Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av voodoodockan
Fick brev från UPC idag att dom byter namn på sin tjänst till bredband Large 24/8 samt sänker priset till 459 kr.

Jaså det var ingen bra, jag har ju 24/8 för 429 i månaden i daxläget.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Avstängd

Jag fundrar på om inatt hade något med fart höjningen att göra, och om det hade det så borde vi med comhem kunna få högre fart ganska omgående nu ?

Visa signatur

• • Gigabyte GA-Z97X SOC Force • Intel i7 4790K Haswell @ 5.0GHz • EK Supremacy Cpu Block • Alphacool NexXxoS Monsta 480mm *2 / EK Vardar 1450rpm *16 • EVGA GeForce GTX Titan X @ 1550mhz • G.Skill Trident X 16GB 2900MHz • Samsung SSD 850 Pro 1Tb *3 i Raid 0 • Corsair AX 1200W 80+ Gold PSU • Asus 27" SWIFT PG278Q 144Hz G-Sync • Phanteks Enthoo Primo Black • Windows 10 x64 Pro • Bahnhof 1000/1000mbit • •

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SweCarl
Jag fundrar på om inatt hade något med fart höjningen att göra, och om det hade det så borde vi med comhem kunna få högre fart ganska omgående nu ?

Var bor du

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RoleX
Jaså det var ingen bra, jag har ju 24/8 för 429 i månaden i daxläget.

Jag har tjänsten sedan den lanserades förra året och har haft reducerad månadsavgift som igentligen skulle gått upp till 518kr 1 november men som nu sänks till 459.

Visa signatur

Netgear CG3100 Cable modem Comhem-- Firmware: 3.9.21.8.V0020

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Verbcal
Var bor du

Göteborg/Hisingen.

Visa signatur

• • Gigabyte GA-Z97X SOC Force • Intel i7 4790K Haswell @ 5.0GHz • EK Supremacy Cpu Block • Alphacool NexXxoS Monsta 480mm *2 / EK Vardar 1450rpm *16 • EVGA GeForce GTX Titan X @ 1550mhz • G.Skill Trident X 16GB 2900MHz • Samsung SSD 850 Pro 1Tb *3 i Raid 0 • Corsair AX 1200W 80+ Gold PSU • Asus 27" SWIFT PG278Q 144Hz G-Sync • Phanteks Enthoo Primo Black • Windows 10 x64 Pro • Bahnhof 1000/1000mbit • •

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av voodoodockan
Jag har tjänsten sedan den lanserades förra året och har haft reducerad månadsavgift som igentligen skulle gått upp till 518kr 1 november men som nu sänks till 459.

Du får ringa och klaga lite ;), 459:- i månaden har de haft länge deras "kampanjer" som kommer och går varannan månad.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem

Runt den 23 okt blir det nya hastigheter på ComHem.
Dvs under vecka 43. Vecka 41 nu....

Citat:

Ursprungligen inskrivet av SweCarl
Jag fundrar på om inatt hade något med fart höjningen att göra, och om det hade det så borde vi med comhem kunna få högre fart ganska omgående nu ?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SweCarl
Jag fundrar på om inatt hade något med fart höjningen att göra, och om det hade det så borde vi med comhem kunna få högre fart ganska omgående nu ?

Vi tappade kontakten med nätet ca 20 min i morse (ca 09:00). Undra vad de höll på med? "Cable" lampan blinkade lite ibland

Edit: I Haninge, Brandbergen.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

(inget)

Permalänk
Medlem

bengt128:
Alla vet att comhem inte kan konkurerra pris och hastighets mässigt med en riktig fiber tjänst. Och det försöker dom inte heller med.

Vart ska folk skaffa snabbare linor?
Om comhem är leverantör i ett område så finns inte upc där, det enda alternativet då är adsl eller fiber.
Adsl åker ju på pisk av både comhem och upc hastighetsmässigt, finns väl ingen adsl tjänst som erbjuder bra fart uppströms?
Fiber är ju inte helt gratis att fixa.

