Spel för Steam VR (samlingstråd)

Permalänk
Medlem

@oqvist: De flesta Oculus-lir ska funka med Revive-pluginet vad jag vet.

https://github.com/LibreVR/Revive/wiki/Compatibility-list

Visa signatur

Europeisk marknadschef för Pimax Technology.
SweViver - Min officiella VR Gaming & Review YouTube kanal: https://www.youtube.com/SweViver/
PC: Palit RTX 4090 Gamerock OC - AMD 5950x - 32GB DDR4 3600MHz - HX1000i
Go-to VR headset: Pimax 8KX & Pimax Crystal

Permalänk
Medlem

@oqvist: Jag har inte ändrat något. Såg att den stog och lös så kollade in i den och den speglar skrivbordet. Amd drivern visar den som en extra skärm. Den är på oavsett om steamvr är på eller inte.

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hymer:

@oqvist: Jag har inte ändrat något. Såg att den stog och lös så kollade in i den och den speglar skrivbordet. Amd drivern visar den som en extra skärm. Den är på oavsett om steamvr är på eller inte.

Prova att installera om SteamVR, eller installera om Vive-drivrutinerna. Nåt måste ju va galet

Visa signatur

Europeisk marknadschef för Pimax Technology.
SweViver - Min officiella VR Gaming & Review YouTube kanal: https://www.youtube.com/SweViver/
PC: Palit RTX 4090 Gamerock OC - AMD 5950x - 32GB DDR4 3600MHz - HX1000i
Go-to VR headset: Pimax 8KX & Pimax Crystal

Permalänk
Medlem

Det här horror-liret ser ju riktigt trevligt ut! Vad jag förstår om man läser kommentaren på Steam så är det redan ett färdigt spel med fyra olika slut?

Visa signatur

Europeisk marknadschef för Pimax Technology.
SweViver - Min officiella VR Gaming & Review YouTube kanal: https://www.youtube.com/SweViver/
PC: Palit RTX 4090 Gamerock OC - AMD 5950x - 32GB DDR4 3600MHz - HX1000i
Go-to VR headset: Pimax 8KX & Pimax Crystal

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweViver:

Det här horror-liret ser ju riktigt trevligt ut! Vad jag förstår om man läser kommentaren på Steam så är det redan ett färdigt spel med fyra olika slut?

https://www.youtube.com/watch?v=EBOwNOMgJVw

Funderar på att köpa det. "Alone?" har funnits ett tag, det är ett spel utan VR som nu finns i early access även i VR. Läser man vad som fattas respektive vad som är planerat att vara med i fullversionen är det svårt att motivera ett köp nu.

Men hur som så blir det troligtvis ett köp då jag älskar skräck

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

Amnesia har inge stöd men det är kul köra i VR ändå

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Köpte Alone VR...

Ok, jag hade räknat med att det skulle bli en jobbig upplevelse, men inte så här illa haha... Efter 12 minuter stängde jag av. FÖR läskigt alltså. Kalla kårar rakt igenom så fort jag startade spelet haha, vidrigt! Tror jag få ta hit en polare eller övertala sambon att spela ihop, för mitt hjärta kommer nog inte fixa det här ensam i rummet

Snygg grafik, förflyttning fungerar bra med vänstra touchpaden. Synd dock att man snabbt märker av Vive:ns dåliga svärta i detta spel... det blir rätt grynigt så fort det är väldigt mörkt.

Hursomhelst, helt klart värt 110kr eller vad det kostar. Bara jag vågar mig på att fortsätta lira det så..

Visa signatur

Europeisk marknadschef för Pimax Technology.
SweViver - Min officiella VR Gaming & Review YouTube kanal: https://www.youtube.com/SweViver/
PC: Palit RTX 4090 Gamerock OC - AMD 5950x - 32GB DDR4 3600MHz - HX1000i
Go-to VR headset: Pimax 8KX & Pimax Crystal

Permalänk
Inaktiv

Har varit inaktiv ett tag o skippat VR helt. Har vi några nya bra spel eller är det mest skräp som tidigare? Ser en massa nytt på Steam men något att engagera sig i?

Har testat Raw Data o det är ju underbart, men väntar tills det är färdigt för att lira ihjäl mig.
Finns det något mer som är lika bra som Raw Data, förutom de som redan nämnts i tråden?
(War thunder, Starseed, The lab etc etc)

Permalänk
Medlem

@anon4992: Serious Sam Vr Släpptes idag, Och croteam brukar leverera.

Väntar själv en dag eller två innan jag köper.

Permalänk
Medlem

Sam verkar ha tappat benen

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk

Serious Sam Vr var superkort.
Jag tror att det endast var två planeter och max 15 olika fiender. Var färdig på 44 minuter...

Mina bästa VR-Spel har varit Vivecraft, Project cars och Prepar3d med Flyinside!
Kolla upp om ni inte redan har gjort.

VorpX är jag inte alls imponerad av...

Önskedrömmen vore att kunna spela Arma i VR!

Permalänk
Medlem

Det är ju early access lir de vill åt dina kulor så fort som möjligt.

Tragiskt nog jag gillar inte ens vorpx men de har haft de bästa fps upplevelserna och det är bara så fel

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Avstängd

Just SS borde ju ha pengar kan man tycka, men tex för oss var early access ett sätt att dra in pengar så vi kan köpa in kartor osv.

Visa signatur
Permalänk
Inaktiv

Testade lite nytt för mig igår:

Out of ammo (http://store.steampowered.com/app/451840/)
Välgjort och roligt VR-spel. Däremot tycker jag det är svårt men kräver nog lite träning. Rekommenderas!

Sublevel Zero (http://store.steampowered.com/app/327880/)
Förutom det coola namnet så är detta något av en Descentklon. Sittande med handkontroll rekommenderas. Bra spel med tydlig text och grafik, samt skönt soundtrack. Däremot gillar jag personligen inte denna typ av spel så refundade, men spelet i sig var det verkligen inget fel på.
Men känns som ett av de få "riktiga" VR spelen än så länge. Köp o testa.

Har nämnt Gnomes & Goblins (http://store.steampowered.com/app/490840/) innan men det förtjänar att nämnas igen. Vackert och snyggt, men mer ett techdemo än något annat.

HALP!
Mysigt pusselspel där du hjälper små robotar. Demo.
Vackert och engagerande. Rekommenderar dock att man sitter ner.
http://store.steampowered.com/app/485230/

Var ett tag sedan jag körde VR en hel kväll men fan va coolt det är. Fortfarande grymt imponerad.
Körde även The Lab igen och tycker det är synd att fler spel inte har liknande grafik. Älskar det där skjuta med laserskepp och Atlas, så snyggt!

Permalänk
Medlem

Kul genomgång. Jag satsade på Descent Underground för resurrection för Descent men känns som de var felval. Farkosterna är grymt dåligt designade, Kartorna är gjorda för multiplayer och extremt tråkiga. Single player vet jag inte ens om de kommer existera just nu visar de bara upp multiplayer.

Skeppen ska va mer ala Eve Valkyrie. Makes sense och ser bra mycket bättre ut. Att man kan ha 7 olika kanoner och 7 olika missilbärare gör de ju svårare men ändå de går göra sjukt mycket bättre än i Underground.

Eve Valkyrie är sjukt välputsat nu men fokus ligger ju klart på multiplayer. Kändes märkligt att bara kunna hoppa in och dominera i onlinematcher men det är ju trevligt att vinna. Jag är ingen vidare taktiker vilket verkar hjälpa. I IL 2 så försöker jag åstadkomma turn fights orkar inte med boom and zoom och dylikt bättre piloter håller på med. Med fysiken i EVE så är de den enda strategin som fungerar i stort sett. Att använda huvud trackingen för sikte med heavies känner jag av dagen efter. Men det är mycket för all Eagle flight flygande innan. Slår VR kommer förslitningsskadorna öka rejält gällande nacken den saken är klar.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Att använda huvud trackingen för sikte med heavies känner jag av dagen efter. Men det är mycket för all Eagle flight flygande innan. Slår VR kommer förslitningsskadorna öka rejält gällande nacken den saken är klar.

Vägrar verkligen spel som använder huvudspårning på något vis. Det är något man måste ha på telefonen, men knappast något som hör hemma på PC. Som du säger, man får snabbt besvär med nacken!

Annars är det ju kul när man köpt Early Access spel för att ligga lågt med spelet ett tag, och sedan se vad spelet kan erbjuda när det uppdaterats! Förhoppningsvis har man inte tröttnat på spelidén bara. Jag har tyvärr tröttnat på väldigt många av mina mina spel, men det är ju som det brukar vara, inget konstigt med det.

Däremot är det fortfarande kul att testa nya upplevelser, och det släpps ju nya spel i ruskigt tempo! Finns också mängder med intressanta koncept som är gratis.

Gratisupplevelser som rekommenderas som kommit nyligen är Accounting, Pumpkin SculptVR och The Body VR..

Permalänk
Medlem

Sublevel Zero testat. Betydligt mer skoj än Underground dock håller grafiken inte måttet. Speciellt fysiken och partikeleffekterna. Jag kan avfyra missiler utan att va medveten om de. Laserstrålarna går fram i snigelfart ser ut som de går i slow motion och de har bara ett par superfula fiendetyper. Jaja mer potential i alla fall de har ju en bra mall å gå efter. saknar paniken att hitta utgång innan reaktorn sprängs bara.

Automatiskt renderade miljöer de kommer gälla även för single player? Men de lyckas ändå ha attraktivare bandesign än Underground...

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Serious Sam VR är jäkligt kul. Visst lite hjärndött spel och man lär tröttna rätt snabbt men vafan, finns ju inte så många rimliga VR lir än så länge så man får hålla till godo... grafiken är snygg och eftersom att spelet är snabbt tänker man inte på den låga upplösningen på viven

Permalänk
Medlem

Inget VR lir ännu på G men testade overload teasern och de har redan kommit längre än både descent underground och sublevel zero i spelkänsla VR eller ej.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Får hem min HTC Vive idag, ska framförallt ha den till Project Cars och Assetto Corsa. Men vad bör jag mer köpa? Tjejen gillar skräckspel medans jag är mer för racer och shooters.

Visa signatur

NZXT H510 | MSI Z170A KRAIT | Intel i5 6600K @ 4.4 Ghz | Powercolor 5700XT Red Devil | HyperX 16GB DDR4 2133Mhz | EVGA Supernova G2 750W | Samsung 850 Pro 256GB | Samsung 860 EVO 500GB | Corsair H100i Platinum | LG 34GK950F

Permalänk
Medlem

Något positivt om Trickster? (Gillade det lilla som fanns i Vanishing Realms)
http://store.steampowered.com/app/512220/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jerban:

Får hem min HTC Vive idag, ska framförallt ha den till Project Cars och Assetto Corsa. Men vad bör jag mer köpa? Tjejen gillar skräckspel medans jag är mer för racer och shooters.

Utan tvekan Dirt Rally, det ihop med Assetto Corsa å du får det bästa sim spelen i VR.
iRacing är oxo bra...men dyrt och enbart online.
Glöm inte bort att köra SteamVRbeta och senaste revive pathcen så får du Dirt och Assetto att flyta på grymt bra.

Brookhaven: är ett måste för er båda då du gillar shooter och hon skräck^^
Space Pirate Trainer: är även en klart polerad upplevelse, dock ett arkadspel, alltså inget du nöter i timmar.
Redout: om man gillar wip3out serien eller f-zero

Visa signatur

Studio Artcore Tattoo
[i7 9700k@5.3ghz - MSI OC 2080ti - Vive Pro - SRD rig - NLv3 - Fanatec CSW2.5]

Permalänk

Big database of Vive (and all other VR headset) games:
http://vrgamesfor.com/headset/htc-vive/

Found it the other day, hopefully you guys can get some use out of it too.

Permalänk

@Jerban:
A chair in a room var sjukt bra skräck!

