Komplett.se - allmän diskussion

Permalänk
Medlem
Skrivet av Komplett:

Hej!

Ja, vi är auktoriserade Nikon-återförsäljare. Så det ska medfölja värdecheckar

Vänligen
/Mikael

Tackar blir en beställning på en sådan :).

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem

Attans då köpte den kameran hämtade ut den idag och det visade sig att den hade en röd pixel mitt på alla bilder, riktigt störande på annars en sån fin kamera.

Frågan är vad ska man göra nu, skicka tillbaka den och samtidigt beställa en ny?

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av RoleX:

Attans då köpte den kameran hämtade ut den idag och det visade sig att den hade en röd pixel mitt på alla bilder, riktigt störande på annars en sån fin kamera.

Frågan är vad ska man göra nu, skicka tillbaka den och samtidigt beställa en ny?

Hej! Det lät inte bra. Ring oss på 031 - 710 20 00 så hjälper vi dig.

Vänligen

/Mikael

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem

Vill bara säga att jag tidigare har varit väldigt nöjd med Komplett men nog inte kommer att köpa mer från er då jag just fick tillbaka min dator som jag köpt från er som varit inne på service. När inga fel hittades så blåstes ändå alla hårddiskar oavsett om det var systemdisk eller ej. När jag sedan ringer supporten så kan ingen svara på varför detta skedde och får bara höra att jag har gått med på att diskarna töms för att supporten bara lägger på.

Riktigt dåligt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Komplett:

Hej! Det lät inte bra. Ring oss på 031 - 710 20 00 så hjälper vi dig.

Vänligen

/Mikael

Har ringt och riktigt illa att ni kräver mig att skicka in kameran för reperation när det visar sig vara en DOA, vilket borde bytas rakt av utan en massa frågor ställda.

Inte fan ska man acceptera att varan ska in på reperation det första man gör och att man får vänta X-antal veckor för att få den lagad.

Blir nog att använda distansköplagen och köpa kameran på annat håll, trist då jag trodde komplett fortfarande höll måttet.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av HDG:

Vill bara säga att jag tidigare har varit väldigt nöjd med Komplett men nog inte kommer att köpa mer från er då jag just fick tillbaka min dator som jag köpt från er som varit inne på service. När inga fel hittades så blåstes ändå alla hårddiskar oavsett om det var systemdisk eller ej. När jag sedan ringer supporten så kan ingen svara på varför detta skedde och får bara höra att jag har gått med på att diskarna töms för att supporten bara lägger på.

Riktigt dåligt!

Hej!

Hör gärna av dig till vårt kundombud via denna länk: http://www.komplett.se/k/k.aspx?action=custserv&topic=kundomb...
Vi tar tacksamt emot dina åsikter för att kunna utvecklas och bli bättre.

Vänligen

/Mikael

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av RoleX:

Har ringt och riktigt illa att ni kräver mig att skicka in kameran för reperation när det visar sig vara en DOA, vilket borde bytas rakt av utan en massa frågor ställda.

Inte fan ska man acceptera att varan ska in på reperation det första man gör och att man får vänta X-antal veckor för att få den lagad.

Blir nog att använda distansköplagen och köpa kameran på annat håll, trist då jag trodde komplett fortfarande höll måttet.

Hej!

Jag råder dig att kontakta vårt kundombud som du finner på den här länken:
http://www.komplett.se/k/k.aspx?action=custserv&topic=kundomb...
Vi tar tacksamt emot dina synpunkter.

Vänligen

/Mikael

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem

Jag är mycket nöjd med Komplett, er hämtbutik i Sthlm är suverän att snabbt hämta upp paketen från och ni är alltid vänliga och försöker hjälpa till, dessutom har ni bra priser jämfört med vissa konkurrenter och framförallt snabba leveranser.

Jag kan personligen inte säga något negativt om er verksamhet.

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av Likvid:

Jag är mycket nöjd med Komplett, er hämtbutik i Sthlm är suverän att snabbt hämta upp paketen från och ni är alltid vänliga och försöker hjälpa till, dessutom har ni bra priser jämfört med vissa konkurrenter och framförallt snabba leveranser.

Jag kan personligen inte säga något negativt om er verksamhet.

Det var roligt att höra att du gillar oss

Vänligen

/Mikael

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem

Returer

Har en liten fråga när man skickar in en retur(produkt som gått sönder)
Hur lång tid tar det innan ni tittar på den?(vet att det är sommar och kan ta lite längre tid)

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av vinylens:

Har en liten fråga när man skickar in en retur(produkt som gått sönder)
Hur lång tid tar det innan ni tittar på den?(vet att det är sommar och kan ta lite längre tid)

Hej!

Behandlingstiden på datorkomponenter är normalt sett cirka 4 arbetsdagar från det att vi har registrerat in produkten på vår returavdelning. Produkter såsom bärbara datorer, skrivare, skärmar, TV-apparater etc har längre behandlingstid då de skickas till auktoriserad verkstad för kontroll och ev. reparation.

Hoppas det var svar på dina frågor.

Vänligen
/Mikael

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem

Tja

Undrar om erat powercoler 6970, är av referensdesign?
För jag vet att inet. Har powervoler´s nya designade kylare som är brutalt ful.
I såfall blir det ett köp på fredag:P

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=619520

Visa signatur

Hemmabio ljud Denon x2700h - Dali Oberson 7 - Dali Oberson 1 - Dali Vokal - Dali Altevo - Dali Sub e-12
Kamera Sony a7r iv - Sony 16-35 - Sony 105 - Sony 100-400
Hemsida Instagram

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av Henrikfotograf:

Tja

Undrar om erat powercoler 6970, är av referensdesign?
För jag vet att inet. Har powervoler´s nya designade kylare som är brutalt ful.
I såfall blir det ett köp på fredag:P

http://www.komplett.se/img/p/400/7b440cf0-14ab-44ff-8410-ea40...

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=619520

Hej!

Ja, den kylaren är av referensdesign.

Vänligen
/Mikael

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem

Hej

Försöker få leveransinfo på order 17565997 som skapades för en vecka sedan, men trots att varan funnits i lager (8st) har den fortfarande inte gått iväg. Kontakt med er support har inte gett mig något svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Komplett:

Hej!

Ja, den kylaren är av referensdesign.

Vänligen
/Mikael

Kommer ni sluta sälja den referensdesignen, när den är slut hos er?

Visa signatur

Hemmabio ljud Denon x2700h - Dali Oberson 7 - Dali Oberson 1 - Dali Vokal - Dali Altevo - Dali Sub e-12
Kamera Sony a7r iv - Sony 16-35 - Sony 105 - Sony 100-400
Hemsida Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av skugga:

Hej

Försöker få leveransinfo på order 17565997 som skapades för en vecka sedan, men trots att varan funnits i lager (8st) har den fortfarande inte gått iväg. Kontakt med er support har inte gett mig något svar.

Min order har legat som "Släppts för plock" i tre dagar. Jag skrev ett email på fredagen i hopp att få hjälp att få iväg ordern innan helgen, men fick svaret att de skrivit ett email till lagret (i Norge) för att se vad som stod på. Sedan gick alla hem för helgen, utan att använda de sista tre-fyra timmarna på dagen för att få iväg ordrar eller meddela mig som kund vad som händer.

Permalänk

Till Mr/Mrs/Miss/ Ms. KOMPLETT.s
Jag tänke köpa Logitech G35...Men jag har läst mycket problem med drivrutiner och qualitaten (luran remala av, plast sprittras, etc, konstiga brus i luran mm) på internät även på Logitech's Forums---men man måste komma i håg att det är kanske bara en liten representation av alla G35's som ha varit sålt...och det kan finns massor av nöjda kunder.

Har ni märkt ett stort problem med dem? Ha ni fått många skickat tillbaka?

Hello ...considering the G35 (though you've they are now on level more or less with others..missed the 599 kr offer but I think the price on these is only going to drop further in the future...matý wait a month or two for your next 599Kr offer )

However I have read about a boat load of problems with these headsets inc. on Logitech's forums.
I understand though that you have to keep these things in perspective and indeed the number of actual problems that have occurred ( from headband cracking , earcups falling off after a week to 18 months, drivers that don't work , buzzing in the earcups and various others) may in fact be only a minute part of a percentage of the total number of G35's actually sold.

Have you noticed an adnormal number of returns regarding this item?
Thanks
18/0/2011 He answered a couple of questions..then went home ?

Permalänk
Inaktiv

La en beställning idag och märkte att kostnaden för att få en vara levererad till pickup-point är differentierad beroende på vikten på ordern. Blev ganska besviken. Jag hade tänkt beställa 3 saker, grafikkort, mus och hårddisk. kostnaden var 39 kr för grafikort+mus, 59 kr för grafikkort,mus och hårddisk. Tanken med pickuppoint tycker jag att det är en fast kostnad, oavsett hur många varor man beställer. Jag tycker att ni ska ha en fast kostnad på 39 kr.

Permalänk
Medlem

Hej komplett, Undra ifall ni kommer ta in Fractal Design Define Mini??

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av skugga:

Hej

Försöker få leveransinfo på order 17565997 som skapades för en vecka sedan, men trots att varan funnits i lager (8st) har den fortfarande inte gått iväg. Kontakt med er support har inte gett mig något svar.

Hej!

Jag kan tyvärr inte se annat än att din order står som "bekräftad", vilket förmodligen är det svar du fått från support också. Jag råder dig att ta kontakt med oss igen om några dagar om din orderstatus inte ändrats.

Vänligen
/Mikael

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av anon2110:

La en beställning idag och märkte att kostnaden för att få en vara levererad till pickup-point är differentierad beroende på vikten på ordern. Blev ganska besviken. Jag hade tänkt beställa 3 saker, grafikkort, mus och hårddisk. kostnaden var 39 kr för grafikort+mus, 59 kr för grafikkort,mus och hårddisk. Tanken med pickuppoint tycker jag att det är en fast kostnad, oavsett hur många varor man beställer. Jag tycker att ni ska ha en fast kostnad på 39 kr.

Hej!

Frakkostnaden är beroende av många saker, bland annat vikten. Så också till våra pick-up-points då varorna ska fraktas dit. Men vi tar till oss av dina synpunkter och jag har framfört dem till ansvarig person.

Vänligen
/Mikael

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem

Jag är besviken på komplett båda mina möss gick sönder första vid leverans andra efter ett tag och visst jag fick en mus men inte 2 som det borde vara.

Visa signatur

Fractal r4 5volt. Amd 965 3.4 ghz Noctua DH 14 Asus M4N68T LE
Ssd diskar Samsung 850pro/intel 730 /320 Crucial m4 /8 tb mx500
Nätagg Corsair vx 450 = Seasonic m12d

Permalänk
Inaktiv

Beställde ett http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=638392 nyligen och tänkte meddela att ni kan skriva i produktbeskrivningen att Dirt 3 medföljer.

Permalänk
Medlem

Bildskärm, mindre bra...

Brukade vara butiken nr 1, men..

Köpte i nov 1 speldator (i 35) som funkade 2 månader cirka innan SSD disken gav upp, funkade bra att skicka tillbaka, fick hem, gick 24 timmar o samma fel, gick bra o skicka tillbaka men i slutet var det iaf 3-4 veckor som dator låg o "lagades", funkar dock bra nu.

Köpte nu en billighetsskärm (BenQ 24)
Fick hem, gick o köpte HDMI kabel o pluggade ihop,
15-20% av skärmen funkar ej, så bara packa ihop
kartongen igen o reklamera tillbaka.

Får vänta lite mera än 1 vecka efter skärmen på plats hos komplett innan man får svar.
Tydligen 1 krosskada på skärmen och täcks då inte av garantin, och får rådet att ta fighten med posten om det hela, men kartongen var hel och fin så hur skulle en sådan skada kunna uppkomma?

Kommer nu att betala detta då det inte så mycket pengar (suger ändock) samt tror jag det lönlöst att försöka hos posten pga hel kartong som jag skrev och ta det som en läropeng att det nu är dags att köpa från annan butik och avråda vänner om dom frågar hur det gått med senaste inköpen.

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av SvEngland:

Till Mr/Mrs/Miss/ Ms. KOMPLETT.s
Jag tänke köpa Logitech G35...Men jag har läst mycket problem med drivrutiner och qualitaten (luran remala av, plast sprittras, etc, konstiga brus i luran mm) på internät även på Logitech's Forums---men man måste komma i håg att det är kanske bara en liten representation av alla G35's som ha varit sålt...och det kan finns massor av nöjda kunder.

Har ni märkt ett stort problem med dem? Ha ni fått många skickat tillbaka?

Hello ...considering the G35 (though you've they are now on level more or less with others..missed the 599 kr offer but I think the price on these is only going to drop further in the future...matý wait a month or two for your next 599Kr offer )

However I have read about a boat load of problems with these headsets inc. on Logitech's forums.
I understand though that you have to keep these things in perspective and indeed the number of actual problems that have occurred ( from headband cracking , earcups falling off after a week to 18 months, drivers that don't work , buzzing in the earcups and various others) may in fact be only a minute part of a percentage of the total number of G35's actually sold.

Have you noticed an adnormal number of returns regarding this item?
Thanks
18/0/2011 He answered a couple of questions..then went home ?

Hej!

Jag kan inte påstå att vi haft fler returer på G35:an än andra produkter i samma kategori. Du har såklart vår väl fungerande returhantering att luta dig tillbaka mot samt en bra garanti om produkten skulle gå sönder.

Vänligen

/Mikael

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av jachxz:

Hej komplett, Undra ifall ni kommer ta in Fractal Design Define Mini??

Hej!

Den finns i vårt sortiment Du hittar den här: http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=626350

Vänligen
/Mikael

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av Komplett:

Hej!

Den finns i vårt sortiment Du hittar den här: http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=626350

Vänligen
/Mikael

Tack, va dum jag är som inte hitta chassiet:S

Permalänk
Medlem
Skrivet av hurtone:

Min order har legat som "Släppts för plock" i tre dagar. Jag skrev ett email på fredagen i hopp att få hjälp att få iväg ordern innan helgen, men fick svaret att de skrivit ett email till lagret (i Norge) för att se vad som stod på. Sedan gick alla hem för helgen, utan att använda de sista tre-fyra timmarna på dagen för att få iväg ordrar eller meddela mig som kund vad som händer.

Nu har min order legat som "släppts för plock" i sex dagar. Jag har mailat och ringt Komplett åtskilliga gånger. Varje gång får jag en standardursäkt, någon undanflykt och inget som helst resultat. Ni påstår att ni på tre arbetsdagar inte kunnat prata med en enda medarbetare på centrallagret, vilket låter extremt orimligt. Jag får ingen som helst information om vad som pågår.

Skärpning, så här behandlar man inte kunder!

Permalänk
Medlem

Stort tack till Komplett!

Köpte en färdig "Komplett Gamer" PC av Er som var trasig när jag fick den. Vill tacka för snabb och trevlig service och att Ni uppgraderade de trasiga komponenterna till dyrare och bättre grejer! Sånt gör att man känner förtroende.

Mvh

Tobias

Visa signatur

Hobby #1 Ryzen 7 5700G 3060ti 1tb ssd Hobby #2 Glock 19, Remington 700 .308, Mossberg 500.

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av hurtone:

Nu har min order legat som "släppts för plock" i sex dagar. Jag har mailat och ringt Komplett åtskilliga gånger. Varje gång får jag en standardursäkt, någon undanflykt och inget som helst resultat. Ni påstår att ni på tre arbetsdagar inte kunnat prata med en enda medarbetare på centrallagret, vilket låter extremt orimligt. Jag får ingen som helst information om vad som pågår.

Skärpning, så här behandlar man inte kunder!

Hej,

Det låter märkligt - vi ber om ursäkt för detta. PM:a gärna ditt ordernummer till mig så undersöker jag vidare.

Skrivet av Tobias75:

Stort tack till Komplett!

Köpte en färdig "Komplett Gamer" PC av Er som var trasig när jag fick den. Vill tacka för snabb och trevlig service och att Ni uppgraderade de trasiga komponenterna till dyrare och bättre grejer! Sånt gör att man känner förtroende.

Mvh

Tobias

Kul att du är nöjd med vår service Tobias!

Skrivet av anon2110:

Beställde ett http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=638392 nyligen och tänkte meddela att ni kan skriva i produktbeskrivningen att Dirt 3 medföljer.

Tack för att du uppmärksammat detta! Vi kikar på det:

Skrivet av pompa_kumla:

Jag är besviken på komplett båda mina möss gick sönder första vid leverans andra efter ett tag och visst jag fick en mus men inte 2 som det borde vara.

Tråkigt att du haft problem med dina möss. Menar du att du skickade två i retur men bara fick en tillbaka? Skicka gärna ditt ordernummer till mig så undersöker vi saken vidare i så fall.

Vänligen

/Mikael

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram