802.3at/af och 24V Passiv PoE i samma switch...

Permalänk
Medlem

802.3at/af och 24V Passiv PoE i samma switch...

Hej!
Finns det någon annan än Ubiquiti som har stöd för alla 3 PoE (802.3at/af och 24V Passiv PoE) standarderna i samma switch?
Jag har har några passiva PoE enheter men vill inte låsa mig till det utan kan behöva bygga ut med några 802.3at/af senare.
Vad jag har läst så verkar Ubiquiti bra förutom att de har visst problem med att de blir för varma, och då börjar krångla.
Även priset är något högt på dessa tycker jag.

Visa signatur

tack o bock

Permalänk
Medlem

Min Mikrotik CRS112-8P-4S kan hantera både 24/48 aktiv & passiv, har dock ingen inbyggd nätdel.

Permalänk
Hedersmedlem

Allt som har stöd för 802.3at har automatiskt stöd för 803.af.

Ubiquiti har en herrans massa modeller, jag har aldrig stött på problem med att någon av deras switchar överhettar. Och då jobbar jag (bland annat) med nätverk, och vi har en hel del olika switchar ute från Ubiquiti av flera olika modeller. Så länge du inte belastar switchen till bristningsgränsen, och sedan ställer switchen så den kvävs ihjäl inuti ett oventilerat skåp precis bredvid ett element eller liknande så är det nog rätt lugnt.

Har du någon specifik modell du är ute efter så kan jag kanske ta fram exempeldata för temperatur och belastning från "verkligheten", beroende på om vi har några sådana ute.

Passiv PoE är för övrigt ett jävla gissel och gärna något man undviker om man har möjlighet till det.

En sak du kan överväga är att det finns "adaptrar" som tar 802.3af in och lämnar passiv PoE ut. Detta då om dina ändenheter inte klarar 802.3af ändå. Ubiquiti har t.ex. dessa: https://dl.ubnt.com/datasheets/instant/Instant_802.3af_Gigabi... - Dessa kan du sätta var som helst mellan switchen och ändenheten.