Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kazen
Beror på vad du har för högtalare... Har du vanliga 2.1 som har fast sladd från högtalarna med en 3.5mm hane, så går de nog inte.
Du måste kunna koppla in RCA sladd i högtalarna.
Sånna här
http://images.webhallen.com/boxshot.php?id=46051&typ=large

edit: Tror jag, vet inte om de finns några adaptrar man kan annvända eller nån inofficial xbox sladd

hmm ok hittade denna http://www.fyndborsen.se/ecommerce/produkt_win.php?main!filter!Prodnr=5657

Borde ju funka då.

Edit: Pikopiko låter ju bra om det är så!

Visa signatur

Lingonmannen

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sheytan
DX10 kommer till Xbox 360

12:30 - 12:50

http://centracomm.cachefly.net/majornelson/GamefestKeynote-8-...

Idag? Orkar inte lyssna igenom den dö tråkiga nissen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dvärgen
Idag? Orkar inte lyssna igenom den dö tråkiga nissen.

Nja tiden på WMA filen

Permalänk
Medlem

Går det att lägga in musik från en skiva till Xboxen's hdd?
Det står att det ska gå att rippa men hittar inte funktionen för det.

Visa signatur

PSN: Rnann.
Xbox Live: Rnann.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sheytan
Nja tiden på WMA filen

Haha, trode det var tiden på klockan.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rnann
Går det att lägga in musik från en skiva till Xboxen's hdd?
Det står att det ska gå att rippa men hittar inte funktionen för det.

Ja det går, leta lite till för det är inte så svårt att hitta

Visa signatur

Ryzen 7 5800X | 32GB DDR4 3200MHz | GeForce RTX 3080

Permalänk
Medlem

Går det att läga in musik från datorn till hdd ochså? Hittar inte det.

Permalänk
Medlem

Ledsen att jag byter ämne. Men den som vill hjälpa kanske kan skicka ett PM.

Jag har en vanlig tv (ej HD) 29 tummare med platta bildrör. Jag spelar min 360 via kompsit (tror jag det heter) alltså jag sätter in tre kabla i tven på sidan av tven.

Min polare säger att jag kommer få grymmt mycket bättre bild om jag använder en Scart-kabel. Någon bildkunnig som kan berätta för mig hur jag maxar mi bildkvalité?

PM är att föredra.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Joniz.89
Ledsen att jag byter ämne. Men den som vill hjälpa kanske kan skicka ett PM.

Jag har en vanlig tv (ej HD) 29 tummare med platta bildrör. Jag spelar min 360 via kompsit (tror jag det heter) alltså jag sätter in tre kabla i tven på sidan av tven.

Min polare säger att jag kommer få grymmt mycket bättre bild om jag använder en Scart-kabel. Någon bildkunnig som kan berätta för mig hur jag maxar mi bildkvalité?

PM är att föredra.

Scart är inte en typ av kabel, utan en kontakt/uttag. Skillnaden är väl om du köper en RGB-kabel med scart, då kommer du få bättre bild (antar jag) än komposit.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Joniz.89
Ledsen att jag byter ämne. Men den som vill hjälpa kanske kan skicka ett PM.

Jag har en vanlig tv (ej HD) 29 tummare med platta bildrör. Jag spelar min 360 via kompsit (tror jag det heter) alltså jag sätter in tre kabla i tven på sidan av tven.

Min polare säger att jag kommer få grymmt mycket bättre bild om jag använder en Scart-kabel. Någon bildkunnig som kan berätta för mig hur jag maxar mi bildkvalité?

PM är att föredra.

Det du behöver är en sån här. Färgerna blir mycket bättre jämfört med kompositkablagen.

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem

Blev en xbox 360 för mig också tillslut..

Dock så är jag mycket bekymrad.. köpte till PGR3 men efter ca 15 min körning så fick jag feta grafikfel. stora gråa trianglar över hela skärmen.
Startade om och de försvann, men riktigt dåligt.

Den ligger med fria luftvägar, och när man känner på den så är den inte ens varm.

besviken..

Visa signatur

Asus P8Z68-V, Intel Core i5 2500K, 8 GB Corsair Vengance, ASUS 6870

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pyradon
Blev en xbox 360 för mig också tillslut..

Dock så är jag mycket bekymrad.. köpte till PGR3 men efter ca 15 min körning så fick jag feta grafikfel. stora gråa trianglar över hela skärmen.
Startade om och de försvann, men riktigt dåligt.

Den ligger med fria luftvägar, och när man känner på den så är den inte ens varm.

besviken..

Ring till MS om det händer igen. Det där är inget du ska behöva leva med.

Permalänk
Medlem

Enligt digitimes kommer HD-DVD tillägget kosta runt $200. Detta är inget officiellt uttalande från MS, men det låter enligt mig ganska rimligt. Här i Sverige kommer det förmodligen kosta runt 2000kr med moms.
http://www.digitimes.com/systems/a20060814A5023.html

Permalänk
Medlem

De sa 200$ under E3 messan samt att det kommer under jul, så jo ganska officielt utalande, vist sa de att priset inte var spikat men aja.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

Skit också.. nu är det artefakter igen.. blir att byta ut skiten.

jobbigt när man fått spela ca 1 timma med sin nya xbox, måste nu vänta en vecka på en ny.

Visa signatur

Asus P8Z68-V, Intel Core i5 2500K, 8 GB Corsair Vengance, ASUS 6870

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pyradon
Skit också.. nu är det artefakter igen.. blir att byta ut skiten.

jobbigt när man fått spela ca 1 timma med sin nya xbox, måste nu vänta en vecka på en ny.

Gå till butiken där du köpte den så får du en ny på direkten istället.

Visa signatur

mBr76 @ XBL, My 360 blog
LIVE-spel: Gears of war, Call of duty 3, NHL 07, Fifa 07, TDU, Splinter cell:DA, DoA4, Halo 2, UNO, Street fighter 2, - Övriga Spel: Lego Starwars 2, TES IV: Oblivion, Viva pinata
---Wii spel: Zelda, Rayman, Ice age 2, Wii sports

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Skirn
Det du behöver är en sån här. Färgerna blir mycket bättre jämfört med kompositkablagen.

Det blir alltså bättre färger på en vanlig standard 28-tummare, men den sladden, jämfört med den som följer med boxen?

Vad tror ni föresten om Ninety - Nine Nights? Jag såg en grymt lovande trailer på den officiella hemsidan för spelet: http://www.n3-game.jp/n3_flash.html

Tog visserligen lite tid att få hem den i högsta upplösning, men det var det värt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tony Clifton
Det blir alltså bättre färger på en vanlig standard 28-tummare, men den sladden, jämfört med den som följer med boxen?

Vad tror ni föresten om Ninety - Nine Nights? Jag såg en grymt lovande trailer på den officiella hemsidan för spelet: http://www.n3-game.jp/n3_flash.html

Tog visserligen lite tid att få hem den i högsta upplösning, men det var det värt.

5.9 på Gamespot http://www.gamespot.com/xbox360/action/ninetyninenights/revie...

Man ska förvisso inte lita helt på andra, men kolla in video-recensionen och se om det är något du kan tänka dig, tycker det är ett bra sätt att få inblick i spelet och också få se det in-game.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pyradon
Blev en xbox 360 för mig också tillslut..

Dock så är jag mycket bekymrad.. köpte till PGR3 men efter ca 15 min körning så fick jag feta grafikfel. stora gråa trianglar över hela skärmen.
Startade om och de försvann, men riktigt dåligt.

Den ligger med fria luftvägar, och när man känner på den så är den inte ens varm.

besviken..

Låter mer som det är nått annat fel än värme problem, när min 360 blir varm efter nån timmes hårt spelande så känner man varm luften där bak väldigt bra, men den har aldrig döt.

@Tony Clifton: Prova N3 demot, själv tyckte jag det var värdelöst och skulle inte ens köpt det för budget pris. Då finns dt bättre spel att köpa om man inte vill ha väldigt menigslöst röj med äkligt dåligt röst skådespeleri.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tony Clifton
Det blir alltså bättre färger på en vanlig standard 28-tummare, men den sladden, jämfört med den som följer med boxen?

[...]

Ja och skarpare. Körde med RGB-scarten tills jag köpte HDTV och började använda komponent istället. Helt klart värt 200-300kr.

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem

N3 är ett grymt bra spel, ifall jag vore dig så skulle jag skaffa det har som sagt va redan förbokat spelet för ett ganska bra tag sedan

Väldigt bra tag sedan

I vilket fall som hellst, testa demot och bestäm själv i vilket fall som hellst, skippa alla recensioner o.s.v. många ställen har gett spelet t.ex. 8/10 o.s.v I japan fick det t.ex 32/40 av Famitsu.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

Ringde till microsoft..
Fick inte skicka in den förrän jag testat på en annan tv och med ett annat spel.
Problemet är att jag bara har ett spel.
De förstod inte innebörden med artfacts.

Aja får väl spela tills den inte vill starta..

Visa signatur

Asus P8Z68-V, Intel Core i5 2500K, 8 GB Corsair Vengance, ASUS 6870

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Skirn
Ja och skarpare. Körde med RGB-scarten tills jag köpte HDTV och började använda komponent istället. Helt klart värt 200-300kr.

Jag följde erat råd här på forumet och skaffade mig en RGB kabel idag... haha... det var ju som natt och dag
Klart skarpare bild och mycket bättre färger... + att färgerna i PAL60 läget blev betydligt bättre så nu kan jag även spela där (vissa spel/demo kräver det, innan så var färgerna väldigt mörka)..

Tack för tipset!!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Skirn
Ja och skarpare. Körde med RGB-scarten tills jag köpte HDTV och började använda komponent istället. Helt klart värt 200-300kr.

Behöver man någon ytterligare sladd för att använda RGB-scarten? Jag får intrycket av att RGB-scarten bara länkar samman boxen med en annan scart.

Permalänk
Medlem

Jag har ingen HDTV men om jag köper den här:
http://www.webhallen.com/prod.php?id=47032
får jag skarpare/bättre bild då? eller gäller det bara HDTV?

Permalänk
Avstängd

bilden och ljudet blev bra mycket bättre för mig, har sdtv

för hdtv är den ganska värdelös då den inte har stöd för hd

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pyradon
Ringde till microsoft..
Fick inte skicka in den förrän jag testat på en annan tv och med ett annat spel.
Problemet är att jag bara har ett spel.
De förstod inte innebörden med artfacts.

Aja får väl spela tills den inte vill starta..

Prova ett demo?

Permalänk

Vet någon om man kan koppla in sin mp3-spelare till boxen och tanka mp3-filer från cd och dvd-skivor?

Permalänk

Varför kan man inte lira vissa spel PAL50 läge? och varför laggar vissa spel i PAL50? (laggar inte i PAL60)

Om jag kör i PAL50 så kör min tv i 100Hz (ser inget flimmer alls) men om jag ställer om till PAL60 så flimmrar bilden (är väl 60Hz då?) och hela grejen med att jag köpte en ny tv var för att jag ville slippa flimmer så jag köpte en 100Hz tv... (vanlig crt tv alltså)