Nintendo tillkännager spelkonsolen Switch

Permalänk
Melding Plague

Nintendo tillkännager spelkonsolen Switch

Med ett videoklipp drar Nintendo av skynket för spelkonsolen NX – numera kallad Switch. Det blir en handhållen spelkonsol som kan dockas för att användas som stationär enhet.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Kanske blir ett köp!

Vill dock exakt veta vilken hårdvara som ska användas.
Synd att man fokuserat på handhållet då jag knappt spelar på mobiltelefonen och har aldrig varit så mycket för handhållna konsoler.

Prestandan blir ju även lidande då handhållet aldrig blir lika bra som stationärt.

Det positiva är att Nintendo går sin egna väg och tillverkar verkligen annorlunda prylar!

Visa signatur

Spelar Just Nu: INGET Väntar På: HL 3, Grand Theft Auto VI
Moderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX CPU: Intel Core i7 13700K 3.4GHz Kylare: Arctic Liquid Freezer II 360
Internminne:
Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance GPU: Asus RTX 4090 TUF GAMING
SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Samsung 860 EVO 1TB OS: Windows 11 Skärm: LG C2 42"

Permalänk
Medlem

Vill Ha!!!

Permalänk
Entusiast

Riktigt innovativt och häftigt, en blandning av nostalgi och framtiden.

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk
Medlem

Gillade den mer än jag trodde då den ser perfekt ut för att spela i sängen. Men den får inte kosta 3500:- eller mer och sen vara långsammare än Xbox One. Då köper jag ingen i ren protest mot usel hårdvara.

Permalänk
Medlem

Skulle vilja att de släpper den enbart som handhållen också! Gillade särskilt hur man kunde använda den på t.ex. flyget där han tog loss kontrollen, verkade riktigt mångsidigt, och gillade designen med! Vill ha!

Visa signatur

Bärbar MacBook Pro 15" Mid '14 l
Mobil Iphone 8 l

Permalänk

Borde stämma att den kör på Nvidia Tegra då kanske?

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem

Blev ju rätt sugen på köpa faktiskt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av altair4:

Gillade den mer än jag trodde då den ser perfekt ut för att spela i sängen. Men den får inte kosta 3500:- eller mer och sen vara långsammare än Xbox One. Då köper jag ingen i ren protest mot usel hårdvara.

Räkna med att den är långsammare än Xbox One, det är ju trots allt en bärbar enhet. Tecken tyder väl på prestanda emellan PS4/Xone och förra generationen.

Visa signatur

Bärbar MacBook Pro 15" Mid '14 l
Mobil Iphone 8 l

Permalänk
Medlem

Så. Förbokat till det härliga priset 9999kr på webhallen.

Permalänk
Avstängd

Säger sig självt att prestandan kommer vara urusel. Ställer mig högst tvivelaktig till idén att en läsplatta kommer kunna driva spel som skyrim i 1080p i acceptabel bildfrekvens samtidigt som den är konkurrenskraftig i pris.

Å andra sidan så är det ju ändå härligt att de inte försöker tvångsmata folk virtuell verklighet som alla andra aktörer.

Permalänk
Medlem

@Swedish Berserk: https://blogs.nvidia.com/blog/2016/10/20/nintendo-switch/

"Nintendo Switch is powered by the performance of the custom Tegra processor. The high-efficiency scalable processor includes an NVIDIA GPU based on the same architecture as the world’s top-performing GeForce gaming graphics cards."

Vad nu det betyder mer exakt får vi nog vänta och se.

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk
Medlem

Varför har den ingen riktig d-pad?! Handkontrollern till TV verkar ha det dock.

Edit: Ja så klart för man ska kunna använda den som vanliga knappar vid två spelare.

Visa signatur

Perl - Made by Idiots, Java - Made for Idiots, C++ - Envied by Idiots

Permalänk
Inaktiv

Det blir att kasta ens min GTX 1080 i SLI och köpa en sån här istället!

Nå den kan säkert bli bra, jag är lite halvt tveksam till ett köp, men jag kanske ändrar mig om de visar mer zelda.

Permalänk
Skrivet av backspace:

@Swedish Berserk: https://blogs.nvidia.com/blog/2016/10/20/nintendo-switch/

"Nintendo Switch is powered by the performance of the custom Tegra processor. The high-efficiency scalable processor includes an NVIDIA GPU based on the same architecture as the world’s top-performing GeForce gaming graphics cards."

Vad nu det betyder mer exakt får vi nog vänta och se.

Tack för länken!

Låter som att det är en SoC specifikt gjord för denna konsolen då.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem

När jag hörde om rykterna så lät det konstigt. Nu måste jag erkänna att det verkar högst intressant och smart konsept!

Visa signatur

Alpha: Cpu: i7 920 @ 2.67 Gpu: msi 970

Permalänk
Medlem

Är folk verkligen sugna på bärbara enheter i dessa smartphone tider? Jag orkar verkligen inte släpa på en enhet till som behövs laddas varje natt. Sen är inte Wii U ungefär samma sak redan?

Permalänk
Medlem

Grymt härligt koncept som dom misslyckades med första gången, med Wiiu.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD Ryzen 5 1600 3.2 GHz - MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6GB - Corsair 2x8GB 3000MHz

YOMAHA, YOMASO!

Permalänk
Medlem

Gillar att man kan köra med kontrollerna trådlöst, borde gå att använda en "vanlig" kontroll när den inte är inkopplad till tv också.

Riktigt fint ifall man kan spela skyrim med handkontroll på tåget T.ex.

Sen verkade det som att man kunde spela multiplayer i mariokart med varsin "minikontroll" va?

Visa signatur

Hette något annat förut, men kom fram till att det är dumt att ha samma namn på 78 miljoner sidor...
citera, svara osv. osv...
hot tip - ctrl + shift T öppnar senast stängda flik i vissa webbläsare

Permalänk
Medlem

Jag kan tänka mig att köpa den, kan vara bra att ha när man pendlar. Tror inte att man kommer bära den i fickan varje dag, men i ryggsäcken blir det nog bra. Tänk också lunchrasterna i skolan. Kidsen kan ju köra miniturneringar i Mario Kart. Skärmen kommer nog vara 720p.

Visa signatur

OS: Windows 10 | GPU: MSI GeForce GTX 980 Ti (6GB) | MOBO: ASUS X99-A | CPU: i7-5820K | SSD: Samsung 830 256GB | PSU: HX750i 750W Platinum | RAM: Vengeance LPX 32GB DDR4 2133Mhz |

HMD: Oculus Rift (CV1) | Mobiltelefon: Huawei P20 Lite (Android)

Permalänk
Medlem

Det där kan bli riktigt jäkla bra. Om/när den hackas lär den väl dessutom bli en emulatorplattform av rang.

Då är det väl egentligen bara att hoppas på att man inte i vanlig Nintendo-ordning snålar med hårdvaran.

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Medlem

Jaha det här verkar ju lovande, tråkigt att vi inte fick veta något om hårdvaran dock. Undrar om denna kommer att i princip ersätta DS? Om man inte absolut måste ha två skärmar finns det ju ingen anledning att ha denna och en DS?
Någon annan som la märke till att det inte var ett spår av något viftande? Inga rörelsekontroller?
Om de nu bara kunde ge oss Hårdvaruspeccen, vad är det att hålla på om konsolen nu ska komma i mars!! Kom igen Nintendo!

Visa signatur

"Jag är så gammal att jag brukade styra med piltangenterna"
StoppaCopySwede
Fraktrfitt:Inet

Permalänk
Medlem

Den kommer nog ersätta både DS och Wii U. Bättre att fokusera på en enhet än två. Jag känner dock att Wii U har mycket mer och ge fortfarande... många spel jag inte spelat igenom än och sen kommer ju Zelda.

Visa signatur

Perl - Made by Idiots, Java - Made for Idiots, C++ - Envied by Idiots

Permalänk
Livsnjutare 😎

Den här "reklamfilmen" är nog något utav det lökigaste jag sett, men samtidigt något utav det bättre vad gäller på kvaltitet på innehåll, kameravinklar, färg osv..
Väldigt svårt att välja vilket ben man skall stå på!

Jag menar 15 sekunder in och jag bara "what the fuck, skall du ut och gå med hunden - GÅ MED HUNDEN DÅ!" - Lite som att en småbarnsförälder skulle ha en sådan här konsol och gå ut till lekplatsen med kidsen och säga typ "Hopp och lek!".... för att sedan stirra ner i sin portabla konsol och helt tappa fokus på vad ens ungar gör... Skador, hej! - Vara oförskämd mot andra etc, hej! osv.

Sättet de presenterar det hela i videon är lite fel, men de vill ju nå den breda massan förstår ju jag med... men det blir liksom... fel bara!

Jag menar vem tar med en ~6" platta och skall spela local co-op eller multiplayer på denna ?, haha...

Men!, med det negativa sagt så tror jag denna konsolen kommer att kunna bli riktigt intressant!
För mig, som är strax över 30 och liksom andra lever i denna stressade värld hade det varit riktigt skönt att kunna sitta och spela i soffan, ta med sig och spela på tåget till en annan stad, på en rast på jobbet eller mellan olika möten etc... Dagarna är fyllda med små/mindre pauser där man helt klart skulle kunna nyttja tiden till något roligare - här kan Nintendo Switch slå stenhårt tror jag..

Jag kommer nog köpa en...
... Men allt beror ju på vad priset hamnar på med, såklart!

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

Är folk verkligen sugna på bärbara enheter i dessa smartphone tider? Jag orkar verkligen inte släpa på en enhet till som behövs laddas varje natt. Sen är inte Wii U ungefär samma sak redan?

Använd den hemma då? Ingen tvingar dig liksom att spela ute.

Permalänk
Medlem

@andreas_dock: Tycker du den var "något av det lökigaste" så måste du ha missat Apple och Googles reklamfilmer helt och hållet.

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk
Snusfri

Första enheten från Nintendo sedan NES som jag faktiskt kan tänka mig.
Och med Pascal under huven kan det faktiskt bli riktigt bra prestanda, skulle inte alls bli förvånad om den ligger mellan 1050 Ti och 1060.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Duktigt spännande!
Nu börjar det kännas som att Nintendo har tänkt till med denna produkt.
Gillar designvalet av dockningsbara handkontroller längs sidorna.
Mera sådant tack!
Hade hoppats på att de kanske skulle kunna ingå samarbete med ex. SteamLink, Tegra Shield, kanske t.o.m. PlayStore etc. för att göra produkten ännu mer åtråvärd.

Lär ju garanterat inte hända... men man kan ju alltid drömma vidare!

Visa signatur

Tower: ace Battle IV | CPU AMD Phenom II X2 BE unlocked 4cores@3,2GHz | RAM 8GB DDR2@800MHz | MB ASUS M4A785-M | GFK AMD Radeon HD 6850 1GB | HDD Kingston SSD Now 60GB (/) Seagate 2TB(/home) | OS Ubuntu 20.04 LTS
-Numera titulerad: "dator-hipster" då jag har en AMD GPU och dessutom kör Linux.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

Är folk verkligen sugna på bärbara enheter i dessa smartphone tider? Jag orkar verkligen inte släpa på en enhet till som behövs laddas varje natt. Sen är inte Wii U ungefär samma sak redan?

Med tanke på att 99% av alla spel till smartphones suger så är jag jävligt intresserad av Switch. Att kunna spela bra spel på ett ergonomiskt sätt när man sitter på långa tåg/flygresor är hur underbart som helst. Givet köp för min del i alla fall

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

Intresserad är man!!!!

Jag hade trott värre eftersom att rykten på senare tid har varit så negativt, men det här var tvärtom mot vad jag hört på senare tid.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil