Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Massacre
Phunky hur är det med ryktena om en 75/50 lina då? Har hört att det flodar ett sådant rykte också?

75/50 lär det inte bli..

Visa signatur

R7 5800X3D | MSI X470 GAMING PLUS | 32GB 3200MHz CL16 | Powercolor Radeon RX 5700XT 8GB Red Dragon | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A2000 1TB | 2x 3TB HDD | Seasonic FOCUS Plus 650W Gold

Permalänk
Medlem

Jag tycker com hem kan gå bort.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xerial
Jag tycker com hem kan gå bort.

Eller så gör du det eftersom du inte tillför något värdigt.

Permalänk

// Phunky

Första posten här :-), det jag undrade var om det antagligen kommer vara så att vi som har tjänster som Comhems 512 tjänst kommer att få uppgradera till exempelvis 2000 eller rent ut sagt till 8000....

Permalänk

du kommer nog få 2 mbit rätt troligt om dom höjjer allt annat

Visa signatur

Jag är bäst på det som jag är bra på.

Permalänk
Medlem

Fick ett mail från comhem:

Driftinformation

Driftstörning berör: bredband och telefoni tjänst från Com Hem 5/10 04:00-05:00

Efter avslutat underhållsarbete kan du behöva starta om din utrustning. Detta gör du genom att dra ur strömkabeln till modemet i 1 minut och sedan sätta tillbaka den i vägguttaget.

Vi beklagar eventuella besvär som avbrottet kan medföra. .

Planerat driftstopp?

Visa signatur

R7 5800X3D | MSI X470 GAMING PLUS | 32GB 3200MHz CL16 | Powercolor Radeon RX 5700XT 8GB Red Dragon | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A2000 1TB | 2x 3TB HDD | Seasonic FOCUS Plus 650W Gold

Permalänk
Medlem

Ja matte56, comhem börjar få för lite ipadresser litevarstans i landet för att de säljer så fördömt mycket Varit ut till endel kunder där modemet indikerar signalfel men det endå inte är signalfel då jag mätt. Samma fel med ett annat modem. Då får man helt plötsligt reda på att ipadresserna är slut

obron2003: Om priset sänks på deras bredband 2000 tillräckligt så lär de som har bredband 500 få automatiskt uppgraderat. Hur det sker i praktiken och om priset sänks så mycket vet jag inte. Det verkar iaf som de slopar en massa hastigheter och då brukar de uppgradera till närmast hastighet ovanför.

75/50 låter inte troligt. De kommer troligen aldrig leverera mer än 25%-33% i upload jämfört med downloaden. Förvisso vet man ju inte riktigt då tidigare upc kör både 1/1 och 8/8 som tillvalstjänster men comhem själva sagt att de aldrig kommer leverera en symetrisk tjänst. Antingen kommer comhem leverera symetriskt eller så kommer upc förlora de tjänsterna. Tror mer på det senare. Tror dock docsis 3.0 kommer före detta med sina högre upp och nedhastigheter.

Visa signatur

Dooh!

Permalänk
Medlem

Okej! Men då får vi hoppas på att det händer något nu i mitten av denna månad då som du skrev om tidigare!

Permalänk
Avstängd

I slutet av månaden skrev han tror jag, och ja det får vi verkligen hoppas på.

Visa signatur

WS: MSI Z77A-GD55 | i5 2500k | FD R4 | 32GB Corsair Vengeance LP | EVGA GTX 780 SC ACX | 840 Evo 250GB | WD Black 1TB | Corsair TX 750W |
Kringutrustning: 1x Samsung S27C750P 27" | Mionix Naos 7000 | Razer Deathadder 2013 | CM Storm Quickfire TK MX Brown | Qpad CT Grin

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Def_Dog
Eller så gör du det eftersom du inte tillför något värdigt.

Sådär ja.

ONTOPIC: Nog torde det vara rimligt att kunna uppgradera vilket abbonemang man än har hos Comhem när de nya tjänsterna träder in?

Med tanke på att det bara ska bli ett nät -> det nya.

Permalänk
Medlem

Vill ni ha ngn mer korrekt info om hur bredbandet kommer bli så i stället för att ringa kundsupporten så ring comhems presstjänst och säg att ni kommer ifrån ett internetforum och skulle vilja veta lite mer om detaljer om kommande berdband m.m. Men se till att vara förberedd med frågor så ni inte gör bort er!!!

För på presstjänsten vet dom mer om bredband och andra frågor än vad dom gör på kundtjänsten!!!
Eftersom dom skriver ju nyheterna m.m. och får reda på inside information.

Dom som jobbar på kundtjänsten vet oftast inte ett skit om bredband m.,m. Oftast sitter dom framför en dator där dom skiver in din fråga och då får reda på vilket svar dom ska ge dig, och skulle d inte finnas ngt svar på din fråga så märker du ju att dom ber dig vänta en stund och då går dom iväg och pratar med en tekniker som kan lite mer om saken!!!

Permalänk
Medlem

Smart! Någon som vill tänka sig ringa och lägga upp svaret här?!

Permalänk
Medlem

Nu bör ni veta att pressansvariga är de absolut bästa på att nässla sig ur situationer eller frågor. Han/hon kommer svara, kanske/i framtiden/snart på alla era frågor. Men ni kan ju försöka.

Visa signatur

Dooh!

Permalänk
Medlem

Comhem skickade ut mail att dom utökar mailen till 30Mb. Kanske är något större på gång snart då även för bredbandet??

Permalänk
Medlem

från upc :

UPC Driftinformation

Nu gör vi vårt nät ännu bättre i ditt område.

Under v.40 till v.44, 6/10 till 31/10 sker arbetet mellan 06.00-18.00 vardagar och 06.00-15.00 helger vilket kan medföra avbrott/störningar på alla dina tjänster under denna tid.

UPC kommer inom kort att kunna erbjuda Telefoni till dig. För att möjliggöra detta och för att ytterligare höja kvaliteten på våra befintliga tjänster, kommer vi att genomföra kompletterande underhållsarbete i nätet.

Under denna period kommer vi att göra ett antal kortare avbrott, dessa utföres dagtid pga att arbetet även sker i fastighetsnäten. Vid dessa avbrott är det inte möjligt att nyttja dina befintliga tjänster.

Efter avslutat underhållsarbete kan du behöva starta om din utrustning. Detta gör du genom att dra ur strömkabeln till modemet alternativt till digital-boxen i en minut och sedan sätta tillbaka den i vägguttaget.

Vi beklagar eventuella besvär som avbrotten kan medföra. Arbetet gör vi i syfte att ytterliggare förbättra vårt erbjudande med nya och ännu bättre tjänster till dig som är kund hos UPC.

Med vänliga hälsningar,
UPC
Kundservice

Permalänk
Medlem

Fan, låter mindre roligt för oss med UPC. =/

Visa signatur

"Alla barn hade stabila datorer förutom Lidia för hon hade chipset från nvidia"

Permalänk
Medlem

Trodde jag skulle få läsa något roligare :-(.

Permalänk
Medlem

Liknande den uppgradering comhem gjorde i hela sitt nät när de skulle lansera telefonin. Nätet i huvudtaget kommer bli bra mycket stabilare iom att det arbetet blir klart.

Visa signatur

Dooh!

Permalänk
Medlem

Tror du vi kommer kopplas över till comhems stamnät samtidigt?

Visa signatur

"Alla barn hade stabila datorer förutom Lidia för hon hade chipset från nvidia"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av x1zt
Tror du vi kommer kopplas över till comhems stamnät samtidigt?

Det tror inte jag iaf.

Visa signatur

R7 5800X3D | MSI X470 GAMING PLUS | 32GB 3200MHz CL16 | Powercolor Radeon RX 5700XT 8GB Red Dragon | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A2000 1TB | 2x 3TB HDD | Seasonic FOCUS Plus 650W Gold

Permalänk

För er som bor i en posiedon eller annan lägenhet som tillhör framtidenkoncernen i göteborg så kan jag tillägga att vi iaf inte kommer att få sämre än 8/1 uppkoppling.. :/

Phunky eller någon annan: Vet ni om det går att ha flera "kabeltv-leverantörer" i samma fastighet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av frostfield
För er som bor i en posiedon eller annan lägenhet som tillhör framtidenkoncernen i göteborg så kan jag tillägga att vi iaf inte kommer att få sämre än 8/1 uppkoppling.. :/

Phunky eller någon annan: Vet ni om det går att ha flera "kabeltv-leverantörer" i samma fastighet.

eftersomni rimligtvis borde kunna få ADSL och tom. telia ADSL så är det sämsta ni kan få då 23/2,5 iaf

Visa signatur

Nätverksnörd

Permalänk

Ja, fast tydligen behöver de bara erbjuda utbud som motsvarar det som comhem har nu.

Permalänk
Medlem

ha, det blir roligt för dem som ska ta över efter comhem att försöka skaffa en bra 100/10 tjänst, om comhem hinner erbjuda detta innan de andra företaget tar över..

Permalänk

Eftersom att comhem inte har 100/10 nu så är det inget krav för eventuell konkurent att ha detta som erbjudande..

Är helt övertygad om att de inte väljer comhem!!!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av frostfield
Eftersom att comhem inte har 100/10 nu så är det inget krav för eventuell konkurent att ha detta som erbjudande..

Är helt övertygad om att de inte väljer comhem!!!

och hur kan du vara det??

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dumfukk
och hur kan du vara det??

Jag känner på mig det menade jag mest..

Permalänk
Medlem

Om comhem sitter i nya upphandligar så lär dom fläska på som fan med vad dom kommer lansera inom den närmsta framtiden.
Tro inte att det nuvarande är allt som betyder något i såna sammanhang.
Var det nov-dec det är sagt för snabbare linor?Det är inte många veckor.

Visa signatur

Det kan inte bli mer än fel.
En renrasig homosapiens, en härförare, en titan - kort och gott: en Göteborgare!
Självmord är en långvarig lösning på ett tillfälligt problem.

Permalänk
Medlem

24/1 lina och 24/8 linan kommer i slutet av oktober priser från 399kr och upp till 480 kr ca

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Massacre
24/1 lina och 24/8 linan kommer i slutet av oktober priser från 399kr och upp till 480 kr ca

Källa?

Visa signatur

R7 5800X3D | MSI X470 GAMING PLUS | 32GB 3200MHz CL16 | Powercolor Radeon RX 5700XT 8GB Red Dragon | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A2000 1TB | 2x 3TB HDD | Seasonic FOCUS Plus 650W Gold