Visa signatur

Det kan inte bli mer än fel.
En renrasig homosapiens, en härförare, en titan - kort och gott: en Göteborgare!
Självmord är en långvarig lösning på ett tillfälligt problem.

Permalänk
Medlem

Där jag bor har vi ett fibernät men blir ändå bara erbjudna 8/1 av operatören
Så jag hoppas nu att comhem kommer med minst 24/8 för då väljer man ju dom !

Permalänk
Medlem

Mitt ComHem gick ner igår och stog inget om det på hemsidan men ringde man till dom så höll dom på med någon slags uppgradering sa dom

//adamsen87

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pope
bengt128:
Alla vet att comhem inte kan konkurerra pris och hastighets mässigt med en riktig fiber tjänst. Och det försöker dom inte heller med.

Vart ska folk skaffa snabbare linor?
Om comhem är leverantör i ett område så finns inte upc där, det enda alternativet då är adsl eller fiber.
Adsl åker ju på pisk av både comhem och upc hastighetsmässigt, finns väl ingen adsl tjänst som erbjuder bra fart uppströms?
Fiber är ju inte helt gratis att fixa.

Telia 24/2.5 ?

Visa signatur

[ 3.6GHz EM64T | 2GB DDR2 533MHz | 2x160GB 8MB | 256MB X850XT PE | Audigy2 ZS | 24" TFT | GigaWorks 7.1 | DVD+/-RW DL ]
[ 2.2GHz Northwood | 1 GB RDRAM | GF4 Tit 4600 | 1x80 2x120 1x250 | 19" Trinitron | 18,1" TFT ]
[ Börja om från början... Formatera om på nytt! ]

Permalänk
Medlem

Nu har Comhem.se fixat till felmeddelandet med en mer mänsklig variant.

www.comhem.se Portalen stängd för underhåll

Visa signatur

Vill ni ha svar från mig underlättar det enormt om ni citerar mig.

Permalänk
Avstängd

Damn, det stämmer

24/1 till att börja med (för samma pris som 8/1 idag)

Senare ska en 24/8 tjänst lanseras för hutlösa 480:-

Fan också, när jag skaffade lgh så vägde jag in att denna lgh skulle få en snabb uppkoppling, kunde aldrig drömma om att det skulle kosta 480:- i månaden för sketna 24/8.

Visa signatur

Gigabyte GA-K8N Ultra-9 | AMD64 4000+ San Diego | Corsair TWINX2048-3200C2 | Msi 7800GTX | 4 st WD 200GB i Raid 0 (2 st R0) + en Raptor 36GB (c:\) | Antec Sonata II 450W |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Belsebub(1)
Damn, det stämmer

24/1 till att börja med (för samma pris som 8/1 idag)

Senare ska en 24/8 tjänst lanseras för hutlösa 480:-

Fan också, när jag skaffade lgh så vägde jag in att denna lgh skulle få en snabb uppkoppling, kunde aldrig drömma om att det skulle kosta 480:- i månaden för sketna 24/8.

Nu hänger jag inte med riktigt ! vad fick du den där informationen ifrån ?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MoonLady
Nu hänger jag inte med riktigt ! vad fick du den där informationen ifrån ?

En som jobbar på supporten, tydligen har info skickats till supporten dock så var killen inte riktigt säker på när det skulle lanseras.

Edit: Usch, Mif som avatar?!? Det var länge sedan jag var inloggad här, jävla skitlag!

Visa signatur

Gigabyte GA-K8N Ultra-9 | AMD64 4000+ San Diego | Corsair TWINX2048-3200C2 | Msi 7800GTX | 4 st WD 200GB i Raid 0 (2 st R0) + en Raptor 36GB (c:\) | Antec Sonata II 450W |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Belsebub(1)
Damn, det stämmer

24/1 till att börja med (för samma pris som 8/1 idag)

Senare ska en 24/8 tjänst lanseras för hutlösa 480:-

Fan också, när jag skaffade lgh så vägde jag in att denna lgh skulle få en snabb uppkoppling, kunde aldrig drömma om att det skulle kosta 480:- i månaden för sketna 24/8.

