Komplett.se - allmän diskussion

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av _michelin_:

Hur säkra är ni på att ni kommer att ha H100 28 juni?

Hej, det är den informationen vi har just nu. Datumet kan komma att ändras så håll utkik på sidan.
Vänligen Mikael

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av Überklass:

Har Sidewinder X4 normal enter-tangent eller har det en avlång såsom på bilden.

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=580139

Hej, den har nordisk layout och skall därför ha en stor enter-tangent. Tangentbordet på bilden är en amerikansk version.

Vänligen
/Mikael

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av asdfhh:

tack för svar!

jag har hört från komplett nu via mail. De har mottagit min vara och enligt dem är garantin förbrukad då graffikkortets fläkt var "ingensatt med damm och därmed leder till att komponentens kylning ej fungerar korrekt", nu skall de retunera varan till mig utan någon åtgärd.

Problemet är att jag ett flertal gånger rensat fläktarna med kompressad luft. Det finns inga spår av damm. Antingen har de tagit fel produkt eller så är dem inkompetenta. Frågan är vad blir min nästa åtgärd?

Mvh

Hej!

Skicka gärna ett PM med ditt kundnummer så undersöker vi saken vidare.

Vänligen

/Mikael

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem

Finns det någon gratis-frakt-rabatt för sweclockers?

Om man beställer flera olika komponenter, ~5 stycken, vad skulle leveranstiden beräknas till?

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av puttek:

Finns det någon gratis-frakt-rabatt för sweclockers?

Om man beställer flera olika komponenter, ~5 stycken, vad skulle leveranstiden beräknas till?

Hej!

Nej tyvärr har ingen sådan rabatt. Det är normal leveranstid på 5 komponenter. Hur lång leveranstiden blir beror också på vilket fraktsätt du väljer. Se mer information här: http://www.komplett.se/k/k.aspx?action=custserv&topic=delover...

Vänligen

/Mikael

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk

Ifall det står att ni får in 70 stycken av en vara den 15 juli och sen beställer någon en, ändras det då så att det står 69 stycken den 15 juli?

Visa signatur

| Corsair 800D | AMD Phenom II 965BE @ 3.7 | Corsair AX 1200 | Corsair Vengeance 2x4gb | Asus Crosshair V Formula | Asus 6970 DC II | WD Black 1TB |

| Sennheiser 360 | BenQ XL2410T | Logitech G19 | Ace Edge 3200 |

Permalänk

Varutransporter, Stockholm - Göteborg

Hej!

Jag var för nästan en vecka sedan inne vid hämtningsbutiken i Stockholm och lämnade in ett headset för retur (förra fredagen, antar i och för sig att det inte går några transporter under helger).
Status på RMA är fortfarande "Godkänt (Vara inte mottagen från kund)", det jag funderar på är hur lång tid denna typ av process normalt tar?

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av _michelin_:

Ifall det står att ni får in 70 stycken av en vara den 15 juli och sen beställer någon en, ändras det då så att det står 69 stycken den 15 juli?

Hej,

Japp det stämmer! Varje gång en order kommer in så reserveras den på vårt lager och saldot på Komplett.se ändras.

Skrivet av Utbildadninja:

Hej!

Jag var för nästan en vecka sedan inne vid hämtningsbutiken i Stockholm och lämnade in ett headset för retur (förra fredagen, antar i och för sig att det inte går några transporter under helger).
Status på RMA är fortfarande "Godkänt (Vara inte mottagen från kund)", det jag funderar på är hur lång tid denna typ av process normalt tar?

Hej!

Det är sant som du säger att transporten normalt inte går på helger. Ditt headset kommer att skickas ner till vår returavdelning i Göteborg. Räkna med 5-10 arbetsdagar för hela processen från och med att du lämnade in.

Vänligen

Mikael

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk

Hej,

Jag beställde en komplett gamer dator 29/5 och börjar tröttna på leveranstiden. Det stod många dagar att den enbart var bekräftad. Den 15/6 fick jag ett mail att datorn nu skulle vara skickad. Har nu loggat in på posten.se och den enda informationen som står där är att "elektronisk förhandsinformation mottagen". Detta var den 15:e.. Börjar ärligt tröttna på tiden det ska ta även om jag samtidigt förstår att alla vill ha sina paket först. Men vad är det som hänt med min order egentligen?

(Jag pm:ar dig mitt kundnummer om det kan hjälpa).

Visa signatur

MSI H55M-ED55, i5 quad core 760, 12 gb Corsair xms3 1600 mhz ram, Nvidia GTX 560 TI 1gb, Corsair TX V2 650W, Win 7 home premium x64.

