någon som har något att säga om denna skärm?

Permalänk
Medlem

någon som har något att säga om denna skärm?

Tjenare tänkte införskaffa en ny bildskärm då den gammla 14" skärmen känns aningen liten, deesutom så har den tid som skärm till speldator kansk paserat, fick den nån gång runt 1997
Känner oxå att 17" kanske är lite för litet så 19" känns mer som en passande storlek.
Sen ligger tyvärr tft skärmar utanför min budget
Den skärm jag kollat lite på är denna: http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=124424 vet inte om det kan stämma att den bara skulle väga 9.22kg
Nå är denna skärm något att ha enligt er? Kan tillägga att jag gillar själva designen lite på den oxå, vill helst inte ha en vanlig vit skärm men om pris/prestanda är mycke bättre på en sån är det klart att det hellre blir en sån.

Permalänk

Det har blivit något fel där... Skärmen är en vanlig CRT, men texten under är för en platt TFT - så inte väger den 9 kilo...
Vet inget om den skärmen och själv har jag bra tycke för Samsung. Deras 19" SyncMaster 957MB skall jag beställa när jag har stålarna, kostar 2300:- + frakt, har fått bra testresultat i olika tester.

Olika priser på http://buggy.no-ip.com/lista.php?q=Ospecificerad+19-tum+CRT

Visa signatur

AMD Ryzen 3900X, Noctua NH-U12A, ASRock X570 Taichi, G.Skill Trident Z Neo C 64 GB, Samsung 970 EVO Plus 1 TB, Phanteks P600S, KFA2 GeForce RTX 2070 Super WTF

Permalänk
Medlem

Rush, en 17" skulle förmodligen kännas jättestor jämfört ed en 14", en 19" kommer att kännas helt kollosalt stor!
Appropå skärmen, den där är ju en budgetskärm, vilket innebär skuggmask och "fiskskål" stuk på bildytan. Vill du ha en lite bättre skärm som du klarar dig ett bra tag på så fundera på skärmar i 957MB klassen som Nozzredna föreslog, eller ännu hellre om budgeten tillåter en 959NF.

Visa signatur

USA har aldrig varit på månen, Sverige hade aldrig vm 1958 och 9/11 har aldrig inträffat och därmed basta.
P4 2,6C@<3,0Ghz + CNPS7000A-CU|AI7|1,5Gb BH5 & BH6|Antec Sonata|R9800np(BBA) + VF700-CU@425/258|HP LP2465|Logitech MX500, Seasonic S12 500W

Permalänk
Medlem

jo såg felet oxå, men lite längre ner står det rätt specs för skärmen, mysko. Har iaf skickat ett mail om detta nu till komplett.
Kan tillägga att jag redan har en 17" hemma men den används inte till min dator och ju större desto skönare.
Ekonomin ligger ganska lågt, vet inte ens om pengarna räcker riktigt till en skärm, vill ha mycket nu och har några andra saker som måste prioriteras framför datorprodukter så jag hade inte tänkt mig gå högre än sådär.

Permalänk
Medlem

Medion gör endast budgetgrejer deras tft-skärmar tycker jag inte om iaf.

Visa signatur

Acer Swift 1 Intel Celeron N4100 8GB Ram Intel HD 600 256GB SSD Asus VP278H
MSi CR720 Intel i3 370M 2,4Ghz 8GB ram GMA HD 500GB

Permalänk
Medlem

jag rekomenderar 957mb som nozzredna sa!
har en själv hel grymm skärm. och den går att få tag på för mindre än 2300.
köppte min för 1995 =P

Visa signatur

Citera för svar!
ASUS X570-E, AMD 5950X, RTX4080 Super, 32gb B-die

Permalänk

Har skärmen nu och är helnöjd, snygg + att jag äntligen har en skärm med utbytbar skärmsladd...

Visa signatur

AMD Ryzen 3900X, Noctua NH-U12A, ASRock X570 Taichi, G.Skill Trident Z Neo C 64 GB, Samsung 970 EVO Plus 1 TB, Phanteks P600S, KFA2 GeForce RTX 2070 Super WTF

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rush
jo såg felet oxå, men lite längre ner står det rätt specs för skärmen, mysko. Har iaf skickat ett mail om detta nu till komplett.
Kan tillägga att jag redan har en 17" hemma men den används inte till min dator och ju större desto skönare.
Ekonomin ligger ganska lågt, vet inte ens om pengarna räcker riktigt till en skärm, vill ha mycket nu och har några andra saker som måste prioriteras framför datorprodukter så jag hade inte tänkt mig gå högre än sådär.

Ett alternativ kan vara att köpa en begagnad skärm.

Visa signatur

AMD Athlon XP2500+ Barton | ASUS A7N8X-E Deluxe | 512MB RAM Dual | Radeon 9600pro 256MB | 480GB | Antec 1000AMG