Permalänk
Medlem

Är det någon här som kommit fram till supporten dom senaste dagarna ? jag får bara att det tutar upptaget efter jag slagit in mitt kundnummer *S* Kan ju vara att dom lessnat på mig med iofs *S*

Permalänk
Medlem

Teffie: Nja även vi tekniker har haft svårt att komma fram på vårat specialnummer så deras växel verkar ha spunkat ur rejält. När man väl kommer fram så har det inte varit nån kö enligt dem heller så vettefan.

Gissar på att det är samma folk som driftar deras hemsida som sköter växeln

Visa signatur

Dooh!

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som tycker det är konstigt att det tar minst en vecka att få svar på ett mail av Sveriges 3e största internetleverantör eller vad det är??

Visa signatur

Chassi: BIGTower. CPU: Intel P4 3.0Ghz @ 3,9Ghz (30% överklock). RAM 1024 MB ddram Kingston (400Mhz). Moderkort: ASUS P4P800-E Deluxe. HDD: Div. hdd:s (3,9TB ATA100-133) Grafik: ATI X850XT. Ljud: SB Live 5.1. Skärm: Samsung SyncMaster 1200NF 22"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av s____87
Är det bara jag som tycker det är konstigt att det tar minst en vecka att få svar på ett mail av Sveriges 3e största internetleverantör eller vad det är??

Haha då skulle du prova vattenfall :X

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ziim0n
tänkte byta till comhem men vet att det är många problem med tjänsten atm

någon som bor nära/i västerhaninge som upplever mycket problem?

Jag bor i radhus i Åby-området. Före detta upc-hus så att säga. Det har väl varit lite si och så med stabiliteten (då är jag ganska kräsen). Det sunkade ju ihop helt någon dag för ett par veckor sedan (men det var visst inte lokalt problem) alla verkar ju har haft det.

Jag har 24/8 och tptest så får jag 17-21/6-7 varierar lite men och eftersom det är "upp till" 24/8 får man väl känna sig nöjd.

När jag hade 24/1 från BBB så var max nedladdningshastighet (torrent) ungefär 1,3MB/s och nu med comhem 24/8 så blir den 2,1MB/s. Detta är ju såklart varierande beroende på torrent m.m. men nästan en dubblering är ju kul.

/Anders

Visa signatur

/Anders

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av s____87
Är det bara jag som tycker det är konstigt att det tar minst en vecka att få svar på ett mail av Sveriges 3e största internetleverantör eller vad det är??

mail prioriteras ej av isper så du vet.

Visa signatur

Battlestation: 12700k - RTX3090 - 32gb ram - 1tb M2 990 PRO - 2TB M2 crucial
Server: 2x Xeon E5-2670 - 64GB Ecc ram

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av s____87
Är det bara jag som tycker det är konstigt att det tar minst en vecka att få svar på ett mail av Sveriges 3e största internetleverantör eller vad det är??

Vänta till du behöver få ut en tekniker, då kan en vecka vara väldigt kort tid. En månad sedan felanmälan gjordes och ingen tekniker har synts till. Jag har i alla fall fått tala med en så jag vet att de finns.

Visa signatur

B650M GAMING X AX • Ryzen 5 7600X • Radeon RX 6950 XT • 32GB 6000MHz DDR5 • AP201 • Custom Loop

Permalänk

Är comhems 24/8 tänkt att vara full duplex? Alltså att man kan ladda ner och upp i max-hastighet samtidigt? Tycker nämligen att min uppkoppling blivit sämre på detta den senaste tiden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Teffie
Är det någon här som kommit fram till supporten dom senaste dagarna ? jag får bara att det tutar upptaget efter jag slagit in mitt kundnummer *S* Kan ju vara att dom lessnat på mig med iofs *S*

Det är blev ett känt fel ganska snabbt, och det är som svårt för oss på KS att bara ringa upp folk på random och kolla om folk har problem.

Just nu (lördag) är det +40 i kö där jag sitter också...\o/.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MiSiL
Är comhems 24/8 tänkt att vara full duplex? Alltså att man kan ladda ner och upp i max-hastighet samtidigt? Tycker nämligen att min uppkoppling blivit sämre på detta den senaste tiden.

