Ännu ett skäl till att inte handla i clownbutiken webhallen

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Conditioned:

Nu skrev jag mest tråden som ett mönster som jag sett hos wh, och det förklarar jag för Wh när de erbjuder sig att hjälpa till. Men det är alltid lite extra kul när folk gnäller på andra som de anser gnäller.

Ja hur mycket du gnäller är rent komiskt. Frågan du fortfarande inte har svarat på är varför du verkar återgå dit trots att du blivit så besviken varje gång.

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Man går dit man är nöjd och jag har då aldrig haft problem med webhallen när det gäller returer. Dock bara gjort 2st. de senaste 5 åren...

Samma här, har dock bara gjort 2 returer totalt hos dem under de 10+ åren jag varit kund och båda gångerna har jag bara gått in på närmsta butik och fått sakerna utbytta eller fått pengar tillbaka utan konstigheter.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Grumie:

Ja, kan nog hålla med dig om att det är ett aningen konstigt tillvägagångssätt men jag tycker att de borde kunna lösa det på plats också då det är samma företag och framförallt när produkten knappt kostar någonting alls.

Även en annan gång ville jag reklamera en mus där musens scrollhjul satt helt löst och liksom "vickade" fram och tillbaka under användandet (Logitech G600 eller vad den nu heter) och detta vickade skapade klickljud. Jag hade haft två exakt likadana möss innan som inte hade detta problem och jag fick till en början inte reklamera utan de påstod att det skulle vara så. Jag fick dock, efter en smärre vild diskussion, reklamera men jag tycker att det borde skett utan misstro.

Har väl egentligen inget emot webhallen direkt men det har blivit det sista alternativet.

Logitech G600 har sidofunktion på hjulet så just den biten är väl inte så konstig att den fungerar ?
Jag vet inte hur WHs rutiner fungerar men tycker till skillnad från dig att det skulle vara underligt om de tog emot returer hur som helst i butik om prylarna är köpta på nätet, att acceptera det efter överenskommelse ja, men att bara kunna gå in i butiken med prylarna nej.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Conditioned:

Du bör inte ha mer än 100 i idle, på en bra konfigurerad maskin. Dessutom har tom nvidia erkänt att det här är ett fel och lovat att åtgärda det. Sen vet man ju inte om och när det skulle ske. Jag är inte övertygad om att det är ett mjukvarufel då man inte hittat någon gemensam nämnare annat än att de som hade dpc svårigheterna hade pascalkort.

Så här ser min maskin ut: http://imgur.com/a/hJQdJ

Jag tror det framgick ganska tydligt av min post att min missnöjdhet inte bara handlade om ett tillfälle.

Jupp, inet har alltid varit toppen och då har jag handlat väldigt mycket där genom åren och varit betydligt besvärligare med dem genom kraven jag ställt. Fortfarande inte orimligt dock vill jag understryka och allt jag returnerar är alltid perfekt.

Själv har jag extremt dålig erfarenhet av Inet, då är Webhallen tusen gånger bättre! Och i just det här fallet behandlar Webhallen dig bra, Inet svarar inte ens längre här på konsumentforumet eller ytterst sällan.

Får man fråga vad du har för OS :)?

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk

Köpte en M.2 SSD där jag fick en för sata istället för pci-e över disk som jag fick reklamera utan problem trots bruten förpackning, samt flertalet defekta varor som blivit utbytta.
Sist fick jag en vit mus istället för en svart som det bara var att åka in och byta ut, enda problemet var att den vita hade dom inte ens i sitt sortiment, men det löste dom ändå.

Visa signatur

Corsair Obsidian 750D | EVGA Z790 Classified | G.Skill Ripjaws S5 6000 MHz CL30 64GB DDR5 @6600 MHz CL30 | i9-13900KF @5.6 GHz | PNY GeForce RTX 3080Ti XLR8 Gaming Revel Epic-X RGB @2055 MHz, 19902 MHz | Cooler Master V1200 | CPU+GPU-kylning: EK Custom loop | BenQ XL2410T + LG UltraGear 34GP950G |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grumie:

Ja, kan nog hålla med dig om att det är ett aningen konstigt tillvägagångssätt men jag tycker att de borde kunna lösa det på plats också då det är samma företag och framförallt när produkten knappt kostar någonting alls.