Permalänk
Medlem

Hej!

Enligt 4w350m3 0ff3r5-reklamen här på Swec skall G840 kosta 649 kr men går man in i webshoppen så kostar det 725. http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=634520

Är intresserad av processorn men endast till det marknadsförda priset. Vilket pris gäller?

Ändrat pris
Permalänk
Medlem

Hur går det till om man ångrar de beställda varorna som kommit till postens uthämtnings ställe??
Mvh

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av borz:

Hej!

Enligt 4w350m3 0ff3r5-reklamen här på Swec skall G840 kosta 649 kr men går man in i webshoppen så kostar det 725. http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=634520

Är intresserad av processorn men endast till det marknadsförda priset. Vilket pris gäller?

Tack för att du gjorde oss uppmärksamma på detta. Priset ska vara 649 kr precis som det står i bannern. Vi löser detta omedelbart

MVH

/Mikael

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av Tunezz:

Hur går det till om man ångrar de beställda varorna som kommit till postens uthämtnings ställe??
Mvh

Hej!

Du kan välja att inte hämta ut varorna. Då får du en faktura på fraktkostnaden tur och retur samt en administrativ avgift enligt köpvillkoren. Se punkt 3.3 på http://www.komplett.se/k/k.aspx?action=custserv&topic=cond

Vänligen

/Mikael

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem

Har komplett haft problem med deras support ingång support@komplett.se ?

Jag mailade mitt ärende dit 10/6 har fortfarande inte fått svar på det.

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av Ze:

Har komplett haft problem med deras support ingång support@komplett.se ?

Jag mailade mitt ärende dit 10/6 har fortfarande inte fått svar på det.

Hej! Maila igen eller ring på 031 - 710 20 00 så hjälper vi dig.

Vänligen
/Mikael

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av Komplett:

Hej!

Du kan välja att inte hämta ut varorna. Då får du en faktura på fraktkostnaden tur och retur samt en administrativ avgift enligt köpvillkoren. Se punkt 3.3 på http://www.komplett.se/k/k.aspx?action=custserv&topic=cond

Vänligen

/Mikael

FY! Man ger inte vilseledande information.
Du hämtar ut packet å ber att få ångra köp enligt köpdistanslagen.
Komplett måste skicka förbetald fraktsedel som du använder på paket du fått å skicka tillbaka.

Skärpning Komplett!!!

Skrivet av Ze:

Har komplett haft problem med deras support ingång support@komplett.se ?

Jag mailade mitt ärende dit 10/6 har fortfarande inte fått svar på det.

Support är inte deras starka sida å med snart med några år på nacken med svidande kritik om deras support så är framtiden dyster.
Deras "lokal" lager för att minska fraktkostnader för oss i Sverige verkar då aldrig ske.
Ni ligger inte lägst i pris, tar nästan mest av alla i frakt å har svidande dålig support.
Ni är inte ägda av staten, dock ändå agerar ni som sådant företag.

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av Bloopy:

FY! Man ger inte vilseledande information.
Du hämtar ut packet å ber att få ångra köp enligt köpdistanslagen.
Komplett måste skicka förbetald fraktsedel som du använder på paket du fått å skicka tillbaka.

Skärpning Komplett!!!

Support är inte deras starka sida å med snart med några år på nacken med svidande kritik om deras support så är framtiden dyster.
Deras "lokal" lager för att minska fraktkostnader för oss i Sverige verkar då aldrig ske.
Ni ligger inte lägst i pris, tar nästan mest av alla i frakt å har svidande dålig support.
Ni är inte ägda av staten, dock ändå agerar ni som sådant företag.

Hej! Angående returen så gäller följande: det finns två alternativ om man inte vill ha sin order när den är klar för uthämtning. Det första är att man gör som jag tidigare skrev och låter den gå i retur utan att hämta ut den. Då debiteras man omkostnaderna enligt köpvillkoren.
Det andra alternativet är att man betalar och hämtar ut sin order och därefter gör en returansökan gällande ångrat köp på vår hemsida. Därefter skickar man in produkten/produkterna enligt de instruktioner som skickas via e-post när returansökan har godkänts. Vid ångrat köp står konsumenten för returfrakten i enlighet med gällande lagstiftning (Distans- och hemförsäljningslagen). På följande länk finns mer information om vad som gäller: http://www.konsumentverket.se/sv/Lag...distanshandel/

Vänligen
/Mikael

Det är tråkigt att du upplever oss på det sättet som du beskriver. Vi arbetar ständigt med att förbättra servicen gentemot våra kunder och detta är ett arbete som sker inom alla delar av verksamheten. Om man ska nämna några av de saker som vi gjort är att vi har utökat våra öppettider på telefon till kl 20.00 vilket innebär att man nu kan ringa till oss mellan 9.00 – 20.00 för att få hjälp. Vi har även ett kundombud som tar emot ris och ros för att vi ska kunna bli ännu bättre. Mer information och kontaktuppgifter finns på denna länk: http://www.komplett.se/k/k.aspx?acti...opic=kundombud

/Mikael

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem

Här får du ett bra tips: när en beställning är lagd och allt i den finns i ert lager, skicka då gärna iväg paketet ... Det är mindre lattjo att vänta 10 dagar på något som var restat i 3.

Bra urval dock (som vanligt), ni har alltid prylarna jag vill ha men ack så långsamma ni är. Skyll nu inte på posten, får dem inte sakerna från er kan de ju gärna inte leverera dem heller ;).

Tjilevipp

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.

Permalänk
Medlem

Undrar om ni kan ta in TJ08-E (evolution) från SilverStone? NI är ju återförsäljare för dessa.

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av Aldric T:

Här får du ett bra tips: när en beställning är lagd och allt i den finns i ert lager, skicka då gärna iväg paketet ... Det är mindre lattjo att vänta 10 dagar på något som var restat i 3.

Bra urval dock (som vanligt), ni har alltid prylarna jag vill ha men ack så långsamma ni är. Skyll nu inte på posten, får dem inte sakerna från er kan de ju gärna inte leverera dem heller ;).

Tjilevipp

Hej! Vi ber om ursäkt för förseningen. Jag kan just nu tyvärr inte se vad den beror på. Men ditt paket skickades igår och sorterades i Göteborg imorse så förhoppningsvis har du det idag.
Roligt att höra att du gillar vårt urval Vänd dig gärna till kundombud@komplett.se för att vi ska kunna bli ännu bättre.

Vänligen
/Mikael

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av Stidt-O:

Undrar om ni kan ta in TJ08-E (evolution) från SilverStone? NI är ju återförsäljare för dessa.

Hej!

Jag har framfört frågan till våra inköpare så håll koll på sajten framöver.

Vänligen

/Mikael

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Avstängd

varför skaffar ni inte gratis frakt vid köp över 500 som så många andra butiker har? ha aldrig handlat hos er pga av den dyra frakten. men skulle nog gjort det annars.

Permalänk
Medlem
Skrivet av og900turbo:

varför skaffar ni inte gratis frakt vid köp över 500 som så många andra butiker har? ha aldrig handlat hos er pga av den dyra frakten. men skulle nog gjort det annars.

De har högre frakkostnader än de andra då alla(?) varor skickas från ett lager i Norge.

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av Ibymafayhas:

De har högre frakkostnader än de andra då alla(?) varor skickas från ett lager i Norge.

Hej!
Det finns flera olika faktorer som ligger till grund för vad den slutgiltiga fraktkostnaden blir. I första hand så beräknas fraktkostnaden utifrån orderns vikt och volym samt hur många paket den behöver delas upp på för att följa Postens villkor på de olika typer av fraktsätt som vi erbjuder. En annan del är det avtal som vi har med Posten för leveranserna. Det är korrekt att vi har vårt centrallager i Norge och beställningar skickas därifrån, trots detta så kan vi erbjuda snabb leverans. Information om leveranstider finns här: http://www.komplett.se/k/k.aspx?action=custserv&topic=delover...

Det kan även vara bra att tänka på att fraktkostnaden blir högre när man väljer att betala vid uthämtning med Posten som transportör då det tillkommer en postförskottsavgift. Om man istället väljer VISA/Mastercard eller Klarna Faktura som betalsätt så slipper man denna avgift.

Vänligen
/Mikael

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk

Behandlingstid under all kritik

Nu har jag väntat i nästan tre veckor veckor på mitt headset, som du säkert förstår så börjar detta bli aningen irriterande. Men innan jag börjar tala om att behandlingstiden för det här är under all kritik så ska det faktiskt nämnas att jag fått en orderbekräftelse via e-mail för ett par dagar sedan.
Grejen är den att jag inte kan se den på mitt konto via komplett.se, så jag funderar på vilken status den här ordern har, eller om det ens är en order som jag misstänker att det är

Skickar ordernummer via PM till dig så hoppas vi att du kan klara ut vad som är pågång.

/Niclas

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av Utbildadninja:

Nu har jag väntat i nästan tre veckor veckor på mitt headset, som du säkert förstår så börjar detta bli aningen irriterande. Men innan jag börjar tala om att behandlingstiden för det här är under all kritik så ska det faktiskt nämnas att jag fått en orderbekräftelse via e-mail för ett par dagar sedan.
Grejen är den att jag inte kan se den på mitt konto via komplett.se, så jag funderar på vilken status den här ordern har, eller om det ens är en order som jag misstänker att det är

Skickar ordernummer via PM till dig så hoppas vi att du kan klara ut vad som är pågång.

/Niclas

Hej Niclas!

Det låter märkligt, jag ska försöka kolla upp vad som hänt. Men jag råder dig att ta kontakt med vår support på 031 - 710 20 00 eller support@komplett.se så hjälper de dig snabbt.

Vänligen
/Mikael

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem

Jag tänkte köpa denna kameran och undrar om ni är auktoriserade Nikon återförsäljare?

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=374949

Om ni är auktoriserade så ska det medfölja 2 värdecheckar, den ena där man får en 2.5timmars kurs gratis och den andra checken som berättigar 3 gånger för sensorrengöring gratis

Nikon check & clean samt Nikon school heter de 2 värdecheckarna

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem

Hmm, verkar ha varit lite hej-kom-och-hjälp-mig med erat lagersystem senaste veckorna. Lade en order på för cirka två veckor sen, det enda som inte fanns i lager var grafikkortet, stod preliminärt som inkommande dagen efter. Dagen efter, när det egentligen skulle vara inne, skulle det komma in 7/7. Något irriterande. Några dar senare stod det som inkommande 1/7. Sen helst plötsligt hade det kommit in lager några dar "för tidigt". Fint tänkte jag, men ordern skickas ändå inte. Då är det mitt Corsair HX som tidigare stått som i lager och ett exemplar reserverat som inte finns. Skall komma in 7/7. Tillbaka på ruta ett alltså. Så småningom så ändras det och står nu som preliminärt i förrgår.

Under tiden har tyskarna jag beställde fläktar av hunnit med att ta in mina beställningsvaror, ändra i ordern, svara på några mail, skicka skiten från ända därifrån samt dessutom annektera större delen av Polen.

Kort sagt, att saker inte finns i lager kan jag leva med, men det vore väldigt trevligt om ni kunde ge vettiga besked NÄR ni kan förväntas få in dem.

Visa signatur

Intel 2600K @ stock | Asus P8P67 Pro | 8 GB Corsair Vengeance | MSI GTX 560 Ti | Intel 510 SSD | 2 TB HDD | Define R3 | Prolimatech Genesis

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av conluceo:

Hmm, verkar ha varit lite hej-kom-och-hjälp-mig med erat lagersystem senaste veckorna. Lade en order på för cirka två veckor sen, det enda som inte fanns i lager var grafikkortet, stod preliminärt som inkommande dagen efter. Dagen efter, när det egentligen skulle vara inne, skulle det komma in 7/7. Något irriterande. Några dar senare stod det som inkommande 1/7. Sen helst plötsligt hade det kommit in lager några dar "för tidigt". Fint tänkte jag, men ordern skickas ändå inte. Då är det mitt Corsair HX som tidigare stått som i lager och ett exemplar reserverat som inte finns. Skall komma in 7/7. Tillbaka på ruta ett alltså. Så småningom så ändras det och står nu som preliminärt i förrgår.

Under tiden har tyskarna jag beställde fläktar av hunnit med att ta in mina beställningsvaror, ändra i ordern, svara på några mail, skicka skiten från ända därifrån samt dessutom annektera större delen av Polen.

Kort sagt, att saker inte finns i lager kan jag leva med, men det vore väldigt trevligt om ni kunde ge vettiga besked NÄR ni kan förväntas få in dem.

Hej!

Vi har gjort vissa uppdateringar av vårt lagerssystem vilket tyvärr medfört vissa störningar. Ta gärna kontakt med oss på support@komplett.se eller ring 031 - 710 20 00 så hjälper vi dig med närmare besked angående din order.

Vänligen

/Mikael

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av RoleX:

Jag tänkte köpa denna kameran och undrar om ni är auktoriserade Nikon återförsäljare?

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=374949

Om ni är auktoriserade så ska det medfölja 2 värdecheckar, den ena där man får en 2.5timmars kurs gratis och den andra checken som berättigar 3 gånger för sensorrengöring gratis

Nikon check & clean samt Nikon school heter de 2 värdecheckarna

Hej!

Ja, vi är auktoriserade Nikon-återförsäljare. Så det ska medfölja värdecheckar

Vänligen
/Mikael

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram