen. Det enda det bevisar är att om man ska kunna spela just de titlarna man själv tycker är "bäst" måste man köpa alla plattformar.

Faktum kvarstår, det finns så vitt jag vet inget du kan göra på en konsol som du inte kan göra på en PC. Det är möjligt att texter, email osv är mer "naturligt" att pyssla med på en PC, men det finns linux / BSD distros för i stort sett alla de senaste generationerna konsolerna. Det finns ingen "given vinnare" utan vilken enhet man "ska ha" beror helt på det egna användningssättet, och titlarna man vill spela. Möjligen skulle man kunna argumentera för PC'n genom att hävda att "skicklighets spel" som finns på flera plattformar, och man tävlar i, då använder man främst PC versionen för tävlan. Men det är ett luft argument. Man använder identiska plattformar för att ingen ska få ett övertag baserat på hårdvaran, och sen spelar det egentligen ingen roll vilken plattform det är.

B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Skrivet av -=Mr_B=-:

Eftersom Anno 1503 är asgrymt, så hade jag kunnat tänka mig att köpa en PS4 för att spela det på.

Jag såg vad han skrev, och kan bara konstatera att han har rätt.

''kan bara konstatera att han har rätt'' LMAO! Lite självgod får man väll va men din nivå är ju bara lite för mycket.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NinetyTwo:

''kan bara konstatera att han har rätt'' LMAO! Lite självgod får man väll va men din nivå är ju bara lite för mycket.

Skönt att du inser att dina argument är slut. För att hävda att du inte har någon egen preferens, är det lite märkligt att du rent av går till personangrepp för att försöka hävda din sak.

Det finns inget man inte kan göra med en av enheterna, oavsett plattform. Skriva email på en PS4, spela på en PC, eller programmera / styra en CNC maskin från en XboX One. Det är en del av uppgifterna som är mer "praktiska" att göra på olika plattformar, men utöver det är det rena personliga preferenser, och vilka titlar man vill använda som avgör. Vill man köra Microsoft Office är en konsol olämplig, medan open office finns till alla plattformarna så vitt jag vet. OSV.
Vad som gäller om man vill kunna köra specifika titlar har vi redan gått över. Exklusiva titlar kommer alltid kräva just den plattformen, inte för att den är bättre, eller billigare, utan för att det är en inlåsning, och enda alternativet.
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk

Oavsett plattform, så är det glädjen och ibland frustrationen, vi söker i spel bla.

När det gäller folk som mest kört spel på PC och tänker börja spela på konsol. Så saknar ni musen och tangentbordet, så finns nu ett alternativ. Den heter Tuact Venom X. Jag ville bara tipsa om det.

AP

Visa signatur

PS3 & PS4-Astro A50-Playseat GT-Thrustmaster T 500 RS Wheel-Ferrari F1 Add-on Wheel

Permalänk
Medlem
Skrivet av NinetyTwo:

Självklart förstår jag det då jag själv använder min PC till att göra det mesta, även spela några spel t.ex lol, BF4 och world of warcraft. Poängen var att Solaris skrev att han kan göra allt som en konsoll kan och mer. Då var min poäng att han inte kan spela konsoll exlusiva spel, som jag anser är dom bästa. Jag har båda dessa konsoler, samt en hyffad gaming PC (se sign). Har mest glädje på konsollerna men det är ju min högst personliga åsikt, och försöker inte påverka någon annan att ändra sin uppfattning.

Om det är din högst personliga åsikt att du har mest glädje på konsollerna, varför tar du då åt dig av att jag upprepar inget annat än fakta, att det är ett faktum att PC fullkomligt smiskar konsoller.

Vilket i sig borde ju knappast påverka dig eftersom det är på konsollerna som du finner mest spelglädje och eftersom du försöker inte heller påverka någon annan att ändra sin uppfattning så är det lite konstigt att du säger det ena efter det andra till mig som om du är inte respekterade min uppfattning. Fast det är ju lätt hänt att man glömmer bort när man står i hyckleriets tempel och predikerar.

Visa signatur

Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.