Jag kan maxa min lina samtidigt iaf.. har 24/8..

Visa signatur

R7 5800X3D | MSI X470 GAMING PLUS | 32GB 3200MHz CL16 | Powercolor Radeon RX 5700XT 8GB Red Dragon | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A2000 1TB | 2x 3TB HDD | Seasonic FOCUS Plus 650W Gold

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Neco
Det är blev ett känt fel ganska snabbt, och det är som svårt för oss på KS att bara ringa upp folk på random och kolla om folk har problem.

Just nu (lördag) är det +40 i kö där jag sitter också...\o/.

Jäkligt intressant att du har tid att sitta och läsa/skriva här! Jag har suttit i kö i snart 80 minuter!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av drdos
Jäkligt intressant att du har tid att sitta och läsa/skriva här! Jag har suttit i kö i snart 80 minuter!

Du har inte funderat att man kanske har små raster man har rätt att ta ut även om det är offantlig kö?

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5950x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM ECC, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av iller
Du har inte funderat att man kanske har små raster man har rätt att ta ut även om det är offantlig kö?

Jasså har man rätt till det? Villken tur att du upplyste mig!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av drdos
Jasså har man rätt till det? Villken tur att du upplyste mig!

Nu vet inte jag hur du tänkte men jag läste det hela som om du uttryckte det i en aggressiv ton. Allt kan misstolkas över nätet men det jag såg var en personlig attack på en individ...

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5950x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM ECC, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av drdos
Jäkligt intressant att du har tid att sitta och läsa/skriva här! Jag har suttit i kö i snart 80 minuter!

Gratulerar. Har fortfarande rätt till rast.

Det måste vara sjukt kul att bli vänd till D-link då D-link själva säger att ringa till ComHem. När en dator fungerar bakom D-linken men inte den andra.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Neco
Gratulerar. Har fortfarande rätt till rast.

Ber om ursäkt om du känner dig påhoppad, men ibland undrar man....

Är bara så trött på alla prob. med comhem, telefon o bredband som lägger av flera timmar dagligen. Sjukt lång väntan i telefonköer, som för övrigt slog nytt rekord idag med en timme och fyrtio minuter, och som grädden på moset kopplades jag ner på plats elva...

Det enda som har fungerat utan problem i det år jag haft comhem är digital tv tjänsten.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av drdos
Ber om ursäkt om du känner dig påhoppad, men ibland undrar man....

Är bara så trött på alla prob. med comhem, telefon o bredband som lägger av flera timmar dagligen. Sjukt lång väntan i telefonköer, som för övrigt slog nytt rekord idag med en timme och fyrtio minuter, och som grädden på moset kopplades jag ner på plats elva...

Det enda som har fungerat utan problem i det år jag haft comhem är digital tv tjänsten.

Grejen jag själv stör mig på att man 99% av tiden får "lägg en ny felanmälan" för kunder som har haft problem i flera månader. Eller favoriten är såkallade slingfel då det är nån i huset vars uttag stör ut andra eller hela huset för att coaxtekniken är så underbar

Eller kunder med företag baserade på deras epost eller affärer... då blir man lite rädd.

Permalänk

Neco : du som jobbar på 1st line support borde jue kunna rätta till våra fel ganska snabbt ?

Visa signatur

Jag är bäst på det som jag är bra på.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av razerrazer
Neco : du som jobbar på 1st line support borde jue kunna rätta till våra fel ganska snabbt ?

1st line support som inte betyder nånting? ja förutom att hjälpa korkade människor med deras mjukvara som ställertill det med uppkoplingen eller hårdvara som krånglar (modem, nätverkskort) supporten har _INGET_ med era problem att göra som ligger i comhems nät, dom felanmälningarna skickas vidare till comhems drift-tekniker.

Support skickarut tekniker för mättningar / kontroll av utrustning i huset.

Permalänk
Medlem

1st line kan betyda nånting, tro mig de kan få saker att hända om de vill.

Visa signatur

Battlestation: 12700k - RTX3090 - 32gb ram - 1tb M2 990 PRO - 2TB M2 crucial
Server: 2x Xeon E5-2670 - 64GB Ecc ram

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av basn
1st line kan betyda nånting, tro mig de kan få saker att hända om de vill.

med hjälp av en tekniker ja men dom kan inget göra.