Även en annan gång ville jag reklamera en mus där musens scrollhjul satt helt löst och liksom "vickade" fram och tillbaka under användandet (Logitech G600 eller vad den nu heter) och detta vickade skapade klickljud. Jag hade haft två exakt likadana möss innan som inte hade detta problem och jag fick till en början inte reklamera utan de påstod att det skulle vara så. Jag fick dock, efter en smärre vild diskussion, reklamera men jag tycker att det borde skett utan misstro.

Har väl egentligen inget emot webhallen direkt men det har blivit det sista alternativet.

I min över 10 års erfarenhet av Logitech möss så ska scrollhjulet sitta lite löst eftersom den har tilt knappar till höger eller vänster, och på alla mina Logitech så har scrollhjulet varit lite löst, inget jag klagat på eftersom jag anser att det ska vara så med dom mössen.

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Skrivet av Andreaz1:

Ja hur mycket du gnäller är rent komiskt. Frågan du fortfarande inte har svarat på är varför du verkar återgå dit trots att du blivit så besviken varje gång.

Jag har iaf en riktig frågeställning, mens allt du gör är metagnäller. Tack för humorn.

Skrivet av muSashi:

Själv har jag extremt dålig erfarenhet av Inet, då är Webhallen tusen gånger bättre! Och i just det här fallet behandlar Webhallen dig bra, Inet svarar inte ens längre här på konsumentforumet eller ytterst sällan.

Får man fråga vad du har för OS :)?

Windows 7 x64.

Visa signatur

Jag är inte blek, jag är Nerdchic.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Conditioned:

Jag har iaf en riktig frågeställning, mens allt du gör är metagnäller. Tack för humorn.

Jaså, och vad är den frågeställningen? Du ställer ingen fråga i inlägget utan där är bara helgnäll (inte ens metagnäll ) och titeln på tråden är inte heller en fråga.

Permalänk
Medlem

Du köpte inte ens något utan bara gnäller. Hoppas du får ut något av det personligen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av muSashi:

I min över 10 års erfarenhet av Logitech möss så ska scrollhjulet sitta lite löst eftersom den har tilt knappar till höger eller vänster, och på alla mina Logitech så har scrollhjulet varit lite löst, inget jag klagat på eftersom jag anser att det ska vara så med dom mössen.

Dina 10 års erfarenhet har absolut noll relevansvärde i denna diskussion. Och nej det ska inte vara så och synd att alla dina möss har varit felkonstruerade om så var fallet! Jag iallafall kräver att mina varor ska vara hela och fullt funktionella vid leverans. Dock tvekar jag starkt på att du haft ett så pass löst scrollhjul som jag hade på min g600 där den rörde sig flera millimeter i sidled utan att jag ens rört vid den. Och jag är extremt medveten om att den kan tryckas till höger och vänster. -.-

Visa signatur

En ny signatur

Permalänk
Medlem

Jag som alltid varit nöjd med min dator. Men nu kollade jag dpc latency och ligger runt 600 microsekunder i idle?

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av fantomsmurfen:

Jag som alltid varit nöjd med min dator. Men nu kollade jag dpc latency och ligger runt 600 microsekunder i idle?

Satan, reklamera fort som bara den! (ironi)

Glas i kyckling någon?

Visa signatur

Dator 1: i7 5960X | ASUS X99-E WS | EVGA Titan X + MSI Titan X SLI | 3x Qnix 2710| 1.2TB PCI-E SSD+120gb SSD | 64gb RAM | Seasonic X-1250
Dator 2: i5 4670k | 1x 780 | 256gb SSD | 16gb RAM | BeQuiet L8 650w
Laptop: Asus G551jm | GTX 860m | i7 4710HQ | 8gb RAM

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Tommty:

Satan, reklamera fort som bara den! (ironi)

Glas i kyckling någon?

600us extra i DPC latency är allvarligt när man mixar musik. Det är helt klart en dealbreaker som får en att hålla sig borta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon185723:

600us extra i DPC latency är allvarligt när man mixar musik.

speciellt om man har varit nöjd med datorn tills man hittade denna tråden. då måste det nästan vara på gränsen att datorn åker ut genom fönstret.

Visa signatur

Dator 1: i7 5960X | ASUS X99-E WS | EVGA Titan X + MSI Titan X SLI | 3x Qnix 2710| 1.2TB PCI-E SSD+120gb SSD | 64gb RAM | Seasonic X-1250
Dator 2: i5 4670k | 1x 780 | 256gb SSD | 16gb RAM | BeQuiet L8 650w
Laptop: Asus G551jm | GTX 860m | i7 4710HQ | 8gb RAM

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Tommty:

speciellt om man har varit nöjd med datorn tills man hittade denna tråden. då måste det nästan vara på gränsen att datorn åker ut genom fönstret.

Verkar som att dagens ungdom gillar att lyssna på skit. Med stutter/lag/crackling sounds och drop outs som uppstår tack vare hög DPC-latency. Detta är kort sagt oacceptabelt när man mixar och spelar in musik. Min personliga workstation ligger mellan 0-12 us och det räcker med att man spikar över 600 för att få problem med produktionen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grumie:

Dina 10 års erfarenhet har absolut noll relevansvärde i denna diskussion. Och nej det ska inte vara så och synd att alla dina möss har varit felkonstruerade om så var fallet! Jag iallafall kräver att mina varor ska vara hela och fullt funktionella vid leverans. Dock tvekar jag starkt på att du haft ett så pass löst scrollhjul som jag hade på min g600 där den rörde sig flera millimeter i sidled utan att jag ens rört vid den. Och jag är extremt medveten om att den kan tryckas till höger och vänster. -.-

Såklart det har relevans, under den perioden har jag hunnit gå igenom ett antal möss från båda Logitech och andra märken. Och jag är säker att du har fel i att du anser att det är fel på mössen bara för att scrollhjulet vickar lite, den är designad på det sättet (Visst kan man ogilla, men säg inte att det är fel på musen).

Mina scrollhjul rör på sig när det kommer till Logitech, även recensioner har kommit till samma slutsats, sen hur mycket som anses vara normalt eller inte låter jag vara osagt. Men eftersom att Webhallen ansåg att du hade fel, och gav sig efter att det uppstod "en vild" diskussion, så tror jag det mer handla om att dom inte orka tjafsa med dig och därför gav med sig, och inte för att du hade rätt.

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem
Skrivet av muSashi:

Såklart det har relevans, under den perioden har jag hunnit gå igenom ett antal möss från båda Logitech och andra märken. Och jag är säker att du har fel i att du anser att det är fel på mössen bara för att scrollhjulet vickar lite, den är designad på det sättet (Visst kan man ogilla, men säg inte att det är fel på musen).

Mina scrollhjul rör på sig när det kommer till Logitech, även recensioner har kommit till samma slutsats, sen hur mycket som anses vara normalt eller inte låter jag vara osagt. Men eftersom att Webhallen ansåg att du hade fel, och gav sig efter att det uppstod "en vild" diskussion, så tror jag det mer handla om att dom inte orka tjafsa med dig och därför gav med sig, och inte för att du hade rätt.

Det är inte fel på MÖSSEN, det var fel på min MUS. *** raderat *** Jag är helt övertygad om att du också hade lämnat tillbaka den.

En vild diskussion var att överdriva. Jag påpekade att detta var ett fabrikationsfel och lyckades tillslut övertala honom varpå han hämtar en ny mus (som jag inte till en början skulle få) och han öppnar produkten och känner skillnaden. Eureka!
Den jag fick, och den som jag har nu, har absolut tendenser till vickningar men på musen jag lämnade in så räckte det i princip med att blåsa på scrollen för att "klicka" den i sidled och vickningarna var på flera millimeter. <-- Inte normalt.

§ 1.2
Visa signatur

En ny signatur

Permalänk
Skrivet av Agile:

Du köpte inte ens något utan bara gnäller. Hoppas du får ut något av det personligen.

Japp. Att kritisera ett företag för att kontinuerligt ge dålig service är gnäll. Att själv göra det man attackerar. Som sagt, jag metagnäller iaf inte, för det måste ju vara den minst begåvade versionen av kommunikation. Och ja, jag fick lite hjälp av webhallen här, så tydligen anser inte de att det bara är gnäll utan befogad kritik.

Skrivet av fantomsmurfen:

Jag som alltid varit nöjd med min dator. Men nu kollade jag dpc latency och ligger runt 600 microsekunder i idle?

Det blir ofta så när man har igång intels strömsparfunktioner, inte säkert det är något knasigt med din installation/maskin. Du kan stänga av dem i bios. Se till att inte ha några program igång när du mäter också.

Skrivet av Andreaz1:

Jaså, och vad är den frågeställningen? Du ställer ingen fråga i inlägget utan där är bara helgnäll (inte ens metagnäll ) och titeln på tråden är inte heller en fråga.

Vissa frågor är kräver inget svar. T.ex har "Flyktingfrågan" diskuterats mycket i media. Det är inte en fråga någon ställer utan bara något man diskuterar. Inte förvånad att det går över huvudet på dig.

Skrivet av Tommty:

speciellt om man har varit nöjd med datorn tills man hittade denna tråden. då måste det nästan vara på gränsen att datorn åker ut genom fönstret.

Att lära sig innebär ibland att lära sig nya distinktioner.

Visa signatur

Jag är inte blek, jag är Nerdchic.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Du handlar på internet och åker sedan iväg till en butik för att lämna tillbaka kylaren, det låter som ett lite underligt tillvägagångssätt, du borde ha kontaktat dem först och gjort en retur via internet.

Jag tolkar det som att varan är betald via internet men uthämtad i butik (med tanke på 'åter i butiken'). Webhallen har själva kommenterat att de tillämpar distansköplagen i såna ärenden och att det därmed är helt OK att lämna tillbaka produkterna direkt i butik. Har man beställt varor med leverans via post antar jag dock att man tvingas skickas tillbaka prylarna.

Till trådskaparen och övriga i samma situation: se till att få en bekräftelse på vad som utlovas! Jag ser alltid till att antingen ha ett inspelat telefonsamtal (sköts automatiskt via app) eller en mailkonversation som bekräftar såna här saker just för att det ofta uppstår missförstånd när man är i kontakt med flera olika personer. Det absolut bästa är så klart att sköta all kommunikation via e-mail eftersom man då får en skriftlig bekräftelse per automatik.

Lita aldrig på ett muntligt löfte om du inte har en inspelning av det som sägs.

Edit: Det kan vara så att de bara 'bokade' varan via nätet vilket i så fall skulle förklara varför de inte fick lämna tillbaka den även om det står att de 'köpte' kylaren på nätet.

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Conditioned:

Vissa frågor är kräver inget svar. T.ex har "Flyktingfrågan" diskuterats mycket i media. Det är inte en fråga någon ställer utan bara något man diskuterar. Inte förvånad att det går över huvudet på dig.

Det är en sorts fråga ja, du sa att du hade en frågeställning. Alltså något du har kokat ner till en mening med ett frågetecken efter och vill ha svar på, den väntar jag fortfarande på. Men jag är inte förvånad över att det gick över huvudet på dig heller.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Conditioned:

Som ni ser från min topic så är jag svagt irriterad nu, men jag ska försöka hålla mig så saklig som möjlig. Jag vet att många av er gillar webhallen, men väldigt många har liknande erfarenheter som mig. Det här är 4:e gången som jag anser att jag blivit riktigt dåligt behandlad av wh.

Jag har handlat hårdvara sedan -94, när jag köpte min först dator, säkerligen likadant för många av er. Inet, komplett, proshop (på sistone), dustin och ett par andra. Jag har dessutom handlat betydligt mer från dessa butiker då min första dåliga erfarenhet kom ganska tidigt från wh, så jag har alltid tenderat att handla från andra om det inte varit något speciellt. Mest saker för under 500.-. Jag har aldrig någonsin haft problem som jag kan minnas med de andra. Jag är nog lite krävande, men har aldrig bett om något som är det minsta orimligt.

I fredags kväll tvärdog mitt grafikkort. Min hälsa är väldigt dålig, så jag tillbringar väldigt mycket tid framför datorn, både i jobb, film och spelsyfte. Det var ändå dags för en uppgradering och jag tänkte köpa ett 1080. Jag är ganska kräsen av mig så det är rätt svårt att hitta rätt märke, med rätt fläkt osv. Hursomhelst hade wh ett kort i en av sina butiker. Sedan läste jag om många som har dpc problem med 1080-korten. https://forums.geforce.com/default/topic/941579/geforce-1000-..., https://www.reddit.com/comments/4sctl7 och även givetvis stora trådar på overclockers och guru3d. Det här är totalt oacceptabelt för mig, jag har tillbringat ganska mycket tid med att b.la få så låg dpc som möjligt för att min maskin ska vara responsiv. Då jag redan hade bokat ett kort i wh´s butik så ringde jag deras kundtjänst, förklarade problemet och han skrev en notering på ordern där jag fick möjlighet att lämta tillbaka kortet, givetvis i perfekt skick, som om jag hade handlat det via distans, istället för från butik. När jag kommer dit dock så kommer det 100 ursäkter. Den jag gillade mest var när han sa att det var inte en kundtjänstpersonal som hade svarat, utan en säljare. Eller jag tror han sa säljare, iaf inte någon kundtjänst. Helt irrelevant anser jag då jag ringde kundtjänstnummret. Kort sagt, jag fick inte 'öppet köp' som jag blivit lovad av kundtjänsten.

Det är alltid likadant med wh. Man kan aldrig lämna bra service, som t.ex att stå vid sitt ord, sålänge det inte ger de någon fördel. På ett sätt är jag tacksam att jag slapp handla där, för jag vet att om det blir något problem, så är det alltid stor risk att det blir problem.

</vent>

http://www.overclock.net/t/1605618/nvidia-update-gtx-1080-107...

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Conditioned:

Vissa frågor är kräver inget svar. T.ex har "Flyktingfrågan" diskuterats mycket i media. Det är inte en fråga någon ställer utan bara något man diskuterar.

Helt riktigt att vissa frågor inte kräver svar, men när det är hantering av ett serviceärende som diskuteras med parten som hanterat ärendet så är det extremt svårt att tolka dina inlägg som något annat än "jag hatar WH och jag bryr mig inte om hur, men jag vill förstöra för dem på alla sätt det bara går".
Vill man uppnå en förändring är konstruktivitet att föredra om man, som du här har lyckats med, vill slippa få alla emot sig..
"Ni har agerat såhär, jag hade gärna sett att ni agerat såhär istället", eller "finns det något ni kan göra för att hjälpa mig ur den situation jag hamnat i", etc. osv. mm. Det finns oräkneliga mängder av sätt att formulera sig konstruktivt, men du väljer ändå att gång på gång haspla ur dig en massa mer eller mindre för ärendet relevanta saker (nej, för ärendets skull är det faktiskt inte relevant hur du upplevt servicen förut, det är intressant för Webhallen, men hade du velat ha kontakt med dem så hade du postat i deras forumtråd istället för att beklaga dig i Konsumenträtt med den här sortens rubriker).
Att WH väljer att svara dig konstruktivt och så professionellt som de gjort beror helt enkelt på att de inte kan agera annorlunda om de vill gripa minsta halmstrå till chans att du slutar sprida dynga om deras varumärke, så att använda det som ett argument till att du inte skulle ha betett dig som en sk*tstövel håller ingenstans.

Permalänk

Som en studie i komik fortsätter den dåliga servicen från Webhallen. Jag blev ju lovad hjälp, först det kortet som jag hade bokat. Det var tydligen bokat påstod man, lustigt nog blev det ett kort ledigt i den butiken dagen efter att min bokning hade löpt ut. Då bokade jag om det och bad att man skulle skicka det till mig istället. Varken meddelanden här (personen som brukar svara på swec är väl på semester) eller mail till kundotjänsten (ja det är så det stavas i webhallens fall, blev besvarade.

Vill också tacka alla som har svarat, både de som har upplevt vilken bakluckeaffär wh är, och även de som kommer att ge sin förstföddes själ till wh. Tycker fortfarande att det är kul att ni anser er ha rätt att gnälla men inte jag. Jag har ju iaf en bra poäng, mens ni gnäller bara för att gnälla.

Visa signatur

Jag är inte blek, jag är Nerdchic.

Permalänk

Ps. Fick ett bra erbjudande från wh nu som jag kommer att acceptera. Men det tog de också ~5 dagar att svara på mitt mail.

Visa signatur

Jag är inte blek, jag är Nerdchic.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Conditioned:

Ps. Fick ett bra erbjudande från wh nu som jag kommer att acceptera. Men det tog de också ~5 dagar att svara på mitt mail.

Ännu ett skäl att handla på Webhallen

Permalänk
Medlem

@Conditioned:

Fan vad du hycklar, du har klagat en hel tråd om webhallen men accepterar deras erbjudande nu helt plötsligt. Varför inte bara skita i webhallen då och välja en annan affär. Hade jag klagat så mycket på en affär hade jag ju aldrig handlat där trots ett bra erbjudande.

Visa signatur

Chassi: Fractal design Define C Mobo: aorus x570 elite
Cpu Ryzen 3600 Kylare noctua nh-d15Gpu 7900XT Ram g.skill flare x black
Kingston a2000 1TB 2x PSU: EVGA SuperNova 850 G2

Permalänk
Avstängd

Man har väl alltid ånger rätt på en vara som inte har öppnad förpackning eller liknande.
Det tycker jag att du skall gå vidare med!

Jag har också halvdåliga erfarenheter av Inet, jag kommer troligen inte att handla datorpaket eller andra dyrare paket med grejer där igen, men smågrejer skötte de bra och jag fick min reklamrabatt med fri frakt även för en tub kylpasta för några tior, Webbhallen har jag dock inte handlat så mycket dyra grejer från då jag inte tycker att de brukar ha så bra deal på mer dyrbara grejer, men det har fungerat vid de tillfällen jag handlat där, men att inte återköpa varor som är i oförändrat skick tycker jag är extremt oseriöst.
Däremot har företaget rätt att behålla summan för porto och andra utgifter, samt att du som kund betalar eventuellt returporto om varan var felfri när den anlände (och samma vara som den du beställde). Men pengarna för själva varan bör du gå vidare med att kräva tillbaka!

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mizzarrogh:

Man har väl alltid ånger rätt på en vara som inte har öppnad förpackning eller liknande.
Det tycker jag att du skall gå vidare med!

Om du handlar i en fysiskt butik så är ångerrätten helt upp till butiken att erbjuda, det har nog nämnts ett par hundra gånger i forumet genom åren. Online: 14 dagar, med lite avvikande villkor på vissa produkttyper.

Permalänk
Medlem

Jag har varit medlem hos Webhallen sedan 05 och har över 90 ordrar samt handlat för över 100k och är nästan White medlem. Själv har jag personligen ALDRIG haft något som helst problem med Webhallen och de är även den butik jag vänder mig till majoriteten av mina köp. Bara för att DU har haft något problem med dom gör det inte de till clowner. Denna tråd är en clown tråd, istället för att snacka skit om företaget kan du snacka skit till personalen som har "lurat" dig, det är du som ska ta reda på namn på personen du talat med om du känner dig nojjig över att handla från dem. Är man skeptisk till något så borde man ta reda på så mycket information som möjligt.

Handla online så har du rätt till distans lagen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Conditioned:

Ps. Fick ett bra erbjudande från wh nu som jag kommer att acceptera. Men det tog de också ~5 dagar att svara på mitt mail.

Det är semestertider om du inte har märkt det

För mig är Webhallen nr.1, långt före Inet som bara krånglade till det vid ett chassibyte som Inet skickat fel

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare