Permalänk
Medlem

Två Routrar och IP-telefoni?

Hej,

Tänkte höra med experterna innan jag börjar trixxa, har två Asus routrar idag där ena funkar som en node. Nu har jag skaffat ip telefoni från bahnhof och fått deras Huawei router, men jag är osäker hur jag kan brygga mellan dessa två routrar och fortsätta ha den ena asus routern som en node?

Förtydligade rubriken från "Hur kopplar jag?"/Thomas Y
Permalänk
Medlem

Vad tusan är en node?

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem

Antar att den ena är WiFii Client mot den andra.

Permalänk
Medlem

Ingen expert där ute?

Permalänk
Medlem

@NorBiz: Du har ju fått en fråga. Du kanske ska börja med att svara på den som folk förstår vad du har för typ av setup just nu?

Permalänk
Medlem

Ring banhoff och be dom brygga en port på Huawei routern. Sen sätter du dina Asus routrar från den bryggade porten till WAN och kör precis som du gjorde innan.

Alternativt att du kör båda dina asus routrar som accesspunkter istället och låter huawei routern vara den ända "routern"

Visa signatur

Gaming :Define R5 | X370-PRO | Ryzen 2600 | RTX2080 | 16GB DDR4 3200MHz 14CL | SSD: 960 EVO M.2 500GB & 850 PRO 500GB
Media: Node 304 | B350m | Ryzen 2700X | 16GB DDR4 | 24TB HDD | 870 EVO NvME 500GB

Permalänk
Bildexpert 📺

@NorBiz: Bumpningar uppfattas ofta som irriterande. Vill du ha mer svar behöver du från din sida tillföra bättre och tydligare information.

Ta gärna en titt på forumreglerna, specifikt "3.1 Trådrubriker ska tydligt visa vad tråden handlar om." samt "4.0 Det är inte tillåtet att skriva inlägg som endast är till för att flytta tråden högre upp i trådlistningen (så kallad bumpning)."

Vanligaste orsaken till att trådar inte får svar är ofta detta: det saknas tillräckligt med information och rubriken beskriver inte ämnet. Rubriken justerar jag, så kan du komma med mer information om vad du försöker uppnå

Permalänk
Medlem

@Ohdear: Tack, så var min tanke också, testar först och höra med leverantören om att brygga annars kör jag båda Asus som accesspunkter.