Varför flyttade du inte in i en lgh som hade fiber? om du nu ville ha snabb uppkoppling.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pelle!123
Varför flyttade du inte in i en lgh som hade fiber? om du nu ville ha snabb uppkoppling.

Den billigaste med bättre uppkoppling låg på mer än 100.000:- mer o då letade jag ändå lgh i ca 1år, så jag tyckte att jag gjorde ett fynd, med min kommande superuppkoppling, lol!

Det var snarare så att det var comhem som gjorde fyndet

Visa signatur

Gigabyte GA-K8N Ultra-9 | AMD64 4000+ San Diego | Corsair TWINX2048-3200C2 | Msi 7800GTX | 4 st WD 200GB i Raid 0 (2 st R0) + en Raptor 36GB (c:\) | Antec Sonata II 450W |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Belsebub(1)
En som jobbar på supporten, tydligen har info skickats till supporten dock så var killen inte riktigt säker på när det skulle lanseras.

Edit: Usch, Mif som avatar?!? Det var länge sedan jag var inloggad här, jävla skitlag!

okej ännu ett rykte då .. då det finns folk på supporten som pratar om 20/20 osv...

hur som helst skulle jag va nöjd om dom nu kommer med 24/8

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MoonLady
okej ännu ett rykte då .. då det finns folk på supporten som pratar om 20/20 osv...

hur som helst skulle jag va nöjd om dom nu kommer med 24/8

Men tydligen så finns dessa 24/1 o 24/8 uppgifterna på flera forum på nätet, så det är väl mest troligt att det blir det. 24/8 är helt okej för mig, men definitivt INTE priset, måste vara Sveriges dyraste bredband!

Visa signatur

Gigabyte GA-K8N Ultra-9 | AMD64 4000+ San Diego | Corsair TWINX2048-3200C2 | Msi 7800GTX | 4 st WD 200GB i Raid 0 (2 st R0) + en Raptor 36GB (c:\) | Antec Sonata II 450W |

Permalänk
Medlem

Nixus: Adsl är ju lotto om man får bra hastighet eller inte. Upc har fortfarande bättre och snart även comhem.

Visa signatur

Det kan inte bli mer än fel.
En renrasig homosapiens, en härförare, en titan - kort och gott: en Göteborgare!
Självmord är en långvarig lösning på ett tillfälligt problem.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Belsebub(1)
Men tydligen så finns dessa 24/1 o 24/8 uppgifterna på flera forum på nätet, så det är väl mest troligt att det blir det. 24/8 är helt okej för mig, men definitivt INTE priset, måste vara Sveriges dyraste bredband!

kanske man kan tycka men själv har jag nu haft en fiberuppkoppling på 8/1
till ett pris av 449kr i månaden och då kan man prata om dyrt

( har tidigare inte haft möjlighet till någon annan operatör därför jag haft kvar den )

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av joomlajon
Jag är väl inte direkt någon förespråkare av något telekommunikationsbolag, men faktum är att när jag bytte till telia så sänkte jag kostnaden drygt från 700-800 kr/ mån till drygt 1200 kr / kvartal.

Grejen att ringa utan minutkostnad till alla teliamobiler sänker räkningen rejält. Och sen är jag uppe i norrland och snurrar emellanåt, då finns ingen annan en telia som fungerar skapligt. Så även om comhem ger mig telefonin gratis så är det som sagt inte där min kostnad ligger.

Och sen fick det ett annat genomslag också, i.o.m att det är gratis att ringa hemifrån till mig så görs det oftare än vice verca så där har jag sparat in ytterligare 1000kr/kvartal på min mobilräkning. En stor del där är också att jag köpte en telefon utan bindning eller avbetalning. Det gör ju mellan 300-600 kr / kvartal beronde på plan.

Så det gäller ju försöka se skogen trots alla träd?

/jon

Ja innan man kan säga att nått är dyrare eller billigare måste man gör en liten analys av ens trafikmönster ...

Visa signatur

Nätverksnörd

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pope
Nixus: Adsl är ju lotto om man får bra hastighet eller inte. Upc har fortfarande bättre och snart även comhem.

Ja, farten är unik för varje ADSL-kund. Men troligen får de flesta mer än de 0,95Mbit/s som är vanligt via comhem om de har 24/1-2,5, rätt leverantör och inte för långt till stationen :).

Har själv erfarenhet av en 24/1 lina från Rixtelecom som ger 18/1,2 Mbit/s (TCP), detta är med 20-25 år gamla kopparledningar och 1700 meter till telefonstationen. Har det gjorts någon undersökning om de olika ISP:arnas hastighet med samma kopparledningar?

Har själv 120 meter till telefonstationen och med bara några år gamla ledningar. Om inte ComHem KomBort (StickIväg?) skyndar på och verkligen levererar så är Telias tjänst så gott som tagen.

Visa signatur

[ 3.6GHz EM64T | 2GB DDR2 533MHz | 2x160GB 8MB | 256MB X850XT PE | Audigy2 ZS | 24" TFT | GigaWorks 7.1 | DVD+/-RW DL ]
[ 2.2GHz Northwood | 1 GB RDRAM | GF4 Tit 4600 | 1x80 2x120 1x250 | 19" Trinitron | 18,1" TFT ]
[ Börja om från början... Formatera om på nytt! ]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Massacre
Runt den 23 okt blir det nya hastigheter på ComHem.
Dvs under vecka 43. Vecka 41 nu....

ska verkligen bli intressant att se om du har rätt !!!

Permalänk
Medlem

Att de lanserar 24/1 i slutet av mån är klart. Mig veterligen skall det gått ut nått brev till alla kunder.

http://www.chello.se/Abonnemang/Produkter/chello_large/

comhems 24/8 lär hamna i närheten av vad upc för närvarande tar för tjänsten. Strax under 500kr men finns ju ingen annan leverantör som kan matcha det förutom fiber så i det läget är det faktiskt inte så dyrt.

Visa signatur

Dooh!

Permalänk
Medlem

Jag ringde kundtjänst idag i syfte att binda upp mitt large 8/1 abbonemang.
När jag frågade om jag trots denna bindning skulle kunna ha möjligheten att ta del av de nya tjänsterna Comhem kommer att erbjuda sa hon;
"Ja, men endast om du _uppgraderar_"

"Så du garanterar mig att det kommer finnas en snabbare tjänst än min befintliga som jag kan köpa?"

*Lång tystnad*

"Tyvärr får jag inte svara på den frågan men om du vill ha ett råd, vilket du inte fick från mig, så skulle jag inte binda upp mig innan slutet på den här månaden"

Permalänk
Medlem

Har hört en siffra på 480/489kr (lite osäker på vad han sa) för 24/8 när det kommer hos Comhem. 399kr för 24/1 linan.
Strax under 500kr som du skriver Phunky! (för 24/8)

Permalänk
Medlem

Pratade med comhem precis och frågade samma frågor som Xerial och Han Joakim vid kundtjänsten medelade mig om att 24/1 Mbit kommer den 23/10 och det är det snabbaste bredbandet som dom kommer erbjuda!! Och det kommer ingen snabbare tjänst innan detta årets slut, Anledningen till att docsis 3 inte kommer komma på ett bra tag sa han beror på att modemen är för dyra, han sa också att modemen som finns på marknaden kostar 33000kr st och om man isf skulle ha snabbare bredband så skulla man isf få binda upp sig i minst 40 år!!! och priset på 24/1mbit skulle ligga på 369kr och inte en enda krona mer eller mindre.,,, Och på tal om rykterna om 24/8 så sa han också att det är enbart inom upc:s nätområde som d komer finna tillgängligt att få!!!

Så där får ni det slutgiltiga beskedet!!!

Har också samtalet inspelat på mobilen ifall ngn skulle vilja lyssna på samtalet!!!!