Permalänk
Medlem

visst är det jobbigt att få vänta på nått ? jag väntar på kentsfield Quadcore och det lär dröja...

Visa signatur

[Intel Core i9@13900KF Raptor Lake@5,5Ghz Oc][Asus ROG Z790 HERO[G-Skill RGB 32GB 6600Mhz cL34][WD Back 2TB NvMe][2TB Samsung 970 Evo + 2x8Tb Samsung 870 Qvo spel disk][Msi RTX 4090 Gaming Trio-X][ASUS ROG Swift OLED PG48UQ][Windows 11][1000/1000Mbits Telia fiber][Razer Ornata Tangentbord.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pytonOrm
visst är det jobbigt att få vänta på nått ? jag väntar på kentsfield Quadcore och det lär dröja...

He jo vi är många som är i väntans tider.Men väntar man på något gott så....

Visa signatur

P8Z68-VPro - i7-2600K - H80 - Gigabyte 670 Windforce - Force GT120 - WD Black 2Tb @ Raid 0 - Samsung 12X BD-R - HX 850 - Lancool K62 -

Permalänk
Medlem

hah, verkar som jag får mina prylar imorgon, den är på postterminalen nu så det ska mkt till för att den inte kommer imorgon (fast man vet ju hur det är, nya roliga prylar och posten kommer ju å ta en extra dag på sig för att retas)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av marsu
hah, verkar som jag får mina prylar imorgon, den är på postterminalen nu så det ska mkt till för att den inte kommer imorgon (fast man vet ju hur det är, nya roliga prylar och posten kommer ju å ta en extra dag på sig för att retas)

Sweet

Visa signatur

P8Z68-VPro - i7-2600K - H80 - Gigabyte 670 Windforce - Force GT120 - WD Black 2Tb @ Raid 0 - Samsung 12X BD-R - HX 850 - Lancool K62 -

Permalänk
Medlem

Jag får min E6400 och DS4 antingen på måndag eller tisdag :).

Visa signatur

Ryzen 1700 | ASRock X370 Gaming K4 | 16 GB G.Skill Flare X | Corsair AX 750W | Noctua NH-D15 | Samsung EVO 960 | Fractal Design Define C

Permalänk
Medlem

Jag fattas bara min CPU och PSU nu.Har fått hem MB och minne och grafik.

Visa signatur

P8Z68-VPro - i7-2600K - H80 - Gigabyte 670 Windforce - Force GT120 - WD Black 2Tb @ Raid 0 - Samsung 12X BD-R - HX 850 - Lancool K62 -

Permalänk
Medlem

vad blev det för gfx å mobo?

Permalänk
Medlem

Kan du spåra ditt paket?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av celerity
Jag får min E6400 och DS4 antingen på måndag eller tisdag :).

Hur kan du få din E6400 och DS4 redan på måndag? Jag beställde exakt samma grejor och på mig står det 12/8 på CPU och 1 september på DS4, antar att du beställde från Komplett.se eftersom du skriver i den här tråden?

Jag beställde mina saker väldigt tidigt från Komplett, har väntat i 3 veckor redan.

Permalänk
Medlem

Aha såg nu "Försändelsen är på väg till mottagarens Postombud" , tyvärr får man nog vänta en dag på ett avi:(

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av marsu
vad blev det för gfx å mobo?

Hehe exakt samma grejer som dina tydligen

Visa signatur

P8Z68-VPro - i7-2600K - H80 - Gigabyte 670 Windforce - Force GT120 - WD Black 2Tb @ Raid 0 - Samsung 12X BD-R - HX 850 - Lancool K62 -

Permalänk
Medlem

forzz ya, det kan jag, min är i örebro sedan 2100 eller nått sånt, du lär se statusen om ett par timmar.

Du behöver la inte en avi för att hämta ut det, id och kollinummer går precis lika bra.

