Permalänk
Medlem

Då har man skickat ett mail tillbaks till ComHem och sagt att man är intresserad av att få bli testpilot av deras nya tjänst! Svar om man är uttagen eller inte kommer att skickas ut under vecka 36. Nu håller man bara tummarna

Men tycker det är konstigt att inte alla i Uppsala kan få 24/8 än. Då dom säger att doscic 3.0 är helt färdigutbyggt här? (Först i landet)
Något som Phunky kan bekräfta att det stämmer??

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Belsebub(1)
Wow, kunde tydligen beställa 24/8 sen nån månad tillbaka, snackade precis med kundtjänst o la in en beställning. Får hoppas det stämmer också, ska bli intressant.

Malmö

Och du kunde inte få 8 upp enligt hemsidan??.. Isf väldigt intressant, blir sugen på o ringa kundtjänst. Du bor möjligtvis inte kring värnhem?, vi verkar vara de sista i Malmö som inte kan få tjänsten nämligen.

Visa signatur

Gigabyte P35-DS3P | C2D 6320 @ 2333@1,008V | 2048 DDR2 | GF 7600GS | Viewsonic Vp191b |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Massacre
Men tycker det är konstigt att inte alla i Uppsala kan få 24/8 än. Då dom säger att doscic 3.0 är helt färdigutbyggt här? (Först i landet)
Något som Phunky kan bekräfta att det stämmer??

Ja man börjar tröttna på att vänta nu..Någon som bor i fålhagen som kan få 8 upp?

Visa signatur

There are two major products that come out of Berkeley: LSD and UNIX. We don't believe this to be a coincidence.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jollebolle
Och du kunde inte få 8 upp enligt hemsidan??.. Isf väldigt intressant, blir sugen på o ringa kundtjänst. Du bor möjligtvis inte kring värnhem?, vi verkar vara de sista i Malmö som inte kan få tjänsten nämligen.

Nej, bor vid ÖB - vet inte riktigt vad området heter - almhög eller almvik!

Tillgängliga tjänster på min adress:

Small 250 Kbit/s »
Small 250 Kbit/s »
Small 2 Mbit/s »
Small 2 Mbit/s »
Small 2/2Mb »
Small 2/2 Mbit/s »
Medium 8/8Mb »
Medium 8/8 Mbit/s »
Medium 8 Mbit/s »
Medium 8 Mbit/s »
Large 24Mb »

Trycker jag på nån av länkarna ovan så kommer jag till BREDBAND - hur mycket bredband behöver du!
Trycker jag sen på "uppgradera" kommer jag till:
"Sidan kunde inte hittas"

Har alltid varit så för mig, uruselt!!!

Så jag ringde till comhem o frågade, enligt L....g så skulle jag kunna få 24/8 antingen om nån timme eller på natten, skulle behöva starta om modemet dock.

Har inte fått nåt ännu, förväntar mig inget heller - så slipper jag bli irriterad

Edit: fick 24/8 på natten

Visa signatur

Gigabyte GA-K8N Ultra-9 | AMD64 4000+ San Diego | Corsair TWINX2048-3200C2 | Msi 7800GTX | 4 st WD 200GB i Raid 0 (2 st R0) + en Raptor 36GB (c:\) | Antec Sonata II 450W |

Permalänk

Massacre : har hört att södermalm är reda för on knapp också. tror det lät som att östermalm skulle vara först. Det kommer köras i gammla upc nätet. pg.a kaskad nätet inte klara av det eller hur det nu låg till. stjärn nät är nog ett måste vid så hög hastighet

glöm inte att knappen reset kan behövas klickas in Belsebub(1)

Visa signatur

Jag är bäst på det som jag är bra på.

Permalänk
Inaktiv

24/8 i jönköping

ska själv precis snart flytta in i comhemlägenhet här i centrala jönköping och har tidigare haft 24/8 som alternativ på nya adressen, men när jag kollade igår var den borta? såg att det var någon annan som råkat ut för nästan samma sak? någon som vet något mer? finns inte 24/8 och har de då nyss kommit på att det stod fel eller är det fel på hemsidan elller eller eller... osv...? Får höra med comhem om en vecka när det är dags att beställa, blev bara nyfiken om det var någon här som fått veta något mer?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ihma
ska själv precis snart flytta in i comhemlägenhet här i centrala jönköping och har tidigare haft 24/8 som alternativ på nya adressen, men när jag kollade igår var den borta? såg att det var någon annan som råkat ut för nästan samma sak? någon som vet något mer? finns inte 24/8 och har de då nyss kommit på att det stod fel eller är det fel på hemsidan elller eller eller... osv...? Får höra med comhem om en vecka när det är dags att beställa, blev bara nyfiken om det var någon här som fått veta något mer?

Tror de missat lite när sidan uppdaterades. Tidigare när jag sökte på min adress kunde jag bara få tv enl. sidan och det stämmer inte. Har ju combo.

Visa signatur

|Asus P8Z68-V Pro moderkort|Asus GTX 570 grafik|Corsair Vengeance DDR3 PC12800/1600MHz CL9 4x4GB minnen|Intel Core i5 2500K 3,3GHz CPU|Samsung 850 Pro Series 256GB SSD|Bahnhof 500/500 Mbps fiber|Windows 10 Pro|

Permalänk
Medlem

Måndag, nu väntar vi spänt på om någon från biskopsgården blir aktiverad

Visa signatur

A little reading goes a long way...

Permalänk
Medlem

Väntar med spänning när pilegården askim skall bli aktiverad har ju haft 64qam hur länge som helst nu *S*

Men jag har lärt mig att när comhem tänker står tiden stilla .....

Permalänk
Medlem

Verkar vara comhems hemsida som är lite galen angående tillgänglighet på 24/8 då fler har uppmärksammat att det inte finns med längre.

Börjar bli less på att jaga support med blåslampa för att få den information de skulle kontakta mig om förra veckan. 20 minuters lyssnande på en röst som talar om att jag ska starta om modemet går mig verkligen på nerverna.

Visa signatur

B650M GAMING X AX • Ryzen 5 7600X • Radeon RX 6950 XT • 32GB 6000MHz DDR5 • AP201 • Custom Loop

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jamie_84
Måndag, nu väntar vi spänt på om någon från biskopsgården blir aktiverad

Jasså tror du me på tomten )

//S

Visa signatur

slappast i stan

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av razerrazer
glöm inte att knappen reset kan behövas klickas in Belsebub(1)

Va e det för resetknapp du syftar på?

Ahh, på modemet! Haha, visste inte om att det fanns nån - kollade precis (brukar dra ut sladden om det strular)

Visa signatur

Gigabyte GA-K8N Ultra-9 | AMD64 4000+ San Diego | Corsair TWINX2048-3200C2 | Msi 7800GTX | 4 st WD 200GB i Raid 0 (2 st R0) + en Raptor 36GB (c:\) | Antec Sonata II 450W |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Belsebub(1)
Va e det för resetknapp du syftar på?

Ahh, på modemet! Haha, visste inte om att det fanns nån - kollade precis (brukar dra ut sladden om det strular)

reset knappen är vad jag vet bara en power-recycle och att den kanske släpper ipnret, att draut sladden är vad jag vet mycket bättre.

Permalänk
Medlem

är det arbeten på gång i biskopsgården?

Permalänk
Medlem

ja enligt rykten under denna vecka..
inget som comhem skyltat me iaf
Phunky kanske har hört nåt idag?

Visa signatur

slappast i stan

Permalänk
Medlem

ComHems kundtjänst verkar pyssla med annat än att hjälpa kunderna.
http://www.city.se/Nyheter/1.815805/anklagar-com-hem-for-sext...

Visa signatur

Medlem #14

Permalänk
Medlem

Haha JenzA, såg dendär jag med. Förvisso är det ju troligen inte en på supporten och ännu mindre direktanställd av comhem. Nån inhyrd från bemanningsföretag för att sälja troligen...

Inte hört mer än att det är en drös områden som går över till 64QAM i Göteborg i veckan eller nästa. Om det sedan betyder att ni kan beställa direkt vet jag inte.

Visa signatur

Dooh!

Permalänk
Medlem

Det var ju inte supporten om man kan läsa... det var ju kundtjänst/sälj

Visa signatur

Battlestation: 12700k - RTX3090 - 32gb ram - 1tb M2 990 PRO - 2TB M2 crucial
Server: 2x Xeon E5-2670 - 64GB Ecc ram

Permalänk
Medlem

När man väl får 64QAM, kan man även se det på Scientific-Atlanta modemen då?

Visa signatur

A little reading goes a long way...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jamie_84
När man väl får 64QAM, kan man även se det på Scientific-Atlanta modemen då?

