Permalänk
Medlem

Värdering av min dator

Hej SweClockare!

Ska snart bygga ihop en ny burk och funderar lite på vad jag skulle kunna få för min nuvarande dator?

Specs:
Chassi: Fractal Design Define R6 Solid, utan fönster
CPU: I7 8700K Coffee Lake (Delidad med flytande metall även ihopsatt med silikon efteråt.
CPU-Kylare: Noctua NH-D15
Grafikkort: Asus GTX 1080Ti 11GB Strix OC
Moderkort: ASUS ROG MAXIMUS X HERO (WI-FI AC)
Nätaggregat: Corsair RMx 750W
M.2 SSD: Samsung 960 EVO 1TB
RAM: Corsair VENGEANCE LPX 32GB(4x8) 3000Mhz

Vad tror ni att den är värd / Rimligt att sälja för?

Tack på förhand! Hjälp uppskattas! 🙂

Ha en fortsatt trevlig dag allesammans! 🙂

Permalänk
Medlem

Du har ju redan lagt ut annons här på swec och fått bud 🙂

Vad du är beredd att släppa den för kan bara du själv svara på.

Vad andra är beredda på att ge för den är vad de budar 🙂

Visa signatur

Fractal Define 7 | Seasonic Prime Titanium 850W | ROG STRIX B550-E GAMING | AMD Ryzen 7 5800X3D | Thermalright TRUE copper w. 2x Noctua NF-A12x25 | 32GB TridentZ RGB 3600C16 | Asus GeForce RTX 4090 TUF Gaming OC | Samsung 980 Pro 1Tb | Samsung 970 EVO 1Tb | 2x Samsung 850 EVO 1Tb @ RAID1 | Samsung 870QVO 4Tb | Acer Predator X34

Permalänk
Medlem
Skrivet av shugge:

Du har ju redan lagt ut annons här på swec och fått bud 🙂

Vad du är beredd att släppa den för kan bara du själv svara på.

Vad andra är beredda på att ge för den är vad de budar 🙂

Ja det har du rätt i, men jag tycker det är klurigt att veta vad komponenterna är värda begagnat. Vad skulle du personligen värdera denna till?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Toobbbbee:

Ja det har du rätt i, men jag tycker det är klurigt att veta vad komponenterna är värda begagnat. Vad skulle du personligen värdera denna till?

Jag brukar utgå ifrån avslutade annonser på Tradera. Har noll koll på datorkomponenter men kanske kan du söka på varje komponent där eller kolla på liknande konfigurationer. Sen får du känna efter vad du kan tänka dig att släppa den för. Ibland är det så dåligt att jag hellre ger till anhöriga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toobbbbee:

Ja det har du rätt i, men jag tycker det är klurigt att veta vad komponenterna är värda begagnat. Vad skulle du personligen värdera denna till?

Skrivet av anon315148:

Jag brukar utgå ifrån avslutade annonser på Tradera. Har noll koll på datorkomponenter men kanske kan du söka på varje komponent där eller kolla på liknande konfigurationer. Sen får du känna efter vad du kan tänka dig att släppa den för. Ibland är det så dåligt att jag hellre ger till anhöriga.

Precis, kika på vad liknande komponenter har sålts för nyligen.

5-6000 ska du nog vara nöjd med om den säljs komplett.

Du hade nog kunnat få mer för dem om du sålt dem i delar och erbjudit att de kan skickas, framförallt här på swec marknad.

Visa signatur

Fractal Define 7 | Seasonic Prime Titanium 850W | ROG STRIX B550-E GAMING | AMD Ryzen 7 5800X3D | Thermalright TRUE copper w. 2x Noctua NF-A12x25 | 32GB TridentZ RGB 3600C16 | Asus GeForce RTX 4090 TUF Gaming OC | Samsung 980 Pro 1Tb | Samsung 970 EVO 1Tb | 2x Samsung 850 EVO 1Tb @ RAID1 | Samsung 870QVO 4Tb | Acer Predator X34