Permalänk
Medlem
Skrivet av vkn:

Utan tvekan Dirt Rally, det ihop med Assetto Corsa å du får det bästa sim spelen i VR.
iRacing är oxo bra...men dyrt och enbart online.
Glöm inte bort att köra SteamVRbeta och senaste revive pathcen så får du Dirt och Assetto att flyta på grymt bra.

Brookhaven: är ett måste för er båda då du gillar shooter och hon skräck^^
Space Pirate Trainer: är även en klart polerad upplevelse, dock ett arkadspel, alltså inget du nöter i timmar.
Redout: om man gillar wip3out serien eller f-zero

Tack för svaret. Dirt Rally ska jag definitivt köpa. Brookhaven verkar givet också! Dom andra ska jag titta lite mer på

Skrivet av SundanceKid:

@Jerban:
A chair in a room var sjukt bra skräck!

Ja det är jag sjukt sugen på, men har fått uppfattningen av att jag har för liten playarea så jag har inte köpt det.

Visa signatur

NZXT H510 | MSI Z170A KRAIT | Intel i5 6600K @ 4.4 Ghz | Powercolor 5700XT Red Devil | HyperX 16GB DDR4 2133Mhz | EVGA Supernova G2 750W | Samsung 850 Pro 256GB | Samsung 860 EVO 500GB | Corsair H100i Platinum | LG 34GK950F

Permalänk
Medlem

@Jerban: Dom har numera teleport i spelet så alla kan köra det.

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hymer:

@Jerban: Dom har numera teleport i spelet så alla kan köra det.

Jo jag läste det sen efter jag skrev inlägget. Så fick bli ett köp utav det och Brookhaven. Så dom ska spelas efter att jag är färdig med The Gallery Episode 1: Call of the Starseed. Men det kan ju ta lite tid, för när sambon fick testa Brookhaven igår så fick ju inte jag spela mycket den kvällen sen...

Visa signatur

NZXT H510 | MSI Z170A KRAIT | Intel i5 6600K @ 4.4 Ghz | Powercolor 5700XT Red Devil | HyperX 16GB DDR4 2133Mhz | EVGA Supernova G2 750W | Samsung 850 Pro 256GB | Samsung 860 EVO 500GB | Corsair H100i Platinum | LG 34GK950F

Permalänk
Medlem

Inte spelat så mycket sen jag provade lite olika saker när jag köpte vive men vill ha ett skräckspel. Spelat sisters demo, bellows demo, the visitor. A Chair in a room köpte jag och det verkar lovande men orkade inte spela så länge då det verkar vara ett spel där man måste undersöka en massa i varje rum innan man kommer vidare? Har märkt att jag inte har tålamod att köra VR toklänge, blir det bättre sen eller är det same same? Annars är det välgjort.

Alone VR är det värt? Fortfarande inget nytt från Paranormal Activity VR eller andra skräckspel?

Visa signatur

i7 6700k // Asus Maximus VIII Hero // 16 GB Corsair Vengeance 16 GB 3000Mhz // EVGA GeForce GTX 980 Ti 6GB // OCZ Vertex 3 120 GB SSD // Corsair AX 850 W // Corsair H80 + 2xGT PnP // Dell U2311H // NZXT H2 Black // Sennheiser PC 360 // Asus Xonar DX // Q-pad MK-85 Cherry Mx Brown // B&W MM1

Permalänk
Medlem

Någon som vet hur man får igång Assetto Corsa på Viven nuförtin? Följt flera guider men allt HMD visar är standardbakgrunden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dalton Sleeper:

Någon som vet hur man får igång Assetto Corsa på Viven nuförtin? Följt flera guider men allt HMD visar är standardbakgrunden.

Jag fick hem min Vive för någon vecka sen och följde bara https://github.com/LibreVR/Revive så funkade det klockrent.

Visa signatur

NZXT H510 | MSI Z170A KRAIT | Intel i5 6600K @ 4.4 Ghz | Powercolor 5700XT Red Devil | HyperX 16GB DDR4 2133Mhz | EVGA Supernova G2 750W | Samsung 850 Pro 256GB | Samsung 860 EVO 500GB | Corsair H100i Platinum | LG 34GK950F