Starta om modemet och försök på direkten nå http://192.168.100.1 innan modemet har syncat till comhem. då borde du kunna se all information på de olika flikarna.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5950x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM ECC, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk

Ni som har 1 Mbit i upload, hur fort brukar ni uploada? För egen del kommer jag aldrig över 120 kbyte per sekund längre. Ska väl inte klaga men jag vill minnas att jag kunde upload 140 kbyte per sekund när min 8 Mbit uppkoppling var optimal.

Permalänk
Medlem

meeeeeeeeen n u har dom lagt till 8/8 men inte 24/8 i askim göteborg

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av frostfield
Ni som har 1 Mbit i upload, hur fort brukar ni uploada? För egen del kommer jag aldrig över 120 kbyte per sekund längre. Ska väl inte klaga men jag vill minnas att jag kunde upload 140 kbyte per sekund när min 8 Mbit uppkoppling var optimal.

1Mbit ska i teorin gå i prick 128Kb/s, fast det visste du säkert redan..

Visa signatur

Chassi: BIGTower. CPU: Intel P4 3.0Ghz @ 3,9Ghz (30% överklock). RAM 1024 MB ddram Kingston (400Mhz). Moderkort: ASUS P4P800-E Deluxe. HDD: Div. hdd:s (3,9TB ATA100-133) Grafik: ATI X850XT. Ljud: SB Live 5.1. Skärm: Samsung SyncMaster 1200NF 22"

Permalänk
Medlem

Jag håller med, frostfield. jag har gått från max 138kb/s till drygt 120 kb/s senaste månaderna. inte för det som sagt... men lite konstigt är det, det handlar ju bara om drygt 20kb/s

Visa signatur

A little reading goes a long way...

Permalänk

Nu har jag 64qam upload. Biskopsgården bor jag i

Inget på comhems hemsida ännu dock Nu får vi se hur länge man är fast i limbo?

/j

Permalänk
Medlem

joomlajon trevligt för dig ja kan/orkar inte fippla me resetknappen på modemet för att kolla om ja fått det, dock har det inte vart nere nåt nätet så antar ja ligger kvar på gamla, men får väl se på hemsidan under veckan /nästa vecka

Visa signatur

slappast i stan

Permalänk
Medlem

Dom senaste dagarna har dom aktiverat 64QAM I Botkyrka - Norsborg (fick det själv) inatt/igår natt osäker, och nätet gick inte ner som jag vet.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av s____87
1Mbit ska i teorin gå i prick 128Kb/s, fast det visste du säkert redan..

För att vara lite besserwisser: 1Mbit/s är = 122.07...KiB/s

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av snabbis
joomlajon trevligt för dig ja kan/orkar inte fippla me resetknappen på modemet för att kolla om ja fått det, dock har det inte vart nere nåt nätet så antar ja ligger kvar på gamla, men får väl se på hemsidan under veckan /nästa vecka

Är det tänkt att man ska kunna se om man kan få 8Mbit upload via hemsidan för det förstår inte jag hur man kan se där? Står bara large utan vidare specificering.

Visa signatur

Workstation: i5-6600K, 16GB DDR4, ASUS Z170 Pro Gaming, 250GB Samsung 850 Pro SSD, DELL Ultrasharp U2715 27" IPS
Laptop: MacBook Pro 13" Intel Core 2 Duo 2.4GHz, 8GB RAM, 1280x800, 250GB SSD, DELL Ultrasharp 2209WA 22" LCD
Filserver: HP Proliant DL120 G7, 16GB RAM, 4TB RAID 1

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av superboss
Är det tänkt att man ska kunna se om man kan få 8Mbit upload via hemsidan för det förstår inte jag hur man kan se där? Står bara large utan vidare specificering.

Det står Large 24/8 när du kan få det. Annars står det bara Large eller Large 24. Fast just nu verkar det ju inte stå 24/8 ens för de som har det så comhem har väl lite problem med hemsidan just nu.

Visa signatur

Intel Core i7 4790K | Asus Z97-PRO (Wi-fi) | Corsair Carbide 330R | Fractal Design Newton R3 600W | 12GB Corsair Dominator 1600MHz | MSi GTX 1060 GamingX | Samsung 960 EVO 500 GB + Samsung 830 SSD 256 GB + Intel 520 SSD 160 GB + Western Digital Red 3 TB | LG 24" IPS 16:10 | Windows 10 Ultimate