Permalänk

Jag måste göra en liten uppdatering av den här tråden. Köpte ett ps4 i veckan och har spelat en del GTA V och Destiny. Måste säga att det märks som fan att det är 30 fps. Jag tycker att animationer etc flyter på bra men det finns ett definitivt flimmer i bilden som inte existerar på pc. Även om jag sällan har konstanta 60 fps på pc upplever jag det ändå som betydligt mjukare än en fps låst till 30.

Däremot tror jag att man vänjer sig vid 30 fps efter ett tag och det är riktigt trevligt att bara kunna slappa i soffan en stund men en kontroll och spela lite spel. Tycker också att gameplayet i tex Destiny är riktigt skönt och även om tex texturer och liknande inte är fantastiskt bra tycker jag att grafiken håller hög klass.
Likaså med GTA V, visst, det flyter inte perfekt men jag vet med mig att GTA V till pc antagligen kommer att kräva en jäkla burk för att dra runt. Minns releasen av GTA IV till pc och den var ju inte precis smooth.

Visa signatur

Fractal Design Define Mini | ASUS Maximus Gene V | Intel Corei7 2700k @ 4.5 GHz | EVGA GTX 680 2GB | Corsair Low-Profile 8Gb | Corsair Force GT120 | Hitatchi 1TB | Seasonic X-560

Permalänk
Skrivet av NoArmsButCookies:

Jag måste göra en liten uppdatering av den här tråden. Köpte ett ps4 i veckan och har spelat en del GTA V och Destiny. Måste säga att det märks som fan att det är 30 fps. Jag tycker att animationer etc flyter på bra men det finns ett definitivt flimmer i bilden som inte existerar på pc. Även om jag sällan har konstanta 60 fps på pc upplever jag det ändå som betydligt mjukare än en fps låst till 30.

Däremot tror jag att man vänjer sig vid 30 fps efter ett tag och det är riktigt trevligt att bara kunna slappa i soffan en stund men en kontroll och spela lite spel. Tycker också att gameplayet i tex Destiny är riktigt skönt och även om tex texturer och liknande inte är fantastiskt bra tycker jag att grafiken håller hög klass.
Likaså med GTA V, visst, det flyter inte perfekt men jag vet med mig att GTA V till pc antagligen kommer att kräva en jäkla burk för att dra runt. Minns releasen av GTA IV till pc och den var ju inte precis smooth.

Har du en 100Hz tv? kolla isåfall så att PS4 är inställd på 60Hz, för jag har verkligen inte 30Fps i destiny, tycker det flyter på riktigt bra för mig och har inte upplevt något lagg eller låg fps.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NinetyTwo:

Har du en 100Hz tv? kolla isåfall så att PS4 är inställd på 60Hz, för jag har verkligen inte 30Fps i destiny, tycker det flyter på riktigt bra för mig och har inte upplevt något lagg eller låg fps.

Destiny körs i 30fps på PS4.
http://m.ign.com/wikis/xbox-one/PS4_vs._Xbox_One_Native_Resolutions_and_Framerates

Så du har verkligen 30fps när du kör Destiny.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av betan:

Destiny körs i 30fps på PS4.
http://m.ign.com/wikis/xbox-one/PS4_vs._Xbox_One_Native_Resolutions_and_Framerates

Så du har verkligen 30fps när du kör Destiny.

Skickades från m.sweclockers.com

Se på fan! Hade visst fel angående destiny. Ahja har iallafall kul när jag spelar

Permalänk
Medlem

Kanske ska bidra lite till tråden jag faktiskt startade. Nu har jag haft min Ps4 ett par veckor och har precis spelat igenom Last of Us remastered (klarade det igår kväll) och anser nog att det är det bästa spel jag någonsin spelat. Det är första gången jag verkligen brytt mig om historien i ett spel och kände mig alldeles stum när spelet var över. Sanslöst bra.

Visa signatur

PS4 & Macbook Pro.

Utlandssvensk sedan många år. Citera för svar.

Permalänk

Vill ge en till uppdateringen efter köpet av PS4. Tycker ärligt talat att det känns som att konsollen redan är lite gammal. Köpte tex Dragon age till PS4 trots att jag redan hade det till PC. Frameraten i PS4 versionen är fantastiskt dålig och jag tror den tankar ner till ca 25 fps i strider, förutom detta bjuden den på bra med aliasing och allmänt dåliga texturer etc. Ett klart nedköp, dock är det skönt att slippa origin etc men det är tråkigt att spelet flyter på så dålig som de gör.
Förstår inte varför Sony och Microsoft inte släppte ett par riktigt monsterkonsoller, så som det var förr. Minns när man tittade på spelen till konsol och man inte kunde tro sina ögon, nu får jag känslan av att PS4 tex mest var en nödlösning i vätan på något bättre.

Visa signatur

Fractal Design Define Mini | ASUS Maximus Gene V | Intel Corei7 2700k @ 4.5 GHz | EVGA GTX 680 2GB | Corsair Low-Profile 8Gb | Corsair Force GT120 | Hitatchi 1TB | Seasonic X-560

Permalänk
Medlem
Skrivet av NoArmsButCookies:

Vill ge en till uppdateringen efter köpet av PS4. Tycker ärligt talat att det känns som att konsollen redan är lite gammal. Köpte tex Dragon age till PS4 trots att jag redan hade det till PC. Frameraten i PS4 versionen är fantastiskt dålig och jag tror den tankar ner till ca 25 fps i strider, förutom detta bjuden den på bra med aliasing och allmänt dåliga texturer etc. Ett klart nedköp, dock är det skönt att slippa origin etc men det är tråkigt att spelet flyter på så dålig som de gör.
Förstår inte varför Sony och Microsoft inte släppte ett par riktigt monsterkonsoller, så som det var förr. Minns när man tittade på spelen till konsol och man inte kunde tro sina ögon, nu får jag känslan av att PS4 tex mest var en nödlösning i vätan på något bättre.

För att det finns något som heter ekonomi? Genom att hålla kostnaderna nere så säljs fler konsoller och ju fler konsoller säljs så säljs mer spel vilket betyder klirr i kassan.

Sedan kan vi alltid spekulera om det handlar också om R&D kostnaderna, vad konkurrenterna kommer svara med och dedikation för att skriva av en konsoll som har kostat kosing att utveckla bara så där lär inte dina investare gilla vilket kan resultera i att din aktie dyker.

Visa signatur

Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NoArmsButCookies:

Vill ge en till uppdateringen efter köpet av PS4. Tycker ärligt talat att det känns som att konsollen redan är lite gammal. Köpte tex Dragon age till PS4 trots att jag redan hade det till PC. Frameraten i PS4 versionen är fantastiskt dålig och jag tror den tankar ner till ca 25 fps i strider, förutom detta bjuden den på bra med aliasing och allmänt dåliga texturer etc. Ett klart nedköp, dock är det skönt att slippa origin etc men det är tråkigt att spelet flyter på så dålig som de gör.
Förstår inte varför Sony och Microsoft inte släppte ett par riktigt monsterkonsoller, så som det var förr. Minns när man tittade på spelen till konsol och man inte kunde tro sina ögon, nu får jag känslan av att PS4 tex mest var en nödlösning i vätan på något bättre.

Kan hålla med, men tror de körde såhär för när t.ex. ps3an kom kostade den väl 6000kr ngt och det var längesen nu men de fick väl inte sålt så mycket i början. Med inflation och dagens prisnivå kanske en motsvarande konsol idag skulle kosta 8000kr för att vara wow? Jag bara spekulerar. Men de har väl räknat ut att ta billigare men ok hårdvara och sälja mängder för 4000kr är bättre än göra en dräparmaskin och ej få sålt så mycket. Man får vad man betalar för och 4000kr är billigt jämfört med vad ja ps3an kostade när den kom.

Men jag blev själv förvånad då jag såg att spelen inte körs i 1080 och 60fps. Trodde det skulle vara standard på next gen. Men då hade den väl kostat mer än 4000kr så blir lite det att man tycker den är "billig" men samtidigt får man prestandan som det priset medger då... är inget trolleri så tycker det är bra de har vettigt pris men hade önskat mer prestanda hehe.

Visa signatur

AMD Ryzen 1500X @ stock | Sapphire RX 580 Nitro+ 8GB | Asus ROG Strix B350-F Gaming | 2x8GB 3200MHz Corsair | EVGA Supernova G3 550W | Acer XF270HUA 1440P 144MHz Freesync

Permalänk
Skrivet av NoArmsButCookies:

Vill ge en till uppdateringen efter köpet av PS4. Tycker ärligt talat att det känns som att konsollen redan är lite gammal. Köpte tex Dragon age till PS4 trots att jag redan hade det till PC. Frameraten i PS4 versionen är fantastiskt dålig och jag tror den tankar ner till ca 25 fps i strider, förutom detta bjuden den på bra med aliasing och allmänt dåliga texturer etc. Ett klart nedköp, dock är det skönt att slippa origin etc men det är tråkigt att spelet flyter på så dålig som de gör.
Förstår inte varför Sony och Microsoft inte släppte ett par riktigt monsterkonsoller, så som det var förr. Minns när man tittade på spelen till konsol och man inte kunde tro sina ögon, nu får jag känslan av att PS4 tex mest var en nödlösning i vätan på något bättre.

Mja men nu överdriver du
http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-2014-dragon-...
PS4:an håller 98% stabila 30fps, dåliga texturs? är du blind?

Permalänk
Medlem

Jag kan förstå att man byter PC spelande mot konsoll när livssituationen förändras.

Med fru och ungar och trångbott är det svårt att motivera en stationär PC som enbart skall spelas på. Med en konsol är det som andra skrivit lite mera "socialt" då du ändå sitter i vardagsrummet och den som vill kan komma och umgås samtidigt osv.

Jag hoppas mycket på steamOS. Har byggt ihop en liten itx maskin att ha vid TV men går även att ställa undan och koppla till monitor när man skall köra lite seriöst spelande en helg utan frugan och ungarna 😊

Måste också kommentera uppgraderandet, pillandet och alla "problem" på pc. Själv är det min hobby och just en av anledningarna till att behålla en PC. Jag gillar att pilla och ha kontroll över hårdvara och mjukvara.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av NoArmsButCookies:

Vill ge en till uppdateringen efter köpet av PS4. Tycker ärligt talat att det känns som att konsollen redan är lite gammal. Köpte tex Dragon age till PS4 trots att jag redan hade det till PC. Frameraten i PS4 versionen är fantastiskt dålig och jag tror den tankar ner till ca 25 fps i strider, förutom detta bjuden den på bra med aliasing och allmänt dåliga texturer etc. Ett klart nedköp, dock är det skönt att slippa origin etc men det är tråkigt att spelet flyter på så dålig som de gör.
Förstår inte varför Sony och Microsoft inte släppte ett par riktigt monsterkonsoller, så som det var förr. Minns när man tittade på spelen till konsol och man inte kunde tro sina ögon, nu får jag känslan av att PS4 tex mest var en nödlösning i vätan på något bättre.

Då ska du ta och testa BF4 med 64 spelare.
Så fort det händer något lite "större" runt dig så går spelet ner till 20-25 fps riktigt illa och jag blir lika besviken varje gång jag upplever det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Death On Wings:

Då ska du ta och testa BF4 med 64 spelare.
Så fort det händer något lite "större" runt dig så går spelet ner till 20-25 fps riktigt illa och jag blir lika besviken varje gång jag upplever det.

Trodde BF4 kördes på 60 fps. Läste det någonstans i alla fall. Låter som något är rätt fel om det går ner till 20-25 när någonting stort händer.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av stimpen:

Men jag blev själv förvånad då jag såg att spelen inte körs i 1080 och 60fps. Trodde det skulle vara standard på next gen.

På next gen (kommande generation konsoller) kommer väl spelen kanske fixa 1920x1080 och 60 fps, men då har 4k blivit standard på PC redan.
Mest troligt är väl dock att de hakar på 4k och kör 30 fps då med, eftersom alla TV-apparater kommer köra 4k om några år.

Permalänk
Skrivet av Nirono:

Trodde BF4 kördes på 60 fps. Läste det någonstans i alla fall. Låter som något är rätt fel om det går ner till 20-25 när någonting stort händer.

I SP kanske men absolut inte i MP.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nackskägg:

På next gen (kommande generation konsoller) kommer väl spelen kanske fixa 1920x1080 och 60 fps, men då har 4k blivit standard på PC redan.
Mest troligt är väl dock att de hakar på 4k och kör 30 fps då med, eftersom alla TV-apparater kommer köra 4k om några år.

Konsollerna hade kunnat köra 1080p och 60 FPS redan idag utan problem men då kommer vi till nästa problem: kostnaden.

Ingen av tillverkarna tjänar pengar på konsollerna i sig, snarare tvärtom och då är det svårt att motivera en ännu högre kostnad när konsollerna kostar någonstans mellan 3-4000 kronor och sätter du en dyrare prislapp så riskerar du att konsumenterna börjar kika efter alternativ.

Visa signatur

Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Solaris:

Konsollerna hade kunnat köra 1080p och 60 FPS redan idag utan problem men då kommer vi till nästa problem: kostnaden.

Du motsäger dig själv.

Eftersom de hade blivit för dyra så hade de ju inte kunnat fixa det utan problem.

Problemet är ju att de hade blivit för dyra.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av nackskägg:

Du motsäger dig själv.

Eftersom de hade blivit för dyra så hade de ju inte kunnat fixa det utan problem.

Problemet är ju att de hade blivit för dyra.

Skickades från m.sweclockers.com

Må så vara men jag konstaterar fortfarande fakta. Det ÄR en kostnadsfråga.

Visa signatur

Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Solaris:

Må så vara men jag konstaterar fortfarande fakta. Det ÄR en kostnadsfråga.

Fast det ställer ju den här trådens sakfråga på sin spets. Man kunde fått PC spelprestanda (Nåja, nära nog) på en konsol, fast av någon anledning hade det gjort konsolerna dyrare än PC.
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=Mr_B=-:

Fast det ställer ju den här trådens sakfråga på sin spets. Man kunde fått PC spelprestanda (Nåja, nära nog) på en konsol, fast av någon anledning hade det gjort konsolerna dyrare än PC.
B!

Jag skrev aldrig att det hade gjort en konsol dyrare än en PC, jag skrev att kostnaden hade blivit högre vilket är ju sant och med tanke på att marginalerna är redan små per tillverkad enhet då en PS4 ska kosta runt $380 att tillverka medan en Xbone ska vara betydligt dyrare så en ännu högre kostnad per tillverkad enhet skulle vara hemskt svårt att motivera. Särskilt när alla tre blöder pengar, Sony i synnerhet.

Visa signatur

Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Solaris:

Jag skrev aldrig att det hade gjort en konsol dyrare än en PC,

Det behövde du ju inte. Det har visats flera exempel på system för ungefär samma pengar som konsolerna, och som ger ungefär samma, eller bättre prestanda.

Skrivet av Solaris:

jag skrev att kostnaden hade blivit högre

Vilket hade gjort dem dyrare än motsvarande prestanda för PC plattformen. Vilket var vad jag skrev.

Skrivet av Solaris:

och med tanke på att marginalerna är redan små per tillverkad enhet då en PS4 ska kosta runt $380 att tillverka medan en Xbone ska vara betydligt dyrare så en ännu högre kostnad per tillverkad enhet skulle vara hemskt svårt att motivera. Särskilt när alla tre blöder pengar, Sony i synnerhet.

Den högre kostnaden hade definitivt behövt slussas ut på kunderna eftersom de redan har svårt att få produktionen att gå runt, du har helt rätt i det, och att det hade varit svårt att motivera varför kunden ska köpa en konsol i det läget. Jag tror inte vi är oense, förutsatt att du inte tänker hävda att en PC med motsvarande prestanda är dyrare än en konsol. Mitt argument är i så fall snarare att man bygger aldrig en PC för spel med så låg prestanda som man får ur en konsol, vilket gör att jämförelserna oftast haltar.

Med det som avgör är primärt hur man väljer att använda sin spelmaskin. Det är vad som fäller avgörandet för om man köper dator, eller konsol. (Eller kanske både och, om man har det så fint förspänt)
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=Mr_B=-:

Den högre kostnaden hade definitivt behövt slussas ut på kunderna eftersom de redan har svårt att få produktionen att gå runt, du har helt rätt i det, och att det hade varit svårt att motivera varför kunden ska köpa en konsol i det läget. Jag tror inte vi är oense, förutsatt att du inte tänker hävda att en PC med motsvarande prestanda är dyrare än en konsol. Mitt argument är i så fall snarare att man bygger aldrig en PC för spel med så låg prestanda som man får ur en konsol, vilket gör att jämförelserna oftast haltar.

Med det som avgör är primärt hur man väljer att använda sin spelmaskin. Det är vad som fäller avgörandet för om man köper dator, eller konsol. (Eller kanske både och, om man har det så fint förspänt)
B!

Beror vilken del av världen du befinner dig i, Tek Syndicate satte ihop en helt duglig PC för $400 som är förvisso inget bleeding edge prestanda monster men som har tillräckligt mycket oomph.

Länk.

Så nog kan man skaffa sig en PC för spel för allt inte för mycket pengar och vad det beträffar oss här i Sverige så kan man ibland fynda begagnat på te.x swecs marknad.

Visa signatur

Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Solaris:

Beror vilken del av världen du befinner dig i, Tek Syndicate satte ihop en helt duglig PC för $400 som är förvisso inget bleeding edge prestanda monster men som har tillräckligt mycket oomph.

Du får nog läsa mitt inlägg, och tråden, igen. Det har upprepade gånger lagts fram förslag på hårdvara som presterar lika bra, eller bättre än konsolerna för samma pengar som en konsol kostar. Nytt, i Sverige.
Argumentet från "andra sidan" har varit att PC är mycket dyrare, vilket helt enkelt inte varit sant. Jag befinner mig mer i mitten. Jag anser att det är inte varken kostnaden,k eller prestandan som avgör vilket som är mest lämpligt. Utan helt enkelt hur man vill avnjuta sin upplevelse.
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=Mr_B=-:

Du får nog läsa mitt inlägg, och tråden, igen. Det har upprepade gånger lagts fram förslag på hårdvara som presterar lika bra, eller bättre än konsolerna för samma pengar som en konsol kostar. Nytt, i Sverige.
Argumentet från "andra sidan" har varit att PC är mycket dyrare, vilket helt enkelt inte varit sant. Jag befinner mig mer i mitten. Jag anser att det är inte varken kostnaden,k eller prestandan som avgör vilket som är mest lämpligt. Utan helt enkelt hur man vill avnjuta sin upplevelse.
B!

Vi läser förbi varandra. Syftet var att peka på hur billigt det är idag jämnfört med då du fick spendera betydligt mer för att matcha en 360 i prestanda och morgondagens konsoller lär inte få det mycket lättare.

Av just den anledningen så är jag av åsikten att konsoller som hårdvara är chanslösa, enda möjligheten för dem att överleva framtiden är genom streaming.

Visa signatur

Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.

Permalänk
Skrivet av Solaris:

Konsollerna hade kunnat köra 1080p och 60 FPS redan idag utan problem men då kommer vi till nästa problem: kostnaden.

Ingen av tillverkarna tjänar pengar på konsollerna i sig, snarare tvärtom och då är det svårt att motivera en ännu högre kostnad när konsollerna kostar någonstans mellan 3-4000 kronor och sätter du en dyrare prislapp så riskerar du att konsumenterna börjar kika efter alternativ.

Fast konsolerna klara redan 1080p /60fps finns en drös med spel som kör detta. (ex. metro last light som ser riktigt bra ut)
det är upp till spelutvecklarna hur dom prioritera