Permalänk
Medlem

Sa inte Phunky att flera delar av Göteborg skulle få 64QAM denna och nästa vecka? Vilka har märkt att de uppgraderats hittils? Hoppas de fortsätter att koppla på nya områden nästa vecka

Visa signatur

A little reading goes a long way...

Permalänk

Är det 100/100 full duplex som gäller? Riktigt fett isåfall.
Är grymt nöjd med min 8/8 uppkoppling. Ligger på 1050 ner och upp, samtidigt. Det är en jävla skillnad mot telias sketna 8/1 där man förlorar hela hastigheten neråt om man laddar upp full speed. Fattar inte att jag inte skaffat comhem tidigare.

Tre första månaderna betalar jag 159 för 8/8. Sen blir det att skaffa 24/8 för vad det nu kan kosta. Lätt värt det iallafall. Om det nu kommer 100/100 med så kan man ju inte annat än jubla.

Permalänk
Medlem

Kan ni uppdatera mig lite när det gäller "64QAM" i modemets inställningar, loggade in på mitt modem och såg att jag hade 64QAM. Betyder detta att jag kan få 8 Mb upp?

Bor förresten i Eskilstuna.

Visa signatur

Vill ni ha svar från mig underlättar det enormt om ni citerar mig.

Permalänk

64QAM = 8 mbit ul

mmemmemme : blir skrattretande 100/8 och 50/8

Visa signatur

Jag är bäst på det som jag är bra på.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av razerrazer
64QAM = 8 mbit ul

mmemmemme : blir skrattretande 100/8 och 50/8

vart finns det uppgifter om det? snacka inte om sådant du inte vet något om, om nu testgrupperna får dom hastigheterna så är det just TEST och innebär inte att det blir dom hastighetera.

Myter skapar spekulationer och spekulationer skapar kaos.

Permalänk

Zapy : det är testerna jag vet inte vad det blir för stämpel hastighet. Förstår inte varför du blir så uppkäftig ?

Visa signatur

Jag är bäst på det som jag är bra på.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av razerrazer
Zapy : det är testerna jag vet inte vad det blir för stämpel hastighet. Förstår inte varför du blir så uppkäftig ?

uppkäftig? jag försöker hindra spekulationer, du får ju setill att påvissa att det är just TEST hastigheter och inte "stämpel" hastigheter.

För det du skrev kan bara tolkas på det sättet att det är 100/8 och 50/8 som ska lanseras av comhem.

Permalänk
Medlem

Bara jag som har "Modulation: 256 QAM " när jag kollar i mina modeminställingar?

Fd. UPC

Edit: sthlm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zka
Bara jag som har "Modulation: 256 QAM " när jag kollar i mina modeminställingar.

Fd. UPC

256 QAM tyder på DOCSIS 3.0 tydligen, phunky kan du rätta mig om jag har fel?

http://sv.wikipedia.org/wiki/DOCSIS

Maximal nerladdningshastighet:

* 200 Mbit/sek med IPv4/IPv6 och QAM-256 modulation 4 * 8MHz bred

Maximal uppladdningshastighet:

* ~120 Mbit/sek med IPv4/IPv6

Edit:
EDOCSIS 2.0 klarar 256 QAM också:

* Euro-DOCSIS 2.0 - Används i dagsläget i delar av Com Hems nät (tidigare UPC Sverige).

Hårdvaruspecifikation klar Q4 2001.

Första hårdvaran certiferad Q4 2003.

Maximal nerladdningshastighet:

* 51 Mbit/sek med IPv4 och 256-QAM modulation 8 MHz bred.

Maximal uppladdningshastighet:

* 30,72 Mbit/sek med IPv4 och 64-QAM modulation 8 MHz bred.

Modulation: QPSK, 16-QAM, 64-QAM, 256-QAM.

Kryptering: 128 Bit DES.

Info: Vissa tillverkare har gått utanför standarden och inkluderat 512-QAM och 1024-QAM modulering och på så sett uppnått hastigheter nedströms (nerladdning) på 76 Mbit/sek. Det har även utanför standarden implementerats 1024 bits RSA för sessions nyckelbyten.