Permalänk
Medlem

ljudkort

Hej, nu är det så att jag ska köpa ett headset som då är surround så skulle jag gärna vilja veta om mitt moderkort stödjer detta.
Har ett Asus Z97-P och det står att det är ett ''Realtek® ALC891 8-Channel High Definition Audio CODEC'' inbyggt. Är inte så insatt i ljud osv. Så frågan är då, kommer jag kunna få surround ljud i lurarna genom att koppla in hörlurarna med usb i moderkortet?

Skulle jätte gärna vilja få så snabba svar som möjligt

/Z

Visa signatur

Cpu: i5 4690k OC 4.3 ghz | Mobo: ASUS z97-p | Gpu: MSI R9 380 4gb | Crucial Ballistix Sport 2x4GB 1600MHz

Permalänk
Rekordmedlem

Om det är usbanslutna lurar sitter ljudkortet i luren så vad du har i datorn spelar ingen roll för det används inte alls.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Köp riktiga lurar istället, "surround"-hörlurar erbjuder inte mer surround än vanliga stereo hörlurar med surround emulerad via mjukvara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Om det är usbanslutna lurar sitter ljudkortet i luren så vad du har i datorn spelar ingen roll för det används inte alls.

okej tack så mycket.

Visa signatur

Cpu: i5 4690k OC 4.3 ghz | Mobo: ASUS z97-p | Gpu: MSI R9 380 4gb | Crucial Ballistix Sport 2x4GB 1600MHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av headphone.ninja:

Köp riktiga lurar istället, "surround"-hörlurar erbjuder inte mer surround än vanliga stereo hörlurar med surround emulerad via mjukvara.

vad är ett par riktiga lurar då? ska ha dom till xbox och datorn

Visa signatur

Cpu: i5 4690k OC 4.3 ghz | Mobo: ASUS z97-p | Gpu: MSI R9 380 4gb | Crucial Ballistix Sport 2x4GB 1600MHz