(undersökning) allämn acceptans piercing killar.

Permalänk
Medlem

(undersökning) allämn acceptans piercing killar.

Hej alla glada SweCare.

Tänkte bara kolla läget lite för hur accepterat det är idag men piercing i örat/öronen för killar.
Går i tankarna själv nämligen men är lite osäker på om jag vill göra det då jag inte vill hamna i något fack bara för att jag har ett smycke eller fler i örat.

Tankarna för mig är en helix och en ring i snibben.

Så rösta gärna och motivera gärna även varför ni tycker som ni gör om ni känner för det.

Är för övrigt en kille på 33år men känner inte att det är någon ålderskris riktigt ännu då jag funderat på det i säkert 5 år nu men aldrig riktigt vågat ^^,

Men kris eller ej spelar väl ingen roll?

Tack för er tid!
Poll är öppen en vecka.

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem

Vill du ha det så tycker jag du ska prova.
Går ju alltid o ta bort om du ändrar dig.
Jag piercade tungan o kan väl säga att många som såg den tittade konstigt på en. (Jag jobbar i skogen så finns väl en del uppfattningar om att man ska vara en "riktig karl")
Men vem vill inte vara en rebell?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

så länge det inte är överdrivet stort eller en töjning så ser jag inget problem. Överallt annars är no go /kille, 22.

Visa signatur

CPU: Ryzen 5600xGPU: 1080 TI ROG Strix RAM:2x16GB G.skill Trident @ 3600MHz MoBo: Asus B550FPSU: Corsair SF750
En resa till Nordkorea
2 dagar i Tjernobyl

Permalänk

Accepterat eller ej bör du göra som du vill. Det kommer alltid finnas sågspån som tycker motsatsen.

Sen är hål i örat ingenting som är permanent om du skulle ångra dig, dem växer igen efter en stund så länge du inte töjer ut hålet.

Jag tycker du bör testa!

Permalänk
Medlem

Jag har en i varje ögonbryn. Är 25 idag och har haft dom sen jag var 16, och har fått kommentarer, 99.999% har varit positiva. Och för det mesta tänker folk inte på det, vissa gör, flesta gör det inte.

Kör hårt!

Visa signatur

.:[Main System - Chassi: Fractal Design Define R2 XL - Moderkort: TUF Z370-PLUS GAMING - CPU: Intel i5-8600K - RAM: Corsair Vengeance 2133mhz 8GB x2 - GFX: Nvidia GeForce GTX 1080]:.
Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Man gör som man vill. Men jag själv tycker det är fult oavsett kön/vem det rör sig om.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

Det viktigaste är nog att veta när det är dax att byta "look".
Annars sitter du snart där med vad nu framtidens motsvarighet till hockeyfrilla och guldring i ena örat blir

Permalänk
Avstängd

När jag gick i femman tog jag hål så jade hade ring i örat sen i 7an tog jag nål och fixade ett till själv men för 15 år sedan eller så tyckte jag det kändes lite old så lät dom läka och vist kan det funka om man har rätt look på det som sitter där men kändes inte speciellt nå mer ..men är ju personligt som man känner själv och är varken för eller imot och är inte speciellt smärtsamt + det läker skapligt och det blir lite brosk om man ångrar sig så gillar du det så är det bara att köra på ....göra själv är därimot lite jävligare och krävdes 2 försök att få det rakt sen liten nål så man får vidga med örhänget och blir lite ömt så rekomenderas inte och skit i vad andra tycker och gör som du känner för

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svensktiger:

Det viktigaste är nog att veta när det är dax att byta "look".
Annars sitter du snart där med vad nu framtidens motsvarighet till hockeyfrilla och guldring i ena örat blir

Gode tid, det vill man ju inte!

Tack för alla svar ännu så länge. Börjar redan kännas bättre med synen på det.
Det är ju faktiskt sant det ni säger att det växer igen om man ångrar sig.

Saker är också lite den att jag själv tycker det är snyggt men vill inte riktigt sticka ut för mycket med det och tryckas in i något fack som är så populärt i dagens äldre skikt.
Testa nyligen färga håret vitt/silver och fått många positiva kommentarer och blickar. Så kanske ring/ar också inte blir så farligt då ^^

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem
Skrivet av NodCommander:

Man gör som man vill. Men jag själv tycker det är fult oavsett kön/vem det rör sig om.

Ursäktar dum från men är det bara en subjektiv åsikt eller finns någon särkilld anledning till att du tycker det är fult oavsett kön/vem.

Behövs ingen anledning men är nyfik så du får ursäkta min fråga.

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Lego Master

Har ett antal killkompisar med piercings och andra intressanta bodymods, och det bekommer inte mig. Sen får man ju se till hur praktiskt det blir, om man jobbar med livsmedel osv.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

Kör så det ryker. Jag röstade på det sista alternativet. Det är din kropp och gör det du trivs med. Idag är det såpass vanligt med piercings att knappt ens gammfolk lyfter på ögonbrynen och väldigt få är nog dömande på grund av sådant. Det finns alltid folk som tycker si eller så vad man än gör. Det viktigaste är att våga vara sig själv.

Som sagt, går att ta bort om du kommer på att du inte trivs. Men sätt bara inte dit såna där ihåliga ringar som man byter mot större och större.. det är väl det enda jag personligen tycker ser hemskt ut. Men de som väljer sådana (och andra mer eller mindre permanenta utsmyckningar) har ändå min respekt för att de vågar vara sig själva, oavsett min åsikt om utseendet i sig. Alla är vi väl lite rebeller inom oss, men alla vågar inte släppa ut sig själva i full blom..

Visa signatur

Data: B650 + 7800X3D + 4080 Super + 64GB (2x32) + 2TB T700 + 850W
Ljud: Cambridge Audio DacMagic + SPL Phonitor 2 + AKG K812
Bild: MSI MAG 274UPF (27" 4K)

Permalänk
Medlem

Den sociala acceptansen tror jag ligger i vart och hur man arbetar. Privat tror jag ingen bryr sig. Dock om du är en säljare för ett större IT-bolag så tror jag inte att något flyger speciellt väl. Om du jobbar på ett lager så bryr väl sig ingen. Det är vad jag tror, dresscoden på arbetsplatsen.

Visa signatur

7700K @ 4,8Ghz | EVGA 1080 SC @ 2021Mhz | Z270F | 16GB @ 3000Mhz | Acer XB270HU

Permalänk
Medlem
Skrivet av bandless:

Den sociala acceptansen tror jag ligger i vart och hur man arbetar. Privat tror jag ingen bryr sig. Dock om du är en säljare för ett större IT-bolag så tror jag inte att något flyger speciellt väl. Om du jobbar på ett lager så bryr väl sig ingen. Det är vad jag tror, dresscoden på arbetsplatsen.

Angående dresscode. Hur skulle man kunna göra under läktiden på en tex helix om man hamnar i en situation där det kanske inte skulle vara ok? Normalt är det inga problem på jobbet men kan hamna i möten ibland med tex kunder (jobbar på industri så händer inte så ofta men bör inte uteslutas).
Tips på det. Kan ju ta några månader som jag förstått.

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk

Skit i vad andra tycker, jag en 49årig man har 4st guldringar i vänster öra och en drake i höger öra, jag skiter fullständigt i vad andra tycker om detta, har även tors hammare i brons runt halsen och ett orm armband i läder/metall i medeltidsmodell runt armen.

Var dig själv.

Permalänk
Medlem

Låter inte som det blir fel, gör som du känner för!
Allt handlar dock om stil, tänker du köra vit frack till kommer nog lite fler höja på ögonbrynen.

Det jag däremot fnissar lite åt är de som kör diamant-örhängen i båda öronen.
Stöter på lite sådana småungar halvregelbundet här i goa Göteborg, 12-14år gamla och sjukt faboluos är de!

Visa signatur

Win 12 pro | AMD i7 tolvsjuhundraX 1.2ghz | Asus Mode kort delux Fashion Gucci | 32 GB 1337 MHz
AMD 2020 Corona GPU | 1GB HDD Seagate Expansion | ~3 KB SDD
Fractal design K3 | motionscykel 850W | Dell 32 ventiler överliggande kam
mbturbo.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av RainesX:

Ursäktar dum från men är det bara en subjektiv åsikt eller finns någon särkilld anledning till att du tycker det är fult oavsett kön/vem.

Behövs ingen anledning men är nyfik så du får ursäkta min fråga.

100% subjektivt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk

@Bellerefon: Hehe, känner igen det där, min 14årige son har likadant, jag har försökt att ge han guldringar men detta dissar han totalt.

Permalänk
Medlem

@RainesX: Jag hade endast piercingar som yngre, just pga. jag inte kan ha dem i arbetet. Men brosk borde läka fort, det är värre för muskelvävnader så som i tunga där det kan ta månader. Brosk borde gå fort och smärtfritt. Vet att vissa anställda i kök och caféer tejpar sina piercingar då de behöver döljas, men det är väl pga. hygieniska skäl, då det inte direkt är osynligt.

Vet ej säkert, men det är nog en kvalificerad gissning.. förhoppningsvis

Visa signatur

7700K @ 4,8Ghz | EVGA 1080 SC @ 2021Mhz | Z270F | 16GB @ 3000Mhz | Acer XB270HU

Permalänk
Avstängd

Sätt hellre en ring i örat än några fula tatueringar på kroppen. ringen i örat kan du ta bort och det växer ihop men tatueringarna kostar multum att få bort och blir ofta fula ärr.
Hade jag varit entreprenör så skulle jag satsa på en tatueringsborttagningsklinik om så där 3-5 år, köerna kommer vara långa utanför då folk har satt dit vilket fult skit som helst som de kommer att ångra.

Lycka till med ringen.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem

Kör på bara. Jag fixade ringar i öronen i tonåren men hade alltid velat ta några riktiga piercingar någonstans men inte vågat. Tio år senare (för ett och ett halvt år sedan) bestämde jag mig för att bara göra det. Det gör ont i typ 10 sekunder och sen är det över. Första blev en ring i ögonbrynet, som jag bråkade med bra länge innan det läkt klart. Fem månader senare fixade jag en septum (ring i näsan).
Jag har sagt att det fick vara klart efter nosringen, men jag har faktiskt i omgångar funderat på ännu en till.

Varken min arbetsgivare eller kunden jag är på uppdrag hos nu har brytt sig (statlig myndighet). Skulle jag ångra mig någon gång i framtiden är det ju bara att ta ut dom

Visa signatur

Stationär: Fractal Design Meshify 2 Compact, Ryzen 7 5700x, MSI MAG B550 Tomahawk, Kingston HyperX Fury 32GB 3600Mhz CL18, Sapphire Radeon RX 5700 Pulse, Kingston KC3000 1TB, Kingston A2000 1TB, Seasonic Focus GX 650W, Noctua NH-U14S

NAS: Fractal Design Define R5, Ryzen 3 1200AF, Asus Prime B450M-A, 32GB ECC DDR4 @ 2133Mhz, 5x WD Red 4TB (Raidz2), WD Red 2TB (stripe), TrueNAS 12.0

Permalänk
Medlem

Personligen tycker jag att alla former av piercing (inklusive örhängen) och tatueringar är trams, oavsett kön, men självklart är det fritt fram för folk att göra precis hur de vill.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

En fråga till.
Spelar vilket öra någon som helst roll längre eller är det bara gammal en myt som vägrar dö?
Känns som det inte borde spela någon roll. Kan väl knappas behövas två handkerchief codes?

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk

@RainesX:
Förr i tiden,70-80 talet så var väl höger öra "bög örat", idag är det skitsamma

Permalänk

Du ska göra som du vill. Personligen tycker jag att om man ska ha ringar etc så ska det vara på öronen och ingen annan stans. Det gäller båda könen.

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk

(*) Tycker inte piercing är vackert oavsett kön men gör som du vill

Visa signatur

Nä nu är det bannemej pizzadax

Permalänk
Medlem

Givetvis gör man som man vill, men på samma sätt som omvärlden får tolerera ditt val vad du gör med din kropp, får du också tolerera om omvärlden väljer att särbehandla dig för att du har piercingar.

Kort sagt, pierca dig du, men lipa i sådana fall inte om du väljs bort i olika situationer på grund av dina piercingar. Det kan komma att ligga dig i fatet, och det får du helt enkelt acceptera, då valet var ditt och enbart ditt.

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Medlem
Skrivet av mallesoft:

@RainesX:
Förr i tiden,70-80 talet så var väl höger öra "bög örat", idag är det skitsamma

Cool. Höger jag funderar på nämligen.

Skrivet av kaput:

Givetvis gör man som man vill, men på samma sätt som omvärlden får tolerera ditt val vad du gör med din kropp, får du också tolerera om omvärlden väljer att särbehandla dig för att du har piercingar.

Kort sagt, pierca dig du, men lipa i sådana fall inte om du väljs bort i olika situationer på grund av dina piercingar. Det kan komma att ligga dig i fatet, och det får du helt enkelt acceptera, då valet var ditt och enbart ditt.

Hmm, bra tanke. Kommer tas med i funderingarna.

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Rekordmedlem

Gör som du vill, sen om det är snyggt eller "smakfullt" eller inte beror exakt på hur helheten blir men oavsett det så gör som du vill så länge du själv står för utsmyckningen och inte skäms och vill dölja den.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Jag anser att en får klä sig och se ut precis hur en vill.

Sen skall man ha i åtanke att om du tex vill bli Jurist så kanske det inte är så accepterat med en tjurring i näsan. Visst, en skall inte bli dömd för hur en ser ut. Men tyvärr är världen fortfarande så att de som är lite udda och sticker ut kan bli nedvärderade pga sitt utseende.

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.