Permalänk
Medlem

går det alltså? , en kompis hade frågat och då va man tvungen att ha beställt med kredikort... , btw var bor du?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

näe, jag har hämtat ut alla mina paket med id + kollinummer sen typ urminnes tider, har blivit nekad en gång av nån jävla pryo som inte kunde se vilka paket det va (pekade på en antec sonata II låda och sa, den där är det, kolla nummren så ser du) och hon sa nej.

på 7an eller 11ans spårvagn

Permalänk
Medlem

Ok , får försöka med det då , tänkte eftersom ditt paket oxså kom till örebro

Visa signatur
Permalänk
Medlem

GAH! Nu står det 30 September (prel.) på alla Gigabyte P965 moderkorten hos Komplett!

Framflyttade en månad, och det är inte ens säkert att de kommer då, tycker det är dålig stil av Komplett att inte ha koll på sina produkter, det är ju ett stort företag som tar in grejor till hela norden!

Verkar som att man får vänta fram till Jul för att få sina nya komponenter

Permalänk
Medlem

Hej tänkte bara säga att jag har ringt till komplett för att byta ut moderkortet giga DS3 mot ASUS P5W DH. Jag passade då på att fråga om ASUS kortet hade problem med C2D och om C2D kommer den 12e (jag bäställde min när det var typ 80 kvar på första batchen).

Killen vågade varken svara på om ASUS P5W DH hade stöd för C2D eller om C2D kommer den 12e. Även fast komplett har stor omsättning finns det risk för att ASUS kortet inte har stöd för C2D eftersom komplett inte har några antäckningar om vad det är för BIOS version i brädorna, så kunde han inte svara på om man får ett gammalt eller nytt. Han tyckte att jag var i en knepig situation eftersom jag inte har ngn 775 prolle att flasha BIOS med ifall det skulle vara fel. (komplett flashar inte åt dig).

....ni som har beställt DS3an ni får vänta länge, han kunde inte säga något om dem brädorna. Bara att det inte fanns i lager och inte heller något förväntat datum.

Det var vad killen hade att säga....så ha inte så stora förhoppningar om dessa prylar.

Permalänk
Medlem

fyfan vad jag hatar gamla människor, kan dom inte bara försvinna från jorden.

"tja, har ni fått in posten än?"
-japp, men den är inte sorterad, eftersom jag är själv så tar det en 2-3 timmar
"... ok, men det står 2 paket där, här haru ett kollinr, går det inte att fixa typ nu? jag kan vänta en stund det är lugnt"
-näe, du får komma tillbaka senare, om jag ska fixa det där nu får jag stänga ner hela affären
"erm, ok, fortsätt med att göra ingenting då så får jag väl hämta det imorgon istället"

snark, så nu får jag ta ledigt ett par timmar från jobbet imorgon (om det går) för att hämta ut mitt paket istället för att kunna ta det direkt. det märks att postens extrema service har tydligen gått i arv sen dom öppnade postkontor i diverse affärer.

Permalänk
Medlem

Ska hämta mitt om några timmar , kryssade i att få ett sms-avi när paketet har kommit till uthämtningsstället så då slipper jag vänta tills imorrn

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem

Snackade med Komplett idag också. Det var osäkert när DS3-korten skulle komma in. Alltså kan det vara imorrn eller nästa år. Jag tänker iaf vänta, DS3 verkar för bra för att bara ge upp på.

Annars finns ju MSI 975 i lager, Coolader hade testat det på XS med fina resultat. Klarade även Kentsfield utan problem (4 kärnor).

Permalänk
Medlem

Trist att ingen verkar veta något.

Annars kanske man kan leta upp grejorna i en annan butik och avbeställa från Komplett. Har för mig att jag läste på Gigabyte's hemsida att P965 korten släpptes redan i juli i USA.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av marsu
fyfan vad jag hatar gamla människor, kan dom inte bara försvinna från jorden.

Fy fan vad jag hatar jobbiga kunder. Jobbar själv på en Q8 mack som är utlämningsställe och folk verkar inte förstå att det finns en process som måste följas för att posten inte ska döda en.

Visa signatur

Du är min fiende tills motsatsen är bevisad, och bevisbördan ligger hos dig.

Permalänk
Medlem

så det är alltså helt omöjligt att resa sig från sin röv för att ta tag i 2 paket som står där, lägga in dom i systemet och lämna ut dom? eller måste man lägga in allt på en gång? i en viss ordning? för mig veterligen så va det där ren lathet, inga kunder i affären, inga i närheten och han satt å läste en tidning. enlighten me.

Permalänk
Medlem

Nu tycker jag vi hamnar lite off-topic, disskutera gärna Postens utlämningsrutiner i en ny tråd istället

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nighteye
Trist att ingen verkar veta något.

Annars kanske man kan leta upp grejorna i en annan butik och avbeställa från Komplett. Har för mig att jag läste på Gigabyte's hemsida att P965 korten släpptes redan i juli i USA.

Ja, nästan alla modekort finns i lager hos affärer i USA kolla på tex newegg.com.

DS3an har iaf inte jag hittat i någon annan butik än just komplett, men jag har snart lust att avbeställa hela paketet ~10k och ta det från någon annan.

Det jag inte förstår är att Komplett inte kräver lite mer info av sina leverantörer, det var samma sak när jag beställde min Nano. Jag väntade över 3 månader ifrån att den var lanserad på att Komplett skulle skicka den (behövde beställa den från komplett pga, tillgodokvitto).

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av marsu
fyfan vad jag hatar gamla människor, kan dom inte bara försvinna från jorden.

"tja, har ni fått in posten än?"
-japp, men den är inte sorterad, eftersom jag är själv så tar det en 2-3 timmar
"... ok, men det står 2 paket där, här haru ett kollinr, går det inte att fixa typ nu? jag kan vänta en stund det är lugnt"
-näe, du får komma tillbaka senare, om jag ska fixa det där nu får jag stänga ner hela affären
"erm, ok, fortsätt med att göra ingenting då så får jag väl hämta det imorgon istället"

snark, så nu får jag ta ledigt ett par timmar från jobbet imorgon (om det går) för att hämta ut mitt paket istället för att kunna ta det direkt. det märks att postens extrema service har tydligen gått i arv sen dom öppnade postkontor i diverse affärer.

Hörrö du pojkspoling, tagga ner lite vetja ! Vad har åldern med det hela att göra ? Kunde lika gärna vara en sur nörd på 19 bast.
Du blir också gammal en dag. Fortare än du anar.

Visa signatur

Det ordnar sig nog med is, bara vi får tag på skridskor !

Permalänk
Medlem

Microstore säljer core 2 duo processorer. Såg att de hade 2st E6600 på lager dessutom

[Edit]

Och nu är även de sålda...

Visa signatur

Intel E6600 | Gigabyte DS-4 | Sapphire Radeon HD 4870 | 4096 MB Corsair Value S. PC4200 | 2*320GB Barracuda Sata HDD i Raid0 | Aerocool ExtremeEngine 3T Chassi | BBB 100/10

Permalänk

Jag har precis beställt på www.kylning.com

De har E6600 i lager, kostar dock visserligen lite mer än på komplett (3300kr).

Asus P5B kan finnas i lager, eller så tar det några arbetsdagar (enl ett mail jag fick så finns det i lager, men på hemsidan står det att det tar några arbetsdagar innan de får in det). Priset ligger på 1500kr.

Edit: Hela min beställning (om nån är intresserad):
INTEL E6600 CORE 2 DUO - 3300kr
Geforce 7900 GT PCI-E 256MB - 2900kr
Bequiet Polar Freezer - 300kr
ASUS P5B I965P - 1500kr
Geil 2x1GB PC6400 DDR2 800Mhz - 2500kr
SAMSUNG SPINPOINT 250 Gb Sata2 - 900kr

Permalänk
Hedersmedlem

En liten uppdatering för alla som inte läser allt som står på SWEC...

Core 2 Duo (Conroe) har börjat skeppats lite var stans. Jag har tex fått min E6600 från Komplett. Jag vet även att iaf Forzzz har fått sin också.

Det verkar som många butiker fick väldigt små leveranser från Intel i de senaste dagarna. Det borde dock inte ta lång tid nu innan det finns gott om processorer i butikerna.

Permalänk
Medlem

Låter bra, står fortfarande den 12:e på min från komplett iaf, inte långt kvar nu