Vilket är det sämsta spelet någonsin?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av NaaR:

Finns ju många riktigt usla spel, men om jag ska välja bland tripple A-flopparna så är ju Mass Effect 3 självklart det sämsta någonsin. Dels var ju spelet i sig rätt trist med tråkiga karaktärer, story och dåliga spelkontroller men det är det enda spel, vad jag vet, som också saboterar de två föregångarna genom att underminera berättelsen och narrativet. Det är en bragd som är unik.

Jag tyckte Mass Effect 3 var asbra, fram till slutet. (Inte bara det med valen i slutet, utan ända från man kommer till the Citadel)

Permalänk
Medlem

Det sämsta spel jag kan minnas att jag köpt är nog Holy Magic Century (också känt som Quest 64). Minns att jag och en kompis gjorde ett seriöst försök att klara ut det men fastnade på någon eldboss i vad jag tror var en vulkan.

Spelet hade lite småintressanta idéer men kändes inte särskilt genomarbetat och gav sannerligen inte mersmak. Tror nästan att jag fortfarande har kvar det i en låda någonstans eftersom jag aldrig lyckades sälja skräpet.

Visa signatur

Primär: R9 3900X | ASUS X570-F Gaming | NH-D15 | 64GB@3200MHz | RTX 3080 10GB | Seasonic 850W | Fractal Define R6 |
Gamla bettan: i5 750@3.8GHz | 8GB | HD5770 | Corsair VS 550W | FD R2 |

Permalänk
Medlem

Ärligt talat har jag spelat värre, men eftersom det både kostade och sved blev det än värre givetvis. Att detta även är ett Probotector fast till det sämre gör det hela ännu ..äh sämre.

Det hjärnblödningsframkallande Machrider är en god kandidat för den fullpackade tronen också av samma orsaker och motiveringar.

Trist jobbigt och svinsvårt.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

I ordningen sämre till sämst:

* Castle of Dragon
* Bubsy 3D
* Sonic Chronicles (kronjuvelen av dåliga spel)

Visa signatur

"Oh glorious cheeseburger… we bow to thee. The secrets of the universe are between the buns..."
"All my farts come straight from hell, you're already dead if you notice a smell"

Permalänk
Medlem

Mass Effect 2. Tvingades spela igenom det på högskolan i en speldesignkurs. Va jättetråkigt :/

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Medlem

X-rebirth var riktigt dåligt när det släpptes. Startade igång det senare och insåg att det fortfarande sög. De kan patcha spelet hur mycket de vill, skadan är redan skedd, jag kommer inte spela det någonsin. Det får ligga kvar på steam, tillsammans med Total war Rome 2, som en påminnelse om att inte köpa spel innan jag läst recensioner.

Ja, X-rebirth är mitt bidrag till tråden. Håll er borta från det!

Permalänk
Medlem

@anon42512: Smaken är som baken :D. Jag tycker det var skräp rakt igenom faktiskt.

Visa signatur

Playstation 4 + Nintendo Switch
R7 5800x3d - MSI B450 - RTX 3080 TUF - EVGA 650w G3 - ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem

Väntade så sjukt länge på Dragon Age som jag föll för hypen på och hoppades skulle bli en tematisk uppföljare till ett av mina favoritspel någonsin Baldurs Gate 2.
Jag blev så fruktansvärt missnöjd att jag avinstallerade Dragon Age efter 30 minuters spelande, bröt av skivan på mitten och har ännu inte ens testat uppföljarna fastän jag fick 3:an gratis. Riktigt skräpspel var det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av maweric:

Men vad tycker du om slutet?

Kommer inte ihåg...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Min musik: https://www.youtube.com/channel/UCZKidNeIKsz8LZMO3VRcBdQ

Ryzen 3900x. Skärm: AOC cu34g2x/bk 144hz 34" ultrawide. RTX 2080ti

Laptop: MSI GT80 Titan Sli

Permalänk
Medlem

Oj vad folk är hårda /trollar. Många riktigt bra spel som nämns här.

ET (Atari), Dragons Lair (NES), Terminator 2 (NES) är kandidater till sämsta spel.

Sen är det klart att det dyker upp besvikelse varje år.

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk
Medlem

Bubble Bobble och "A puzzle of flesh"!

Visa signatur

Asus Sabertooth X58 - Xeon X5680 - 12GB DDR3 - ASUS GTX1080 8GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Meantek:

Hooligans var väl ingen höjdare. Vill minnas att jag spelade igenom hela "karriärläget" bara för att se hur illa det egentligen var.

Boiling Point var ett annat spel jag fick upp ögonen för innan lansering på tiden man läste spelblaskor (när man vann/fick prenumerationer) - men ack så buggigt och dåligt designat.

Boiling Point, that takes me back! Värt det bara för det legendariska ledmotivet

Håller med om att det förmodligen är det sämsta jag spelat. Det eller Shellshock Nam '67.

Visa signatur

Citera mig när du skriver till mig, tack!

Permalänk

GTA 5: online är det jag rage:at hårdast över

Det är egentligen inte dåligt, men det är gjort på ett så extremt störigt sätt.

Att få randoms til heists går i princip inte, de misslyckas alltid med sina uppgifter vilket leder till att man sitter i 1-3h för att spela klart en heist som knappt ger några pengar.
Att söka på fulla sessions med gamemodes går inte, tex om man ser något roligt mode som någon youtuber spelar så GÅR det typ inte att hitta + att om man startar en session själv så fylls den aldrig.
mängden fuskare
sharkcards
tiden det tar att ladda är längre än tiden man spelar (har ssd).

Visa signatur

5800X, Asus dual 4070, 32GB, Fractal newton R2 650 watt, Asus Prime B350-plus , Phanteks 400s vit, Asus TUF VG27AQ1A, Dell U2515H.
https://www.flickr.com/photos/albinivik/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cadzon:

Mass effect Andromeda! Lätt sämre än destiny 2/battlefront 2

Jo, men inte är MEA det sämsta spelet någonsin.

Permalänk
Avstängd

Det sämsta spelet någonsin är spelet som aldrig kom ut till allmänheten, så dåligt var det.

E.T. är ju till och med känt som ett "sämsta spel genom tiderna", då har ju spelet "lyckats" med något som spel även om det var fel syfte med spelet.

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem

Älskade Carmageddon 2 på PC. Fick syn på det på någon äldre spelaffär back in the days på NINTENDO 64!

HÄFTIGT tyckte jag, då när knappt internet fanns. Vilken besvikelse :<

Permalänk

Fick mitt första krigsspel när jag var 9-10år. Hour of victory till xbox 360. Kom ihåg det som riktigt roligt och skulle för något år sedan testa det igen för nostalgins skull. Vilket jag inte skulle gjort :/ shit vilket skitspel

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Portal.
Alla Telltale Games spel
Slumdog Millionare (en film inte ett spel, I know.. men så jävla kass att den förtjänas att nämnas ändå!)

Permalänk
Medlem

Big Rigs

Visa signatur

E8600 > 2500k > 7700k > 12700k
2xHD4850>960ti>1070>1080ti>4070 Super

Permalänk
Medlem

Nu är jag inget fan av FPS alls, men jag förstår inte storheten i Counter-strike. Det är nog det sämsta jag spelat pga att jag tycker det är korkat. ett anti-terrorist team skickas till nått ställe utan utrustning, utan dom måste köpa det på plats. Bara där börjar det korkade.
Sen är det samma banor hela tiden och samma saker, fruktansvärt enformigt.
Absolut noll narrativ men å andra sidan i multiplayerspel brukar det inte vara det.
Jag var tvungen att testa spelet för att se vad "the fuss is all about".
Inget för mig, lägger det till "spel jag kan vara utan" -listan.

Visa signatur

i7 6700K @4,2GHz|Be-Quiet Pure Rock|Palit GTX 1070 |Vengeance 2x8GB @2666MHz|SSD 850 EVO 250GB|WD Red 2TB|Asus Z170 Pro Gaming|Fractal Design R5 (vit)|Fractal Design Intergra@650w| Logitech G15|Logitech Mx518||Logitech G25|

Permalänk
Inaktiv
Permalänk

Jag skulle nog säga
1. The Slaughtering Grounds. Visste att spelet skulle suga men pröjsade för det bara för att faktiskt få uppleva hur dåligt det var.
2. Two Worlds. Tyckte spelet såg rätt ballt ut men det var dåligt ur egentligen alla aspekter man kan tänka sig.
3. DayZ. Finns ingen större besvikelse. Spelet var långsamt, tråkigt och omöjlig att styra.

Permalänk

Skyrim, föraktar det spelets existens över allt annat. Först våldtar Bethesda Fallout 3 sen luras man att köpa Skyshit, efter det vart det att torrenta Bethesdas spel innan köp. Sista jag köpte efter Sky det var Doom som var ett bra spel, dock inte riktiga "doom" men man, kan inte få allt.

Permalänk

Ah och Diablo 3.. hat och avsky..

Permalänk
Medlem

För mig är det CS, vilket skräp!

Permalänk
Medlem

Sjukt mycket trollande. Trippel A titlar läggs upp bara för folk ska vara märkvärdiga.
De är inte dåliga, ni borde jämnföra dem mot dåliga spel!

Sämsta spelen, herregud.. NES har ett antal.
Double dragon 3. De jävla hoppen man skulle trycka in båda knapparna samtidigt. Kaos! Sedan 3liv?
Fighter 15. F-15?.. Kom man till andra banan var det ett mirakel.
Gladius tror jag det hette, rymdskepps spel.. Kom förbi första bossen sedan tog det slut.

Vet inte om de är hemska för man sög själba eller de var dåliga på riktigt.

Visa signatur

/SAnDis - Pew pew

Permalänk

Valfritt Madden-lir.
Omöjliga spel att förstå och därför helt värdelösa.
Big Rigs låter en åtminstone köra runt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Daikatana, mest för att det var så sönder-hypat innan det väl släpptes. Sedan så hände det inte så mycket i spelet, var rätt fattigt på innehåll. Det var heller inte speciellt väl utfört trots all tid som Romero plöjde ner i projektet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av downup:

Sämsta jag köpt med egna pengar är

Carmageddon II på Nintendo 64!

Spelade det sjukt mycket på PC och tänkte att det vore coolt att lira på tv'n... ush 500-600kr rakt ner i toaletten

Skrivet av downup:

Älskade Carmageddon 2 på PC. Fick syn på det på någon äldre spelaffär back in the days på NINTENDO 64!

HÄFTIGT tyckte jag, då när knappt internet fanns. Vilken besvikelse :<

Du står fast vid din åsikt ett år senare

Visa signatur

Lätt som Paj

Permalänk
Medlem

Jag kommer ihåg en tid då Valve faktiskt handplockade vilka spel de ville ha i sin butik och sorterade bort den värsta dyngan, och det var lite prestigefyllt för små utvecklare att få släppa sina spel på Steam. Men nu för tiden släpper de ju som bekant igenom vilken idiot som helst så länge man betalar en avgift, vilket bland annat gett oss detta guldkorn - Fidget Spinner Simulator.

Jag tror fan det är sämre än Big Rigs. Valve verkar ha plockat bort det från butiken nu iaf, men att de ens lät det säljas till att börja med säger en hel del.

Edit: Okej, jag fuskade lite. Har (tack och lov) inte spelat det själv, men jag kände bara för att dela med mig av denna skam till "spel" och gnälla lite på Valves slappa kvalitetskontroll

Dold text
Visa signatur

Burk: 4770k, 970, 16GB, BenQ BL2411PT
Ljud: O2/ODAC, DT 150, Fidelio X1, DT 770, Sony XB1000/700/500, Koss Porta Pro
Gamla Bettan [RIP]: XP2500+ @ ~2.0Ghz • FIC Radeon 9600 Pro • Abit AN7 • 1GB OCZ