Logitech lanserar spelmusen G Pro Gaming

Permalänk
Melding Plague

Logitech lanserar spelmusen G Pro Gaming

I samband med årets upplaga av Gamescom passar Logitech på att visa upp speldonet G Pro Gaming, som riktar sig specifikt mot E-sport.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

849kr, ouch.

Sen gillar jag inte att den har en sån kabel. Varför kan tillverkare inte bara sluta med kabelstrumpan och sluta använda det som ett plus i marknadsföring? DET ÄR INTE ETT PLUS!

På Overclock.net skriver de att den kommer runt 10:e September men om det är samma för Sverige vet jag inte.

Permalänk
Medlem

Se på fan trodde inte sweclockers skulle plocka upp den här nyheten.

Priset är troligtvis lite off med tanke på att MSRP i Europa ska vara 69,99 Euro. Hoppas återförsäljare säljer den för under 700 snabbt iaf.

Permalänk
Medlem

Äntligen en mus med lite normal design som inte ser ut som ett rymdskepp. Gillar den. Fast tycker priset är aningen högt. Får se hur det utvecklas. Annars ett steg i rätt riktning helt klart.

Permalänk

Åt rätt riktning. Men väntar fortfarande på att Logitech ska göra en G400s remake med PMW 3366, utan massa knappar som är ständigt är i vägen å obekväma. Deras utbud för tillfället är för små å för smala för min del.

Edit: Lägg gärna till lite mått å vikt för det anser jag själv är viktigt på jakt efter nya möss.

Fysiska specifikationer
Höjd: 116,6 mm ( enlight Logitech´s hemsida )
Bredd: 62,15 mm
Djup: 38,2 mm
Vikt: 129,5 g, mus med kabel
Vikt: 84,7 g, endast mus

Visa signatur

Datorlåda:CaselabsMerlinSm8.Moderkort:MSI Z170a X Titanium.CPU:6700K.GPU:1080.RAM:32GB 3200mhz Corsair.PSU:EVGA G2850W.SSD:950 Pro RAID0,850evo.Kylning: Alphacool 360+480PP, Swiftech RES,EK block Cpu,Gpu,1D5.Tagentbord:Pok3r.Hörlurar:HD800s,ATH R70X+ Grace M9XX.Skärmar: Asus PG348Q.Datormus: Zowie FK1+.Matta:Qpad:UC90.Mic:Blue Jeti

Permalänk
Medlem

Följt denna mustråden på overclock i veckor.
Detta är musen jag väntat på typ 10+ år.

Perfekt form, perfekt sensor, perfekta sidoknappar.
Alltid 10/10.
Kommer köpas direkt, och antagligen ett par extra.

Permalänk
Medlem

Ser vettig ut även om lite dyr.

Saknar dock fortfarande G500 vilket är den bästa mus jag haft och använt.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem
Skrivet av krilleeee:

Åt rätt riktning. Men väntar fortfarande på att Logitech ska göra en G400s remake med PMW 3366. alla deras möss är för små å för smala.

Vill också ha en G400 med 3366, samma knappar och deras metal scroll. De skriver att den här musen är nya "G100S" så kanske det kan komma en ny G400 längre fram. Man får hoppas.

Kör Zowie EC2-A nu och gillar musen över lag men scrollen ganska dålig. Använder man scrollen för att hoppa, byta vapen etc så kan det bli att scrollen "fastnar" mellan två hack och sen när du börjar flytta lite på musen så skakar den lös och så hoppar gubben till eller dy byter vapen.

Permalänk
Medlem

http://www.overclock.net/t/1608862/logitech-g-pro-gaming-mous...
Review av musen.
Mx518/g400 är den sämsta musen i historien för mig formmässigt.
Aldrig fått kramp som med den formen.

Urglad att Logitech äntligen lyssnade på vad många ville ha, inte g303 spaceship skräp. Men en BRA form med bra saker i sig, och inget budget skräp som g100.

Ser verkligen inte någon mus som kan ersätta denna på något sätt alls.
Den har verkligen ALLT jag varit ute efter i alla jävla år.

Perfekt form
Lagom vikt
Bästa knapparna av ALLA möss som finns (metal-spring ifrån g303)
Bästa sensorn implementation på marknaden, bättre än alla 3360 base.
2 sidoknappar som är lagom.

Permalänk
Skrivet av LeVvE:

Vill också ha en G400 med 3366, samma knappar och deras metal scroll. De skriver att den här musen är nya "G100S" så kanske det kan komma en ny G400 längre fram. Man får hoppas.

Kör Zowie EC2-A nu och gillar musen över lag men scrollen ganska dålig. Använder man scrollen för att hoppa, byta vapen etc så kan det bli att scrollen "fastnar" mellan två hack och sen när du börjar flytta lite på musen så skakar den lös och så hoppar gubben till eller dy byter vapen.

Ja vi får hoppas på det :). Kör själv med en Zowie fk1+. Dom är utan tvekan en av mina favorit tillverkare av möss just nu. Simpla inget lulluls å i en rad olika storlekar vilket jag tycker fler borde följa då just storleken å passformen för just dig ger mer inverkan på hur bra du spelar än nyaste sensorn.

Har själv aldrig haft några problem med scrollhjulen men använder det aldrig ingame heller så kanske inte sliter på det så mkt. Många som inte gillar Zowie´s scrollar dock.

Visa signatur

Datorlåda:CaselabsMerlinSm8.Moderkort:MSI Z170a X Titanium.CPU:6700K.GPU:1080.RAM:32GB 3200mhz Corsair.PSU:EVGA G2850W.SSD:950 Pro RAID0,850evo.Kylning: Alphacool 360+480PP, Swiftech RES,EK block Cpu,Gpu,1D5.Tagentbord:Pok3r.Hörlurar:HD800s,ATH R70X+ Grace M9XX.Skärmar: Asus PG348Q.Datormus: Zowie FK1+.Matta:Qpad:UC90.Mic:Blue Jeti

Permalänk

Får hoppas på en sån till black friday-rean. Min Steelseries Sensei Raw har börjat dubbelklicka ofrivilligt på sidoknapparna.

Visa signatur

i5 8400 / Gigabyte B360N Wifi / GTX 1080 / CoolerMaster NR200P / EVGA SuperNova GM 650 / Corsair Vengance LPX 16 GB DDR4 @ 2666mhz / Sandisk A110 & OCZ Trion 150 / Noctua NH-L12S

Permalänk
Snusfri

Ser ut att vara lika ergonomisk som en tegelsten.
Älskar min MX Master.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Skrivet av JimmieSan:

Perfekt form, perfekt sensor, perfekta sidoknappar.
Alltid 10/10.

Har väldigt svårt för små möss då jag inte har särskilt små händer. Men har hört bra grejer om förregångarna. Ja förutom passformen då....

Skrivet av JimmieSan:

Mx518/g400 är den sämsta musen i historien för mig formmässigt.
Aldrig fått kramp som med den formen.

Själv tycker jag det är en av det mer bekväma möss jag haft.

Visa signatur

Datorlåda:CaselabsMerlinSm8.Moderkort:MSI Z170a X Titanium.CPU:6700K.GPU:1080.RAM:32GB 3200mhz Corsair.PSU:EVGA G2850W.SSD:950 Pro RAID0,850evo.Kylning: Alphacool 360+480PP, Swiftech RES,EK block Cpu,Gpu,1D5.Tagentbord:Pok3r.Hörlurar:HD800s,ATH R70X+ Grace M9XX.Skärmar: Asus PG348Q.Datormus: Zowie FK1+.Matta:Qpad:UC90.Mic:Blue Jeti

Permalänk
Inaktiv

Jag gillar designen, inte massa bling bling utan en bra mus med sidoknappar är allt man egentligen behöver svåda man inte spelar mycket MMO:S då fler sidoknappar kan vara ett bra alternativ.

Jag sitter fortfarande med en urgammal Logitech G9 (inte X utan den första modellen) men man vill ju såklart känna hur denna mus ligger i handen innan man bestämmer sig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av krilleeee:

Har väldigt svårt för små möss då jag inte har särskilt små händer. Men har hört bra grejer om förregångarna. Ja förutom passformen då....

Själv tycker jag det är en av det mer bekväma möss jag haft.

Samma här, jag älskade verkligen min 518 och en personlig favorit. Köpte precis en qpad 5k och den hamnar 'bara' på en stabil andraplats.

Edit: Jag är lite osäker om jag gillade intelli mer eller om det bara är vackra minnen.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av krilleeee:

Har väldigt svårt för små möss då jag inte har särskilt små händer. Men har hört bra grejer om förregångarna. Ja förutom passformen då....

Själv tycker jag det är en av det mer bekväma möss jag haft.

Ja som sagt, allt handlar ju om vad man tycker om.
Har man stora händer så är ju G400 kanske trevlig.
Jag kan absolut inte ha större möss, och g400 är rent ut sagt hemskt.
Får kramp i handleder, fingrar, allt.
Och kan inte styra dasslocket

Permalänk
Medlem

Använder fortfarande ca 10 år gammal Logitech G5 (första versionen med bara en sidoknapp) som var en uppgradering från gamla klassikern MX500. Mina föräldrar använder fortfarande en gammal MX513.

Kan inte scrolla upp på den men annars fungerar den fortfarande. Vet inte vad man skulle skaffa idag. Gillade verkligen designen och ergonomin på MX500,510,513,518 och G5. Men finns Inga som ser ut så längre.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av heffaklumpmamma:

Får hoppas på en sån till black friday-rean. Min Steelseries Sensei Raw har börjat dubbelklicka ofrivilligt på sidoknapparna.

Japp, kanske är dags att uppgradera/prova på annan mus, men jag har varit nöjd med min Sensei Raw..

Visa signatur

Dell U2311H / MSI Optix MAG274QRF-QD
[ FD 7 Black TG Dark ][ MSI Z690 EDGE WIFI DDR4][ I7 12700K ][ Noctau NH-D15 Black ][ Kingston Fury Renegade 32GB 3600Mhz CL16 DDR4][ WD Blue M2 1TB][ Samsung 860 500 GB ][ WD Caviar Green (EZRX) 1TB ][ Corsair RM850x v3 ][ MSI GTX 1060 GamingX 6GB ][ Backup WD Caviar Green (EARX) 2TB ] [ Backup Seagate BarraCuda (ST2000DM006) 2TB ]
[ Qpad MK-50 ][ SteelSeries Sensei Ten ]

Permalänk
Avstängd

Verkar som den har en bra sensor, men ser inte speciellt ergonomisk ut.

Önskar att Microsoft gjorde en ny IntelliMouse Explorer...

Permalänk
Medlem

Kan de inte fixa en ny ersättare till MX 518? Min börjar se sliten ut.

Permalänk
Medlem

Utan att läsa texten, bara kolla på bilden, så trodde jag att den riktade sig till budget-marknaden. Höll på att sätta drickan i halsen när jag såg priset. Helt vansinnigt!

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem
Skrivet av JimmieSan:

http://www.overclock.net/t/1608862/logitech-g-pro-gaming-mous...
Review av musen.
Mx518/g400 är den sämsta musen i historien för mig formmässigt.
Aldrig fått kramp som med den formen.

Urglad att Logitech äntligen lyssnade på vad många ville ha, inte g303 spaceship skräp. Men en BRA form med bra saker i sig, och inget budget skräp som g100.

Ser verkligen inte någon mus som kan ersätta denna på något sätt alls.
Den har verkligen ALLT jag varit ute efter i alla jävla år.

Perfekt form
Lagom vikt
Bästa knapparna av ALLA möss som finns (metal-spring ifrån g303)
Bästa sensorn implementation på marknaden, bättre än alla 3360 base.
2 sidoknappar som är lagom.

Jag har 2 problem med musen, kabeln och formen. Vill inte ha en mus som är för både vänster och högerhänta för de får jag kramp av, hade Sensei ett tag men det funkade inte i längden.

MX518 va ju skitbra, de får gärna släppa en MX518/DeathAdder/EC2 kombo mus som är lika fokuserad på att vara så bra som möjligt.

Permalänk
Medlem

Fan va nice mus. kommer också stocka upp på extra lager. Har lärt mig från G9x och Zowie Mico.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

Jag har 2 problem med musen, kabeln och formen. Vill inte ha en mus som är för både vänster och högerhänta för de får jag kramp av, hade Sensei ett tag men det funkade inte i längden.

MX518 va ju skitbra, de får gärna släppa en MX518/DeathAdder/EC2 kombo mus som är lika fokuserad på att vara så bra som möjligt.

Jo formen är ju 100% individuellt.
Denna formen är perfekt för mig, kan sitta 10h utan att ens känna något alls i handen.
Med en MX518 kanske 1h innan jag börjar få kramp

Men ja Mx518/g400 var populär så får väl se om dom gör liknande och tar tillbaka formen

Permalänk
Medlem

Ser mycket trevlig ut, ska inhandlas och testas. Inte dyr heller.

Visa signatur

- 13600K | ASUS 3080 | 32GB DDR5 | XB271HU -

Permalänk
Medlem
Skrivet av headphone.ninja:

Fan va nice mus. kommer också stocka upp på extra lager. Har lärt mig från G9x och Zowie Mico.

Min tredje G9 sjunger på sista versen. Har dock lagat min första G9 med ny kabel. Ett jäkla bök att byta kabel i den, trångt som...
Om Logitech släppte något liknande G9 igen med lilla skalet så skulle jag köpa ett helt lass.

Visa signatur

Gaming: CM storm sniper, FSP Aurum 750W, Asrock X370 Taichi, Ryzen 5 1600, 2x8GB Crucial Tactical 3000Mhz, ASUS Radeon RX Vega 56 ROG Strix, Soundblaster ZBrandvägg: SUGO SG13B-Q, Corsair SF450 450Watt, Noctua NH-L9x65, Xeon e3-1220L 1,1Ghz, 2xSAMSUNG 4GB DDR3L ECC RAM, 2.5 HDD WD AV-25 320GBLab Server:Yeong Yang yy-0221, antec signature 650W, TYAN S2469, 2xOpteron 2600 Noctua NH-U9DO, 8x1GB ECC REGHTPC: Silverstone GD09, AsRock Killer x370, Ryzen 2400g, 2x8GB Crucial Tactical 3000Mhz

Permalänk
Livsnjutare 😎

Tyckte den såg grymt skön ut!

Enkel men ändå stilren och klassisk!
Kan nog bli ett köp

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk

Extra kul att se att dom ser ut att ha gjort ett scrollhjul som faktiskt går att scrolla åt bägge hållen med utan att halka.
Sitter med en g502 själv och det scrollhjulet kastade jag åt helvete illa kvickt. Tur att det gick att byta till ett vettigt hjul iallafall.
Blir en aning sugen på att klämma lite på den där musen, avskalad och vettig ser den ut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av heffaklumpmamma:

Får hoppas på en sån till black friday-rean. Min Steelseries Sensei Raw har börjat dubbelklicka ofrivilligt på sidoknapparna.

Det har min Xai gjort nästan från början. Sjukt störande i spel där det kan både förvirra och förstöra en hel del.

Visa signatur

Spara på minnen, inte saker.

Permalänk
Medlem

Tippar på musen landar på 600-700:- i webhallen osv
Såg att logitech webshop tar allt överbetalt av sina egna produkter.

Visa signatur

amd xp 2000+ | abit kx7-333R with USB 2.0 | 256 ddr pc-266 | WD 80 GB 7200 rpm + Maxtor 740-6L 60 GB 7200 rpm ata-133 + 4 120 GB i raid 1+0 | Inno3d Geforce 4 ti-4200 128 ddr | Memorexx dvd 16x48 | Artec 32x12x48 | PSU 350 watt (tyst) | Windows XP Proffesionell